Gå til innhold

Sykt barn, kollegaer mente jeg «misbrukte» ordningen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gitt en lang faen i hva de mener om at du var hjemme med sykt barn, men jeg hadde tatt opp baksnakkingen og arbeidsmiljøet med nærmeste leder og tillitsvalgt. At hele hønseflokken sitter og diskuteree deg heftig i lunsjen er ikke greit. 

Anonymkode: 5164a...8ec

Må signere dette. Sånn baksnakking av arbeidskollegaer er utrolig lavt. 

Anonymkode: 38145...a57

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns helt ærlig din mann burde vært hjemme med barnet, så kunne du kommet senere på jobb. På min arbeidsplass er det en som har jobbet natt hele uken, gått hjem for å passe sykt barn, og så sovet når mannen har kommet fra jobb og frem til hun skal på natt igjen. 

Anonymkode: bc467...e53

Fy faen altså. Hvis jeg skulle vært hjemme med en sykfrisk 2 åring etter å ha stått under operasjonslampa hele natta, for så å sove 3 timer etter at mannen.kom hjem Kl 18.00, for så å gå på  enda en kirurgisk Nattevakt... Ja, la oss spørre om du ville ha vært pasienten min da....? Hadde det fristet? 
 

ikke alle jobber er papirflytting fra 09.—16.oo med ørten kaffepauser.......

TS: uproft arbeidsmiljø. Hadde listet opp alle dagene mannen hadde vært hjemme med sykt barn. Lagt lista på lunsjrommet med til orientering for alle som er så opptatt av hvordan vi som familie organiserer dette med korona/syke barn. Har dere ytterligere spørsmål eller kritikk kan det rettes til SIGN med telefon og e-post

Anonymkode: 38be9...461

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helsevesenet, det er et ormebol og en sladdersentral uten like. Det jeg etter hvert lærte, er at man skal snakke minst mulig om privatlivet på sånne steder, og finne vennene sine utenfor arbeidsplassen. 

Anonymkode: a6e9b...ebe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns helt ærlig din mann burde vært hjemme med barnet, så kunne du kommet senere på jobb. På min arbeidsplass er det en som har jobbet natt hele uken, gått hjem for å passe sykt barn, og så sovet når mannen har kommet fra jobb og frem til hun skal på natt igjen. 

Anonymkode: bc467...e53

Da hadde jeg fått hele 1t og 20 min søvn. 

Anonymkode: fa09f...bed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Det hadde ikke jeg klart. Er ikke alle som tåler like godt disse nattevaktene. Jeg blir så trøtt at jeg må sove rett etter nattevakt. Om ikke fungerer jeg ikke

Hvis man ikke tåler nattevakter så bør man finne seg en annen jobb.

Anonymkode: 60f71...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det rette, TS! Klart mannen må få sove etter nattevakt og at man skal være hjemme med syke barn! Synes du burde si fra til ledelsen om det dårlige arbeidsmiljøet, det er ikke greit når man diskuterer andres bruk av sykt barn-dager. Det har de ingen ting med! Ikke ha dårlig samvittighet du. :)

Anonymkode: d8e90...f1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tatt tak i ukulturen dere har på jobb og vært tydelig på mitt standpunkt på neste slik diskusjon. Det er garantert ikke den første dere har på pauserommet, men kanskje den første du var offer for? 

Anonymkode: 78f30...335

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu hva? Her ville jeg tatt en prat med sjefen, tillitsvalgt og verneombud. Sånn giftig arbeidsmiljø er ikke bra. Det er respektløst å blande seg borti sånn. Du har ditt på det rene, de på jobben derimot har problemer. Dette er ikke greit! Ta det opp!

Anonymkode: 8ac85...b11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke tåler nattevakter så bør man finne seg en annen jobb.

Anonymkode: 60f71...b03

Du tenker at arbeidstakere sloss om å få jobbe nattskift, slik at det er uproblematisk at alle som trenger å sove etter nattevakt kan begynne å jobbe dag i stedet? 

Anonymkode: afbae...5e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen altså. Hvis jeg skulle vært hjemme med en sykfrisk 2 åring etter å ha stått under operasjonslampa hele natta, for så å sove 3 timer etter at mannen.kom hjem Kl 18.00, for så å gå på  enda en kirurgisk Nattevakt... Ja, la oss spørre om du ville ha vært pasienten min da....? Hadde det fristet? 
 

ikke alle jobber er papirflytting fra 09.—16.oo med ørten kaffepauser.......

TS: uproft arbeidsmiljø. Hadde listet opp alle dagene mannen hadde vært hjemme med sykt barn. Lagt lista på lunsjrommet med til orientering for alle som er så opptatt av hvordan vi som familie organiserer dette med korona/syke barn. Har dere ytterligere spørsmål eller kritikk kan det rettes til SIGN med telefon og e-post

Anonymkode: 38be9...461

Hehe, det er jo litt vittig at du kommer med en sånn uttalelse når du ikke aner hva jeg jobber med. Men jeg jobber også i grønt, og har jobbet natt i over ti år. Good luck med å forsøke å være belærende, det går fint å være våken etter nattevakt når man må. 

Anonymkode: bc467...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, det er jo litt vittig at du kommer med en sånn uttalelse når du ikke aner hva jeg jobber med. Men jeg jobber også i grønt, og har jobbet natt i over ti år. Good luck med å forsøke å være belærende, det går fint å være våken etter nattevakt når man må. 

Anonymkode: bc467...e53

Går det fint på nattevakt nr 3 når klokka blir 04.00 og. Basalkortidolet ditt ikke lenger drar lasset og du tar dårlige avgjørelser mener du? Definer går bra sier jeg bare....

Anonymkode: 38be9...461

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det fint på nattevakt nr 3 når klokka blir 04.00 og. Basalkortidolet ditt ikke lenger drar lasset og du tar dårlige avgjørelser mener du? Definer går bra sier jeg bare....

Anonymkode: 38be9...461

Hvis du evner å ha litt struktur så går det selvfølgelig fint. Vi snur litt på det. Hvis du ikke hadde fått penger av staten for å være hjemme for å passe barn samtidig med at far er hjemme, hadde du da blitt hjemme? Neppe. Det er damer som utnytter enhver mulighet for å droppe jobb, menn tenker ikke slik. 

Anonymkode: bc467...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innenfor. Jeg hadde også vært hjemme i en slik situasjon.

Hilsen leder, med høy terskel for fravær , høye krav til ansatte og vikaransvar.

Anonymkode: eef61...9e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykt barn er for når man ikke har noen andre til å passe barnet. Her er jo barnet far hjemme, da er det ingen grunn til at mor også skal være hjemme. 

Anonymkode: bc467...e53

Man skal ikke være våken en hel natt og JOBBE, for så å passe barn 7-8 timer etterpå. Etter nattevakt trenger man å sove!! 

Anonymkode: 863b8...2ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du evner å ha litt struktur så går det selvfølgelig fint. Vi snur litt på det. Hvis du ikke hadde fått penger av staten for å være hjemme for å passe barn samtidig med at far er hjemme, hadde du da blitt hjemme? Neppe. Det er damer som utnytter enhver mulighet for å droppe jobb, menn tenker ikke slik. 

Anonymkode: bc467...e53

Du, vet du, dette er så godt forankret i forskningen at dette vet både du og jeg at er bullshit.

Det finnes ikke et eneste menneske som kan utføre livsviktige oppgaver som krever presisjon med minimalt med søvn flere døgn på rad.

Det er en grunn til at lite søvn gir samme utslag som rus. 

Anonymkode: b2734...87a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du evner å ha litt struktur så går det selvfølgelig fint. Vi snur litt på det. Hvis du ikke hadde fått penger av staten for å være hjemme for å passe barn samtidig med at far er hjemme, hadde du da blitt hjemme? Neppe. Det er damer som utnytter enhver mulighet for å droppe jobb, menn tenker ikke slik. 

Anonymkode: bc467...e53

Du skrev det jeg tenkte, men du kom meg altså i forkjøpet 😊

Sosiale rettigheter i Norge er alt for gode. En start når det gjelder "sykt barn" kunne f.eks være reduksjon i lønn. Ja, du beholder retten til å være hjemme, men blir trukket 20% i lønn. Da ville flere tenkt seg om, og man ville unngått at to foreldre var hjemme med to småsyke unger. "Fordi toåringen ikke har samme behov som fireåringen".

Men Korona bør nok være overstått før reglene trer i kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredelig skrev:

Du skrev det jeg tenkte, men du kom meg altså i forkjøpet 😊

Sosiale rettigheter i Norge er alt for gode. En start når det gjelder "sykt barn" kunne f.eks være reduksjon i lønn. Ja, du beholder retten til å være hjemme, men blir trukket 20% i lønn. Da ville flere tenkt seg om, og man ville unngått at to foreldre var hjemme med to småsyke unger. "Fordi toåringen ikke har samme behov som fireåringen".

Men Korona bør nok være overstått før reglene trer i kraft.

Da ville flere sendt syke barn i skole og barnehage og sykefraværet hadde vært mye høyere enn nå.

En positiv ting med Korona er at det har vært mye mindre andre sykdommer i omløp fordi folk holder seg og ungene hjemme når de er slappe i stedet for å perse seg på jobb og smitte alle kollegaene. 

Anonymkode: afbae...5e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville flere sendt syke barn i skole og barnehage og sykefraværet hadde vært mye høyere enn nå.

En positiv ting med Korona er at det har vært mye mindre andre sykdommer i omløp fordi folk holder seg og ungene hjemme når de er slappe i stedet for å perse seg på jobb og smitte alle kollegaene. 

Anonymkode: afbae...5e9

Joda, jeg ser at det er en vanskelig balansegang. Men det er like fullt et problem at de som alltid møter på jobb og tar i et ekstra tak, i liten grad premieres for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i helsevesenet, det er et ormebol og en sladdersentral uten like. Det jeg etter hvert lærte, er at man skal snakke minst mulig om privatlivet på sånne steder, og finne vennene sine utenfor arbeidsplassen. 

Anonymkode: a6e9b...ebe

🙏🏻Nemlig! Helst lukket some også. Helsevesenet er en absolutt versting. 

Anonymkode: 81345...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...