Gå til innhold

Han sendte meg isis video, jeg ble dårlig og fikk mareritt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar folkens. Jeg har sendt han sms om at jeg ikke ønsker kontakt med han og at han ikke skal snakke til meg igjen, så blokket jeg han overalt etter det. Jeg har hatt mareritt i hele dag om dette. Dette satt dypt spor i meg. Håper jeg klarer å glemme det etterhvert. Verden er syk! Ts

Anonymkode: 49634...996

Jeg håper du klarer å komme over dette raskt, men du kan bruke denne fæle opplevelsen til noe positivt. Som nevnt er vi i Norge ekstremt heldige, og det er mange som lever under regimer hvor ekstremistgrupper har makt.

 

Tenk over hvor priviligert vi er som får lov til å føle oss trygge under våre politiske ledere. Kanskje vi ikke alltid er like fornøyd med valgene de gjør, men vi har det ekstremt godt iforhold til mange andre.

Anonymkode: b4436...f5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har oppdaget hvorfor han ble dumpet. Det er bare til å dumpe han som venn. Noen skjønner ikke annet. Broren min blokket en person på Facebook som la ut videoer av terrorhandlinger for å bevise hvor føkka muslimer er. :roll: Så ha la ut videoer av barn som ble påkjørt av en trailer i et terrorangrep... fordi det er ikke føkket i det hele tatt.

Anonymkode: be5ba...2fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det minner meg på en som sendte meg en video da jeg var 14 av en mann som ble flådd levende av et meksikansk kartell og dem rev ut hjertet på han det var ikke hud igjen på han på hele magen og brystet  det var skikkelig traumatisererende. Forstår ikke hvorfor folk ser på sånt.... :(

Anonymkode: 4e46d...2bc

Det var jo til og med traumatiserende bare å lese!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg ikke helt forstår her: Mange mener tydeligvis at videoen viser syke ting. Greit nok.

Men menneskene som støttet og fortsatt støtter dette - om enn ikke så åpenlyst som tidligere - de skal få komme til Norge, noe også mange støtter. Man skal jo være human og forståelsesfull, og det er så synd på dem, stakkars.

Ser noen ironien ...?

Anonymkode: 76e74...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe jeg ikke helt forstår her: Mange mener tydeligvis at videoen viser syke ting. Greit nok.

Men menneskene som støttet og fortsatt støtter dette - om enn ikke så åpenlyst som tidligere - de skal få komme til Norge, noe også mange støtter. Man skal jo være human og forståelsesfull, og det er så synd på dem, stakkars.

Ser noen ironien ...?

Anonymkode: 76e74...87d

En helt annen diskusjon, kompis.

Anonymkode: 1c7e9...43c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

En helt annen diskusjon, kompis.

Anonymkode: 1c7e9...43c

Ikke når man tar utgangspunkt i hvorfor videoen i det hele tatt ble sendt, og hvilken reklame mediene har laget for IS ved å koble dette sammen med norske forhold.

Har du spurt deg om hvordan han i det hele tatt fant frem til videoen i første omgang ...?

Anonymkode: 76e74...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna han «kvalitetsmannen» der. Høres trøbbel ut å bruke alkohol for å dempe følelser også. 

Si klart ifra hvorfor. Greit å få klar tilbakemelding om at slik ikke er greit i det heletatt og over dine grenser.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, K.B. skrev:

Hva faen skal du tipse om? nettet florerer av videoer fra f.eks isis og diverse karteller som henretter og torturerer folk. Hva de gjør er selvfølgelig kriminelt, men å se videoen er ikke kriminelt på noen måte. Er det bad taste å sende sånt? ja helt klart, TS får vurdere om dette er en fyr hun skal gidde å bruke tid på.
Til TS: Jeg er helt enig med deg det er grusomt å se sånt og det er noe du kommer til å tenke på noen dager, men det vil gå over. Hvis du vil se "positivt" på det, så kan det være greit å tenke på at slike ting skjer hver dag og at store deler av verdens befolkning lever under helt grusomme forhold, sånn sett så understreker dette hvor godt vi har det her i Norge og det minner oss på å ha empati  med mennesker som kommer hit på søken etter et bedre liv.

Enig. Til og med TikTok har slike groteske videoer.

Har også fått tilsendt noe lignende, men da var vi 14 år. Spesielt av en voksen mann å se på noe sånt. Styr unna.

Anonymkode: 74f7b...98f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 21.9.2020 den 15.10):

Det minner meg på en som sendte meg en video da jeg var 14 av en mann som ble flådd levende av et meksikansk kartell og dem rev ut hjertet på han det var ikke hud igjen på han på hele magen og brystet  det var skikkelig traumatisererende. Forstår ikke hvorfor folk ser på sånt.... :(

Anonymkode: 4e46d...2bc

Det gir meg perspektiv. Livet mitt er rart, men jeg er ikke torturert og lemlestet. Pluss at det er informativt. Vi ser mennesker som sulter på nyhetene. Synd at kartell vold aldri nevnes på norske nyheter siden de fleste skandinaviske har ingen ide om hvor ille forholdene er i Mexico. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke det ekstreme reaksjonene her inne. Har dere brukt internett i mer enn fem år. Håper virkelig dere er unge uerfarne mennesker. Voksne folk vet at slike videoer har vært på internett siden nittitallet og voksne folk tåler å se slikt og ha empati med de som faktisk lider. Kartell vold er et megaproblem for Mexico som er et land i ruiner nå. Ikke bagatellisert dette med at du ikke tåler realiteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om han fyren på notodden som knivdrepte og halshugget en kollega på et kjøpesenter på Notodden fordi kollegaen ikke ville se Isis videoene drapsmannen så absolutt skulle få alle andre til å se... Sjuke greier...

Anonymkode: 9dbf1...a70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette minner meg om han fyren på notodden som knivdrepte og halshugget en kollega på et kjøpesenter på Notodden fordi kollegaen ikke ville se Isis videoene drapsmannen så absolutt skulle få alle andre til å se... Sjuke greier...

Anonymkode: 9dbf1...a70

Hvaaaaa?! Har du link til artikkel? 

Anonymkode: c5ab7...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.9.2020 den 14.26):

og hvorfor følte du og dele dette med oss?

Anonymkode: aa10a...83b

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvaaaaa?! Har du link til artikkel? 

Anonymkode: c5ab7...94a

Glem det jeg fant det

Anonymkode: c5ab7...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du å gjøre med en potensiell morder og seksualforbryter siden han gikk fra å snakke perverst til å se og sende deg brutale drapsvideoer.

Denne mannen er en tikkende bombe. Hvor drapsmenn har sett på slike videoer, blitt inspirert og gjort lignende?

Her må du manne deg opp, TS, og kjefte ham ned når han er edru, deretter blokker ham og tips CIA.

Anonymkode: 1adaf...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvaaaaa?! Har du link til artikkel? 

Anonymkode: c5ab7...94a

Hadde ikke fått det med meg jeg heller før jeg satt å kikka på muligheten til å flytte dit, søkte litt på nett om byen og dette var noe av de første som dukka opp. Helt ville greier og et helt uskyldig offer. 

Anonymkode: 9dbf1...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hadde ikke fått det med meg jeg heller før jeg satt å kikka på muligheten til å flytte dit, søkte litt på nett om byen og dette var noe av de første som dukka opp. Helt ville greier og et helt uskyldig offer. 

Anonymkode: 9dbf1...a70

jeg finner ingen bilder av GM på SoMe. Det finens ingen flashback tråd om saken heller. Er det noen som har bilder av gjerningsmannen Einar eller vet hvordan han så ut? 

Anonymkode: c5ab7...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

jeg finner ingen bilder av GM på SoMe. Det finens ingen flashback tråd om saken heller. Er det noen som har bilder av gjerningsmannen Einar eller vet hvordan han så ut? 

Anonymkode: c5ab7...94a

Så mye har jeg ukke sjekka ut saken, har heller ingen interesse av å se hvordan han så ut. Hvorfor vil du vite? Han sitter vel inne i mange år til tenker jeg. 

Anonymkode: 9dbf1...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (På 21.9.2020 den 14.33):

Hva faen skal du tipse om? nettet florerer av videoer fra f.eks isis og diverse karteller som henretter og torturerer folk. Hva de gjør er selvfølgelig kriminelt, men å se videoen er ikke kriminelt på noen måte. Er det bad taste å sende sånt? ja helt klart, TS får vurdere om dette er en fyr hun skal gidde å bruke tid på.
Til TS: Jeg er helt enig med deg det er grusomt å se sånt og det er noe du kommer til å tenke på noen dager, men det vil gå over. Hvis du vil se "positivt" på det, så kan det være greit å tenke på at slike ting skjer hver dag og at store deler av verdens befolkning lever under helt grusomme forhold, sånn sett så understreker dette hvor godt vi har det her i Norge og det minner oss på å ha empati  med mennesker som kommer hit på søken etter et bedre liv.

Snuffilmer er i høyeste grad ulovlig, jo. 

Anonymkode: 19ab2...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...