Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Møysa skrev (32 minutter siden):

Jeg temper oralt, men kanskje tempen er dårlig? Kjøpte tempen på en utenlands nettside. Når jeg sjekket nå, så har jeg fått en annen termometer enn jeg kjøpte😬 Kanskje derfor det smakte giftig den første måneden🤔 Står noe kinesiske tegn bakpå. Kanskje jeg har blitt lurt🤔

Hvilke termometer har dere? Og den jeg bruker er kanskje dårlig?

Nå skal jeg i hvert fall bare teste på en side og prøve å få den enda dypere nede i det varmehullet. Også skal jeg bli flinkere til å ta tempen på samme tid, har falt litt ut av det når sønnen min og jeg har vært forkjølet(ikke korona).

Sjekket nå og den viste 36.60 også 36.50 og 36.49, så nå var det ikke så ille. Men her om dagen fikk jeg 37.50 og tenkte what? Og tok en gang til og da ble det 36.08. Så tror kanskje jeg skal teste en gang til hvis de avviker veldig.

A03B00FF-C04C-491E-9DAF-E6830CC4A2E7.png

5652F74A-6E54-4883-8647-80D27D55EFB9.jpeg

Jeg var skikkelig skeptisk til termometer fra utlandet nettopp på grunn av dette. Ikke gjennomgått tester som svarer til standard i EU og ingen kontroll på eventuelle giftig stoffer. Ikke putt den i skjeden uten plastbeskyttelse hvert fall. 😬 

Da jeg skulle kjøpe termometer var det omtrent utsolgt i hele landet. 😂 Men fikk til slutt tak i «make sure» termometeret fra fertil.no. Legger ved linken her: https://www.fertil.no/produkt/make-sure-termometer-m2-desimaler/ du får også kjøpt den på farmasiet.no her: https://www.farmasiet.no/catalog/feber-og-forkjolelse/termometer/termometer-digitalt-med-2-desimaler,5004875/

Hadde en mistanke om at det kunne være termometeret når målingene var såpass varierende. Prøv et annet du, mye tryggere.  🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (12 timer siden):

Du kan bare sammenligne med deg selv, så vet ikke hva du pleier å ligge på? Tempene dine er også ukonsekvente, for å få korrekt måling må du tempe til samme tidspunkt hver dag (du har hvite trekanter i stedet for prikker).

Mener du at du har hatt en rar mensen der du ikke har blødd noe særlig? Mensens start regnes som den første dagen med friskt rødt blod. Har du tatt en g-test for å utelukke at du ikke ble gravid sist syklus?

Ja, jeg pleier å ligge mye lavere. Selv med samme tidspunkt på målingen som nå. (Ligger ca 1 time differanse disse dagene med trekant på).

Har hatt nesten-positive EL tester en hel uke.

Har hatt veldig rar mens, dvs masse "tråder" og små brune klumper, rosa, brun, orange og blank utflod. Fikk svak positiv tidligtest før mens, men har testet negativ på vanlig test etter.

Blir småsprø av dette her...

Anonymkode: ac330...1f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (8 timer siden):

Jeg temper oralt, men kanskje tempen er dårlig? Kjøpte tempen på en utenlands nettside. Når jeg sjekket nå, så har jeg fått en annen termometer enn jeg kjøpte😬 Kanskje derfor det smakte giftig den første måneden🤔 Står noe kinesiske tegn bakpå. Kanskje jeg har blitt lurt🤔

Hvilke termometer har dere? Og den jeg bruker er kanskje dårlig?

Så merkelig at du ikke fikk det du bestilte!! Må si det høres litt shady ut ja... at det virker så dårlig, kommer fra kina og smaker giftig 😕 Om du ønsker å tempe fremover ville jeg helt klart vurdert å kjøpe et nytt. Jeg har det samme som bittelillebolla - det fra fertil.no over her.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg pleier å ligge mye lavere. Selv med samme tidspunkt på målingen som nå. (Ligger ca 1 time differanse disse dagene med trekant på).

Har hatt veldig rar mens, dvs masse "tråder" og små brune klumper, rosa, brun, orange og blank utflod. Fikk svak positiv tidligtest før mens, men har testet negativ på vanlig test etter.

Kan høres ut som du kanskje har opplevd en kjemisk graviditet, ettersom du hadde noe hcg til å slå ut på en tidligtest. Og det kan nok krølle opp mensen ja, så kan være derfor den er så rar (og at du har nesten positive EL-tester). Skjønner godt du er sprø! Ikke noe moro når kroppen tuller til syklusen 😕 Vil bare anbefale deg å tempe videre og se hva som skjer. Ta EL-tester igjen når du nærmer deg CD14.
---------------------------------

Jeg er 7 dpo i dag og temper spent hver morgen her nå....

131892434_234383138305530_4157477188068236854_n.jpg.b9153a664e233a956220ac06d0c29e5e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det var godt å se at dagens temp også var helt oppe i samme sjiktet. Ble litt i stuss på tempen igår da jeg aldri har hatt et så stort hopp før 🙈 Satser på at FF imorgen setter strek for eggløsning og sier jeg er 3dpo. 

Nå er det jo så tydelig med positiv og negativ test, El slim og det hoppet. Sist mnd fikk jeg kun en stiplet linje, da jeg hverken hadde EL slim eller eller positive tester når EL bestemte seg for å dukke opp 🤷🏻‍♀️

Screenshot_20201217_092344_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Niny! 😄
Kan ikke skjønne annet enn at FF setter kryss i morgen og du er 3 dpo ja. Jeg pleier å snike litt om jeg er nysgjerrig :lol: Du kan sette f.eks temp på 36,70 eller 36,80 i morgen nå og se hva FF gjør med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Ser veldig bra ut Niny! 😄
Kan ikke skjønne annet enn at FF setter kryss i morgen og du er 3 dpo ja. Jeg pleier å snike litt om jeg er nysgjerrig :lol: Du kan sette f.eks temp på 36,70 eller 36,80 i morgen nå og se hva FF gjør med det.

Hmm, da satt den heltrukken strek, med coverline på ca 36,5/36.45. Er det noen grunn til at den da ligger så høyt, og ikke på snittet av de andre tempene? Fjernet til og med helt den som var discardet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (11 minutter siden):

Hmm, da satt den heltrukken strek, med coverline på ca 36,5/36.45. Er det noen grunn til at den da ligger så høyt, og ikke på snittet av de andre tempene? Fjernet til og med helt den som var discardet 🙈

Så flott med heltrukken linje! Sånt blir man glad av! Var første gang denne høsten at jeg også fikk det av FF.

CL ville jeg ikke bekymret meg over. Du har tempen din nå godt over det, og akkurat hvorfor FF gjør det tror jeg er komplisert analysering som blir vanskelig å forstå 😛 Kanskje fordi tempen på CD1 ligger der? Aner egentlig ikke. Aldri forstått meg helt på CL.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres ut som kjemisk, ja (SA før uke 7). Et annet tegn er jo litt høyere temp, som du har/hadde? Er litt vanskelig å vite om det var du siden det var AnonymBruker. Håper du får eggløsning snart igjen. Jeg hadde SA før denne pp. Da fikk jeg skikkelig mye eggløsningsslim hver dag frem til mens, men var umulig å sjekke eggløsning pga positive eggløsningstester hver dag frem til noen dager før jeg fikk eggløsning nå.

bittelillebolla skrev (9 timer siden):

Jeg var skikkelig skeptisk til termometer fra utlandet nettopp på grunn av dette. Ikke gjennomgått tester som svarer til standard i EU og ingen kontroll på eventuelle giftig stoffer. Ikke putt den i skjeden uten plastbeskyttelse hvert fall. 😬 

Da jeg skulle kjøpe termometer var det omtrent utsolgt i hele landet. 😂 Men fikk til slutt tak i «make sure» termometeret fra fertil.no. Legger ved linken her: https://www.fertil.no/produkt/make-sure-termometer-m2-desimaler/ du får også kjøpt den på farmasiet.no her: https://www.farmasiet.no/catalog/feber-og-forkjolelse/termometer/termometer-digitalt-med-2-desimaler,5004875/

Hadde en mistanke om at det kunne være termometeret når målingene var såpass varierende. Prøv et annet du, mye tryggere.  🙂

Tusen takk! Da har jeg fått bestilt! Var helt utsolgt over alt jeg sjekket når jeg til slutt kjøpte den fra utlandet. Håper jeg har blitt gravid, men kjekt med flere termometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har har denne? Lyser displayet opp når den piper? 😅

Den jeg har nå gjør ikke det, irriterende når man må frem med mobilen for å lese av 😅

Screenshot_20201218-082322.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Znowie said:

Den jeg har nå gjør ikke det, irriterende når man må frem med mobilen for å lese av 😅

Screenshot_20201218-082322.jpg

Jeg har denne, og min lyser dessverre ikke. Så jeg må lyse med mobilen for å se noe i mørket. Den har minne da, så som regel venter jeg bare til jeg skal stå opp og leser av når lyset er på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znowie skrev (1 time siden):

Nope, og det er irriterende ja. Jeg gjør ofte som The Princess over, sjekker senere ettersom den har minne. Men nå når det er ekstra spennende så klarer jeg ikke vente og må se med èn gang. Så da er det frem med mobilen da. Har ikke nattbord, så er litt knot 😛

8 dpo og tempen min fortsetter og holder seg høy og fin her! Men - jeg ser jo på de to forrige syklusene at den gjorde det da også. Begynte ikke å synke på 11 dpo jo. Så her er det fortsatt store sjanser for at veien nedover kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

8 dpo og tempen min fortsetter og holder seg høy og fin her! Men - jeg ser jo på de to forrige syklusene at den gjorde det da også. Begynte ikke å synke på 11 dpo jo. Så her er det fortsatt store sjanser for at veien nedover kommer snart.

Så spennende! Gleder meg til å høre hvordan det går fremover med deg Amatariel. Har du fått noen symptomer?

Min temp har endelig sluttet å variere😃 Lurer på om spontanaborten jeg hadde kan ha påvirket temparaturen🤔Fikk min første negative test på dag 7 denne syklusen her.

BCCA2FC0-C7D1-445B-9EAE-9C384117562B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (12 minutter siden):

Så spennende! Gleder meg til å høre hvordan det går fremover med deg Amatariel. Har du fått noen symptomer?

Næ. Men så har jeg vært gravid syv ganger før, og aldri fått symptomer før etter sv.uke 6... Så jeg klarer ikke helt å 'tro' på symptomer så tidlig, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (21 minutter siden):

Næ. Men så har jeg vært gravid syv ganger før, og aldri fått symptomer før etter sv.uke 6... Så jeg klarer ikke helt å 'tro' på symptomer så tidlig, hehe.

Samma her! Føler at det er litt bløff, at man legger mer verdi enn det egentlig har. Jeg har følt meg gravid siden jeg tok ut spiralen. Så ble jeg gravid forrige pp, og merket ikke store forskjeller bare litt kvalme, men det får jeg fort hvis jeg er sulten eller har tatt multivitamin med lite vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i min første måned med temping, og liker det veldig godt! Hadde akkurat begynt å finne en fin "rytme" og klarte å ta tempen omtrent i søvne til samme tid hver dag. Helt til i dag, hvor jeg av en eller annen grunn har klart å sove gjennom alarmen min 😭 rett rundt eggløsning også, og nå er jeg redd alt er ødelagt 🙈 Det er nok ikke det, jeg er bare skuffa! 

Jeg sleit litt i begynnelsen før jeg fikk det til 😅 Den som mangler på dag 13 var fordi jeg ikke la meg før kl 3 og da fikk jeg ikke mange nok timer. 

Screenshot_20201219-063550_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (4 timer siden):

Jeg er inne i min første måned med temping, og liker det veldig godt! Hadde akkurat begynt å finne en fin "rytme" og klarte å ta tempen omtrent i søvne til samme tid hver dag. Helt til i dag, hvor jeg av en eller annen grunn har klart å sove gjennom alarmen min 😭 rett rundt eggløsning også, og nå er jeg redd alt er ødelagt 🙈 Det er nok ikke det, jeg er bare skuffa! 

Jeg sleit litt i begynnelsen før jeg fikk det til 😅 Den som mangler på dag 13 var fordi jeg ikke la meg før kl 3 og da fikk jeg ikke mange nok timer. 

Screenshot_20201219-063550_FF App.jpg

Om du er redd for å ødelegge kurven med den unaturlige høye tempen idag, så kan du jo trykke på discard this temperature. Da vil ikke FF ta den med i beregningen, da hopp i tempen kan være begynnelsen på EL som har vært 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Niny said:

Om du er redd for å ødelegge kurven med den unaturlige høye tempen idag, så kan du jo trykke på discard this temperature. Da vil ikke FF ta den med i beregningen, da hopp i tempen kan være begynnelsen på EL som har vært 😉

Da skal jeg discarde den, så håper jeg på bedre lykke i morgen 😊 Hadde vært fantastisk om jeg hadde fått EL allerede, men samtidig hadde det vært gøy å fange den opp med El-tester. Der har jeg ikke fått noen positive enda. Kan selvfølgelig hende jeg har gått glipp av den, vi får se hva som skjer de nærmeste dagene 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy du er så godt i gang The Princess 😄 Men typisk det der da... jeg sover ikke gjennom alarm, men det kan ofte skje at jeg er så spent på tempen rundt EL eller IKM at jeg sover dårlig. Så det er jo så teit da :rolleyes:

9 dpo og i dag raste jo tempen min ned!! Ble overrasket, for den pleier ikke det før nærmere 11 dpo. Så da ble jeg jo plutselig håpefull for en festedipp :lol: Meen en sånn pleier vel å være enda lengre ned, ofte under coverline. Så da er jeg like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Gøy du er så godt i gang The Princess 😄 Men typisk det der da... jeg sover ikke gjennom alarm, men det kan ofte skje at jeg er så spent på tempen rundt EL eller IKM at jeg sover dårlig. Så det er jo så teit da :rolleyes:

9 dpo og i dag raste jo tempen min ned!! Ble overrasket, for den pleier ikke det før nærmere 11 dpo. Så da ble jeg jo plutselig håpefull for en festedipp :lol: Meen en sånn pleier vel å være enda lengre ned, ofte under coverline. Så da er jeg like langt.

Husk at @Body Lotion ikke hadde festedipp som gikk under coverline, men hun fikk positiv!

Dette synes jeg lover bra! 🤩

Lyst å dele charten igjen? Har lyst å se 😄🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

Husk at @Body Lotion ikke hadde festedipp som gikk under coverline, men hun fikk positiv!

Dette synes jeg lover bra! 🤩

Lyst å dele charten igjen? Har lyst å se 😄🙈

Uff, ja så klart! Jeg glemmer av at signaturen min ikke vises dersom man sitter på mobil (jeg sitter neesten bare på PC selv). Skikkelig minus med KG det. Hele poenget med å ha en signatur er jo at folk skal kunne se den. Men bra du sier i fra! 9dpo.JPG.a0b2b4c76043786aacf4a1d47bca1328.JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...