Neutral90 Skrevet 30. desember 2020 #461 Del Skrevet 30. desember 2020 Sovia skrev (37 minutter siden): Dere som er/har vært gravide: hvor langt inn i svangerskapet tempet dere? Tempen kommer til å gå ned/begynne å variere, så jeg ville sluttet nå slik at du ikke blir urolig av tempen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 30. desember 2020 #462 Del Skrevet 30. desember 2020 Neutral90 skrev (3 timer siden): Tempen kommer til å gå ned/begynne å variere, så jeg ville sluttet nå slik at du ikke blir urolig av tempen Takk for svar! Da slutter jeg å tempe nå 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #463 Del Skrevet 30. desember 2020 Sovia skrev (8 timer siden): Dere som er/har vært gravide: hvor langt inn i svangerskapet tempet dere? Anbefales å ikke tempe etter man har blitt gravid. Hormonene påvirker tempen til å både gå opp og ned, så temping vil ikke gi svar på noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 30. desember 2020 #464 Del Skrevet 30. desember 2020 Znowie skrev (22 timer siden): Dere som har tempet en stund, hva bruker dere å ligge på i den follikulære fasen? 😊 Jeg ligger på rundt 36.30-36.50. Helder dog ofte at jeg sover dårlig, og har fått temperaturer opp imot 36.70 om jeg våkner i løpet av natten. 🙈 Skikkelig skikkelig frustrerende når man venter på EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 1. januar 2021 #465 Del Skrevet 1. januar 2021 (endret) CD 25 i dag, og venter fremdeles på EL. 😞 Forrige syklus fikk jeg EL på CD 40, men jeg tenkte at det var fordi det var første syklus etter pilleslutt. Mensen varte bare 3 dager med veeeeldig lett blødning (for lite til å bruke o.b) , etterfulgt av 8 dager med spotting. Tenkte at denne syklusen skulle bli bedre og «normal», men det ser ikke slik ut. Nå begynner jeg å bekymre meg for at det faktisk er noe som ikke er som det skal her. 😞 Ønske om å stifte familie er allerede altoppslukende, og selv om vi ikke er prøvere ble jeg så inderlig lykkelig når mannen sa at hans ønske for det nye året var en liten spire. ❤️ Altså, alt jeg kunne drømme om. Men det store skåret i gleden er at magefølelsen min sier at det ikke kommer til å bli lett å få til. Vet ikke helt hva formålet med innlegget er i grunn, men følte bare behov for å fortelle om det til noen. 😞 Endret 1. januar 2021 av bittelillebolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #466 Del Skrevet 2. januar 2021 bittelillebolla skrev (7 timer siden): CD 25 i dag, og venter fremdeles på EL. 😞 Forrige syklus fikk jeg EL på CD 40, men jeg tenkte at det var fordi det var første syklus etter pilleslutt. Mensen varte bare 3 dager med veeeeldig lett blødning (for lite til å bruke o.b) , etterfulgt av 8 dager med spotting. Tenkte at denne syklusen skulle bli bedre og «normal», men det ser ikke slik ut. Nå begynner jeg å bekymre meg for at det faktisk er noe som ikke er som det skal her. 😞 Ønske om å stifte familie er allerede altoppslukende, og selv om vi ikke er prøvere ble jeg så inderlig lykkelig når mannen sa at hans ønske for det nye året var en liten spire. ❤️ Altså, alt jeg kunne drømme om. Men det store skåret i gleden er at magefølelsen min sier at det ikke kommer til å bli lett å få til. Vet ikke helt hva formålet med innlegget er i grunn, men følte bare behov for å fortelle om det til noen. 😞 Jeg hadde det akkurat sånn som dette da jeg ble prøver for første gang og hadde sluttet på pillen. Etter 4 måneder var tålmodigheten min slutt og jeg kontaktet gynekolog. Ofte er det bare noe medisinhjelp som skal til... Og da er det veeldig kjedelig å vente et helt på henvisning, om man er veldig babysyk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 2. januar 2021 #467 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Amatariel skrev (6 timer siden): Jeg hadde det akkurat sånn som dette da jeg ble prøver for første gang og hadde sluttet på pillen. Etter 4 måneder var tålmodigheten min slutt og jeg kontaktet gynekolog. Ofte er det bare noe medisinhjelp som skal til... Og da er det veeldig kjedelig å vente et helt på henvisning, om man er veldig babysyk. Godt å høre at det finnes andre som hadde det slik, men som endte opp med å bli gravid. 🙂 Tror du det er noen vits å begynne på medisiner før man blir prøver? Jeg har i utgangspunktet tenkt at jeg kommer til å kontakte fastlegen om det ikke endrer seg om noen måneder. Kjekt å allerede tempe for å ha noe å vise til sånn sett. Det eneste som er litt problematisk er at jeg våkner så mye på nettene, og sover urolig. Gjorde ikke det før jeg begynte å tempe som jeg kan huske. Kan se at de dagene jeg har våknet i løpet av natten har temperaturen skutt i været. 🙄 Har vurdert å kjøpe «tempdrop» fra USA. Et termometer som du har på armen igjennom hele natten som finner basaltemperaturen selv om man sover dårlig eller våkner. Vet ikke om det funker, og om det er verdt 1500, pluss toll og moms. 😄 Endret 2. januar 2021 av bittelillebolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. januar 2021 Forfatter #468 Del Skrevet 2. januar 2021 bittelillebolla skrev (6 timer siden): Tror du det er noen vits å begynne på medisiner før man blir prøver? For min del fungerte metformin veldig bra på hormonforstyrrelsene i allefall. Å ha syklusen mye mer stabil når man faktisk begynner å prøve er en fordel. Kan spare noen måneder på frustrasjon på den måten... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 2. januar 2021 #469 Del Skrevet 2. januar 2021 Amatariel skrev (7 timer siden): For min del fungerte metformin veldig bra på hormonforstyrrelsene i allefall. Å ha syklusen mye mer stabil når man faktisk begynner å prøve er en fordel. Kan spare noen måneder på frustrasjon på den måten... Høres lurt ut. 👍🏻 Takk for svar og for at du deler erfaring. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. januar 2021 Forfatter #470 Del Skrevet 3. januar 2021 Nå er jeg ordentlig i gang med tempingen igjen. Tok pause fra det når jeg hadde mensen og var så tidlig i syklusen når det var ferie og alt. Lagt meg kl.2 nesten hver dag i romjula, så temmelig greit å slippe å ha på ringeklokken kl.6! Men i tilfelle jeg faktisk får en noe tidlig EL her, så måtte jeg jo komme i gang igjen nå i helga. Er CD12 i dag så. Aner jo ikke når EL kommer... er på dobbel dose letrozol nå. ♦ Min chart ♦ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Princess Skrevet 5. januar 2021 #471 Del Skrevet 5. januar 2021 Fornøyd med at jeg har fått til tempingen i det siste 😊 Når ville dere begynt å teste? Er 12 dpo i dag. Jeg måler i munnen, er det noen andre som gjør det? Hva ligger i så fall deres temperatur på? Synes mine er så lave i forhold til mange andres 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 5. januar 2021 #472 Del Skrevet 5. januar 2021 The Princess skrev (12 minutter siden): Fornøyd med at jeg har fått til tempingen i det siste 😊 Når ville dere begynt å teste? Er 12 dpo i dag. Jeg måler i munnen, er det noen andre som gjør det? Hva ligger i så fall deres temperatur på? Synes mine er så lave i forhold til mange andres 🙈 Jeg hadde begynt å teste for tre dager siden, men det er fordi jeg ikke eier tålmodighet. Så du velger selv! Er du gravid skulle du nok få to streker nå 😊 Min temperatur er også lav. Ligger normalt på mellom 35.9 - 36.1. Har ingen erfaring med å måle i munnen da 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. januar 2021 Forfatter #473 Del Skrevet 5. januar 2021 The Princess skrev (22 minutter siden): Fornøyd med at jeg har fått til tempingen i det siste 😊 Når ville dere begynt å teste? Er 12 dpo i dag. Jeg måler i munnen, er det noen andre som gjør det? Hva ligger i så fall deres temperatur på? Synes mine er så lave i forhold til mange andres 🙈 Signerer Sovia. Jeg ville også begynt å teste for tre dager siden 😄 Temperaturen din skal ikke sammenlignes med andres, men kun deg selv. Og charten din ser helt perfekt ut 😍 Tydelig lavere før EL, fin coverline og jevn økende i dpo-land. Kan nesten ikke bli bedre! Hvor lang lutealfase har du? på 12 dpo bruker min temp å synke, men det er min siste syklusdag. Din har jo det hoppet, så jeg ville hatt voldsomme håp nå om jeg var deg. Jeg fikk positiv EL-test i dag!! 😍 (CD14), så nå er jeg sååå glad. Håper bare den ikke forblir positiv i fire dager slik som sist syklus. Glad jeg kom i gang med tempingen etter ferien akkurat da jeg gjorde. Right in time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Princess Skrevet 5. januar 2021 #474 Del Skrevet 5. januar 2021 33 minutter siden, Amatariel said: Signerer Sovia. Jeg ville også begynt å teste for tre dager siden 😄 Temperaturen din skal ikke sammenlignes med andres, men kun deg selv. Og charten din ser helt perfekt ut 😍 Tydelig lavere før EL, fin coverline og jevn økende i dpo-land. Kan nesten ikke bli bedre! Hvor lang lutealfase har du? på 12 dpo bruker min temp å synke, men det er min siste syklusdag. Din har jo det hoppet, så jeg ville hatt voldsomme håp nå om jeg var deg. Jeg fikk positiv EL-test i dag!! 😍 (CD14), så nå er jeg sååå glad. Håper bare den ikke forblir positiv i fire dager slik som sist syklus. Glad jeg kom i gang med tempingen etter ferien akkurat da jeg gjorde. Right in time. Jeg har bare klart å vente fordi jeg ble lurt av en tulle-strek (mulig kjemisk) sist syklus på 10 DPO, så har unngått å teste fordi jeg ikke vil ha den skuffelsen igjen. 🙈 Takk! Trengte å få høre det, man kan stresse med så mye rart i denne prosessen 😄 Sist syklus hadde jeg 14 dagers lutealfase, før det vet jeg ikke ettersom jeg ikke testet for eggløsning og ikke tempet. Er ikke så håpefull egentlig, men det er samboeren min! Bare jeg klager på at jeg er så sulten kommer det med en gang "å? Er du gravid? 🤩" Søteste mannen 🥰 Så utrolig deilig å få positiv test allerede nå! Håper dobbel dose letrozol var det som skulle til 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Znowie Skrevet 6. januar 2021 #475 Del Skrevet 6. januar 2021 Hei! Ny i temping her 😅 ser at tempen har økt litt, ganske så sterk test EL-test i går men ikke positiv, så veldig svak på ettermiddagen . Utifra tempen, hvis den fortsetter å øke, kan man da regne med at El har vært? På cd11? 🤔 Venter i spenning på å få ta ny El - test om et par timer (bruker å ha sterkest utslag på tisserunde nr to ila dagen) 😅🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. januar 2021 Forfatter #476 Del Skrevet 6. januar 2021 Velkommen som temper Znowie ☺️ Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår denne appen du bruker så godt (hva er det?). Sånn går det når man har brukt FF i 11 år 🙈 Men den blå linjen, er det grafen din? Hva er den oransje i så fall? Og temper du med termometer med to desimaler? Hvis ikke kan det være vanskelig å finne basaltemperaturen din... Blir spennende å se dagens EL-test. Det er fullt mulig å ha EL mens tempen øker, så godt mulig EL skjer hos deg i dag (eller senere). Er bare senere temp som kan bekrefte dette... så de neste tempedagene blir spennende. Samme ståa hos meg nå! 😄 Spent på dagens EL-test (den var positiv i går) og hvordan tempen skal oppføre seg fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. januar 2021 Forfatter #477 Del Skrevet 6. januar 2021 Dagens EL-test var negativ, så nå er jeg ulidelig spent på tempen fremover! 🤞 ♦ Min chart ♦ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Princess Skrevet 6. januar 2021 #478 Del Skrevet 6. januar 2021 Så utrolig deilig! 🙌 Veldig glad for at du slipper så mye frustrasjon med denne eggløsningen denne gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. januar 2021 Forfatter #479 Del Skrevet 7. januar 2021 Yes, da er tempen på vei opp. Men det er de to påfølgende dagene jeg er mest spent. Om tempen faktisk vil bli høy og bekrefte EL 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 7. januar 2021 #480 Del Skrevet 7. januar 2021 Wow, så bra, @Amatariel! Digg med tidleg EL Eg har IKM i morgon. Testa blendakvitt i går og gadd ikkje i dag, men temperaturen er så høg som han aldri har vore før (men det er jo ikkje så rart mtp. at det er første gong eg tempar vaginalt). I følge FF kan det faktisk sjå ut som kurva er trifasisk, så eg blir jo litt spent! Men eg tek også Cyclogest denne syklusen, så kan jo henge saman med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå