Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

HeleneHS skrev (37 minutter siden):

Det ser ut som om lenser er rett rundt hjørnet ja 😅 Hadde en lignende dipp selv i dag, tenkte - greit, da kommer mensen - gikk på do - blod 😆 synse det er kult at man kan spå mensen med bbt måling 😀

Ser du har en lutealfasen på den kortere siden - er dette vanlig for deg?

Åå 😢 Så kjipt. Ennå ikke fått noe blødning, men den kommer vel… 😔 Ja dessverre vanlig. Har kort lutealfase. Ligger vanligvis på 9-10. 

Anonymkode: 09bfa...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei alle 🤗 Jeg har startet med temping etter SA og kjemisk… Dette ser vel ikke veldig lovende ut? 😪 Æsj, blir så lei meg over at det ikke klaffer 💔

Du har et avvik på dagens temp (hvit trekant), så ikke sikkert den er helt reell. Pleier å si at det ikke er over før mensen er der! Men skjønner du mister håpet :klem3: Uansett om det ikke skulle gå veien nå... så vil jeg bare si at du har en AMAZING chart. Jeg hadde lett donert ene lillefingeren min for å ha en så flott tempekurve som du har de første årene jeg var (frustrert) prøver. Så den kan du være fornøyd med ja. Fin, jevn, tydelig EL osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (54 minutter siden):

Du har et avvik på dagens temp (hvit trekant), så ikke sikkert den er helt reell. Pleier å si at det ikke er over før mensen er der! Men skjønner du mister håpet :klem3: Uansett om det ikke skulle gå veien nå... så vil jeg bare si at du har en AMAZING chart. Jeg hadde lett donert ene lillefingeren min for å ha en så flott tempekurve som du har de første årene jeg var (frustrert) prøver. Så den kan du være fornøyd med ja. Fin, jevn, tydelig EL osv.

Æsj ja, jeg måtte nemlig stå opp kl 04:30 inatt for å rekke et fly 🤭 Så det ble litt feil… Har fått en ørliten blødning da, rosaaktig. Så vi får se om det kanskje kan være en festeblødning (lov å håpe🥺) eller om mensen kommer snart. Åå synes du det, takk! Dette er første gangen jeg temper, så jeg er ganske grønn på det 🤭 Har jo ei fin lita jente fra før av, men lengselen etter et søsken til henne er så stort ❤️‍🩹

Anonymkode: 09bfa...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helt ny i dette tempegamet, så litt redd for å gjøre feil. Det er sikkert diskutert lenger bak i tråden her, men håper det er ok å spørre igjen evt.

Er det veldig krise hvis man ikke får tempet en dag? Syklusen min startet 20.mars, og antatt eggløsning i følge flo er 3.april, men har hatt uregelmessige sykluser siden p-pilleslutt i desember så alt fra 23-30 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (3 timer siden):

Er det veldig krise hvis man ikke får tempet en dag? Syklusen min startet 20.mars, og antatt eggløsning i følge flo er 3.april, men har hatt uregelmessige sykluser siden p-pilleslutt i desember så alt fra 23-30 dager. 

Nei det er svært sjeldent en krise. Det er litt kjedelig bare om man ikke temper akkurat den dagen man har eggløsning slik at man kanskje ikke får den bekreftelsen på at EL har vært som man ønsker. Men selv om man skulle misse akkurat EL-dagen på temping så kan man likevel ofte se et før og etter EL-mønster. FF trenger forresten også minst tre temper før EL for å kunne kartlegge EL, så de dagene bør inn.

Så nei, hvis du er på CD9 i dag så gjør det ingenting om du ikke tempet i dag. Når man temper er det helheten i en chart man tolker, ikke enkelttemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

Nei det er svært sjeldent en krise. Det er litt kjedelig bare om man ikke temper akkurat den dagen man har eggløsning slik at man kanskje ikke får den bekreftelsen på at EL har vært som man ønsker. Men selv om man skulle misse akkurat EL-dagen på temping så kan man likevel ofte se et før og etter EL-mønster. FF trenger forresten også minst tre temper før EL for å kunne kartlegge EL, så de dagene bør inn.

Så nei, hvis du er på CD9 i dag så gjør det ingenting om du ikke tempet i dag. Når man temper er det helheten i en chart man tolker, ikke enkelttemper.

Tusen takk for utfyllende svar! 
Heldigvis fått tempa alle andre dager, så da satser jeg på at det blir noe å lese😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

image.thumb.png.d00900bb82d332e8730af0d6d6de4993.png

Har noen kommentarer til chartet? :) første måned med prøving - og første måned med temping! Så veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kosepose said:

image.thumb.png.d00900bb82d332e8730af0d6d6de4993.png

Har noen kommentarer til chartet? :) første måned med prøving - og første måned med temping! Så veldig spent.

Første måned med temping pleier å være litt vanskelig å tolke for de fleste. Jeg ser at du har ganske lav kroppstemperatur i utgangspunkt, som muligens kan tyde på lav stoffskifte, men kan også ikke være et problem i det hele tatt. 

Har du tatt temp samme sted hver dag, samme tid på dagen? Sover du nok før du tempet (helst 5timer uavbrutt)? 

Hvis du har hatt EL, som appen tolker, så har du ihvertfall lagt inn aksjer til riktig tidspunkt 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (1 time siden):

Første måned med temping pleier å være litt vanskelig å tolke for de fleste. Jeg ser at du har ganske lav kroppstemperatur i utgangspunkt, som muligens kan tyde på lav stoffskifte, men kan også ikke være et problem i det hele tatt. 

Har du tatt temp samme sted hver dag, samme tid på dagen? Sover du nok før du tempet (helst 5timer uavbrutt)? 

Hvis du har hatt EL, som appen tolker, så har du ihvertfall lagt inn aksjer til riktig tidspunkt 🤗

Hei :)

Ja, har tempet samme sted og tid hver dag, samt sovet nok :) tror nok bare det er litt nytt for meg, så derfor en del ujevne temperaturer. Premom, Flo og EL-tester (i tillegg til EL-slim dag 13) viste til at EL kom til å bli dag 16, så tenker at det nok kan stemme. Så nå blir det jo spennende!

 

Kanskje jeg skal følge litt med på temperaturen og stoffskifte, greit å få sjekket ut om tempen fortsetter å være lav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt innputt fra kloke hoder. 

Jeg har mest sannsynlig pcos, men har et barn fra før og to kjemiske graviditeter som jeg vet om.

Jeg har tempet i 10 mnd, eggløsning hver mnd, syklus på 26-29 dager. Normal lutealfase. Bruker i utgangspunktet temping som prevensjon.

Slutten på forrige syklus og starten på denne var helt rar. Tempen holdt seg kjempehøy selv om jeg spottet lenge før ikm (har aldri gjort det før utenom 1 kjemisk). Jeg var ikke syk, ikke uvi, alt var ok. BBT gikk ned etter mens, men er fortsatt litt jojo, og det er første syklus FF ikke roper ut om eggløsning. 

Jeg har hatt mye eggløsningsslim, men tempen uteblir.

Hva tenker dere? Hva er det som foregår i kroppen?

Vi er forsiktig med at mannen avslutter inni meg, men det gjorde han på syklusdag 8. Usikker på hva det var vi tenkte, men hadde fortsatt mensen.

Noen andre som plutselig har hatt en crazy syklus ut av det blå?Screenshot_20240425-113650_FFApp.thumb.jpg.221c0c6e642ce46e73e36e3dabac862c.jpg

Anonymkode: 3a4ff...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sovet vanlig? Endret noe i kosthold eller andre rutiner? Har du pollenallergi? Mye som kan påvirke kroppen altså. Regner med at du har tatt gtest (selv om du blødde ganske mye, så er det jo en bitteliten sjanse for at det var festeblødning, ville utelukket det også)?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (1 time siden):

Har du sovet vanlig? Endret noe i kosthold eller andre rutiner? Har du pollenallergi? Mye som kan påvirke kroppen altså. Regner med at du har tatt gtest (selv om du blødde ganske mye, så er det jo en bitteliten sjanse for at det var festeblødning, ville utelukket det også)?

Takk for svar. Har vel egentlig ikke tatt gtest siden 12dpo forrige syklus, den var negativ. Mensen var veldig kort, men blødde såpass at festeblødning tenkte jeg var her uaktuelt. 

Brystene mine har også fluktuert som de gjør gjennom syklus. Endrer form, str, følelse etc. Graviditet har jeg slått fra meg sånn sett. 

Sover som vanlig (godt), temper fra kl. 06.45 - 07.15, har ikke vært syk, ikke allergier, alt er normalt på jobbfront og med kjærligheten. Friske og glade barn. 

Føler jeg har googlet meg halvt ihjel, og håpte kanskje noen her har opplevd noe lignende 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3a4ff...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (1 time siden):

Har du sovet vanlig? Endret noe i kosthold eller andre rutiner? Har du pollenallergi? Mye som kan påvirke kroppen altså. Regner med at du har tatt gtest (selv om du blødde ganske mye, så er det jo en bitteliten sjanse for at det var festeblødning, ville utelukket det også)?

Jeg hadde en test fra normal liggende i vesken her på jobb. 

Denne er kanskje defekt?

Holdt den bare 10 sekunder i en plastkopp med urin. Selvfølgelig, har tisset flere ganger i dag. Så noe graviditet fra forrige syklus er helt utelukket.

Men eggløsning denne runden kan jo ha vært tidligere enn syklusdag 15-17, og FF ikke fanget det opp? 

Har kjent på eggløsningssymptom og plenty med eggløsningsutflod 🤷🏼‍♀️

(Beklager om noen synes slikt er ekkelt)

 

IMG_20240425_141732.jpg

Anonymkode: 3a4ff...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde en test fra normal liggende i vesken her på jobb. 

Denne er kanskje defekt?

Holdt den bare 10 sekunder i en plastkopp med urin. Selvfølgelig, har tisset flere ganger i dag. Så noe graviditet fra forrige syklus er helt utelukket.

Men eggløsning denne runden kan jo ha vært tidligere enn syklusdag 15-17, og FF ikke fanget det opp? 

Har kjent på eggløsningssymptom og plenty med eggløsningsutflod 🤷🏼‍♀️

(Beklager om noen synes slikt er ekkelt)

 

IMG_20240425_141732.jpg

Anonymkode: 3a4ff...df4

Jeg må si at jeg skimter kanskje noe i bunn av testen - post den i Gtest tolkning tråden, dem er bedre egnet til tolking av det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (9 minutter siden):

Jeg må si at jeg skimter kanskje noe i bunn av testen - post den i Gtest tolkning tråden, dem er bedre egnet til tolking av det..

 

Takk for svar, litt bekymret for at det er noe der ja..

Har postet i tolkingstråden, ikke fått noe respons fra guruene der enda 😇😇

Anonymkode: 3a4ff...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...