saras Skrevet 9. juni 2023 #2881 Del Skrevet 9. juni 2023 Er det noen som har erfaring med at tempen stiger selvom eggløsningen ikke skjedde? Tempen gikk opp fra og med CD 24 og jeg hadde el-slim + murringer CD 21-23. Brystvortene ble til og med såre da, slik jeg bare kjenner til det ved/etter eggløsning. Tok blodprøve i dag (CD 32, litt sent siden jeg har vært på ferie) og den viste østradiol på 65 og progesteron på 0,1 😞. Så ser dessverre ikke ut som om jeg har hatt eggløsning. Skal starte opp på letorozol nå og håper at det gjør susen. Er bare usikker på om det er vits i å fortsette å tempe, når den stiger selv om eggløsning uteblir? Synes det var så kjedelig at til og med brystvortene ble såre, siden det alltid har vært et eggløsningstegn hos meg, tydeligvis kan jeg ikke stole på det heller lengre. Jeg har pcos, men fått påvist at jeg har faktisk har eggløsninger via blodprøve ved tidligere anledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 9. juni 2023 #2882 Del Skrevet 9. juni 2023 lilleludde1998 skrev (2 timer siden): Spent på å se om tempen hopper opp i morgen 🙈 første syklus etter MA, og det ser ut til at el kommer til vanlig tid🤩 graviditetstestene ble 100% negative for 4-5 dager siden, så det er nok mulig at kroppen modner egg selv med litt hcg. Spennende! Jeg fikk også eggløsning med HCG fortsatt i kroppen etter min MA, så det er mulig ja! Så fint den kommer til vanlig tid også, krysser fingrene for deg ✨🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleludde1998 Skrevet 9. juni 2023 #2883 Del Skrevet 9. juni 2023 Sjokoladekosmos skrev (4 minutter siden): Spennende! Jeg fikk også eggløsning med HCG fortsatt i kroppen etter min MA, så det er mulig ja! Så fint den kommer til vanlig tid også, krysser fingrene for deg ✨🤞 Jaa, og jeg har alltid blitt gravid igjen første syklus etter en abort så kjenner at jeg kommer til å bli skuffet hvis det ikke skjer denne gangen. Satser på at det klaffer for oss begge denne mnd 🤞🏻🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 9. juni 2023 #2884 Del Skrevet 9. juni 2023 saras skrev (14 minutter siden): Er det noen som har erfaring med at tempen stiger selvom eggløsningen ikke skjedde? Tempen gikk opp fra og med CD 24 og jeg hadde el-slim + murringer CD 21-23. Brystvortene ble til og med såre da, slik jeg bare kjenner til det ved/etter eggløsning. Tok blodprøve i dag (CD 32, litt sent siden jeg har vært på ferie) og den viste østradiol på 65 og progesteron på 0,1 😞. Så ser dessverre ikke ut som om jeg har hatt eggløsning. Skal starte opp på letorozol nå og håper at det gjør susen. Er bare usikker på om det er vits i å fortsette å tempe, når den stiger selv om eggløsning uteblir? Synes det var så kjedelig at til og med brystvortene ble såre, siden det alltid har vært et eggløsningstegn hos meg, tydeligvis kan jeg ikke stole på det heller lengre. Jeg har pcos, men fått påvist at jeg har faktisk har eggløsninger via blodprøve ved tidligere anledninger. Så kjedelig å høre at du har PCOS og får falske positive eggløsningstester… Jeg har også PCOS og får også en del falske positive EL-tester, og kjenner at det er skikkelig tungt å skuffende hver gang det skjer! Og ja, jeg har også opplevd flere ganger at tempen også har steget dagen etter falsk positiv test! Jeg syns det er fint å følge med på tempen videre selv om dette skjer, fordi tempen har alle gangene sunket igjen etter noen dager/uke, før kroppen igjen prøver med ny runde EL-slim og lave temperaturer. Jeg pleier ofte og bli lei meg og «gi opp» syklusen, men kroppen min forsøker alltid igjen til den klarer det! Jeg legger ved en kurve der jeg fikk positiv El-test med tempstigning. Jeg sluttet å ta EL-tester helt frem til faktisk EL da tempen sank igjen tiden før, og klarte likevel å treffe EL pga grafen! Håper det ordner seg for deg og at Letrozol funker! 🤞✨ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2885 Del Skrevet 16. juni 2023 11 dpo og testene er negative, så da ser det ikke ut som at det gikk denne gangen heller. Neste måned havner eggløsningen midt i ferien, så lurer på om jeg skal høre med gyn om jeg kan prøve trippel dose letrozol. Noen som har prøvd det og fått tidligere el enn på dobbel dose? Hadde passet så mye bedre om el kom på dag 14/15, enn dag 17 - for da sitter vi nemlig i bilen og skal bo sammen med mange andre, så aksjelegging blir vanskelig🥴 Nå nærmer det seg snart et år med prøving, og kjenner det begynner å tære på. Virker som vi aldri skal få til dette😓 Hvordan går det med dere andre?🥰 håper noen av dere fikk gullegget denne måneden! Anonymkode: 85d7f...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 16. juni 2023 #2886 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 11 dpo og testene er negative, så da ser det ikke ut som at det gikk denne gangen heller. Neste måned havner eggløsningen midt i ferien, så lurer på om jeg skal høre med gyn om jeg kan prøve trippel dose letrozol. Noen som har prøvd det og fått tidligere el enn på dobbel dose? Hadde passet så mye bedre om el kom på dag 14/15, enn dag 17 - for da sitter vi nemlig i bilen og skal bo sammen med mange andre, så aksjelegging blir vanskelig🥴 Nå nærmer det seg snart et år med prøving, og kjenner det begynner å tære på. Virker som vi aldri skal få til dette😓 Hvordan går det med dere andre?🥰 håper noen av dere fikk gullegget denne måneden! Anonymkode: 85d7f...3c8 Prøving er utrolig slitsomt så kudos at dere har holdt på i nesten et år! Håper det løser seg for dere snart ♥️ Jeg er på CD28+14DPO og testet positiv allerede 3+0 og har såpass sterke tester at en kan nesten begynne å lure på om det er flere enn en, noe som er i stor kontrast til de positive testene jeg hadde i mai som ikke ble spesielt sterke og som endte i kjemisk. Uansett håper du får en fin sommer til tross omstendighetene og ikke gi opp, vi heier på deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2887 Del Skrevet 16. juni 2023 t0nje skrev (9 timer siden): Prøving er utrolig slitsomt så kudos at dere har holdt på i nesten et år! Håper det løser seg for dere snart ♥️ Jeg er på CD28+14DPO og testet positiv allerede 3+0 og har såpass sterke tester at en kan nesten begynne å lure på om det er flere enn en, noe som er i stor kontrast til de positive testene jeg hadde i mai som ikke ble spesielt sterke og som endte i kjemisk. Uansett håper du får en fin sommer til tross omstendighetene og ikke gi opp, vi heier på deg! Ja det har uten tvil vært en prøvelse, og er det fortsatt. Men man må bare stå i det og fortsette å håpe, så sitter det nok til slutt ❤️ jeg har heldigvis to skatter fra før av, så skulle det ikke gå, så blir vi hvertfall ikke barnløse! Å, så gøy! Gratulerer så mye med graviditeten ❤️ og så godt at testene blir såpass sterke, det betrygger jo litt ifht kjemisk og slikt! Det er bare å nyte graviditeten😍 (så godt det lar seg gjøre hvertfall, med alt som følger med🙈🙈) Anonymkode: 85d7f...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. juni 2023 Forfatter #2888 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): 11 dpo og testene er negative, så da ser det ikke ut som at det gikk denne gangen heller. Var veldig høy temp du hadde da? Kan kanskje håpe bare testen bruker litt tid? Er slettes ikke alle som får positiv test så tidlig som 11dpo 🤞 Skulle det ikke gå, så høres det jo ut som det absolutt er mulighet for aksjeinnleggelse da. Husk at sædcellene trives med å vente på egget, så kjør på før dere reiser Uansett så kan jeg anbefale "feriekos". Det er spennende å snike seg rundt Vi har unnfanget to babyer på ferie sammen med andre, ene på en ganske liten og trang hytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2889 Del Skrevet 17. juni 2023 Amatariel skrev (13 timer siden): Var veldig høy temp du hadde da? Kan kanskje håpe bare testen bruker litt tid? Er slettes ikke alle som får positiv test så tidlig som 11dpo 🤞 Skulle det ikke gå, så høres det jo ut som det absolutt er mulighet for aksjeinnleggelse da. Husk at sædcellene trives med å vente på egget, så kjør på før dere reiser Uansett så kan jeg anbefale "feriekos". Det er spennende å snike seg rundt Vi har unnfanget to babyer på ferie sammen med andre, ene på en ganske liten og trang hytte Ja, den er enda høy idag! Så jeg har spennende temp, men ikke fullt så spennende tester🙈 fikk en svak skygge (vil ikke kalle det strek) på to tester idag, så får ta en ny test ikveld og se om det utvikler seg. Men jeg har blitt lurt av skygger alt for mange ganger, så jeg anser foreløpig testene som negative! Så jeg forbereder meg på mensen om noen dager, men det er klart at det er alltid et snev av håp før den faktisk kommer ❤️ Ja vi må jo bare legge inn aksjer der vi får mulighet, vi får være litt kreative 😂 får se hva gyn sier angående å øke dosen, hadde ikke de høyeste verdiene på progesteron etter dobbel dose, var midt på treet. Så hun sa jeg minimum trengte dobbel dose, så mulig jeg får prøve trippel 😊 Haha, regner med det er et kjent fenomen for prøvere at eggløsning noen ganger oppstår på et litt dårlig tidspunkt, men man får bare nyte spenningen, kan jo være litt bra for forholdet også faktisk 😍 Anonymkode: 85d7f...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #2890 Del Skrevet 17. juni 2023 Ja virkelig spennende vil jeg si. Hadde vært knall om dere slapp å snike dere rundt i sommerferien, men helt andre ting å kanskje tenke på ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 19. juni 2023 #2891 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 8.33): 11 dpo og testene er negative, så da ser det ikke ut som at det gikk denne gangen heller. Neste måned havner eggløsningen midt i ferien, så lurer på om jeg skal høre med gyn om jeg kan prøve trippel dose letrozol. Noen som har prøvd det og fått tidligere el enn på dobbel dose? Hadde passet så mye bedre om el kom på dag 14/15, enn dag 17 - for da sitter vi nemlig i bilen og skal bo sammen med mange andre, så aksjelegging blir vanskelig🥴 Nå nærmer det seg snart et år med prøving, og kjenner det begynner å tære på. Virker som vi aldri skal få til dette😓 Hvordan går det med dere andre?🥰 håper noen av dere fikk gullegget denne måneden! Anonymkode: 85d7f...3c8 Kjedelig med negative tester… hvordan hår det gått de siste dagene, er det det samme? 😊 Jeg har ikke prøvd trippel dose, er kun på dobbel, men du må oppdatere om du får noe tidligere EL med trippel hvis du får prøve det! Kunne tenkt meg tidligere EL selv hvis det blir flere runder med prøving Så kjedelig at det nærmer seg året for dere. Jeg kuttet selv ut prevensjon i juni i fjor, i tillegg til at jeg skulle hatt termin nå i juni med det som endte i MA, så jeg kjenner på det denne måneden ja! 😢 Med meg går det greit, er 11 dpo. Tror jeg venter noen dager til med testing da jeg vil utsette skuffelsen… positivisten/pessimismen svinger litt her 😜 legger med grafen så langt ✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 19. juni 2023 #2892 Del Skrevet 19. juni 2023 t0nje skrev (På 16.6.2023 den 11.47): Prøving er utrolig slitsomt så kudos at dere har holdt på i nesten et år! Håper det løser seg for dere snart ♥️ Jeg er på CD28+14DPO og testet positiv allerede 3+0 og har såpass sterke tester at en kan nesten begynne å lure på om det er flere enn en, noe som er i stor kontrast til de positive testene jeg hadde i mai som ikke ble spesielt sterke og som endte i kjemisk. Uansett håper du får en fin sommer til tross omstendighetene og ikke gi opp, vi heier på deg! Gratulerer så mye med positiv graviditetstest! Håper den holder helt til mål denne gangen. Det høres jo lovende ut at den er sterkere enn sist! ✨🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #2893 Del Skrevet 19. juni 2023 Sjokoladekosmos skrev (9 timer siden): Kjedelig med negative tester… hvordan hår det gått de siste dagene, er det det samme? 😊 Jeg har ikke prøvd trippel dose, er kun på dobbel, men du må oppdatere om du får noe tidligere EL med trippel hvis du får prøve det! Kunne tenkt meg tidligere EL selv hvis det blir flere runder med prøving Så kjedelig at det nærmer seg året for dere. Jeg kuttet selv ut prevensjon i juni i fjor, i tillegg til at jeg skulle hatt termin nå i juni med det som endte i MA, så jeg kjenner på det denne måneden ja! 😢 Med meg går det greit, er 11 dpo. Tror jeg venter noen dager til med testing da jeg vil utsette skuffelsen… positivisten/pessimismen svinger litt her 😜 legger med grafen så langt ✨ Ja testene forble negative og mensen kom idag. Så nå er det bare å gjøre seg klar for neste runde! Vet ikke om jeg får tak i gyn før jeg skal begynne på ny runde letrozol, så mulig det blir dobbel dose denne måneden også! Men skal oppdatere dersom jeg får prøve trippel! Så trist å høre, det er tungt å være prøver.. dere har holdt på 1 år dere også da, selvom du har vært plaget med lange sykluser. Jøss så bra at du har klart å vente med testing, det hadde ikke jeg klart😂 begynner 9 dpo jeg😂😂 men krysser virkelig fingrene for dere og håper dere får positiv test denne runden ❤️ Anonymkode: 85d7f...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleludde1998 Skrevet 21. juni 2023 #2894 Del Skrevet 21. juni 2023 Da er nok en ny syklus rett rundt hjørnet. Ble litt skuffet, fikk forhåpninger da jeg ikke fikk tr 11 dpo som jeg pleier… men mulig syklusen er litt endret etter ma forrige mnd. Har alltid blitt gravid første syklus etter abort, bortsett fra blæremola da vi måtte vente…😢 håper tanta dukker opp så vi bare kan prøve igjen😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 21. juni 2023 #2895 Del Skrevet 21. juni 2023 lilleludde1998 skrev (8 timer siden): Da er nok en ny syklus rett rundt hjørnet. Ble litt skuffet, fikk forhåpninger da jeg ikke fikk tr 11 dpo som jeg pleier… men mulig syklusen er litt endret etter ma forrige mnd. Har alltid blitt gravid første syklus etter abort, bortsett fra blæremola da vi måtte vente…😢 håper tanta dukker opp så vi bare kan prøve igjen😞 Å nei så kjedelig! Å så kjedelig at du tidligere har hatt både aborter og blæremola… håper det sitter på neste syklus da ✨ Det ser ut til å gå mot ny syklus for meg og nå snart, så vi får bare gjøre det vi kan for å finne nytt håp til ny syklus! 💜 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleludde1998 Skrevet 30. juni 2023 #2896 Del Skrevet 30. juni 2023 Noen som har erfaring her? Er på cd 9 i dag, og har utsatt tempingen litt denne syklusen, pleier egt ikke å ha el før cd 16-19 så stresset liksom ikke. Men siden jeg har hatt mye kramper og litt el-slim de siste dagene tok jeg el-test i dagtidlig. Denne ble jo søren med positiv? Eller hvertfall så godt som. Vet jo såklart ikke om egget vil slippe eller ikke nå som jeg ikke har tempet heller.. erfaringer med så tidlig el? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 30. juni 2023 #2897 Del Skrevet 30. juni 2023 (endret) lilleludde1998 skrev (25 minutter siden): Noen som har erfaring her? Er på cd 9 i dag, og har utsatt tempingen litt denne syklusen, pleier egt ikke å ha el før cd 16-19 så stresset liksom ikke. Men siden jeg har hatt mye kramper og litt el-slim de siste dagene tok jeg el-test i dagtidlig. Denne ble jo søren med positiv? Eller hvertfall så godt som. Vet jo såklart ikke om egget vil slippe eller ikke nå som jeg ikke har tempet heller.. erfaringer med så tidlig el? Jeg har fått positive EL-tester på CD12 med sykluser på 26 dager så det er mulig dersom du plutselig har en kort syklus denne gangen 🙂 Endret 30. juni 2023 av t0nje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 30. juni 2023 #2898 Del Skrevet 30. juni 2023 lilleludde1998 skrev (6 timer siden): Noen som har erfaring her? Er på cd 9 i dag, og har utsatt tempingen litt denne syklusen, pleier egt ikke å ha el før cd 16-19 så stresset liksom ikke. Men siden jeg har hatt mye kramper og litt el-slim de siste dagene tok jeg el-test i dagtidlig. Denne ble jo søren med positiv? Eller hvertfall så godt som. Vet jo såklart ikke om egget vil slippe eller ikke nå som jeg ikke har tempet heller.. erfaringer med så tidlig el? Ja det var jo litt tidlig, men kan jo hende kroppen bare har funnet på noe rart denne syklusen og eggløsning blir tidligere enn den pleier. Hvor mange dager etter positiv test pleier du å få tempstigning da? Og pleier du å gå positiv test i mer enn én dag? Jeg får som regel eggløsning på syklusdag 12 og første eggløsning jeg hadde etter p-pilleslutt kom på dag 11 så her er jeg vandt med tidlig eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleludde1998 Skrevet 30. juni 2023 #2899 Del Skrevet 30. juni 2023 Chickpea skrev (4 timer siden): Ja det var jo litt tidlig, men kan jo hende kroppen bare har funnet på noe rart denne syklusen og eggløsning blir tidligere enn den pleier. Hvor mange dager etter positiv test pleier du å få tempstigning da? Og pleier du å gå positiv test i mer enn én dag? Jeg får som regel eggløsning på syklusdag 12 og første eggløsning jeg hadde etter p-pilleslutt kom på dag 11 så her er jeg vandt med tidlig eggløsning. Ja, hadde en ma i slutten av mai så mistenker at det kan være derfor kroppen driver med litt uvanlige ting😅 Vanligvis har jeg positiv i 2-3 dager, og tempstigning dagen etter testen blir negativ. Testet igjen nå i kveld å da var den negativ… så mulig kroppen har prøvd på noe, eller så har det vært en uvanlig kort LH-topp😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2900 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg synes kurven min har vært så rar denne måneden, med lave temperaturer helt siden el egentlig.. og da tempen stupte igår på 9 dpo var jeg sikker på at jeg ikke hadde hatt el likevel denne mnd. Tok en babyplan-strimmel som antydet at noe var på gang, og idag fikk jeg denne😭😭 og jeg kjente at jeg måtte inn hit å oppdatere, for her inne har jeg virkelig lært mye om måter å takle prøveperioden på, og å ikke gi opp. Rådene har kommet som perler på en snor og støttende ord har heller ikke vært mangelvare. Ikke minst har jeg blitt kjent med kroppen min på et nytt nivå etter jeg begynte med temping. Dere er en utrolig fin gjeng her inne. Det er enda tidlig og ting kan skje, men jeg håper denne spira sitter helt til mål, det tok 1 år å få det til. Også gleder jeg meg til å følge alle dere andre tempere videre og krysser fingrene for at flere får positiv test ❤️ Anonymkode: 85d7f...3c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå