ibej Skrevet 6. mai 2022 #2161 Del Skrevet 6. mai 2022 On 5/5/2022 at 10:33 AM, jenteanonym91 said: 10dpo i dag og helt blenda graviditetstest 😢 Vet det enda er tidlig, men synes «alle» her inne får positive tester da, så mistet litt piffen egentlig. Blir vel å teste på nytt om et par dager, også er det bare å vente på TR. Charten svinger en del, men ser ellers grei ut. Sist syklus fikk jeg mensen 13dpo og da begynte temperaturen å gå svakt nedover fra cd11, altså i morgen denne syklusen. Hvordan går det med @ibej? Noe mer tegn til el? 💜 Enig med deg, synes alle får tidlig test! Men har også sett mange som ikke får positiv før 13-14, så håper er ikke ute. Krysser fingrene for deg 🥰 Her er det ingen tegn til noe som helst. Men trooor jeg nærmer meg el, uten at det er noen sikre tegn i det hele tatt.. eltestene er noe sterkere, men ikke brukt tester lenge nok til å vite akkurat hvordan strekene utvikler seg 🤪 så venter i spenning 😂 fornøyd så lenge el kommer før/rundt cd30, så er jo noen dager igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 6. mai 2022 #2162 Del Skrevet 6. mai 2022 ibej skrev (1 time siden): Enig med deg, synes alle får tidlig test! Men har også sett mange som ikke får positiv før 13-14, så håper er ikke ute. Krysser fingrene for deg 🥰 Her er det ingen tegn til noe som helst. Men trooor jeg nærmer meg el, uten at det er noen sikre tegn i det hele tatt.. eltestene er noe sterkere, men ikke brukt tester lenge nok til å vite akkurat hvordan strekene utvikler seg 🤪 så venter i spenning 😂 fornøyd så lenge el kommer før/rundt cd30, så er jo noen dager igjen Ja sant? Synes alle testet positivt 8-9-10 dpo. Krysser alt jeg har! Men kjenner meg overhodet ikke gravid ut, så har innstilt meg på at tr kommer på besøk i løpet av helga 🙈 Jaja, da får jeg drukket så mye kaffe og pepsi max som jeg egentlig har lyst på 😂 Hvilken syklusdag er du på nå? El må jo komme tidligere denne syklusen! Hvor ofte klarer dere å legge inn aksjer når det er så usikkert når el kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 6. mai 2022 #2163 Del Skrevet 6. mai 2022 15 minutter siden, jenteanonym91 said: Ja sant? Synes alle testet positivt 8-9-10 dpo. Krysser alt jeg har! Men kjenner meg overhodet ikke gravid ut, så har innstilt meg på at tr kommer på besøk i løpet av helga 🙈 Jaja, da får jeg drukket så mye kaffe og pepsi max som jeg egentlig har lyst på 😂 Hvilken syklusdag er du på nå? El må jo komme tidligere denne syklusen! Hvor ofte klarer dere å legge inn aksjer når det er så usikkert når el kommer? Man må ta de gledene man kan, ja! 😅 CD20 nå. Sikkert ikke ofte nok hehe.. vi prøver på annenhver dag, men det går jo sjelden da🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 7. mai 2022 #2164 Del Skrevet 7. mai 2022 Tror jeg har havnet i samme situasjon som deg @jenteanonym91. Ff sier el for noen dager siden, men det kan ikke stemme. Har vært forkjølet de siste dagene så må jo være det som gir utslag på tempen? Selv om jeg ikke har feber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 7. mai 2022 #2165 Del Skrevet 7. mai 2022 ibej skrev (1 time siden): Tror jeg har havnet i samme situasjon som deg @jenteanonym91. Ff sier el for noen dager siden, men det kan ikke stemme. Har vært forkjølet de siste dagene så må jo være det som gir utslag på tempen? Selv om jeg ikke har feber? Ja det ser jo faktisk ut som akkurat det samme! 🤔 Og bare negative el-tester? Noen av de som var så sterk at du kanskje har mistet peaken? Det viste seg jo å bare være tull for min del da. Virker som om FF er litt «hypersensitiv» for temperaturøkning i den her fasen med nærtliggende el. Men faktisk eggløsning kom jo bare 5 dager etterpå for min del, så ikke stopp å test slik jeg gjorde 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 7. mai 2022 #2166 Del Skrevet 7. mai 2022 13 minutter siden, jenteanonym91 said: Ja det ser jo faktisk ut som akkurat det samme! 🤔 Og bare negative el-tester? Noen av de som var så sterk at du kanskje har mistet peaken? Det viste seg jo å bare være tull for min del da. Virker som om FF er litt «hypersensitiv» for temperaturøkning i den her fasen med nærtliggende el. Men faktisk eggløsning kom jo bare 5 dager etterpå for min del, så ikke stopp å test slik jeg gjorde 😅 Nærmest helt blanke tester, så tviler. Forrige syklus hadde jeg positiv test i to dager, så tror ikke jeg har mistet peaken nei 😅. Og får alltid såre bryster fra el-dag og ut syklusen, så er 99% sikker på at dette ikke stemmer. Skal fortsette å teste ja, håper det går like raskt til faktisk el for meg som for deg! ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 7. mai 2022 #2167 Del Skrevet 7. mai 2022 ibej skrev (8 minutter siden): Nærmest helt blanke tester, så tviler. Forrige syklus hadde jeg positiv test i to dager, så tror ikke jeg har mistet peaken nei 😅. Og får alltid såre bryster fra el-dag og ut syklusen, så er 99% sikker på at dette ikke stemmer. Skal fortsette å teste ja, håper det går like raskt til faktisk el for meg som for deg! ☺️ Ja da er det bare å overse krysset og fortsette som før! Krysser fingrene for el i løpet av en ukes tid nå kanskje 😍 Negativ graviditetstest 12dpo her, så har i grunnen innsett at det ikke ble treff på første forsøk. Hadde nesten vært litt for utreolig 😆 Eneste er at tempen fortsatt er høy, sist var den jo på tur nedover allerede 11dpo, også kom mensen 13dpo. Så om ikke annet har jeg kanskje litt lengre lutealfase denne syklusen, det er jo ikke dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 10. mai 2022 #2168 Del Skrevet 10. mai 2022 Noen tegn til el der @ibej? ☺️ Her kom tante rød på besøk i dag, så starter på ny prøverunde i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 10. mai 2022 #2169 Del Skrevet 10. mai 2022 9 minutter siden, jenteanonym91 said: Noen tegn til el der @ibej? ☺️ Her kom tante rød på besøk i dag, så starter på ny prøverunde i dag. Ah, så kjipt! ❤️ Menmen, om ikke annet får ff mer statistikk til neste syklus 😅🙈 Jeg har forøvrig vært i kontakt med fastlege siden sist for celleprøve. Fikk da beskjed om at jeg må ned i vekt (har ca. 32 bmi) og at det ikke er aktuelt å få noe hjelp mtp. Tidligere el før jeg har gått ned endel.. irriterende når jeg har prøvd i månedsvis på vektnedgang 🥲 er jo selvfølgelig klar over dette fra før, men blææh. Ingen tegn til el enda. Ser at sist syklus markerte jeg ca. En uke med fertilt slim før el, så kanskje den kommer snart 🤪 håper ikke sykdom utsetter el igjen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 10. mai 2022 #2170 Del Skrevet 10. mai 2022 ibej skrev (6 minutter siden): Ah, så kjipt! ❤️ Menmen, om ikke annet får ff mer statistikk til neste syklus 😅🙈 Jeg har forøvrig vært i kontakt med fastlege siden sist for celleprøve. Fikk da beskjed om at jeg må ned i vekt (har ca. 32 bmi) og at det ikke er aktuelt å få noe hjelp mtp. Tidligere el før jeg har gått ned endel.. irriterende når jeg har prøvd i månedsvis på vektnedgang 🥲 er jo selvfølgelig klar over dette fra før, men blææh. Ingen tegn til el enda. Ser at sist syklus markerte jeg ca. En uke med fertilt slim før el, så kanskje den kommer snart 🤪 håper ikke sykdom utsetter el igjen da.. Ja, litt kjipt at det ikke klaffet, men var jo bare første prøveperiode, så det går greit! Håper det går greit med deg etter et kjedelig besøk til fastlegen? ❤️ Synes det var litt vel strengt med ingen hjelp overhodet. Fikk du tilbud om hjelp eller oppfølging mtp. vektreduksjon da? Hvor mye ville h*n at du skulle ned før du evt. fikk hjelp? ☺️Har selv bmi på akkurat det samme som deg. Gikk ned 6kg før jul, og har klart å unngå at de er kommet på igjen. Er på tur inn i en periode hvor jeg blir å ha litt mer tid tilgjengelig, og har en plan om å ta litt tak igjen med trening og kosthold for å gå ned 6kg til. Da er jeg på bmi 30, som jo er det man må ha for å kunne få ivf-hjelp. Håper vi begge kan klare å finne motivasjon og klarer å gå ned noen kilo, og er vi riktig heldige påvirker det syklusen godt også. Husker ikke om jeg har spurt før, men hvor gamle er du og mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 10. mai 2022 #2171 Del Skrevet 10. mai 2022 1 minutt siden, jenteanonym91 said: Ja, litt kjipt at det ikke klaffet, men var jo bare første prøveperiode, så det går greit! Håper det går greit med deg etter et kjedelig besøk til fastlegen? ❤️ Synes det var litt vel strengt med ingen hjelp overhodet. Fikk du tilbud om hjelp eller oppfølging mtp. vektreduksjon da? Hvor mye ville h*n at du skulle ned før du evt. fikk hjelp? ☺️Har selv bmi på akkurat det samme som deg. Gikk ned 6kg før jul, og har klart å unngå at de er kommet på igjen. Er på tur inn i en periode hvor jeg blir å ha litt mer tid tilgjengelig, og har en plan om å ta litt tak igjen med trening og kosthold for å gå ned 6kg til. Da er jeg på bmi 30, som jo er det man må ha for å kunne få ivf-hjelp. Håper vi begge kan klare å finne motivasjon og klarer å gå ned noen kilo, og er vi riktig heldige påvirker det syklusen godt også. Husker ikke om jeg har spurt før, men hvor gamle er du og mannen? Ja, var forsåvidt forberedt på det, legen her er ikke helt god. Dessverre et lite sted, så få alternativer. Fikk ikke noe tilbud om hjelp nei. Men har fått det til før, under korona-nedstengingen, men da hadde jeg sykt mye mer tid tilgjengelig. Han mente at syklusen kom til å ordne seg selv ved vektnedgang. Kommer nok til å gå privat mot sommeren uansett tror jeg. Håper vi klarer det begge to! 🥰 Synes det var et godt mål, i tilfelle man trenger den hjelpen (håper jo ikke det da). Jeg er 25 (så har jo goooood tid, men har allerede "ventet" 3 år med å starte, så utålmodig). Han er 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 10. mai 2022 #2172 Del Skrevet 10. mai 2022 ibej skrev (3 minutter siden): Ja, var forsåvidt forberedt på det, legen her er ikke helt god. Dessverre et lite sted, så få alternativer. Fikk ikke noe tilbud om hjelp nei. Men har fått det til før, under korona-nedstengingen, men da hadde jeg sykt mye mer tid tilgjengelig. Han mente at syklusen kom til å ordne seg selv ved vektnedgang. Kommer nok til å gå privat mot sommeren uansett tror jeg. Håper vi klarer det begge to! 🥰 Synes det var et godt mål, i tilfelle man trenger den hjelpen (håper jo ikke det da). Jeg er 25 (så har jo goooood tid, men har allerede "ventet" 3 år med å starte, så utålmodig). Han er 32 Trur det kan være mye god hjelp privat! Så det synes jeg høres lurt ut, hvertfall hvis fastlegen ikke er av beste sorten. Synes alltid det er lettere å være i aktivitet og spise sunt når det går mot sommer og lysere tider. Vannmelon, jordbær og salat hører liksom sommeren til. Krysser fingrene for oss begge to! Og det aller beste er jo om spiren sitter denne el, så slipper du hjelp 🤞❤️ Bah, litt kjedelig å være på cd1 kjenner jeg. Spesielt når man vet at det er mimimum 3 uker til det blir «interessant» igjen. Hvorfor har du ventet 3 år med å starte prøvingen? 😁 Misunner alderen din litt, trur det er fint å få barn mellom 25-30 år. Ikke for ung. Jeg er 31 og mannen 32, så har jo enda tid, men er oooovermoden for å bli mamma kjenner jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 10. mai 2022 #2173 Del Skrevet 10. mai 2022 11 minutter siden, jenteanonym91 said: Trur det kan være mye god hjelp privat! Så det synes jeg høres lurt ut, hvertfall hvis fastlegen ikke er av beste sorten. Synes alltid det er lettere å være i aktivitet og spise sunt når det går mot sommer og lysere tider. Vannmelon, jordbær og salat hører liksom sommeren til. Krysser fingrene for oss begge to! Og det aller beste er jo om spiren sitter denne el, så slipper du hjelp 🤞❤️ Bah, litt kjedelig å være på cd1 kjenner jeg. Spesielt når man vet at det er mimimum 3 uker til det blir «interessant» igjen. Hvorfor har du ventet 3 år med å starte prøvingen? 😁 Misunner alderen din litt, trur det er fint å få barn mellom 25-30 år. Ikke for ung. Jeg er 31 og mannen 32, så har jo enda tid, men er oooovermoden for å bli mamma kjenner jeg! Ja, håper det går lettere nå mot sommeren. Hjelper jo på med mer dagslys også! Cd1 er kjedelig ja, særlig med så lange sykluser🙈 men også godt å ha noen "teste-frie" dager synes jeg 😅 Jeg var student frem til sommeren i fjor og samboer ønsket ikke barn på bare en inntekt. Jeg hadde også et krevende studie som tok myyyye tid. Aller helst ville han hatt hus i boks også før prøving, men har heldigvis greid å legge fra seg det, haha! Jeg tenker helt motsatt, at det hadde ordnet seg uansett 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 1. juni 2022 #2174 Del Skrevet 1. juni 2022 Hvordan går det med deg @ibej? Dukket eggløsning opp? Her hadde jeg el på mandag, cd21. Veldig fornøyd med det ift. Cd29 som sist. Første gang jeg tester vitex, kanskje det har funket 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 1. juni 2022 #2175 Del Skrevet 1. juni 2022 4 hours ago, jenteanonym91 said: Hvordan går det med deg @ibej? Dukket eggløsning opp? Her hadde jeg el på mandag, cd21. Veldig fornøyd med det ift. Cd29 som sist. Første gang jeg tester vitex, kanskje det har funket 😁 Åååh så bra! Har vitex stående, men ikke testet enda. Her har ikke eggløsning dukket opp enda, så har gitt opp hele greia. Blodprøver er tatt og time til spesialist booket i juni, så får vi se. Drittlei nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 1. juni 2022 #2176 Del Skrevet 1. juni 2022 ibej skrev (42 minutter siden): Åååh så bra! Har vitex stående, men ikke testet enda. Her har ikke eggløsning dukket opp enda, så har gitt opp hele greia. Blodprøver er tatt og time til spesialist booket i juni, så får vi se. Drittlei nå Nei æsj så ufortjent! 😣 Skjønner godt du er lei! Har du bestilt time privat? Blir så altoppslukende! Klarer du legge det bort av og til? Håper virkelig det er noe hjelp å få hos spesialist, fastlegen din var det jo ingen hjelp å få fra…. Jeg har ikke kommet noen vei videre mtp. vektreduksjon. Prøvd å gå turer i finværet og jobbe litt med selvkontrollen for å ikke spise så mye søtsaker. Men ikke gått så kjempe bra. Hva med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 1. juni 2022 #2177 Del Skrevet 1. juni 2022 14 minutter siden, jenteanonym91 said: Nei æsj så ufortjent! 😣 Skjønner godt du er lei! Har du bestilt time privat? Blir så altoppslukende! Klarer du legge det bort av og til? Håper virkelig det er noe hjelp å få hos spesialist, fastlegen din var det jo ingen hjelp å få fra…. Jeg har ikke kommet noen vei videre mtp. vektreduksjon. Prøvd å gå turer i finværet og jobbe litt med selvkontrollen for å ikke spise så mye søtsaker. Men ikke gått så kjempe bra. Hva med deg? Bestilt privat, ja. Kunne sikkert fått time imorgen, men nå er det fri fra jobb som er problemet🥵 bare styr. Har klart å gå ned 3 kg, så er veldig fornøyd med det! Gleder meg over det jeg kan, hehe. Men er vanskelig å legge fra seg. Enda flere rundt meg som har blitt gravide nå, og føler at dette aldri kommer til å gå. Så håper vi får gode svar fra fertilitetsklinikken og at det er en "easy fix"☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 1. juni 2022 #2178 Del Skrevet 1. juni 2022 ibej skrev (8 minutter siden): Bestilt privat, ja. Kunne sikkert fått time imorgen, men nå er det fri fra jobb som er problemet🥵 bare styr. Har klart å gå ned 3 kg, så er veldig fornøyd med det! Gleder meg over det jeg kan, hehe. Men er vanskelig å legge fra seg. Enda flere rundt meg som har blitt gravide nå, og føler at dette aldri kommer til å gå. Så håper vi får gode svar fra fertilitetsklinikken og at det er en "easy fix"☺️ Wow så flink du har vært! 😍 Det ser jo bra ut også ovenfor lege/gynekolog, at du kan vise til vekttap! Typisk at folk rundt blir gravide. Selvom man er glade på deres vegne så stikker det liksom litt. Oppdater gjerne her når du har vært hos gyn, håper det er en løsning på problemet 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 5. juni 2022 #2179 Del Skrevet 5. juni 2022 Da har jeg fått en blødning som er for mye til å vere spotting, men ligner heller ikke på en vanlig mensblødning. Blir bare mer og mer forvirret 😂 men tror nok jeg må ha hatt en syklus uten eggløsning. Ff markerer likevel, men nekter å tro at det stemmer. Håper uansett at det betyr at jeg nå er i starten av ny syklus og at det går bedre denne gangen 😅 det positive om det stemmer, er jo at denne syklusen ble betydelig kortere enn den forrige 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 6. juni 2022 #2180 Del Skrevet 6. juni 2022 ibej skrev (20 timer siden): Da har jeg fått en blødning som er for mye til å vere spotting, men ligner heller ikke på en vanlig mensblødning. Blir bare mer og mer forvirret 😂 men tror nok jeg må ha hatt en syklus uten eggløsning. Ff markerer likevel, men nekter å tro at det stemmer. Håper uansett at det betyr at jeg nå er i starten av ny syklus og at det går bedre denne gangen 😅 det positive om det stemmer, er jo at denne syklusen ble betydelig kortere enn den forrige 🙈 Skjønner godt du er forvirret 😅 Synes heller ikke helt FF sine markeringer henger helt på grep, så du har sikkert rett i at det er en syklus uten eggløsning. Men av og til det jo greit med ny syklus og ny start. Husker ikke helt, men har du prøvd vitex? Jeg gikk jo fra eggløsning cd29 til cd21 denne måneden, første mnd med vitex. Kan jo selvsagt være bare tilfeldigheter. Er 7dpo i dag, og prøver å stå i mot testetrangen…. Er ikke helt sikker på eggløsningsdatoen. Ble jo fri for tester akkurat den helgen jeg trengte de mest. Men den jeg tok mandagsmorgen var ganske sterk (ikke positiv), også ble den svakere utover dagen, så antar testen ville være positiv på søndag. Men både på denne charten og tidligere charter har jeg ikke fått temp-stigning før 3 dager etter positiv test. Har ganske sterke el-smerter, så skal jeg ta utganspunktet i disse så stopper de ganske brått dagen etter positiv el-test. Men, ser ingen temp-stigning før to dager senere. Leser jo både at egget kan slippe 12-48 timer etter positiv test, men også at noen kvinner kan få temp stigning opp til 3 døgn etter el. Vet jo ikke hva som er grunnen for meg 🤷🏻♀️ Neste syklus må vi legge inn aksjer litt bedre trur jeg, hver dag fra pos test og egentlig frem til temp-stigning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå