Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

HeleneHS skrev (9 minutter siden):

Mine er rundt 36.3 før og 36.7 etter EL. Min absoluttverdien har dog lite å si, fordi det varierer med hvor du måler og termometertype.

Takk for at du deler!😊

Anonymkode: fe976...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal gå på progesteron tabletter denne syklusen. Kan det påvirke tempingen? Kan det ekstra progesteronet holde temperaturen høy selv om jeg ikke blir gravid?

Anonymkode: e932e...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. 
Testen nærmer seg positiv eller hva tenker dere? 😊 Er på dag 10 i syklus å hadde en skikkelig tempdipp igår for å så gå opp litt idag. Fertility Friend har selvfølgelig ikke peilet eggløsning enda (er jo ikke sikkert den kommer heller med tanke på PCOS, men verdt å kose seg nå å i helgen):) 

Forrige syklus fikk jeg ikke eggløsning å coverline før dag 32, så blir litt matt av all denne testingen. 😅
 

IMG20231102074215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skal gå på progesteron tabletter denne syklusen. Kan det påvirke tempingen? Kan det ekstra progesteronet holde temperaturen høy selv om jeg ikke blir gravid?

Anonymkode: e932e...a6b

Ja, når EL har vært så produseres progresteron og da øker kroppstemperaturen. Det er derfor vi basaltemper. Så om du inntar progesteron, selv om det er tablettform, så vil temperaturen påvirkes av det, det er på en måte meningen. Temping er jo først og fremst et verktøy for å finne ut når tidspunkt for EL var. Man kan egentlig ikke tolke temperaturene i dpo-land på om man har blitt gravid eller ikke. Selv om mange har grafer og erfaring som viser at tempen holder seg høy når egg ble befruktet. Men - tempen kan også holde seg høy hvis det ikke ble det (nettopp pga. progesteron). Derfor ikke noe fasitsvar.

Lillemini87 skrev (1 time siden):

God morgen. 
Testen nærmer seg positiv eller hva tenker dere? 😊

Tenker at det ser lovende ut! Hadde det vært min test så hadde den nok veldig snart blitt positiv ja! Men vanskelig å si når man har PCOS... jeg opplevde også noen tilfeller å få max så sterk test som dette i syklusen, så ble den svak igjen, før den ble positiv først rundt CD25. Men lovende test nå da! Håper du får positiv nå, og tidlig EL 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

 

Tenker at det ser lovende ut! Hadde det vært min test så hadde den nok veldig snart blitt positiv ja! Men vanskelig å si når man har PCOS... jeg opplevde også noen tilfeller å få max så sterk test som dette i syklusen, så ble den svak igjen, før den ble positiv først rundt CD25. Men lovende test nå da! Håper du får positiv nå, og tidlig EL 🤞

Ja, ikke sant. 😊 Passer på å legge inn litt aksjer hele helgen å fortsettelse "følger" :)

Siden du har hjulpet meg så mye før så må jeg spørre om en ting. Fertility Friends appen.. Siden jeg nå har begynt på en ny syklus så får jeg ikke opp et nytt skjema, uten den bare overlapper den gamle så er litt vansklig å se hvordan jeg ligger ann. Noe du har kjennskap til? 🤞🥴 Legger ved et bilde så ser du hva jeg mener. 

Screenshot_2023-11-02-17-33-01-50_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemini87 skrev (16 timer siden):

Fertility Friends appen.. Siden jeg nå har begynt på en ny syklus så får jeg ikke opp et nytt skjema, uten den bare overlapper den gamle så er litt vansklig å se hvordan jeg ligger ann. Noe du har kjennskap til? 🤞🥴

Hm, kan ikke skjønne annet enn at du må ha en slags overlay-knapp aktivert eller noe? Sånn der får man jo opp hvis man velger at man vil ha et overlay - altså se gamle charter for å sammenligne. Så du må nesten klikke deg rundt for å se om du får den funksjonen avskrudd. Kan hende det er lettere å gjøre via PC (er ofte flere funksjoner der), men ettersom du har en knapp her fra skjermbildet ditt som heter overlay, så kan du starte å forsøke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Hm, kan ikke skjønne annet enn at du må ha en slags overlay-knapp aktivert eller noe? Sånn der får man jo opp hvis man velger at man vil ha et overlay - altså se gamle charter for å sammenligne. Så du må nesten klikke deg rundt for å se om du får den funksjonen avskrudd. Kan hende det er lettere å gjøre via PC (er ofte flere funksjoner der), men ettersom du har en knapp her fra skjermbildet ditt som heter overlay, så kan du starte å forsøke den.

Takk for tips. Skal sjekke pc. :) har nemlig prøvd å knappe meg rundt på appen å denne overlay knappen, men funker ikke. 😂 Men pc var et godt tips eller så får jeg rådføre meg med den tekniske mannen 😅 God helg ,🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Ville dere si at denne er positiv? Har lave temperaturer om dagen, men er redd jeg bommer helt på EL. Er på CD 14 idag 🥰 Har ikke EL slim eller noenting, men på CD 12  (altså for 2 dager siden) fant jeg en liiiten brunaktig flekk i trusa (ikke vært noe idag). 

Tempen holder seg som sagt lav, men den øker vel ikke før EL er OVER? ❤️

IMG20231106102847.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL testen der ut til å være nesten positiv. Personlig har jeg et veldig kort vindu når den blir positivt og denne kunne vært noen timer før eller etter peaken for meg. (Vet ikke hva som er vanlig for deg).

Du har rett i a temperaturem stiger først ETTER EL, det er vel også derfor FF venter til dag 3 med høye temperaturer og så hopper man på 3 DPO.

Hvis du prøver å bli gravid, så ville jeg lagt inn aksjer. Hvis du bruker temping som prevensjon, så ville jeg ventet til jeg ser tempøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (1 minutt siden):

EL testen der ut til å være nesten positiv. Personlig har jeg et veldig kort vindu når den blir positivt og denne kunne vært noen timer før eller etter peaken for meg. (Vet ikke hva som er vanlig for deg).

Du har rett i a temperaturem stiger først ETTER EL, det er vel også derfor FF venter til dag 3 med høye temperaturer og så hopper man på 3 DPO.

Hvis du prøver å bli gravid, så ville jeg lagt inn aksjer. Hvis du bruker temping som prevensjon, så ville jeg ventet til jeg ser tempøkning.

Takk for svar 👍🏻 Hva gjelder vinduet mitt å fertilitet sånn sett er jeg fortsatt ganske grønn, men legger ved denne syklusene chart så kan du se selv. 

Har lagt inn aksjer i helgen å før helgen, men tenker en svingom etterpå. :)https://www.fertilityfriend.com/b_i/s_i85RXh.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemini87 said:

Takk for svar 👍🏻 Hva gjelder vinduet mitt å fertilitet sånn sett er jeg fortsatt ganske grønn, men legger ved denne syklusene chart så kan du se selv. 

Har lagt inn aksjer i helgen å før helgen, men tenker en svingom etterpå. :)https://www.fertilityfriend.com/b_i/s_i85RXh.png

Denne ser ut som en ganske vanlig tempkurve før EL, kanskje litt høye absoluttverdien, men du kommer til p se om tempen stiger, så vet du at du har hatt EL -  lykke til 🤞

Endret av HeleneHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (34 minutter siden):

Denne ser ut som en ganske vanlig tempkurve før EL, kanskje litt høye absoluttverdien, men du kommer til p se om tempen stiger, så vet du at du har hatt EL -  lykke til 🤞

Da er det bare å peise på nå da :)

Tusen takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jenter. Se på dette her. Positive tester flere dager på rad. Fikk Høy og Maksimal på Eveline tester den 13,14 og 15. Etter maksimal er det jo meningen at EL testene skal gå ned (så lenge man har hatt eggløsning). 

Hva tenker dere her? Den nederste er fra idag! 

Legger ved bilde av charten på FF også så kanskje dere skjønner hva jeg mener. Jeg fatter ikke kroppen altså. 

Får jeg EL nå eller hva skjer? Å hva med tempen? 🤔🤷https://www.fertilityfriend.com/b_i/s_nFNhJm.png

IMG20231110103615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testene er vel inntørket, så burde ikke tolke noe utifra dem sånn egentlig. For meg ser det ut som om du ikke har hatt EL enda, men temperaturen er ganske høyt som jeg har skrevet litt lenger opp også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (4 minutter siden):

Testene er vel inntørket, så burde ikke tolke noe utifra dem sånn egentlig. For meg ser det ut som om du ikke har hatt EL enda, men temperaturen er ganske høyt som jeg har skrevet litt lenger opp også. 

Nå er de inntørket ja, men når jeg leste dem av etter typ 3-5 minutter var de like sterke som kontrollstreken! 🤷🥴 Men dagens er jo nesten sterkere en kontrollstreken! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemini87 said:

Nå er de inntørket ja, men når jeg leste dem av etter typ 3-5 minutter var de like sterke som kontrollstreken! 🤷🥴 Men dagens er jo nesten sterkere en kontrollstreken! 😬

Ja, den siste ser sterkere ut. Ser ut til at kroppen trenger litt tid å øke LH nivået kanskje? Du får følge med noen dager til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillemini87 skrev (3 timer siden):

Altså jenter. Se på dette her. Positive tester flere dager på rad. Fikk Høy og Maksimal på Eveline tester den 13,14 og 15. Etter maksimal er det jo meningen at EL testene skal gå ned (så lenge man har hatt eggløsning). 

Hva tenker dere her? Den nederste er fra idag! 

Legger ved bilde av charten på FF også så kanskje dere skjønner hva jeg mener. Jeg fatter ikke kroppen altså. 

Får jeg EL nå eller hva skjer? Å hva med tempen? 🤔🤷https://www.fertilityfriend.com/b_i/s_nFNhJm.png

IMG20231110103615.jpg

Her ville jeg tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld. :) Eggløsningstestene blir også positive om man er gravid. Om den er negativ ville jeg bare fortsatt å tempe og legge inn aksjer, og se når egget slipper. :) Den kommer nok veeeldig snart nå. ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (48 minutter siden):

Her ville jeg tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld. :) Eggløsningstestene blir også positive om man er gravid. Om den er negativ ville jeg bare fortsatt å tempe og legge inn aksjer, og se når egget slipper. :) Den kommer nok veeeldig snart nå. ❤️

Tror ikke jeg er gravid nå selvom det hadde vært gull (er jo det vi prøver på) :) Men ser du på tempen så stemmer det jo ikke så godt med en graviditet heller da. :) Men har fått ganske mye utflod idag så tipper det er el på gang (selvom det ser ut som den har vært på gang lenge). 

Testen jeg tok istad er etter inntørking erfortsatt sterkere (altså teststreken er sterkere enn kontrollstreken) 😊 

 

Får legge inn aksjer hele helgen å så se hva som skjer. Er CD18 idag, men forrige syklus fikk jeg positiv EL CD 31🤦🏼‍♀️🤷

#kvinnekroppeneretmysterium 🤣

Endret av Lillemini87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (4 timer siden):

Ja, den siste ser sterkere ut. Ser ut til at kroppen trenger litt tid å øke LH nivået kanskje? Du får følge med noen dager til 😅

Mulig. 😊 Fortsetter temping hver dag å har idag økt utflod (men syns ikke den virker å være EL utflod liksom). Er ikke til å bli klok av dette her altså 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemini87 skrev (På 10.11.2023 den 15.08):

Mulig. 😊 Fortsetter temping hver dag å har idag økt utflod (men syns ikke den virker å være EL utflod liksom). Er ikke til å bli klok av dette her altså 🥴

Se på dem her da 🥳

Nå snakker vi vel positive El tester? Teststreken var sterk nesten før kontrollstreken. 😍 La inn aksjer igår å kjører på hele helgen 🥰

IMG20231111152007.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...