Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 19.9.2020 den 7.57, remix2020 skrev:

Jeg er en barnløs mann i slutten av 40-årene. Når jeg var i 30-årene fant jeg ut at jeg ikke kom til å bli pappa biologisk. Har vært stefar i flere år, og det blir jeg gjerne igjen. I jakten på kjærligheten er jeg overrasket over hvor mange kvinner i 40-årene som ønsker seg barn. At kvinner i 30-årene eliminerer meg som kjærestemateriale fordi jeg ikke kan gi dem barn, er forståelig. Derfor ble jeg noe overrasket over hvor mange kvinner i 40-årene som også hadde ønske om barn som et kriterie når de skal velge kjæreste.

Kunne du blitt kjæreste med en mann som ikke kan gi deg barn?

0E353001-A812-49B5-B60F-6C7DCFA1BDA6_1_201_a.jpeg

Ja absolutt. Det kunne jeg. 

Anonymkode: 908f1...9f4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 19.9.2020 den 8.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er i midten av 30-årene og har ett barn fra før av. Ønsker egentlig ikke flere barn. Så en mann som ikke ønsker/kan få barn er helt topp for meg! Så vi finnes så absolutt. Når kvinner er i 40-årene er det jo mange som ikke kan få barn uansett.

Anonymkode: 06a5f...466

Jeg er på samme alder og har også ett barn fra før, uten sterkt ønske om flere. Hvis jeg skulle fått behov for å finne ny partner ville en mann som trådstarter vært nærmest perfekt.

• Liker 3
  • 4 uker senere...
Skrevet
På 19.9.2020 den 10.58, AnonymBruker skrev:

De fleste som ønsker barn i 40 årene er kvinner som tror at de er fruktbare helt til de er 50 år.  Virkeligheten er noe annet... Og det snakkes det ikke om. Alle mine barnløse venninner som er blitt gifte som 40+ er fortsatt barnløse... Eneste måte å få barn på når man er 40+ er ved kunstig hjelp og egg donasjon. Og det er jo også en form for adopsjon siden man adopterer andres avkom.   Om en yngre kvinne vil ha deg kommer an på om hun ønsker seg barn. Men om barn ikke er så viktig så spiller det ingen rolle.

Anonymkode: b42a4...99d

Dette er jo direkte løgn! Noen kvinner (kjenner flere!!) får barn i 40-årene NATURLIG og til og med overraskende uten at det direkte var planlagt. Så kjenner jeg også noen som var infertile da de var 37 år. Sist jeg var hos gybekologen fikk jeg beskjed om at jeg hadde masse egg igjen, tross PCOS. Har ikke noen umiddelbare planer om å benytte meg av de, men litt godt å vite at løpet ikke nødvendigvis er kjørt... Hilsen ei på 38,5 år! 

Anonymkode: da510...c8d

• Liker 2
Skrevet

Så lenge han ikke hadde hatt barn fra før av så (det er den største dealbreakern).

Anonymkode: aea21...c0a

• Liker 1
Skrevet
På 20.9.2020 den 17.19, byh1 skrev:

Jeg ønsker selv en kvinne som vil ha barn, men det er vanskelig å finne. Er det noen samme situasjon? M39

Hvor i landet holder du til? Er kvinne 37 som ønsker barn.

Anonymkode: c1f25...249

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vestlandet, hvor bor du? 

Endret av byh1
Feil skrevet
Skrevet
On 9/19/2020 at 9:30 AM, Hr. Aktiv said:

Vi er mere attraktive så fremt vi ikke har 50/50. Annenhver eller tredjehver helg er det beste mtp. en relasjon med ei dame. 

Dette overrasker meg. Hvorfor er det uattraktivt? Det viser jo bare at man tar ansvar. 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Om jeg derimot var ferdig med å få barn, så hadde jeg faktisk foretrukket en mann som ikke kunne få barn, og ikke hadde barn fra før. Vil ikke ha dine/mine/våre.. 

Anonymkode: 00c00...947

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Snøfnugg_ skrev:

Dette overrasker meg. Hvorfor er det uattraktivt? Det viser jo bare at man tar ansvar. 

Det er fordi at ved en 50/50 løsning får mindre tid med din partner. Det verste ei dame vet er å bli satt som nr. 2 på prioriteringslisten noen hun blir ved barn på samvær.

Skrevet
På 21.9.2020 den 11.02, Hyoscyamus skrev:

Jeg er på samme alder og har også ett barn fra før, uten sterkt ønske om flere. Hvis jeg skulle fått behov for å finne ny partner ville en mann som trådstarter vært nærmest perfekt.

🥰

Skrevet (endret)
På 19.9.2020 den 19.20, S4050-R40B skrev:

Kan være like forbaska vanskelig å finne en mann som ikke har barn, og som ikke vil ha barn. Nå er jeg 30, og sterilisert. Og vil ikke bli noens stemor heller. 

Men uansett heller singel enn barn. Er jo uansett ikke i din søkegruppe ihht alder tenker jeg, men det er en barnløs mann jeg er på jakt etter.

Jeg ville vel tenkt at jeg ikke var i din søkergruppe ihht alder. Ikke mange kvinner på 30 som er interessert i menn på 47. 😉 

Det viktigste for meg er å finne ei som faktisk har lyset til å være min beste venn, elskerinne, kjæreste, samboer og kone. Håpet er å finne min siste kjæreste i livet og at hun og jeg blir hverandres livet ut. Alder betyr noe, men trenger ikke bety alt.

Endret av remix2020
Skrevet
8 hours ago, Hr. Aktiv said:

Det er fordi at ved en 50/50 løsning får mindre tid med din partner. Det verste ei dame vet er å bli satt som nr. 2 på prioriteringslisten noen hun blir ved barn på samvær.

Jo, men saken stiller seg kanskje annerledes om hun selv også har barn 50%. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Dette var da veldig generaliserende. Personlig ville jeg vært skeptisk til en mann med kun anhver helg, særlig hvis det var seriøst, bla mtp evt fremtidige barn sammen, men også generelt om han tar ansvar.

(Så er det selvfølgelig noe annet om barna bor på en annen kant av landet, om moren har kjempet frem en urettferdig samværsordning osvosv)

Anonymkode: c4b82...148

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var da veldig generaliserende. Personlig ville jeg vært skeptisk til en mann med kun anhver helg, særlig hvis det var seriøst, bla mtp evt fremtidige barn sammen, men også generelt om han tar ansvar.

(Så er det selvfølgelig noe annet om barna bor på en annen kant av landet, om moren har kjempet frem en urettferdig samværsordning osvosv)

Støttes!

Skrevet
22 timer siden, Snøfnugg_ skrev:

Jo, men saken stiller seg kanskje annerledes om hun selv også har barn 50%. 

Ja damer synes det er greit at de selv har 50% eller mere. Der er det ingen restriksjoner. Mere samvær betyr også mere penger. Men som mann opplever jeg at jeg godt kunne hatt mindre samvær da det er en del damer som rygger når jeg sier jeg har barna mere enn annehver helg.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mødre trenger ikke kjempe frem. Systemet fikser det for dem. ;)

Skrevet

Jeg vil helst finne en mann som ikke vil/kan ha barn, så veldig attraktivt i mine øyne 😊

kvinne 28 år

Anonymkode: 844f4...407

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Hr. Aktiv said:

Ja damer synes det er greit at de selv har 50% eller mere. Der er det ingen restriksjoner. Mere samvær betyr også mere penger. Men som mann opplever jeg at jeg godt kunne hatt mindre samvær da det er en del damer som rygger når jeg sier jeg har barna mere enn annehver helg.

Nei, jeg mener at en dame som har barn 50% selv nok har mer forståelse for at den de dater også ha det.

Og jeg må si at jeg blir fornærmet over en holdning som tilsier at mødre ønsker mer samvær med barna av økonomiske grunner...(?!). Håper jeg misforstod. 

Skrevet
7 minutter siden, Snøfnugg_ skrev:

Nei, jeg mener at en dame som har barn 50% selv nok har mer forståelse for at den de dater også ha det.

Og jeg må si at jeg blir fornærmet over en holdning som tilsier at mødre ønsker mer samvær med barna av økonomiske grunner...(?!). Håper jeg misforstod. 

Det er slik at de som har 50% av mødrene ofte har høye stillinger selv slik at mange menn dermed har for lav sosial status og dermed er uintereesante for dem. 

Den andelen som ikke har så mye penger ser sitt snitt i å sabotere eller trenere samvær med far slik at de sitter med ikke bare hovedomsorgen, men også majoriteten av samvær. Dette gjøres av økonomiske årsaker ja. Det er skrevet bøker om det problemet da det er et stort samffunnsproblem som det ikke finnes interesse for å fikse. Så nei du missforstår ikke. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Det er slik at de som har 50% av mødrene ofte har høye stillinger selv slik at mange menn dermed har for lav sosial status og dermed er uintereesante for dem. 

Den andelen som ikke har så mye penger ser sitt snitt i å sabotere eller trenere samvær med far slik at de sitter med ikke bare hovedomsorgen, men også majoriteten av samvær. Dette gjøres av økonomiske årsaker ja. Det er skrevet bøker om det problemet da det er et stort samffunnsproblem som det ikke finnes interesse for å fikse. Så nei du missforstår ikke. 

Beklager, men jeg ser ikke helt relevansen i første setninger ift. det jeg nevnte...? Det virker for meg som et separat poeng du kommer med, og ikke en kommentar til mitt. :) Men, du har nok rett i at kanskje flere høyt utdannende kvinner i større grad velger 50%. Jeg vet ikke ... Har ikke lest noe statistikk på dette. 

(PS: Nå handler det du nevnte ikke ofte nødvendigvis om status, men om kompatibilitet. Har man høy utdanning ønsker man jo gjerne finne en partner som er lik på dette området. Høy utdanning er jo heller ikke alltid ensbetydende med høy inntekt eller høy status, men det sier ofte noen grunnleggende om interesser, fokus og at man muligens har mer til felles... Uten at dette alltid stemmer i alle tilfeller.)

Takknemlig for gode kilder på ditt sistnevnte poeng (med tall fra Norge). 

Endret av Snøfnugg_
La til et tilleggspoeng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...