AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #2861 Del Skrevet 4. juni 2023 Sjokoladekosmos skrev (På 31.5.2023 den 8.33): Hei! Da har jakten på EL begynt for min del, og håper den kommer ila denne eller neste uke (jeg tror mest på neste uke). Grafen er ganske lav så langt, og håper det er et godt tegn 🤞 Er det noen andre her inne som ligger ganske likt i løypa? Hvordan gikk det? Har du hatt el enda?😍 Anonymkode: 85d7f...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2862 Del Skrevet 5. juni 2023 Hei dere som måler temp! Et litt dumt spm kanskje, men hvilken måler anbefaler dere og hvordan måler dere? 🤔 Anonymkode: 5a3fc...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 5. juni 2023 #2863 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei dere som måler temp! Et litt dumt spm kanskje, men hvilken måler anbefaler dere og hvordan måler dere? 🤔 Anonymkode: 5a3fc...fdf Babyplan sitt basaltermometer. Måler oralt under tungen. Det lyser i mørket og lagrer siste temperatur så du kan måle i halvsvime og sovne men så har termometeret lagret tempen som jeg synes er veldig greit. Du får med et ekstra batteri her. Mitt første sluttet å fungere etter 14 dager og det var null problem å få reklamert på det og fikk tilsendt nytt. Har også metode sitt men det har ikke lys skjerm så det har jeg bare lagt bort som reserve. En kan også måle rektalt, vaginalt etc. men jeg foretrekker oralt. Startet med vaginal temping men synes det ble tungvint i lengden, men det er jo veldig individuelt. Det mest nøyaktige er å måle rektalt men det blir jo fort et styr med beskyttelseshetter tidlig på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2864 Del Skrevet 6. juni 2023 Dobbel dose letrozol og metformin ga hvertfall tidligere el! I tillegg har det gitt meg kortere LH-topp, har vanligvis positive tester i flere dager, mens denne syklusen var de bare positive i en dag. Er ikke helt enig med FF, begynner å kjenne kroppen min såpass godt nå, og hadde nok eggløsning igår på cd 17. Regner med FF endrer eggløsningsdag når den får litt mer data. Nå begynner enda en venteperiode🙈 Hvordan går det med resten av gjengen her inne?😍 noen flere som er over på DPO? Anonymkode: 85d7f...3c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 6. juni 2023 #2865 Del Skrevet 6. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dobbel dose letrozol og metformin ga hvertfall tidligere el! I tillegg har det gitt meg kortere LH-topp, har vanligvis positive tester i flere dager, mens denne syklusen var de bare positive i en dag. Er ikke helt enig med FF, begynner å kjenne kroppen min såpass godt nå, og hadde nok eggløsning igår på cd 17. Regner med FF endrer eggløsningsdag når den får litt mer data. Nå begynner enda en venteperiode🙈 Hvordan går det med resten av gjengen her inne?😍 noen flere som er over på DPO? Anonymkode: 85d7f...3c8 Så bra med tidligere EL og kortere LH-topp, det er jo positivt ☺️ Jeg er enten 4 eller 6 DPO, FF klarer ikke å bestemme seg helt for kurven min er litt merkelig denne gangen. Jeg tror selv at jeg er 4 DPO men når jeg la inn tempen fra i dag gikk EL fra CD14 til CD12 noe som betyr 25-dagers syklus denne gangen og jeg er ikke fan av så kort syklus 🤔 Endret 6. juni 2023 av t0nje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2866 Del Skrevet 6. juni 2023 t0nje skrev (3 timer siden): Så bra med tidligere EL og kortere LH-topp, det er jo positivt ☺️ Jeg er enten 4 eller 6 DPO, FF klarer ikke å bestemme seg helt for kurven min er litt merkelig denne gangen. Jeg tror selv at jeg er 4 DPO men når jeg la inn tempen fra i dag gikk EL fra CD14 til CD12 noe som betyr 25-dagers syklus denne gangen og jeg er ikke fan av så kort syklus 🤔 Ja veldig! Tyder kanskje på at metformin har bidratt til litt stabilisering av hormoner, selv om jeg jo fikk eggløsning på kun letrozol også 😊 Det var merkelig ja, har bare tempet i 3 sykluser så driver enda å blir kjent med FF og temping. Men man kjenner jo kroppen sin best selv, og både denne syklusen og forrige var jeg også uenig med FF. Men uansett er du heldigvis i DPO-land, så krysser fingrene for deg 🥰 Kan jeg spørre av nysgjerrighet hvorfor du ikke liker korte sykluser? Er det pga kort follikkelfase og evt dårlige egg? Anonymkode: 85d7f...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 6. juni 2023 #2867 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja veldig! Tyder kanskje på at metformin har bidratt til litt stabilisering av hormoner, selv om jeg jo fikk eggløsning på kun letrozol også 😊 Det var merkelig ja, har bare tempet i 3 sykluser så driver enda å blir kjent med FF og temping. Men man kjenner jo kroppen sin best selv, og både denne syklusen og forrige var jeg også uenig med FF. Men uansett er du heldigvis i DPO-land, så krysser fingrene for deg 🥰 Kan jeg spørre av nysgjerrighet hvorfor du ikke liker korte sykluser? Er det pga kort follikkelfase og evt dårlige egg? Anonymkode: 85d7f...3c8 Så lenge lutealfasen ikke påvirkes av at jeg har korte sykluser, så er det ikke så farlig. Det med tanke på at jeg frykter at egget i verste fall ikke har god nok tid til å feste seg slik at det ender i TR/SA. Den andre ulempen er at jeg føler får mensen så utrolig mye oftere enn alle andre selv om det bare er snakk om noen dager før gjennomsnittet. Det innebærer at jeg kan ha mensen to ganger på en måned og jeg synes bare det er utrolig irriterende. Om jeg kunne velge to ganger per mnd med 3-4 dager kontra en gang per mnd med 4-5 så hadde jeg valgt siste. På den positive siden gir det meg oftere forsøk enn for en person med lange sykluser, så det er jo både positive og negative sider ved det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 6. juni 2023 #2868 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dobbel dose letrozol og metformin ga hvertfall tidligere el! I tillegg har det gitt meg kortere LH-topp, har vanligvis positive tester i flere dager, mens denne syklusen var de bare positive i en dag. Er ikke helt enig med FF, begynner å kjenne kroppen min såpass godt nå, og hadde nok eggløsning igår på cd 17. Regner med FF endrer eggløsningsdag når den får litt mer data. Nå begynner enda en venteperiode🙈 Hvordan går det med resten av gjengen her inne?😍 noen flere som er over på DPO? Anonymkode: 85d7f...3c8 Høres ut som du responderer bra på medisinene da, deilig med kortere sykluser 🙂 Ser at FF også er litt usikker på eksakt EL-dag hos deg pga det stiplede krysset så tipper du får heltrukket linje på dag 17 etter en dag eller to. Selv er jeg på 16 DPO i dag. Negative tester både 12 og 13 DPO så mensen er nok rett rundt hjørnet. Pleier å ha lutealfase på ca. 16 dager så ikke noe uvanlig med det for min del. Denne gangen prøver jeg også ut progesteronstøtte så mensen dukker nok opp så snart jeg slutte på det. Må innrømme jeg har vært skikkelig i kjelleren de siste dagene når de negative testene var en realitet. Femte PP over og på stedet hvil.... Eneste som har lignet noe er en kjemisk i 3. PP. I tillegg rukket å vært gjennom to IVF-forsøk i tillegg til dette som ble avbrutt så teller de ikke med som PP. Hvor mange PP har dere andre vært i gjennom og har dere hatt noen kjemiske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 6. juni 2023 #2869 Del Skrevet 6. juni 2023 Chickpea skrev (54 minutter siden): Høres ut som du responderer bra på medisinene da, deilig med kortere sykluser 🙂 Ser at FF også er litt usikker på eksakt EL-dag hos deg pga det stiplede krysset så tipper du får heltrukket linje på dag 17 etter en dag eller to. Selv er jeg på 16 DPO i dag. Negative tester både 12 og 13 DPO så mensen er nok rett rundt hjørnet. Pleier å ha lutealfase på ca. 16 dager så ikke noe uvanlig med det for min del. Denne gangen prøver jeg også ut progesteronstøtte så mensen dukker nok opp så snart jeg slutte på det. Må innrømme jeg har vært skikkelig i kjelleren de siste dagene når de negative testene var en realitet. Femte PP over og på stedet hvil.... Eneste som har lignet noe er en kjemisk i 3. PP. I tillegg rukket å vært gjennom to IVF-forsøk i tillegg til dette som ble avbrutt så teller de ikke med som PP. Hvor mange PP har dere andre vært i gjennom og har dere hatt noen kjemiske? Kjipt og slitsomt at det tar så lang tid, jeg er kun i PP2 på B1 og hadde en kjemisk/SA i PP1 i uke 5 så vi har ikke vært lenge i gamet. Håper det klaffer for deg snart! ☀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2870 Del Skrevet 6. juni 2023 t0nje skrev (4 timer siden): Så lenge lutealfasen ikke påvirkes av at jeg har korte sykluser, så er det ikke så farlig. Det med tanke på at jeg frykter at egget i verste fall ikke har god nok tid til å feste seg slik at det ender i TR/SA. Den andre ulempen er at jeg føler får mensen så utrolig mye oftere enn alle andre selv om det bare er snakk om noen dager før gjennomsnittet. Det innebærer at jeg kan ha mensen to ganger på en måned og jeg synes bare det er utrolig irriterende. Om jeg kunne velge to ganger per mnd med 3-4 dager kontra en gang per mnd med 4-5 så hadde jeg valgt siste. På den positive siden gir det meg oftere forsøk enn for en person med lange sykluser, så det er jo både positive og negative sider ved det Ja, skjønner deg godt. Er dritt nok å ha mensen fra før av, enn at man skal ha det 2 ganger per måned😂 håper du får en syklus lik din normale! 🤞🏻 Chickpea skrev (3 timer siden): Høres ut som du responderer bra på medisinene da, deilig med kortere sykluser 🙂 Ser at FF også er litt usikker på eksakt EL-dag hos deg pga det stiplede krysset så tipper du får heltrukket linje på dag 17 etter en dag eller to. Selv er jeg på 16 DPO i dag. Negative tester både 12 og 13 DPO så mensen er nok rett rundt hjørnet. Pleier å ha lutealfase på ca. 16 dager så ikke noe uvanlig med det for min del. Denne gangen prøver jeg også ut progesteronstøtte så mensen dukker nok opp så snart jeg slutte på det. Må innrømme jeg har vært skikkelig i kjelleren de siste dagene når de negative testene var en realitet. Femte PP over og på stedet hvil.... Eneste som har lignet noe er en kjemisk i 3. PP. I tillegg rukket å vært gjennom to IVF-forsøk i tillegg til dette som ble avbrutt så teller de ikke med som PP. Hvor mange PP har dere andre vært i gjennom og har dere hatt noen kjemiske? Det virker sånn ja, heldigvis 😁 ja, jeg tror også FF setter heltrukket linje på cd 17 om to dager. Så kjedelig å høre at det ikke satt denne gangen, det forstår jeg veldig godt er tungt.. er selv på pp9 nå, og det er en stor prøvelse dette her. Det er ikke for pyser! Progesteron holder nok mensen unna ja, gjorde det iallefall den syklusen jeg prøvde det. Jeg tror jeg hadde en kjemisk forrige måned, men er så vanskelig å si hva som er reelle streker og hva som ikke er, men det var isåfall veldig kortvarig. Krysser fingrene for denne pp’en 🤞🏻 jeg vet ikke hvor mye mer psyken min takler hvis det ikke sitter nå, da tror jeg at jeg må si meg fornøyd med mine to skatter som jeg allerede har 🥰 krysser fingrene for deg neste runde, også håper jeg du får se to streker på testen snart! Anonymkode: 85d7f...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2871 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 23.01): Hei dere som måler temp! Et litt dumt spm kanskje, men hvilken måler anbefaler dere og hvordan måler dere? 🤔 Anonymkode: 5a3fc...fdf Jeg bruker en vanlig billigvariant, men hos meg er forskjelllen før/etter eggløsning typ 36,6 og 37,3 så jeg trenger ikke ha et sinnsykt nøyaktig ett Anonymkode: ee8b0...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 8. juni 2023 #2872 Del Skrevet 8. juni 2023 Da kom mensen endelig i ettermiddag her. Kjenner at det nå bare er godt å være i gang med en ny syklus. Ny syklus med nytt håp og nye muligheter 🤞På den positive siden kan jeg nå drikke øl ute i sola de to neste ukene. Må prøve å ta med det som er positivt 🍺 Har forresten en liten tilståelse å komme med: har tatt vare på de to sterkeste testene fra den syklusen jeg hadde en kjemisk. Med jevne mellomrom finner jeg de frem i badeskapet bare for å se på de da jeg syntes de gir litt håp siden det tross alt var en befruktning og noe som var i ferd med å utvikle seg. Tenker på det som et tegn på at det er mulig å bli gravid for meg også. Flere som kjenner seg igjen i dette? 🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 8. juni 2023 #2873 Del Skrevet 8. juni 2023 Chickpea skrev (27 minutter siden): Da kom mensen endelig i ettermiddag her. Kjenner at det nå bare er godt å være i gang med en ny syklus. Ny syklus med nytt håp og nye muligheter 🤞På den positive siden kan jeg nå drikke øl ute i sola de to neste ukene. Må prøve å ta med det som er positivt 🍺 Har forresten en liten tilståelse å komme med: har tatt vare på de to sterkeste testene fra den syklusen jeg hadde en kjemisk. Med jevne mellomrom finner jeg de frem i badeskapet bare for å se på de da jeg syntes de gir litt håp siden det tross alt var en befruktning og noe som var i ferd med å utvikle seg. Tenker på det som et tegn på at det er mulig å bli gravid for meg også. Flere som kjenner seg igjen i dette? 🤭 Jeg tar vare på alle tester jeg positive og negative. Taper de inn i en notatbok hvor jeg holder oversikt 😗 Nå er jeg relativt ny i gamet men synes det er fint å se tilbake på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligung Skrevet 8. juni 2023 #2874 Del Skrevet 8. juni 2023 Det er litt over 2 år siden sist jeg tok tempen og forsøkte å bli gravid. Nå har vi startet på søsken forsøk og jeg husker ikke helt hvordan det var. Når man får en temperaturstiging, betyr det at man allerede har hatt eggløsning, at man har eggløsning nå, eller at eggløsning kommer innen 24-36 timer som med eggløsningstester? Vi er på PP2 nå og jeg fikk temperaturstigning i dag tidlig. Har ikke fått soleklare positive eggløsningstester denne måneden synes jeg.. Har testet hver morgen og kveld siden cd 10. Er på cd 19 i dag. Noen som kan hjelpe meg litt å friske opp hukommelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 8. juni 2023 #2875 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 14.27): Hvordan gikk det? Har du hatt el enda?😍 Anonymkode: 85d7f...3c8 Håper jeg har eggløsning i dag 🤞🤞🤞🤞 hatt noen falske positive forrige uke, og jeg blir så veldig skuffet når jeg får det, at jeg ikke får så veldig lyst til å verken lese eller oppdatere her… men nå krysser jeg fingrene for at det faktisk skjer en eggløsning! Hvordan går det med deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 8. juni 2023 #2876 Del Skrevet 8. juni 2023 Lykkeligung skrev (1 time siden): Når man får en temperaturstiging, betyr det at man allerede har hatt eggløsning, at man har eggløsning nå, eller at eggløsning kommer innen 24-36 timer som med eggløsningstester? Det er nok litt individuelt hvor i temperaturstigningen EL skjer, men rett før EL synker hvertfall temperaturen til et bunnpunkt også stiger den i tiden rett før, under eller etter EL - i forbindelse med EL. Eksakt når EL skjer kan man jo ikke vite, ei eksakt når temperaturstigningen skjer kan vi heller ikke vite så ‘under prosessen EL’ ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2877 Del Skrevet 9. juni 2023 Sjokoladekosmos skrev (18 timer siden): Håper jeg har eggløsning i dag 🤞🤞🤞🤞 hatt noen falske positive forrige uke, og jeg blir så veldig skuffet når jeg får det, at jeg ikke får så veldig lyst til å verken lese eller oppdatere her… men nå krysser jeg fingrene for at det faktisk skjer en eggløsning! Hvordan går det med deg? Såå spennende!! Håper virkelig du har hatt eggløsning nå, det er utrolig skuffende med falske tester, som om man ikke venter nok 😢 skjønner deg veldig godt, av og til må man ta vare på seg selv og trekke seg litt bort fra forumet, det har jeg også gjort flere ganger! Hadde du temp-stigning idag da? Det går fint med meg, hadde el på cd 17 denne gangen, helt surrealistisk å ha så tidlig el for meg🙈 så nå er det bare å vente! Legger ved grafen 😊 Anonymkode: 85d7f...3c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2878 Del Skrevet 9. juni 2023 Lykkeligung skrev (19 timer siden): Det er litt over 2 år siden sist jeg tok tempen og forsøkte å bli gravid. Nå har vi startet på søsken forsøk og jeg husker ikke helt hvordan det var. Når man får en temperaturstiging, betyr det at man allerede har hatt eggløsning, at man har eggløsning nå, eller at eggløsning kommer innen 24-36 timer som med eggløsningstester? Vi er på PP2 nå og jeg fikk temperaturstigning i dag tidlig. Har ikke fått soleklare positive eggløsningstester denne måneden synes jeg.. Har testet hver morgen og kveld siden cd 10. Er på cd 19 i dag. Noen som kan hjelpe meg litt å friske opp hukommelsen? Slik jeg har forstått det øker temperaturen etter el, som følge av progesteron som stiger. Men er ingen ekspert 🙈 Dersom man skal ta progesteronstøtte er det viktig å vite at eggløsning har vært, så hvis jeg har forstått det riktig så hindrer progesteron eggløsning/gjør at egg kan gå til grunne. Derfor gir det mening at tempen stiger etter el ☺️ Anonymkode: 85d7f...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 9. juni 2023 #2879 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Såå spennende!! Håper virkelig du har hatt eggløsning nå, det er utrolig skuffende med falske tester, som om man ikke venter nok 😢 skjønner deg veldig godt, av og til må man ta vare på seg selv og trekke seg litt bort fra forumet, det har jeg også gjort flere ganger! Hadde du temp-stigning idag da? Det går fint med meg, hadde el på cd 17 denne gangen, helt surrealistisk å ha så tidlig el for meg🙈 så nå er det bare å vente! Legger ved grafen 😊 Anonymkode: 85d7f...3c8 Ja, veldig spennende! Jeg hadde supert temphopp i dag, så jeg satser på at den holder seg det de neste ukene, og helst enda lengre! Så koselig at vi ligger nesten likt! Det er så deilig når man edelig får tidligere eggløsning innenfor det som regnes som normalt til og med! Det hadde vært gøy om det sitter for oss begge denne måneden! 😊🤞✨ Det blir spennende når vi skal begynne teste ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleludde1998 Skrevet 9. juni 2023 #2880 Del Skrevet 9. juni 2023 Spent på å se om tempen hopper opp i morgen 🙈 første syklus etter MA, og det ser ut til at el kommer til vanlig tid🤩 graviditetstestene ble 100% negative for 4-5 dager siden, så det er nok mulig at kroppen modner egg selv med litt hcg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå