Gå til innhold

Har du opplevd å bli kjeftet på i trafikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde min første seanse i dag👍 Kjempefint at denne personen såg seg nødt til å lekse opp noe jeg var klar over selv. Gjorde et feilvurdering grunnet tidspress, ja jeg veit det ikke er noen unnskyldning. Av og til er det andre grunner til at feil oppstår enn at man en råkjører for moro.

Anonymkode: 7c978...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så flott du deler dette med oss da. 

Anonymkode: 74e84...2cf

Ikke sant? Er du en av kjefterne kanskje😑

Anonymkode: 7c978...61a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjefter så ofte jeg kan 😂

Neida, sjeldent jeg snakker til noen, vi er jo tross alt ute å kjører. Men hadde jeg kunnet så hadde det vært et par hendelser jeg skulle stoppet for å spørre hva i alle dager de driver med. 

Anonymkode: 75e09...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjefter så ofte jeg kan 😂

Neida, sjeldent jeg snakker til noen, vi er jo tross alt ute å kjører. Men hadde jeg kunnet så hadde det vært et par hendelser jeg skulle stoppet for å spørre hva i alle dager de driver med. 

Anonymkode: 75e09...a74

Du kan evt gjøre som han jeg traff på idag som fulgte etter meg til jobb for å kjefte.😂 bare håpe de ikke skal så langt😂

Anonymkode: 7c978...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri verbalt kjeftet på noen. Tute derimot;

-de som kjører 10-20km under fartsgrensen,

-jeg må bråstoppe i rundkjøring jeg er langt inne i pga noen som kjører rett inn fra annen vei (og de har vikeplikt)

-de som vingler fra side til side

-de som vingler, pga at de tekster..

- jeg skal inn på en vei, 'hadde den bilen blinket så hadde jeg rukket å komme utpå veien'.

-de som ikke har på lys i mørket ute og i tunneller (mange glemmer å justere så lys kan komme på automatisk)

- biler som kommer mot meg i min kjørebane, og jeg må bremse fordi de har feilberegnet tiden d tar å kjøre forbi.

Synes flere burde bruke tut her i landet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

husker jeg stoppet på rødt lys i Oslo en gang. Bak meg fløy det ut en taxi mann fra midtøsten og dro opp døren min. Så vidt jeg forstod på den dårlig norsken hans så var han sint, men jeg skjønte ikke hvorfor. Ingen av de andre passasjerene i bilen min skjønte det heller. Etter en kort stund gikk han der han kom fra og showet var over. Sannsynligvis var han trøtt/sliten og klikket på enhver bil som kunne ha kjørt "feil" etter hans syn. Mye rart i trafikken i Oslo..

Anonymkode: 26878...3f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan evt gjøre som han jeg traff på idag som fulgte etter meg til jobb for å kjefte.😂 bare håpe de ikke skal så langt😂

Anonymkode: 7c978...61a

Fulgte han etter deg 😲

Det hadde jeg aldri giddi. Hadde bannet og tenkt et par tanker før jeg hadde gått videre med livet 🙈

Anonymkode: 75e09...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjeftet på men ble snakket til en gang. Jeg har heller ikke kjeftet på noen selv om jeg ofte har hatt lyst til det men de stikker jo av/stopper ikke, men har kjeftet og bannet mye inni min egen bil. Har også tutet på andre. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang ble jeg fulgt etter av en mann som var fly forbanna på meg fordi jeg hadde gjort en feil i et treveiskryss. Jeg hadde vikeplikt for ham, men i det krysset var det alltid vanskelig å ha oversikt over hva som kom fra høyre, for den var busker og trær der. Så jeg kjørte sakte inn i krysset, men gasset på midtveis da jeg oppdaget at han kom rett fra høyre.

Så... han fulgte etter meg hele veien til barnehagen. Jeg prøvde å få de to små barna mine ut av bilen min da han kom kjeftende bort til meg, og der ble jeg skjellet huden full. Unnskyldte meg så godt jeg kunne, flere ganger, men hans fortsatte bare. Klumpen i halsen vokste noe veldig, og til slutt måtte jeg bare snu meg med ryggen til og få ungene ut av bilen og bort til barnehagen. Hørte hvordan han fortsatt kjeftet på meg da jeg kom meg innafor porten.

Det der hadde han neppe gjort dersom det var min mann som kjørte og gjorde den feilen.

Anonymkode: 20580...ef1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fulgte han etter deg 😲

Det hadde jeg aldri giddi. Hadde bannet og tenkt et par tanker før jeg hadde gått videre med livet 🙈

Anonymkode: 75e09...a74

Ja det er ikke lange strekka fra der det skjedde til jobb, og han var taxisjåfør så det hadde han tydeligvis mulighet til.

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gang ble jeg fulgt etter av en mann som var fly forbanna på meg fordi jeg hadde gjort en feil i et treveiskryss. Jeg hadde vikeplikt for ham, men i det krysset var det alltid vanskelig å ha oversikt over hva som kom fra høyre, for den var busker og trær der. Så jeg kjørte sakte inn i krysset, men gasset på midtveis da jeg oppdaget at han kom rett fra høyre.

Så... han fulgte etter meg hele veien til barnehagen. Jeg prøvde å få de to små barna mine ut av bilen min da han kom kjeftende bort til meg, og der ble jeg skjellet huden full. Unnskyldte meg så godt jeg kunne, flere ganger, men hans fortsatte bare. Klumpen i halsen vokste noe veldig, og til slutt måtte jeg bare snu meg med ryggen til og få ungene ut av bilen og bort til barnehagen. Hørte hvordan han fortsatt kjeftet på meg da jeg kom meg innafor porten.

Det der hadde han neppe gjort dersom det var min mann som kjørte og gjorde den feilen.

Anonymkode: 20580...ef1

La meg gjette; var han ca 50-60 år? 
Det var han som kjefta på meg, ble ikke overraska når jeg såg det. Eldre menn som har kjørt lenge og er proffe og bare måå irettesette andre, eller «lære» opp kvinner i trafikken som du beskriver.  Har vært borti uoversiktlige kryss pga trær selv og på ett eller annet tidspunkt må man jo gasse på for å komme seg over, selv om man sikkert skulle trillet sakte forbi...,
 


 

 

Anonymkode: 7c978...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var to gamle fæle kjerringer som hoppet ut i veien foran bilen i fjor sommer på en liten vei for innkjøring til eiendommene på stedet og mente jeg ikke hadde lov til å kjøre på den veien etc, det står og har aldri stått skilt om innkjøringsforbud på den veien og alle som skal til eiendommene får kjøre der. De lekte politi for noe som ikke var ulovlig engang, de var skikkelige stygge og hun ene viste fingeren til eksen min🤣 det ble månelyst den dagen. Noen mennesker har så store psykiske vansker at de lever og ånder for å hakke på andre og skape drama for noe som ikke er galt engang.

ellers var det en dame for noen uker siden, med sorte klær og blondt hår, lite synlig kledd etc som gikk på feil side av veien og inntil autovernet i en farlig og uoversiktlig sving, hun skulle gått på andre siden, er aldri fotgjengere der og aldri møtt på fotgjengere på den veien så lenge jeg har levd, det er en landevei og fartsgrensen er på 80 og veien blir smalere også kommer det en bro. Hun flekket neven i bakspeilet, jeg rakk ikke å tute på henne da jeg var mer opptatt av å svinge unna fordi hun ikke var synlig. Da var jeg forbannet, her var det hun som satt sitt eget liv i fare og kunne skapt en skikkelig kjedekollisjon og gjort noen til ufrivillig morder. For veien der blir smal under broa og det er ofte motgående trafikk og de kjører fort der og spesielt mc folk. Hadde lyst til å stoppe og snu, men var ingen steder i nærheten å snu.

ellers som fotgjenger så kjører folk nesten på en og gidder nesten ikke å stoppe, var en dame som kjørte etter meg en gang og trakasserte og truet meg når det var henne som kom fort mot gangfeltet og nesten kjørte på meg og hunden min. Anmeldte henne.

her om dagen kom det en mann i motgående kjørefelt i nabobyen og blinket med fjernlysene på dagtid og kjørte sakte, er så mye rart i trafikken og trafikken får fram psykopatene i de fleste!

Anonymkode: 093c5...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gang ble jeg fulgt etter av en mann som var fly forbanna på meg fordi jeg hadde gjort en feil i et treveiskryss. Jeg hadde vikeplikt for ham, men i det krysset var det alltid vanskelig å ha oversikt over hva som kom fra høyre, for den var busker og trær der. Så jeg kjørte sakte inn i krysset, men gasset på midtveis da jeg oppdaget at han kom rett fra høyre.

Så... han fulgte etter meg hele veien til barnehagen. Jeg prøvde å få de to små barna mine ut av bilen min da han kom kjeftende bort til meg, og der ble jeg skjellet huden full. Unnskyldte meg så godt jeg kunne, flere ganger, men hans fortsatte bare. Klumpen i halsen vokste noe veldig, og til slutt måtte jeg bare snu meg med ryggen til og få ungene ut av bilen og bort til barnehagen. Hørte hvordan han fortsatt kjeftet på meg da jeg kom meg innafor porten.

Det der hadde han neppe gjort dersom det var min mann som kjørte og gjorde den feilen.

Anonymkode: 20580...ef1

Folk må få gjøre feil i kryss, man har også selv ansvar for å bidra til å samhandle i trafikken og hjelpe andre trafikanter. Man kommer ikke langt hvis man skal stå på hver eneste rett og bli aggressiv. Mange bare kjører på og viser lite hensyn, når det er dårlig føre, dårlig sikt, dårlige veier og mye trafikk, må folk samhandle og kjøre aktsomt og slippe folk fram og fire litt på forkjørsretten. Jeg tipper at i de fleste tilfeller der det smeller i kryss, kommer av at den som har forkjørsretten ikke kjører så aktsomt selv og er aggressiv og står på retten sin, noe som førte til den farlige smellen. Man skal hindre at ulykker skjer ved å samhandle, da skal man sakke farten for de som man ser bryter vikeplikten, man skal slippe inn bilen som kjører forbi deg i den luken som er mellom deg og bilen foran deg, for å hindre frontkollisjon med motgående trafikk. Tipper denne gamle grisen selv har irritert andre ved å dure på flere ganger selv. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ikke lange strekka fra der det skjedde til jobb, og han var taxisjåfør så det hadde han tydeligvis mulighet til.

 

La meg gjette; var han ca 50-60 år? 
Det var han som kjefta på meg, ble ikke overraska når jeg såg det. Eldre menn som har kjørt lenge og er proffe og bare måå irettesette andre, eller «lære» opp kvinner i trafikken som du beskriver.  Har vært borti uoversiktlige kryss pga trær selv og på ett eller annet tidspunkt må man jo gasse på for å komme seg over, selv om man sikkert skulle trillet sakte forbi...,
 


 

J en gang må man kjøre avgårde, det lærte vi på trafikkskolen, der var fokuset på å ikke lage unødvendig kø og hindring i trafikken. Som sagt skal man samhandle, kjører man ut fra et kryss med dårlig sikt så skal bilen som kommer bak den veien man skal krysse kunne sette ned farten, vise hensyn uten å måtte kjøre etter folk og trakassere de

Anonymkode: 7c978...61a

Anonymkode: 093c5...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.9.2020 den 3.02, AnonymBruker skrev:

Ja var to gamle fæle kjerringer som hoppet ut i veien foran bilen i fjor sommer på en liten vei for innkjøring til eiendommene på stedet og mente jeg ikke hadde lov til å kjøre på den veien etc, det står og har aldri stått skilt om innkjøringsforbud på den veien og alle som skal til eiendommene får kjøre der. De lekte politi for noe som ikke var ulovlig engang,

Jeg bodde tidligere på en slik vei, og kranglet med utallige mennesker om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar viste meg fingeren en gang fordi jeg tutet på han da han kjørte 30 km under fartsgrensen fordi han var opptatt med å snakke i mobiltelefonen... 🙄

Anonymkode: a11b6...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hendte riktignok mannen min.

Han hadde lagt seg i venstre felt ved en rundkjøring da han skulle rett frem gjennom rundkjøringen. Det står mer enn et skilt hvor du skal legge deg avhengig av hvor du skal i rundkjøringen OG markert opp piler på veien. Så han hadde lagt seg riktig og han blinker som han skal på vei ut av rundkjøringen. I tillegg er det den første rundkjøringen ved huset vårt, vi er SVÆRT vandt med å kjøre der.

Alikevel tutet bilen bak ham som gal da han kjørte gjennom rundkjøringen, fulgte etter ham til andre siden av byen og inn på parkeringsplassen for å kjefte ham huden full før de gasset på videre ut av parkeringsplassen og kjørte avgårde.

Middelaldrende dame med lite tidsfordriv eller noe... Gudene må vite hva som var galt med dagen hennes akkurat da.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja, men nå gjør jeg ikke så mye feil i trafikken til at det skjer ofte. Men jeg er den som kjefter på andre.

 

F.eks

 

Igår var det en som holdte på og kjøre rett i meg i en rundkjøring. Han viste meg fingeren. SÅ jeg kjørte etter han og fikk han til og stoppe og tok en alvorsprat som han neppe hadde hatt før. Han skalv da han åpnet vinduet.  Trur nok han lærte og ikke vise fingeren videre til folk, og følge vikeplikta.

En annen gang så holdte 2 ungdommer og kaster steiner på bilene, ene fyren traff min. Kjørte etter dem. Mistet dem men fant dem til slutt med hjelp av et par kompiser som kjørte rundt. Jeg fikk dem til og vise meg hvor dem bodde, snakket med foreldrene og dem måtte betale for og ha ødelagt vinduet på bilen min.

Så ja. Jeg gjør ikke dette ofte men bare når det er så seriøst at man holder på og miste livet.


Småe ting gidder jeg bare ikke å kaste bort energi på.

Anonymkode: 79d04...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , da jeg stoppet for forgjengere. Jeg innså at jeg hadde stoppet litt tidligere enn nødvendig, men ikke mye,  så det ble gjerne 2  til 5 sekunder å vente for bilen bak. Det tålte ikke bilen bak og tutet på meg. Han brummet med gassen og tålte heller på ingen måte at det var rushtrafikk. Det var min skyld selv om jeg fulgte opp køen,   så da tutet han igjen og pekte på meg.  Det kunne jeg se i speilet. Da køen løste seg opp var det første han gjorde å kjøre forbi meg og rett i venstrefeltet på motorveien. Men i venstrefeltet var køen enda tettere,  så jeg passet på å vinke engasjert til han idet jeg passerte forbi han. 

Anonymkode: 30416...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 17.24, AnonymBruker skrev:

En gang ble jeg fulgt etter av en mann som var fly forbanna på meg fordi jeg hadde gjort en feil i et treveiskryss. Jeg hadde vikeplikt for ham, men i det krysset var det alltid vanskelig å ha oversikt over hva som kom fra høyre, for den var busker og trær der. Så jeg kjørte sakte inn i krysset, men gasset på midtveis da jeg oppdaget at han kom rett fra høyre.

Så... han fulgte etter meg hele veien til barnehagen. Jeg prøvde å få de to små barna mine ut av bilen min da han kom kjeftende bort til meg, og der ble jeg skjellet huden full. Unnskyldte meg så godt jeg kunne, flere ganger, men hans fortsatte bare. Klumpen i halsen vokste noe veldig, og til slutt måtte jeg bare snu meg med ryggen til og få ungene ut av bilen og bort til barnehagen. Hørte hvordan han fortsatt kjeftet på meg da jeg kom meg innafor porten.

Det der hadde han neppe gjort dersom det var min mann som kjørte og gjorde den feilen.

Anonymkode: 20580...ef1

For en drittsekk. Tenk å følge etter folk på den måten, og til og med helt bort til barnehagen! Han burde skamme seg!😠

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...