Gå til innhold

Skal man la være å fortelle medstudenter om internships?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, NigBigger skrev:

La meg gjette, du studerer juss/økonomi?

Rart mindsett at alle er konkurrenter, og ikke fremtidige kollegaer.

På ingeniør husker jeg en elev laget et kompendium hvor han brøt ned pensum som var dårlig forklart i orginal lærebok for så å dele det med klassa før eksamen. I ettertid har han et godt rykte som en team-player som alle i hele kullet ville gitt en enbefaling til ledelsen om de kunne fått tak i.

 

Absolutt sant, på mitt studie også så har vi hatt kompendier i alle fag laget av noen i klassen eller klassen over fordi folk spiller på lag. Om noen hadde snakket som du gjør nå om å skaffe seg fordeler over resten av klassen på mitt studie hadde ingen snakket med deg lenger...

Så hvis du faktisk er unik og går på et prestisjestudie med topp resultater så trenger du ikke å være redd, og om du som jeg tror antagelig ikke gjør det, så betyr det ikke så mye uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ganske nevrotisk. Skjønner ikke hvorfor du freaker helt ut av at du har fortalt noen venner om et internship du har hatt. Mest sannsynlig vil de ikke gjøre akkurat det du har gjort. Når det er sagt virker du også litt smålig da du fikk tipset selv fra en venn. Tenker du slikt bare skal gå en vei? Ikke rart du mangler nettverk. 

Anonymkode: 23181...cfc

Fikk ikke tipset fra en venn? Hvor har du det fra?

Anonymkode: 1ea77...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...