Gå til innhold

Har du opplevd å bli kjeftet på i trafikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I april fikk søsteren min korona og jeg skulle levere matvarer utenfor døra hennes. Hun bor i Oslo. Dette var sent på kvelden. Da det er vanskelig med parkeringsplass rundt bostedet hennes, og jeg uansett bare hadde tenkt til å løpe ut av bil med varer og sette de utenfor døra, parkerte jeg halvveis på fortau og halvveis på sykkelvei. Da jeg hadde parkert strekker jeg meg etter poser med varer og mobil for å ringe å si at jeg nå er utenfor og setter varer ved døra. Skal ut av bilen og der står det en mann med på sykkel og armene i kors og det første han sier er; fy faen!! Jeg ble så forfjamset og tenkte at han kanskje ikke snakket til meg så bare fortsatte med det jeg skulle. Han kommer nærmere og begynner å kjefte og rope at han skulle anmelde meg for å snakke i mobil mens jeg kjørte, anmelde meg for å parkere på sykkelvei og bannet og skrek. Jeg løp bort til døra og satte varene utenfor og valgte å overse han. Men han sperret veien for meg mens han holdt triaden sin. Søsteren min skrek ut av vindu at han måtte la meg være i fred. Han dro opp mobilen og sa han skulle dokumentere alle ulovligheter og levere filmen til politiet. Folk og biler på andre siden av veien stoppet opp for å se. Jeg valgte å fortsette å overse til han ikke lot meg sette me inn i bilen igjen. Da sa jeg stopp tydelig og med hånden min opp og viste stopptegn. Dette likte han ikke, så da fant han en ny anmeldelse grunn. Da skrek han at han skulle anmelde meg for brudd på karanteneregler, ja fordi han jobbet i helsevesenet og kunne ikke risikere å få korona. Stopp sa jeg igjen og fikk satt meg i bilen. Han fortsatte å filme meg og sto foran bilen så jeg ikke fikk kjørt i noen sekunder. Jeg rygget og da hoppet han på sykkelen og kjørte bort. 
Herregud for en gærning! Tenk å bruke så mye energi på å kjefte og smelle 😂 

Jeg gråt jo hele veien hjem. Vel hjemme satte mannen min og jeg å så på hele seansen. Tesla filmer jo all kjøring fra flere vinkler. Og vi ser han senker farten på sykkelen når han ser meg, rister på hodet og gjør seg klar til kamp før han stiller seg opp ved bilen og legger armene i kors. Han var ute etter noen å kjefte på. Men nå så bare ler jeg av alt. Makan. 

Anonymkode: 053af...cfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stod på rødt lys i et kryss som ca 5. bil. Jeg så at det ble rødt, så det var lenge til det ville bli grønt igjen. Tok frem mobilen for å bytte sang på Spotify og sette noen sanger i kø. Tittet opp regelmessig for å følge med på bilene foran meg. 

Da oppdaget jeg en mann i nabofilen (skravert felt (😅) mellom oss, så det var noen meter i mellom), som gestikulerte kraftig og var hissig. Skjønte etterhvert at han mente at jeg satt med mobilen. 

Jeg ble helt sjokkert og uvel, er ikke vant med å bli kjeftet på, selvom dette var uten ord. Men jeg var faktisk ikke klar over at det var ulovlig å sitte med mobilen på rødt lys. Ville ikke gjort det om jeg var første bil i krysset, men det var såpass mange biler foran meg at jeg så jo lenge før det var min tur at køen begynte å bevege seg. 

Anonymkode: 52cd5...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en liten feil og fortjente forsåvidt litt "kjeft".. Det betyr uansett ikke at de som kjefter over totalt fremmede ikke er de største rasshølene vi har i samfunnet. Det betyr heller ikke at denne personen som kjeftet aldri har gjort feil selv... Det som allikevel er litt morsomt er når to stykk overlegne rasshøl av noen trafikanter ryker i tottene på hverandre. Da kommer virkelig neandertaleren fram, og man kan bare sette seg ned og nyte showet fra trygg avstand! 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en annen bil kom kjørende mot hverandre, og vi var begge like langt unna en innsnevring i veien. Innsnevringen er like stor på begge sider, så den som kommer sist må vike, eventuelt at man ser an situasjonen og slipper biler frem. 
 

I dette tilfelle tenkte både jeg og den møtende bilen at vi kunne kjøre, og at den andre måtte vente, så vi møttes midt i innsnevringen. Det førte til at en måtte gi etter og rygge slik at den andre kom seg igjennom. Men hun var fly forbanna og kjefta og smalt inni bilen sin. Gestikulerte og var generelt hissig, så jeg ble stående. Da ble hun enda sintere, men rygget slik at jeg kom meg igjennom og ga meg fingeren idet jeg kjørte forbi. Jeg kunne ikke gjøre annet enn å le, for hun hadde ikke noe mer rett enn meg, og vi var like «gode» begge to, som ikke hadde villet vike for den andre. 
 

Veldig komisk at jeg tydeligvis var den som fortjente kjeft.

Anonymkode: 7a888...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verbalt, men har blitt tutet på. Et par ganger har det vært begrunnet, det må jeg innrømme, men har også blitt tutet på av eldre menn som kjører som om de er alene i trafikken.

Det virker som at mange mannfolk blir rasshøl bak rattet når de passerer 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til. Jeg kom kjørende mot en bro der kun en bil i bredden kan kjøre. Jeg lå et lite stykke bak bilene foran meg, og så at de kjørte over broen, og oppdaget at en trailer og mange biler bak ventet. Jeg så mitt snitt til å gasse på og ta igjen bilene foran meg mens de fortsatt var på broen. 

Da jeg da passerte traileren var sjåføren kraftig irritert og «skjøt» selv i hodet siktet mot meg og min manøver. 

Jeg var kanskje litt på grensen, skal være ærlig på det. Men trailersjåføren (og alle andre) ville helt klart gjort det samme i min situasjon. Det var for øvrig ingen biler bak meg, og de andre bilene kjørte over broen så fort jeg var over. 

Anonymkode: 52cd5...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt kjeftet på en gang. Av en forbanna idiot! Jeg er voksen, og tolererer ikke å bli kjeftet på. Fant ut hvem han var, meldte han inn til arbeidsgiveren sin som hissig og dårlig sjåfør. Meldte han inn til barnevernet for sinneproblem. Meldte han inn til idrettslaget han var håndballtrener i. Kan ikke ha slike folk rundt barn. Og spesielt jenter. 

Anonymkode: 46460...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Både som bilist og fotgjenger. Det er alltid noen som mener at de har rett, uansett hvor feil de tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her jeg bor står en dame stadig vekk i buskene utenfor huset sitt med refleksvest og hårføner og har 'kontroll'. NRK har skrevet om henne tidligere. 

Hun hadde tidligere en skummel tendens til å hoppe ut mot bilene som hun mente kjørte for fort. Er 30 sone, og lå kanskje i 32 km når hun bykset mot bilen. I ren automatikk vred jeg litt på rattet og bremset da jeg trodde det var et barn som kom uti veien. 

Da holdt jeg faktisk på å kjøre ned en ungdom som gikk på andre siden av veien. Så ikke personen først fordi hun kom ut fra en innkjørsel til et hus. 

Kunne endt ille, og hadde virkelig lyst å kjefte henne ned hårføner ned, men hun var borte på et øyeblikk. 

Anonymkode: e07e5...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt kjeftet på en gang. Av en forbanna idiot! Jeg er voksen, og tolererer ikke å bli kjeftet på. Fant ut hvem han var, meldte han inn til arbeidsgiveren sin som hissig og dårlig sjåfør. Meldte han inn til barnevernet for sinneproblem. Meldte han inn til idrettslaget han var håndballtrener i. Kan ikke ha slike folk rundt barn. Og spesielt jenter. 

Anonymkode: 46460...288

Hva gjorde han og hva gjorde du som førte til hans reaksjon? 

Anonymkode: 52cd5...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble «kjeftet» på (vist fingeren til) en gang jeg sklei på ren is i en bakke. Traff ingen e.l, men det kunne jeg jo gjort hadde det vært noen der. Måtte omstille bilen, så denne personen måtte vente i typ 20 sekunder og har satt å blinket og viste fingeren.  Akkurat som om jeg synes det var fantastisk morsomt å skli, spesielt med barnet mitt på to år i baksetet.. Jeg kjører ikke den bakken på glatta noe mer, det skjer med biler hele tiden der. Krapp sving midt i en bratt bakke..

Anonymkode: 101b2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "kjeftet på".. 
Var på vei ut av byen på MC, og kjørte mellom venstre og midtre felt (Så langt mot venstre som mulig) når biler plutselig begynte sperre for meg... Og jeg da så en idiot av en tulling på scooter som filtrerte mellom høyre og midtre felt. 

Tok han igjen og spurte om han ikke kunne begynne å følge trafikkreglene og passere så langt til venstre som mulig, for han skapte faktisk problemer for oss som gjorde det riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt kjeftet på en gang. Av en forbanna idiot! Jeg er voksen, og tolererer ikke å bli kjeftet på. Fant ut hvem han var, meldte han inn til arbeidsgiveren sin som hissig og dårlig sjåfør. Meldte han inn til barnevernet for sinneproblem. Meldte han inn til idrettslaget han var håndballtrener i. Kan ikke ha slike folk rundt barn. Og spesielt jenter. 

Anonymkode: 46460...288

Håper det du skriver er en dårlig spøk. Ellers høres du litt psycho ut tbh. Man holder ikke på sånn som det bare fordi man selv ikke tåler litt kjeft. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.9.2020 den 13.38, Humas skrev:

de som kjører 10-20km under fartsgrensen,

5 under holder for meg, får få seg en jævla smart-telefon som kan vise hastighet... 
 

 

På 19.9.2020 den 13.38, Humas skrev:

de som ikke har på lys i mørket ute og i tunneller (mange glemmer å justere så lys kan komme på automatisk)

Da tuter du vel på meg da. Jeg setter på tåkelys foran og bytter ikke i tunneler. Så langt jeg vet er baklysene mine på uansett.. (Det skal jeg faktisk sjekke :P

På 19.9.2020 den 17.16, AnonymBruker skrev:

husker jeg stoppet på rødt lys i Oslo en gang. Bak meg fløy det ut en taxi mann fra midtøsten og dro opp døren min.

Låser ikke bilen din dørene automatisk?!? 

 

På 19.9.2020 den 17.55, AnonymBruker skrev:

eller «lære» opp kvinner i trafikken

Men la oss være ærlige her.. Mer enn 50% av dere kan jo faen ikke kjøre bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krg har nok blitt kjeftet på, men har heldigvis glemt det 😅 Selv kjefter jeg på voksne som sykler over gangfeltet med småbarn på slep... Da lærer de ungene sine at det liksom er greitt.. men nei, bilistene har ikke vikeplikt for andre enn gående, så de må gå av sykkelen 😎👍

Anonymkode: f0edc...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 13.12, Emmelise skrev:

Det hendte riktignok mannen min.

Han hadde lagt seg i venstre felt ved en rundkjøring da han skulle rett frem gjennom rundkjøringen. Det står mer enn et skilt hvor du skal legge deg avhengig av hvor du skal i rundkjøringen OG markert opp piler på veien. Så han hadde lagt seg riktig og han blinker som han skal på vei ut av rundkjøringen. I tillegg er det den første rundkjøringen ved huset vårt, vi er SVÆRT vandt med å kjøre der.

Alikevel tutet bilen bak ham som gal da han kjørte gjennom rundkjøringen, fulgte etter ham til andre siden av byen og inn på parkeringsplassen for å kjefte ham huden full før de gasset på videre ut av parkeringsplassen og kjørte avgårde.

Middelaldrende dame med lite tidsfordriv eller noe... Gudene må vite hva som var galt med dagen hennes akkurat da.

 

Vi har en liknende rundkjøring her jeg bor. Han til venstre i rundkjøringen (med pil på bakken) levde på en annen planet den dagen, og kjørte inn foran meg som lå i høyre fil (også her med pil på bakken til høyre og rett frem). Fy fela, da var vi cm unna å kræsje, og jeg kan ikke fatte at det er mulig å overse hvor man skal ligge når det er SÅ tydelig markert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjefter og tuter ofte på andre bilister når de gjør noe feil. Morsomt å se hvor stresset og usikre folk blir 😂

Anonymkode: a4db2...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...