Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den MÅ ikke ligge helt likt i 3 dager nei, men etter EL vil tempen ligge på noe høyere enn før. Min temp varierer kun med 0.02 de 3 dagene - gjerne 5 dager også.. 

Alles kurver og temper vil være ulike, det viktige er at du blir kjent med din syklus og ser et mønster i den. 

Anonymkode: e7d8e...cff

Jaa, skjønner🫶🏻 Takk! 

Anonymkode: fe976...e90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet om det mulig å ha festedipp i 2 dager på rad?🤔

Endret av Anonymkvinne123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere☺️

jeg lurer på om dere kan legge ved bilde av FF charten deres når dere ble gravide!

Jo flere jo bedre, takk takk!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypåtemping skrev (På 13.12.2023 den 19.18):

Hei dere☺️

jeg lurer på om dere kan legge ved bilde av FF charten deres når dere ble gravide!

Jo flere jo bedre, takk takk!😁

Her er mon chart fra da jeg ble gravid IMG_4547.jpeg.fe9733dc9963ddde118987a6b4ab1ce9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei😊

Er det sånn at temperaturen etter eggløsning er høyere hvis man er gravid enn hvis man ikke er gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er progesteron som gjør at den er høyere, ikke hcg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 7.14):

Hei😊

Er det sånn at temperaturen etter eggløsning er høyere hvis man er gravid enn hvis man ikke er gravid? 

Vel.. Både ja og nei :) Det er rett som Helene sier over her, men om man da blir gravid så produserer kroppen enda mer progesteron. Derfor kan noen oppleve at tempen går enda litt opp mot slutten av lutealfasen. :) Men.. HCG kan også klusse til litt, så tempen er ikke alltid til å stole på som gravid. Den kan svinge veldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg har et spørsmål, som jeg lurer på om noen av dere kan svare meg på: 

Jeg temper hver morgen kl 07:00. Hvis jeg våkner kl 06:00 og ligger helt stille, kan jeg fremdeles stole på temperaturen kl 07:00 (selvom jeg ikke sovner igjen) ? Eller må jeg tempe med engang jeg våkner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi alle forskjellige. Du kan vel bare teste det ut? Altså tempe med en gang og så ligge stille og så tempe på nytt? Så vet du hvor mye det utgjør? Men husk at du burde tempe rundt samme klokkeslett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkvinne123 skrev (3 timer siden):

Jeg temper hver morgen kl 07:00. Hvis jeg våkner kl 06:00 og ligger helt stille, kan jeg fremdeles stole på temperaturen kl 07:00 (selvom jeg ikke sovner igjen) ? Eller må jeg tempe med engang jeg våkner? 

Sikkert individuelt, men jeg kan ikke gjøre det. Ofte er temperaturen min kl.06.00 markant høyere enn kl. 07.00.  Det har vist seg gang på gang.

Hvis jeg sovner til igjen, og ikke har vært i noe bevegelse (do/sex/putte i laderen/hente noe/riste på dynen osv) så bruker jeg avlesningen kl. 07.00. Hvis ikke så dropper jeg å føre den dagen. 

Forbrenningen min er tydeligvis mer aktiv kl. 06.00 enn kl. 07.00 😅😅

Anonymkode: 3a4ff...df4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkvinne123 skrev (8 timer siden):

Temp med en gang du våkner 👍 Det er det som er basaltemperaturen. Og hvorfor ikke tempe? Tar bare noen sekunder, og så kan du bare ligge i sengen videre etterpå hvor lenge du vil/kan. Enten du vil røre deg eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfarne tempere, hvor mye er det vanlig at temperaturen svinger fra dag til dag? :) 

Jeg begynte å tempe denne syklusen og har hatt temperaturer fra 36,09 til 36,30. De fleste dagene ligger jeg rundt 36,20. Ikke hatt eggløsning enda, så tempene er fra mens og dagene etter. Er det vanlig at temperaturen kan svinge med 0,2 grader fra dag til dag? Og hvor mye kan temperaturen variere før man mistenker at målingene er unøyaktige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradine skrev (14 timer siden):

Erfarne tempere, hvor mye er det vanlig at temperaturen svinger fra dag til dag? :) 

Jeg begynte å tempe denne syklusen og har hatt temperaturer fra 36,09 til 36,30. De fleste dagene ligger jeg rundt 36,20. Ikke hatt eggløsning enda, så tempene er fra mens og dagene etter. Er det vanlig at temperaturen kan svinge med 0,2 grader fra dag til dag? Og hvor mye kan temperaturen variere før man mistenker at målingene er unøyaktige? 

Anbefaler at du blar en del i denne tråden og ser på charter. Mange temper kan variere ja, finnes ikke noe fasitsvar sånn sett. enkelte dager kan være "jevne og fine", mens andre dager spretter charten opp og ned. Man kan likevel fint få "et mønster" ut av det. Det viktigste er å gi programmet nok data. Du er helt ny i tempingen, så da ville jeg absolutt ikke tenkt så nøye på enkelttemper. Bare legg tallene inn i charten og så blir den kjent med deg 👍

Jeg tempet i mange år, og kunne likevel få en temp her og der som ikke "ga noe mening" og varierte stort fra dagen før. Men det var ikke så viktig for helheten.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som kan dette: 

Er dette en trifasisk kurve?🫶🏻

IMG_7685.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Anbefaler at du blar en del i denne tråden og ser på charter. Mange temper kan variere ja, finnes ikke noe fasitsvar sånn sett. enkelte dager kan være "jevne og fine", mens andre dager spretter charten opp og ned. Man kan likevel fint få "et mønster" ut av det. Det viktigste er å gi programmet nok data. Du er helt ny i tempingen, så da ville jeg absolutt ikke tenkt så nøye på enkelttemper. Bare legg tallene inn i charten og så blir den kjent med deg 👍

Jeg tempet i mange år, og kunne likevel få en temp her og der som ikke "ga noe mening" og varierte stort fra dagen før. Men det var ikke så viktig for helheten.

Takk for svar! Kom på at jeg kunne se i tråden etter at jeg hadde postet 😅 Prøver å ikke henge meg opp i enkelttemperaturer, men blir litt smågal av å være prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradine skrev (4 timer siden):

Prøver å ikke henge meg opp i enkelttemperaturer, men blir litt smågal av å være prøver. 

Smågal er vel som oftest bare forbokstaven 🙈 Det er helt vilt hvor opptatt man blir av prosessen. Men er veldig vanlig, og naturlig, med tanke på hvor stort det er å få barn. De fleste som prøver skulle helst blitt gravide i går! Og hele greia er en enorm tålmodighetsprøve.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (19 timer siden):

Smågal er vel som oftest bare forbokstaven 🙈 Det er helt vilt hvor opptatt man blir av prosessen. Men er veldig vanlig, og naturlig, med tanke på hvor stort det er å få barn. De fleste som prøver skulle helst blitt gravide i går! Og hele greia er en enorm tålmodighetsprøve.

Blir ekstra utålmodig og desperat etter en spontanabort også. Håper temping kan være til hjelp med å bekrefte eggløsning, selv om det virker som at jeg får eggløsning til tross for pcos 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradine skrev (17 timer siden):

Blir ekstra utålmodig og desperat etter en spontanabort også. Håper temping kan være til hjelp med å bekrefte eggløsning, selv om det virker som at jeg får eggløsning til tross for pcos 🙂

Ja jeg vet (har hatt flere aborter selv)... Temping syns jeg desidert har vært det beste verktøyet, spesielt med pcos. I min heftigste hormonkrøll-perioder, så var det skikkelig utmattende å ta EL-tester. Kunne gå ukesvis før eggløsning kom. Da var det godt å kunne lene seg på temping og faktisk se et mønster der, og ikke minst få bekreftet når EL var.

Ønsker deg masse lykke til :klem:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle 🤗 Jeg har startet med temping etter SA og kjemisk… Dette ser vel ikke veldig lovende ut? 😪 Æsj, blir så lei meg over at det ikke klaffer 💔

IMG_5154.png

IMG_5154.jpeg

Anonymkode: 09bfa...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om lenser er rett rundt hjørnet ja 😅 Hadde en lignende dipp selv i dag, tenkte - greit, da kommer mensen - gikk på do - blod 😆 synse det er kult at man kan spå mensen med bbt måling 😀

Ser du har en lutealfasen på den kortere siden - er dette vanlig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...