Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes kurven min har vært så rar denne måneden, med lave temperaturer helt siden el egentlig.. og da tempen stupte igår på 9 dpo var jeg sikker på at jeg ikke hadde hatt el likevel denne mnd. Tok en babyplan-strimmel som antydet at noe var på gang, og idag fikk jeg denne😭😭 og jeg kjente at jeg måtte inn hit å oppdatere, for her inne har jeg virkelig lært mye om måter å takle prøveperioden på, og å ikke gi opp. Rådene har kommet som perler på en snor og støttende ord har heller ikke vært mangelvare. Ikke minst har jeg blitt kjent med kroppen min på et nytt nivå etter jeg begynte med temping. Dere er en utrolig fin gjeng her inne.
 

Det er enda tidlig og ting kan skje, men jeg håper denne spira sitter helt til mål, det tok 1 år å få det til. Også gleder jeg meg til å følge alle dere andre tempere videre og krysser fingrene for at flere får positiv test ❤️

IMG_4427.jpeg

IMG_4428.jpeg

Anonymkode: 85d7f...3c8

Gratulerer så mye ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tok en babyplan-strimmel som antydet at noe var på gang, og idag fikk jeg denne😭😭

Gratulerer så mye..! Ingenting er bedre når spiren endelig sitter etter måneder med lengsel og frustrasjon 💕 Vet akkurat hvordan du har det nå! Såå deilig, samtidig spennende. Masse lykke til videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Litt ny på dette med temping, er det slik at tempen går ned før mens kommer, eller kommer mensen samtidig med at temperaturen går ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitveis90 skrev (1 time siden):

Hei! Litt ny på dette med temping, er det slik at tempen går ned før mens kommer, eller kommer mensen samtidig med at temperaturen går ned?

Før

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitveis90 skrev (9 timer siden):

Hei! Litt ny på dette med temping, er det slik at tempen går ned før mens kommer, eller kommer mensen samtidig med at temperaturen går ned?

Det er litt individuelt... noen kan oppleve at tempen tikker sakte men sikkert nedover fra ca, 10 dpo, før kanskje mensen kommer rundt 14dpo. Men har man kortere lutealfase er det ikke sikkert man får en slik 'advarsel'. Jeg hadde veldig ofte høy temp i dpo-land, kunne få høy temp på f.eks 11 eller 12dpo da jeg tempet på morgenen, men så kom mensen på ettermiddagen den samme dagen 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Det er litt individuelt... noen kan oppleve at tempen tikker sakte men sikkert nedover fra ca, 10 dpo, før kanskje mensen kommer rundt 14dpo. Men har man kortere lutealfase er det ikke sikkert man får en slik 'advarsel'. Jeg hadde veldig ofte høy temp i dpo-land, kunne få høy temp på f.eks 11 eller 12dpo da jeg tempet på morgenen, men så kom mensen på ettermiddagen den samme dagen 😑

Tusen takk for svar! Skjønner, da får jeg vente å se hva som er tilfellet for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsetter dere å tempe etter positiv graviditetstest?

Anonymkode: 85d7f...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fortsetter dere å tempe etter positiv graviditetstest?

Anonymkode: 85d7f...3c8

Nei, det er anbefalt å ikke gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå ser jeg av svaret over at det ikke er  anbefalt å tempe etter positiv graviditetstest, det var jeg ikke klar over. Jeg har fått positive graviditetstester, men de er ikke særlig sterke, men har noe stigning. Er 13 dpo i dag og i dag så droppet tempen, det er vel et dårlig tegn som jeg har forstått det? ☹️ Noen som har noen tanker?

IMG_6150.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitveis90 skrev (2 timer siden):

Hei! Nå ser jeg av svaret over at det ikke er  anbefalt å tempe etter positiv graviditetstest, det var jeg ikke klar over. Jeg har fått positive graviditetstester, men de er ikke særlig sterke, men har noe stigning. Er 13 dpo i dag og i dag så droppet tempen, det er vel et dårlig tegn som jeg har forstått det? ☹️ Noen som har noen tanker?

IMG_6150.jpeg

Det trenger ikke å være negativt og nettopp derfor er det anbefalt å ikke tempe etter positiv test for det kan skape unødvendig bekymring ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her med at man må ha så og så mange timer sammenhengende søvn før man temper, er det da viktig med dyp søvn, eller er det mest viktig at man ikke står opp? F.eks. idag var jeg våken ca 1,5-2 timer før jeg temper. Jeg bare snudde meg rundt, sjekket klokken på mobilen, og sovnet igjen. Blir basaltemperaturen da "ødelagt"?

Anonymkode: e932e...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette her med at man må ha så og så mange timer sammenhengende søvn før man temper, er det da viktig med dyp søvn, eller er det mest viktig at man ikke står opp? F.eks. idag var jeg våken ca 1,5-2 timer før jeg temper. Jeg bare snudde meg rundt, sjekket klokken på mobilen, og sovnet igjen. Blir basaltemperaturen da "ødelagt"?

Anonymkode: e932e...a6b

Mener det er minst 4 timer sammenhengende søvn. Tviler på at det har stor innvirkning å sjekke klokken for så å sovne direkte. Det som menes er vell helst at man ikke skal stå opp for å gå på do eller ligge våken i sengen over lengre tid for da våkner også kroppen og tempen stiger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 13.00):

Dette her med at man må ha så og så mange timer sammenhengende søvn før man temper, er det da viktig med dyp søvn, eller er det mest viktig at man ikke står opp? F.eks. idag var jeg våken ca 1,5-2 timer før jeg temper. Jeg bare snudde meg rundt, sjekket klokken på mobilen, og sovnet igjen. Blir basaltemperaturen da "ødelagt"?

Anonymkode: e932e...a6b

Man bør ha 3-4 timers sammenhengende søvn før temping, men unntak har ofte ikke noe å si. Det er viktigere at man ikke står opp før temping! Og det er viktigere med søvn vs. samme klokkeslett hver dag. La oss si at du feks pleier å tempe kl.6 hver dag. Men så våkner du tilfeldig kl.4 eller 5 bare for å sjekke klokken. Da er det bedre å tempe da når du våknet enn sove videre for å tempe til 'riktig tidspunkt' kl.6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble usikker på hvor dette innlegget hører hjemme. 

Jeg trenger litt hjelp av noen kloke hoder 😅 

Jeg har hatt to topper denne syklusen, men pga bbt-økningen ved den første toppen så har jeg tenkt at det var da jeg hadde eggløsning. Men hadde el-symptomer rundt begge topp-dager.. Den siste hadde jeg sterke smerter helt nederst i magen på venstre side og rygg som jeg aldri har hatt før rundt el så jeg tenkte et lite håpefult øyeblikk på festesmerter, men det hadde da bare vært 6dpo. 

Nå har bbt sunket i 3 dager og jeg skulle hatt mensen i går om jeg hadde eggløsning ved første topp, så jeg føler det meste av håp er ute denne syklusen.. 

Den siste delen av meg håper og lurer på om det er sannsynlig at jeg kunne hatt el på den siste lh-toppen selvom bbt ikke indikerer det? Hva tror dere andre? 

Er veldig takknemlig for alle svar. 

Screenshot_20230724_120728_Eveline.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan hjelpe meg? Jeg er litt usikker på eggløsning denne mnd med tanke på BBT 🧐 jeg pleier og ha en dipp i tempen eggløsningsdagen og så stigning dagen etter. Denne mnd hadde jeg en dipp i tempen 14 dpo, noe som er alt for tidlig i forhold til de andre mnd, men fikk positiv eggløsnings test noen dager etter. Tok ikke tester da siden jeg var på ferie☺️ noen som kan tenke seg hvorfor eller som har opplevd det samme?  Får ikke til og legge til bilde av charten min dessverre 🥺

Spoiler
Sitat

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser denne kurven ut synes dere? Aldri hatt så jevn temperatur etter eggeløsning før 🙈 søskenforsøk på gang 🤞

Screenshot_20230728-195059_Natural Cycles.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens. Eggløsning har blitt flyttet til 1 dag tidligere. Som betyr at jeg nå er 4 dpo!

Screenshot_20230729-072800_Natural Cycles.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I gang med aktiv prøving igjen og temping. Mistet motivasjonen for det litt mens vi hadde pause, og syklusen som var ble litt så som så. Neste syklus håper jeg å være motivert nok til også å tempe i helgen, og få en mer komplett graf 🤞😊 Noen flere som temper om dagen? 😊

Screenshot_20230817_133811_FFApp.thumb.jpg.109ebb0435775467a52eb517be4826bd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (14 timer siden):

I gang med aktiv prøving igjen og temping. Mistet motivasjonen for det litt mens vi hadde pause, og syklusen som var ble litt så som så. Neste syklus håper jeg å være motivert nok til også å tempe i helgen, og få en mer komplett graf 🤞😊 Noen flere som temper om dagen? 😊

Screenshot_20230817_133811_FFApp.thumb.jpg.109ebb0435775467a52eb517be4826bd.jpg

Så spennende! Jeg tenkte å begynne å tempe igjen denne syklusen da jeg er på PP4 av prøving på nr 2 😊 Har bare tempet en dag enda, men blir spennede å se hvordan charten ser ut denne mnd!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (39 minutter siden):

Så spennende! Jeg tenkte å begynne å tempe igjen denne syklusen da jeg er på PP4 av prøving på nr 2 😊 Har bare tempet en dag enda, men blir spennede å se hvordan charten ser ut denne mnd!

Åh, så gøy! Prøver jo selv på nestemann, og føler tempingen har vært mer utfordrende med småttis i hus, men har gått seg til her etterhvert. Gleder meg til å se graf! 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...