Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Body Lotion skrev:

Ja! 🤞 Men er så skummelt med disse forhåpningene 😅 Da blir fallhøyden så stor. 

Ja det er helt sant. 

Hadde selv mistet alle forhåpninger for denne måneden, knapt før de hadde begynt. CD28 idag. Skulle i utgangspunktet fått mensen ca nå, men tempen sier jeg ikke har hatt eggløsning enda. 

Fikk dog et hopp idag, og ømme bryster igår. Så nå får jeg forhåpninger igjen. Drømte jeg var gravid til og med 🙈 

Fallhøyden er ekstra stor da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for dere andre! 🤞

Her er det CD1 i dag :( Veldig deprimert over det. Men når jeg ser på charten min så er jeg i alle fall "fornøyd" med den. Når situasjonen først er som den er, så er det godt at denne virker tilsynelatende så normal som den kan bli. Dere aaaaner ikke hvor mange rare sprett-temper jeg hadde for noen år siden og FF var superforvirra. Men nå er det jo ganske jevnt, tydelig høyere temp etter EL og så går den ned igjen når mensen kommer. Eneste jeg kan ønske meg er at FF klarer å sette EL på riktig dag selv fremover... Sånn ble pp'en jeg nå legger bak meg:

125877585_373494650568771_5422884261178427930_n.jpg.6acb24ac06ce570afca4072568425ec8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, spennende @Niny 😮

Krysser fingrene for neste PP, @Amatariel ❤️ Og enig med deg. En fin temperaturkurve sånn egentlig, så satser vi på at den ikke går ned igjen ved neste PP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skjer det noe! 🎉🎉

Tempen steg videre idag og jeg er overbevist om at jeg er 2dpo nå! 🤩😄

Når kroppen er så i ulage blitt, med en ellers alltid så regelmessig mens, så lurer jeg på om den forstyrrer lutealfasen og, eller om den faktisk er på skremmendes korte 10 dager, som FF bekreftet sist mnd.. 🙈

Screenshot_20201119_055835_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Niny skrev:

Endelig skjer det noe! 🎉🎉 

Hurra!! Så spennende 😍 Krysser fingrene 💪🏻 Fiiiiin stigning!

Tempraruren min holder seg høy-ish. DPO9 i dag. Tenk om det klaffer på første forsøk med crinone! 😱🤞

Tenker jeg skal teste på lørdag. Eventuelt kanskje fredag. Om jeg tør. Er ganske kjipt å dra på jobb på fredag dersom testen er negativ eller utydelig 😶  

IMG_20201119_074927.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennande, @Body Lotion! Kurva di ser veldig bra ut :) Og så bra at det ser ut som EL har vore, @Niny. Betre seint enn aldri!

Eg var hos fastlegen i går og fekk Primolut som eg skal ta frå CD 16 til 25, men etter å ha lese litt om det skjønner eg ikkje korleis det skal hjelpe meg? Nokon med erfaring? Eg hadde jo håpa på Crinone eller noko, men det er dei kanskje meir restriktive på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jennni skrev:

Oi, så spennande, @Body Lotion! Kurva di ser veldig bra ut :) Og så bra at det ser ut som EL har vore, @Niny. Betre seint enn aldri!

Eg var hos fastlegen i går og fekk Primolut som eg skal ta frå CD 16 til 25, men etter å ha lese litt om det skjønner eg ikkje korleis det skal hjelpe meg? Nokon med erfaring? Eg hadde jo håpa på Crinone eller noko, men det er dei kanskje meir restriktive på?

Ingen erfaring. Men ser at det er progesteron i primolut og skal forskyve mensen. Så det vil jo da gjøre lutealfasen lenger. Fastlegen min hadde ikke hørt om crinone eller lutinus, så tror hun også nevnes primolut. Men siden jeg allerede hadde resept på crinone fra privat gynekolog så fikk det i stedet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test i kveld og den ble tydelig positiv på DPO 9 kvelden. Skimter til og med en liten strek på ikke-tidlig testen 😍 

Tenk at det kom til å klaffe på første forsøk med progesteronstøtte?! 😱 Leser om så mange som ikke blir trodd av gynekologer eller fastleger når de snakker om lutealfase. "Mensen kommer alltid 14 dager eggløsning.." både sies det og skrives det på nettet. En privat gynekolog sa at "du har nok var eggløsning litt senere" da jeg tok blodprøve med lavt progesteronnivå da jeg tok blodprøve DPO 2. 2 dager senere kom mensen..

Jeg har hatt 4 dagers fase. Veldig kort økning i temperatur. Flere ganger har den økt med 0,10-0,15 grader. Begynte på progrsteron og tempraruren steg plutselig veldig mye mer. Om du har lave temperaturer og kort lutealfase kan det kanskje være lurt å undersøke progesteronnivået. 

Kanskje er det noen i samme situasjon der ute som leser dette; det går an å ha kort lutealfase. Du er ikke alene ❤️

IMG_20201119_201030.jpg

IMG_20201119_201023.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Body Lotion skrev:

Tok test i kveld og den ble tydelig positiv på DPO 9 kvelden. Skimter til og med en liten strek på ikke-tidlig testen 😍

Gratulerer såååå masse! :nordvesta: Helt magisk å se! Må jo ha vært en liten festedipp du hadde på 7 dpo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel skrev:

Gratulerer såååå masse! :nordvesta: Helt magisk å se! Må jo ha vært en liten festedipp du hadde på 7 dpo?

Absolutt! 😍 Tenk at det ble så veldig tydelig! Så nå håper jeg bare den holder seg fast i mange mange måneder 💪🏻

Krysser fingrene for deg fremover og ❤️Jeg har troen!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk, @Body Lotion! Så gøy at det klaffa! Eg har jo aldri hatt så kort lutealfase som deg, men veldig fint å høyre at det kan ligge noko der. Seinast i går fortalte fastlegen min at ALLE kvinner med regelmessig mens har 14 dagars lutealfase, og sa at ho ikkje hadde noko tru på temping. Trur eg skal vere litt meir insisterande med gynekolog neste måned. Håper det går heile vegen for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Body Lotion skrev:

Tenk at det kom til å klaffe på første forsøk med progesteronstøtte?! 😱 Leser om så mange som ikke blir trodd av gynekologer eller fastleger når de snakker om lutealfase. "Mensen kommer alltid 14 dager eggløsning.." både sies det og skrives det på nettet. En privat gynekolog sa at "du har nok var eggløsning litt senere" da jeg tok blodprøve med lavt progesteronnivå da jeg tok blodprøve DPO 2. 2 dager senere kom mensen..

Jeg har hatt 4 dagers fase. Veldig kort økning i temperatur. Flere ganger har den økt med 0,10-0,15 grader. Begynte på progrsteron og tempraruren steg plutselig veldig mye mer. Om du har lave temperaturer og kort lutealfase kan det kanskje være lurt å undersøke progesteronnivået. 

Kanskje er det noen i samme situasjon der ute som leser dette; det går an å ha kort lutealfase. Du er ikke alene ❤️

IMG_20201119_201030.jpg

IMG_20201119_201023.jpg

Ååååh så gøy! 

Og enda gøyere å kunne se dippen nå som du faktisk har fått positivt! Ååh kunne ikke vært mer glad på dine vegne! 🎉🎉

Har har FF satt kryss nå og jeg er 3DPO! 💖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 DPO 

Er det for tidlig for å kunne få en trifasisk kurve? Idag hoppet tempen enda mer enn ved eggløsning! 😳😳🤞💖🎉

Der hoppet forventningene minst like mye 🙈😂

Screenshot_20201122_061114_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Lorieen skrev:

Rimelig sikker på at jeg er 1 dpo i dag!

ECCF213D-E942-4757-B63D-2637ABE05083.png

Oi! Det er det største hoppet jeg har sett 🙈🙈

Kan jeg spørre hva den prikken oppe i ingenting på CD16 betyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Niny skrev:

Oi! Det er det største hoppet jeg har sett 🙈🙈

Kan jeg spørre hva den prikken oppe i ingenting på CD16 betyr? 

Det er en forkastet måling pga dårlig søvn. Sist jeg ble gravid i mars 2019 hadde jeg akkurat et slikt hopp på 1 dpo, så jeg er veldig optimistisk! Legger ved kurven fra sist svangerskap:

BDCB5D54-D740-4F59-89B0-86F385D4E944.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med tempingen igjen. Det eneste positive med at flere sykluser går uten å bli gravid er at man får mer data og flere charter bak seg til å 'sammenligne' med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...