Jennni Skrevet 26. september 2020 #21 Del Skrevet 26. september 2020 På 25.9.2020 den 10.48, Amatariel skrev: Fint å se din chart også @Jennni Moro å høre at du er godt inne i tempingen og trives med det. Men satt ikke FF EL på deg forrige syklus? (den lys blå streken) Kva tenker du då? Eg hadde jo litt rar kurve forrige måned, men FF meinte i alle fall at det var på CD 17, og det kan vel ikkje ha vore noko tidlegare mtp. den høge temperaturen den 13.? Og eg gløymte faktisk å måle CD 16, så kan godt ha vore ein liten dip der (men pleier faktisk ikkje å ha så tydeleg dip). Kva trur du? FF har satt EL til CD 17 dei siste tre månadene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essess Skrevet 27. september 2020 #22 Del Skrevet 27. september 2020 (endret) Hvor lenge etter positiv EL test pleier temperaturen deres å øke? Jeg hadde positiv test onsdag morgen, men har ikke fått noen stigning enda.. Når jeg ser etter igjen, ser det egentlig ut som om jeg hadde en stigning fra tirsdag morgen til onsdag morgen. Onsdag morgen hadde jeg positiv EL test. Om eggløsning skjer 12-48 timer etter positiv test, hadde jeg jo da temp-stigning FØR eggløsning. Er det normalt da? Endret 27. september 2020 av Essess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 27. september 2020 #23 Del Skrevet 27. september 2020 23 minutter siden, Essess skrev: Hvor lenge etter positiv EL test pleier temperaturen deres å øke? Jeg hadde positiv test onsdag morgen, men har ikke fått noen stigning enda.. Når jeg ser etter igjen, ser det egentlig ut som om jeg hadde en stigning fra tirsdag morgen til onsdag morgen. Onsdag morgen hadde jeg positiv EL test. Om eggløsning skjer 12-48 timer etter positiv test, hadde jeg jo da temp-stigning FØR eggløsning. Er det normalt da? Jeg er i samme posisjon! Slenger med temperaturgrafen min. Det positive er derimot at jeg har hatt mye jevnere temperaturgraf denne syklusen enn forrige 💪🏻 Jeg tror eggløsning var på CD27 hos meg..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 27. september 2020 #24 Del Skrevet 27. september 2020 Så fint med en slik tråd 🥰 Jeg er på min 4. kur med hormoner for å få eggløsning. Har PCOS. Temper for å bekrefte EL. Syntes det er helt supert. Spesielt etter jeg har temptet noen runder slik at jeg kan sammenligne egne sykluser. Jeg fikk positiv EL test på fredag, og tror EL var i går. Så nå venter spent på om tempen stiger de kommende dagene, og om FF registrer EL og DPO om et par dager 🤞Håper så indelig det går denne gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 28. september 2020 #25 Del Skrevet 28. september 2020 13 timer siden, Body Lotion skrev: Jeg er i samme posisjon! Slenger med temperaturgrafen min. Det positive er derimot at jeg har hatt mye jevnere temperaturgraf denne syklusen enn forrige 💪🏻 Jeg tror eggløsning var på CD27 hos meg..? Eg kjenner ikkje appen du bruker, og litt vanskeleg å sjå når du ikkje har med litt tidlegare temperaturer, men trur du ikkje EL var CD 24? Eller har du fått meir tempauking i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 28. september 2020 #26 Del Skrevet 28. september 2020 (endret) 11 minutter siden, Jennni skrev: Eg kjenner ikkje appen du bruker, og litt vanskeleg å sjå når du ikkje har med litt tidlegare temperaturer, men trur du ikkje EL var CD 24? Eller har du fått meir tempauking i dag? Ja, det er det man skulle tro 😊 Men jeg fikk knall positiv EL-test CD 25 og 26, så egget kan ikke ha blitt sluppet CD 24 😅 Den lilla strilen er EL-test, mens den blå er temperaturen. Fikk en større økning i dag, så EL kan ha vært CD 28 i stedet .. tror jeg! Endret 28. september 2020 av Body Lotion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 28. september 2020 #27 Del Skrevet 28. september 2020 21 minutter siden, Body Lotion skrev: Ja, det er det man skulle tro 😊 Men jeg fikk knall positiv EL-test CD 25 og 26, så egget kan ikke ha blitt sluppet CD 24 😅 Den lilla strilen er EL-test, mens den blå er temperaturen. Fikk en større økning i dag, så EL kan ha vært CD 28 i stedet .. tror jeg! Ah, ja, det ser slik ut! Stig han i morgon også vil eg seie at det ikkje er nokon tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 28. september 2020 #28 Del Skrevet 28. september 2020 Hjelp. Jeg fikk utslag på EL test (statisk smilefjes) på fredag, og antok mulig eggløsning lørdag. Men i dag gikk tempen ned 🤔 Jeg håper på de tre høye tempene og deretter 3 dpo. Kan jeg fortsatt ha hatt eggløsning? Forstår at jeg bare må vente å se, men tankene spinner. Med CB digital EL tester får man ikke testet mer etter man får statisk smil... Lurer på om jeg må teste mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essess Skrevet 28. september 2020 #29 Del Skrevet 28. september 2020 Dette er min graf. Hadde positiv EL-test dag 15, men ser ut til at tempen gikk opp fra dag 14 til dag 15. Hadde også EL slim dag 16, så virker rart om EL faktisk har vært dag 14 eller tidligere.. Så kan det hende temperaturen har økt like FØR eggløsning istedet for like ETTER? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 28. september 2020 #30 Del Skrevet 28. september 2020 Hm, @Lille fjasa og @Essess – det var ikkje lett å skjønne seg på! Men eg trur nok problemet er at de har for lite data, rett og slett. Det hender jo ein får temperaturar som er litt off, men over tid jamnar det seg ut. Skjønner at de er utolmodige, ein vil jo ha svar med ein gong 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. september 2020 Forfatter #31 Del Skrevet 28. september 2020 Enig med Jennni ja. Er kanskje litt for lite data å tolke med. Spesielt hos deg Essess. Så her ville jeg iallefall ha stolt på EL-testene. De var vel klare. Kan hende du får temperaturøkning snart... 4 timer siden, Lille fjasa skrev: Hjelp. Jeg fikk utslag på EL test (statisk smilefjes) på fredag, og antok mulig eggløsning lørdag. Men i dag gikk tempen ned 🤔 Jeg håper på de tre høye tempene og deretter 3 dpo. Kan jeg fortsatt ha hatt eggløsning? Forstår at jeg bare må vente å se, men tankene spinner. Med CB digital EL tester får man ikke testet mer etter man får statisk smil... Lurer på om jeg må teste mer? Her vil jeg tro temperaturøkningen kommer snart. Det er iallefall ikke uvanlig at den går sånn pittelitt ned nå. Det blir uansett tempeøkningen sett i sammenheng av flere dager som blir viktig. Men ja, uansett er jeg for å teste med EL-tester helt til man ser at testen blir negativ igjen... og det er jo litt vanskelig med digital test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. september 2020 Forfatter #32 Del Skrevet 28. september 2020 Selv har jeg nå tempet i fem dager, og må si jeg syns den er overraskende jevn! Husker sist jeg var temper, da spratt tempen opp og ned hele tiden. Kan være et håp om at hormonene mine ikke er helt løpsk denne gangen? Var så jevn her nå syns jeg at jeg måtte ta noen stikkprøver på dagtid for å sjekke at termometeret fungerer 😅 og det gjorde da da. Så har ikke hengt seg opp på en viss temp Men hvor mye jeg kan stole på den fremover vil vise seg... Jeg kjenner at jeg ikke helt har dette inne ennå. Har lest et sted at en ny vane tar ca. 30 dager å innarbeide seg. Så i disse fem dagene har jeg sovet litt dårlig (tenker ubevisst på temping), våkner for tidlig osv. Og i neste uke skal vi være på reise og ha ferie i en hel uke. Så jeg får noen utfordringer. Men men, skal forsøke så godt jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 28. september 2020 #33 Del Skrevet 28. september 2020 7 timer siden, Amatariel skrev: Selv har jeg nå tempet i fem dager, og må si jeg syns den er overraskende jevn! Husker sist jeg var temper, da spratt tempen opp og ned hele tiden. Kan være et håp om at hormonene mine ikke er helt løpsk denne gangen? Var så jevn her nå syns jeg at jeg måtte ta noen stikkprøver på dagtid for å sjekke at termometeret fungerer 😅 og det gjorde da da. Så har ikke hengt seg opp på en viss temp Men hvor mye jeg kan stole på den fremover vil vise seg... Jeg kjenner at jeg ikke helt har dette inne ennå. Har lest et sted at en ny vane tar ca. 30 dager å innarbeide seg. Så i disse fem dagene har jeg sovet litt dårlig (tenker ubevisst på temping), våkner for tidlig osv. Og i neste uke skal vi være på reise og ha ferie i en hel uke. Så jeg får noen utfordringer. Men men, skal forsøke så godt jeg kan. Lykke til med tempingen! Og hurra for jevne tempraturer enn så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #34 Del Skrevet 29. september 2020 Jeg har jevne temper. Forventer positiv el-test i dag, skal teste etterpå. I dag morges droppet tempen 0,3. Kan det bety at el er allerede nå?! Får ikke lagt inn aksjer før i kveld og redd det blir for sent... Det jeg lurer på er når kommer duppen i forhold til selve el, om noen vet? Anonymkode: b21f5...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #35 Del Skrevet 29. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jevne temper. Forventer positiv el-test i dag, skal teste etterpå. I dag morges droppet tempen 0,3. Kan det bety at el er allerede nå?! Får ikke lagt inn aksjer før i kveld og redd det blir for sent... Det jeg lurer på er når kommer duppen i forhold til selve el, om noen vet? Anonymkode: b21f5...1b5 Fikk ikke positiv test nå heller🤷🏻♀️ Anonymkode: b21f5...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 29. september 2020 #36 Del Skrevet 29. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jevne temper. Forventer positiv el-test i dag, skal teste etterpå. I dag morges droppet tempen 0,3. Kan det bety at el er allerede nå?! Får ikke lagt inn aksjer før i kveld og redd det blir for sent... Det jeg lurer på er når kommer duppen i forhold til selve el, om noen vet? Anonymkode: b21f5...1b5 Det er vanskeleg å seie, men viss du pleier å få dip på EL-dagen skjer det kanskje no? I så fall er det kanskje litt seint, men det skader neppe å prøve Min temp pleier faktisk å stige litt igjen før EL, så med mindre du kjenner mønsteret ditt godt ville eg berre tenkt at eg ikkje har hatt EL enno. Særleg om du har negativ test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #37 Del Skrevet 29. september 2020 2 timer siden, Jennni skrev: Det er vanskeleg å seie, men viss du pleier å få dip på EL-dagen skjer det kanskje no? I så fall er det kanskje litt seint, men det skader neppe å prøve Min temp pleier faktisk å stige litt igjen før EL, så med mindre du kjenner mønsteret ditt godt ville eg berre tenkt at eg ikkje har hatt EL enno. Særleg om du har negativ test. Det er første pp jeg temper så har ikke noe mønster å se til. Fikk positiv test i kveld så da dupper det nok bare litt før el. Anonymkode: b21f5...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 30. september 2020 #38 Del Skrevet 30. september 2020 På 28.9.2020 den 13.11, Amatariel skrev: Enig med Jennni ja. Er kanskje litt for lite data å tolke med. Spesielt hos deg Essess. Så her ville jeg iallefall ha stolt på EL-testene. De var vel klare. Kan hende du får temperaturøkning snart... Her vil jeg tro temperaturøkningen kommer snart. Det er iallefall ikke uvanlig at den går sånn pittelitt ned nå. Det blir uansett tempeøkningen sett i sammenheng av flere dager som blir viktig. Men ja, uansett er jeg for å teste med EL-tester helt til man ser at testen blir negativ igjen... og det er jo litt vanskelig med digital test. Takk for svar! Jeg har økning i temp nå, og tipper at i morgen vil FF sette EL til en dag. Jeg tror selv dag16, og at jeg er ca 5 DPO i morgen. Så blir spennende å se 😃 Jeg legger ut et oppdatert bilde av tempen når jeg får en EL-dag og coverline. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. september 2020 Forfatter #39 Del Skrevet 30. september 2020 Hm, termometeret mitt fungerer visst ikke likevel - når det gjelder minnefunksjonen. Dere som har Babyplan sitt - hvordan gjør dere det? Jeg husker ikke fra sist jeg var temper... Jeg temper når mannens ringeklokke ringer kl.6, men er stuptrøtt da så gjør det halvt i søvne. Passer dog på at det piper, og så legger jeg det på nattbordet. Når jeg klarer å våkne til 1 time senere og skal se på det, så trykker jeg på det, holder inne og tempen 36,5 dukker opp. Men det kan jo ikke være dette hver dag! Så jeg tror noe må være galt. Er det slik man får opp minnefunksjonen? Jeg testet noen ganger før jeg la meg i går, og jeg mener jo det. Hvis jeg bare trykker en gang på det for å få det på, så viser det raskt 36,5 før den går i LO og er klar for å tempe. Men hvis jeg holder det inne så kom minnet opp, i går kveld ved test var det 36,72. Så den får til andre tall enn 36,5 Men hvorfor går det ikke på morgenen? Jeg kan umulig ha samme nøyaktige temp hver morgen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 30. september 2020 #40 Del Skrevet 30. september 2020 11 minutter siden, Lille fjasa skrev: Takk for svar! Jeg har økning i temp nå, og tipper at i morgen vil FF sette EL til en dag. Jeg tror selv dag16, og at jeg er ca 5 DPO i morgen. Så blir spennende å se 😃 Jeg legger ut et oppdatert bilde av tempen når jeg får en EL-dag og coverline. Gøy Eg merker at eg synest det er i overkant spennande når det kjem rødt kryss ... Seier kanskje noko om kor mykje action eg har i livet elles 5 minutter siden, Amatariel skrev: Hm, termometeret mitt fungerer visst ikke likevel - når det gjelder minnefunksjonen. Dere som har Babyplan sitt - hvordan gjør dere det? Jeg husker ikke fra sist jeg var temper... Jeg temper når mannens ringeklokke ringer kl.6, men er stuptrøtt da så gjør det halvt i søvne. Passer dog på at det piper, og så legger jeg det på nattbordet. Når jeg klarer å våkne til 1 time senere og skal se på det, så trykker jeg på det, holder inne og tempen 36,5 dukker opp. Men det kan jo ikke være dette hver dag! Så jeg tror noe må være galt. Er det slik man får opp minnefunksjonen? Jeg testet noen ganger før jeg la meg i går, og jeg mener jo det. Hvis jeg bare trykker en gang på det for å få det på, så viser det raskt 36,5 før den går i LO og er klar for å tempe. Men hvis jeg holder det inne så kom minnet opp, i går kveld ved test var det 36,72. Så den får til andre tall enn 36,5 Men hvorfor går det ikke på morgenen? Jeg kan umulig ha samme nøyaktige temp hver morgen?? Ja, det høyrest lite sannsynleg ut. Trur termometeret mitt funkar på same måte. Er du sikker på at du held knappen godt nok inn? Eg passar på å trykke nesten med neglen, for viss ikkje er det lett at han hoppar opp igjen før eg får sett den lagra temperaturen. Men merkar at eg ikkje heilt stoler på minnefunksjonen, faktisk, så eg berre fører det inn med ein gong før eg sovnar igjen. Har uansett ein tendens til å gløyme heile greia om eg ikkje fører inn med ein gong, så like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå