Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Snøfnugg_ skrev:

Beklager, men jeg ser ikke helt relevansen i første setninger ift. det jeg nevnte...? Det virker for meg som et separat poeng du kommer med, og ikke en kommentar til mitt. :) Men, du har nok rett i at kanskje flere høyt utdannende kvinner i større grad velger 50%. Jeg vet ikke ... Har ikke lest noe statistikk på dette. 

(PS: Nå handler det du nevnte ikke ofte nødvendigvis om status, men om kompatibilitet. Har man høy utdanning ønsker man jo gjerne finne en partner som er lik på dette området. Høy utdanning er jo heller ikke alltid ensbetydende med høy inntekt eller høy status, men det sier ofte noen grunnleggende om interesser, fokus og at man muligens har mer til felles... Uten at dette alltid stemmer i alle tilfeller.)

Takknemlig for gode kilder på ditt sistnevnte poeng (med tall fra Norge). 

De med høyere utdanning velger 50% mye mere enn de lavtlønnte/navere. Dette har med økonomi å gjøre ja. 

Jeg opplever det som mye lettere å fikse dame om jeg går inn i en dialog med at jeg har barna annenhver helg enn annenhver uke. Merkbar forskjell. De som er mest interesserte i den fordelingen er lavtlønnte mødre med hovedtyngden av samvær eller fullt samvær. 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9703d/moedre-motsetter-seg-delt-bosted-naar-samlivet-tar-slutt-uten-gode-grunner?fbclid=IwAR2TxibqMztbt-1VRZR0dPda8T13tMGR2XrJurTfmTuQwWELgoJtF6xap8A

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 hours ago, Hr. Aktiv said:

De med høyere utdanning velger 50% mye mere enn de lavtlønnte/navere. Dette har med økonomi å gjøre ja. 

Jeg opplever det som mye lettere å fikse dame om jeg går inn i en dialog med at jeg har barna annenhver helg enn annenhver uke. Merkbar forskjell. De som er mest interesserte i den fordelingen er lavtlønnte mødre med hovedtyngden av samvær eller fullt samvær. 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9703d/moedre-motsetter-seg-delt-bosted-naar-samlivet-tar-slutt-uten-gode-grunner?fbclid=IwAR2TxibqMztbt-1VRZR0dPda8T13tMGR2XrJurTfmTuQwWELgoJtF6xap8A

Takk for link! Skal lese den! :)

Skrevet
På 19.10.2020 den 4.58, AnonymBruker skrev:

Dette er jo direkte løgn! Noen kvinner (kjenner flere!!) får barn i 40-årene NATURLIG og til og med overraskende uten at det direkte var planlagt. Så kjenner jeg også noen som var infertile da de var 37 år. Sist jeg var hos gybekologen fikk jeg beskjed om at jeg hadde masse egg igjen, tross PCOS. Har ikke noen umiddelbare planer om å benytte meg av de, men litt godt å vite at løpet ikke nødvendigvis er kjørt... Hilsen ei på 38,5 år! 

Anonymkode: da510...c8d

Halvparten av kvinner kan ikke få barn når de er i 40 årene. Fruktbarehten er redusert hos de fleste. Eggene er like gamle som vår alder så også eggene eldes i takt med alderen. Det er derfor  det er flere spontan aborter hos eldre kvinner enn hos yngre.

Anonymkode: b42a4...99d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...