Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en barnløs mann i slutten av 40-årene. Når jeg var i 30-årene fant jeg ut at jeg ikke kom til å bli pappa biologisk. Har vært stefar i flere år, og det blir jeg gjerne igjen. I jakten på kjærligheten er jeg overrasket over hvor mange kvinner i 40-årene som ønsker seg barn. At kvinner i 30-årene eliminerer meg som kjærestemateriale fordi jeg ikke kan gi dem barn, er forståelig. Derfor ble jeg noe overrasket over hvor mange kvinner i 40-årene som også hadde ønske om barn som et kriterie når de skal velge kjæreste.

Kunne du blitt kjæreste med en mann som ikke kan gi deg barn?

0E353001-A812-49B5-B60F-6C7DCFA1BDA6_1_201_a.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kunne jeg men kun etter jeg selv var ferdig med å få barn eller etter at jeg ikke lengre var fruktbar. 

Anonymkode: 030bd...704

• Liker 3
Skrevet

Bestevenninnen min ønsker seg ikke barn, mye pga påvirkning fra meg (jeg har to). Vi er i midten av 30-årene, og hun synes det er litt vanskelig å finne en mann som verken har barn eller vil ha barn...

Anonymkode: db626...aa1

• Liker 3
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestevenninnen min ønsker seg ikke barn, mye pga påvirkning fra meg (jeg har to). Vi er i midten av 30-årene, og hun synes det er litt vanskelig å finne en mann som verken har barn eller vil ha barn...

Jeg er 47 og vil nok tippe at det er enklere å finne menn over 40 som ikke vil ha barn, men de fleste menn i 40-årene har nok barn allerede. De som er i 30-årene ønsker seg nok barn, men det finnes nok dem som ikke ønsker det også. Barnløse menn på min alder er ofte ikke kjærestemateriale for kvinner midt i 30-årene.

Endret av remix2020
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Sliter med samme selv. Har aldri forstått appellen med barn, og virker som nesten alle jeg snakker med på datingtjenester enten allerede har, eller vil ha, helst umiddelbart.

Anonymkode: c2b25...243

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene og har ett barn fra før av. Ønsker egentlig ikke flere barn. Så en mann som ikke ønsker/kan få barn er helt topp for meg! Så vi finnes så absolutt. Når kvinner er i 40-årene er det jo mange som ikke kan få barn uansett.

Anonymkode: 06a5f...466

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med samme selv. Har aldri forstått appellen med barn, og virker som nesten alle jeg snakker med på datingtjenester enten allerede har, eller vil ha, helst umiddelbart.

Anonymkode: c2b25...243

Jeg har alltid ønsket meg barn, men fant ut i 30-årene at det ikke var mulig. Da har jeg forsonet meg med det. Nå er jeg 47 år og kunne uansett ikke tenke meg å starte reproduksjonen nå😉. Så, da er jo håpet at det er mulig å finne ei som vil ha en barnløs mann i min alder... 

Tenker at når man ønsker å finne en å dele livet med, en å elske, så er vel det viktigste at vi har hverandre? 💙❤️

Skrevet

Det kunne jeg absolutt, av den enkle grunn at jeg ikke ønsker flere barn.

Men jeg må innrømme at jeg anser fedre som mer attraktive enn barnløse menn. Antar det er fordi jeg regner med at en far antakelig har større forståelse for at jeg prioriterer mine egne barn selv om de er store. Pluss at han har gått gjennom en prosess selv med å lære å sette andre mennesker foran seg selv eller i alle fall til en viss grad å jenke seg etter andres behov innimellom (og det gjør erfaringsmessig de færreste menn før de får barn eller i alle fall er i et seriøst forhold).

Betyr ikke at barnløs mann er utelukket, men definitivt at fedre har et fortrinn hos meg.

K40+

• Liker 5
Skrevet

(Burde legge til da at stebarn man har et nært forhold til i denne sammenhengen utgjør samme nytten som biologiske barn 😉

Skrevet
1 minutt siden, Hippogriff skrev:

Men jeg må innrømme at jeg anser fedre som mer attraktive enn barnløse menn. Antar det er fordi jeg regner med at en far antakelig har større forståelse for at jeg prioriterer mine egne barn selv om de er store. Pluss at han har gått gjennom en prosess selv med å lære å sette andre mennesker foran seg selv eller i alle fall til en viss grad å jenke seg etter andres behov innimellom (og det gjør erfaringsmessig de færreste menn før de får barn eller i alle fall er i et seriøst forhold).

Betyr ikke at barnløs mann er utelukket, men definitivt at fedre har et fortrinn hos meg.

K40+

Jeg kan forstå deg, men husk at barnløse single menn kan ha en fortid som stefedre, en oppgave som faktisk kan være ganske krevende. Tipper at de fleste menn med den erfaringen har forståelse for at du prioriterer barna dine. De også har lært å sette andre mennesker foran seg selv. Det er uansett viktig å finne en balanse her. Viktig å prioritere kjæresteforholdet også 😉 .

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, Hippogriff skrev:

K40+

Vi er mere attraktive så fremt vi ikke har 50/50. Annenhver eller tredjehver helg er det beste mtp. en relasjon med ei dame. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, remix2020 skrev:

Jeg er en barnløs mann i slutten av 40-årene. Når jeg var i 30-årene fant jeg ut at jeg ikke kom til å bli pappa biologisk. Har vært stefar i flere år, og det blir jeg gjerne igjen. I jakten på kjærligheten er jeg overrasket over hvor mange kvinner i 40-årene som ønsker seg barn. At kvinner i 30-årene eliminerer meg som kjærestemateriale fordi jeg ikke kan gi dem barn, er forståelig. Derfor ble jeg noe overrasket over hvor mange kvinner i 40-årene som også hadde ønske om barn som et kriterie når de skal velge kjæreste.

0E353001-A812-49B5-B60F-6C7DCFA1BDA6_1_201_a.jpeg

De fleste som ønsker barn i 40 årene er kvinner som tror at de er fruktbare helt til de er 50 år.  Virkeligheten er noe annet... Og det snakkes det ikke om. Alle mine barnløse venninner som er blitt gifte som 40+ er fortsatt barnløse... Eneste måte å få barn på når man er 40+ er ved kunstig hjelp og egg donasjon. Og det er jo også en form for adopsjon siden man adopterer andres avkom.   Om en yngre kvinne vil ha deg kommer an på om hun ønsker seg barn. Men om barn ikke er så viktig så spiller det ingen rolle.

Anonymkode: b42a4...99d

• Liker 3
Skrevet

Drømmenmannen for meg på 42 år som ikke skal ha barn selv. 😁

Anonymkode: dbedf...c6b

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som ønsker barn i 40 årene er kvinner som tror at de er fruktbare helt til de er 50 år.  Virkeligheten er noe annet... Og det snakkes det ikke om. Alle mine barnløse venninner som er blitt gifte som 40+ er fortsatt barnløse... Eneste måte å få barn på når man er 40+ er ved kunstig hjelp og egg donasjon. 

Anonymkode: b42a4...99d

Kvinner er ulike med hvor fruktbare vi er. Mange kvinner i min familie fikk barn i slutten av 30-årene og starten av 40-årene. Og dette snakkes om hele tida, hvis du har åpna ei avis de siste 20 år. 

Anonymkode: 3372a...a69

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke tro at det er vanskelig! Jeg synes det er helt perfekt at min nye kjæreste (47) ikke har barn! Han har noen nydelige nieser som elsker han, og jeg som har en ungdom, er sjeleglad for at jeg ikke forelsket meg i en mann med to-tre barn i barneskolealder! Jeg vil være kjæreste fremover, ikke dele barn! Jeg er ferdig med mindre barn og det er nok mange i denne alderen.

Det er kanskje verre med damer som enda ikke har barn, men de er mer 30 pluss enn 40 pluss, ja.

• Liker 2
Skrevet

Som frivillig barnløs hadde det vært perfekt, ingen prevensjon mer. Men jeg har ingen stebarn å tilby deg. 

Anonymkode: 1280a...521

• Liker 4
Skrevet

Jeg har passert 40, har testet meg og er veldig fruktbar. Drømmen om barn lever veldig hos meg, så et kriterie er at den jeg treffer skal være åpen for å få et barn.  Vil ikke kreve noe, men vil heller ikke at det skal bli krisestemning dersom jeg blir gravid. 

skjønner ikke hvorfor man ikke skal få oppleve å få barn så lenge man er fruktbar...? 

Anonymkode: 1458e...12d

• Liker 2
Skrevet

Absolutt. Jeg skal ikke ha menneskebarn. Men du er for gammel. 

Anonymkode: 5bd74...def

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som frivillig barnløs hadde det vært perfekt, ingen prevensjon mer. Men jeg har ingen stebarn å tilby deg. 

Anonymkode: 1280a...521

Det er ikke garantert at han ikke har kjønnssykdom for det om han er steril. 

Anonymkode: 5bd74...def

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, remix2020 skrev:

Et stort ja! Det er forholdet som er viktig, ikke evnen til reproduksjon. 

Anonymkode: ef6ee...4e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...