Gå til innhold

Julaften om 14 uker, har lyst å gå ned 13 kg til da. Skal vi se hvor langt jeg kommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, coralgol skrev:

Jeg vil ned 5 kg og ser på det som håpløst. Eier ikke selvdisiplin

Jeg var sånn også. Virka helt håpløst. Men så innså jeg at jeg enten måtte gå ned i vekt eller kjøpe ny garderobe med større klær, samt være misfornøyd med egen kropp. Og da ble valget egentlig enkelt. Jeg satte en dato, og bestemte meg for 4 kg vektreduksjon. Etter det skulle jeg unne meg et fint klesplagg. Jeg har nå gått ned kiloene, og da gjeldende bare å holde vekta.

Dette var det som funka for meg: 

Kutta ut brød og neste all pasta og ris ( mindre porsjoner hvis det var det vi hadde til middag) 

ingen juice eller annen sukker drikke ( unntatt litt vin i helgene) 

var jeg sulten på kvelden spiser jeg en gulrot eller noe lite for å døyve sulten

i helgene unna jeg meg litt godis

sist men ikke minst, jeg fokuserte kun på mat. Jeg satte meg ikke mål om å begynne å trene 4 dager i uka for å gå med ytterligere, da hadde jeg blitt stressa. Det var kun justering av kostholdet ( er normalt aktivt)

Anonymkode: a8b9b...6f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner på kroppen at jeg tror det vil være lurt å gå på vekten i morgen. Er spent på om det er så mye som 1 kg. 
 

Hva med dere andre som er med? Hvordan har siste uken gått? Når blir det veiedag?

ts

Anonymkode: 33571...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre hvordan det går. 
her er jeg en kg fra drømmevekta og den har stått stille i to uker nå, så stresser ikke så mye med å gå ned den siste tror jeg. Mulig jeg setter inn støtet fom i morgen:) 

Anonymkode: a8b9b...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 38 - 14 uker igjen:

- 13 kg igjen til drømmevekten.

Uke 39 - 13 uker igjen:

- 11,5 kg igjen til drømmevekten.
 

Det gikk enda bedre denne uken enn hva jeg hadde trodd😃

ts

Anonymkode: 33571...b39

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uke 38 - 14 uker igjen:

- 13 kg igjen til drømmevekten.

Uke 39 - 13 uker igjen:

- 11,5 kg igjen til drømmevekten.
 

Det gikk enda bedre denne uken enn hva jeg hadde trodd😃

ts

Anonymkode: 33571...b39

Så gøy! Bra jobba 👏 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nightcrawler00 skrev:

Så gøy! Bra jobba 👏 

Tusen takk😃 Ja, dette var veldig gøy. Motiverende for veien videre😃

ts

Anonymkode: 33571...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til å høre hvordan det går. 
her er jeg en kg fra drømmevekta og den har stått stille i to uker nå, så stresser ikke så mye med å gå ned den siste tror jeg. Mulig jeg setter inn støtet fom i morgen:) 

Anonymkode: a8b9b...6f7

Er jo kjempe bra at du bare har et kg igjen:) Forstår du ikke stresser:)

ts

Anonymkode: 33571...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hiver jeg meg på!😁 Har idag satt meg som mål å gå ned 7,8 kg til Jul! Hvilken plan har dere for vekttapet?😃 Jeg kommer kun til å gå tur hver dag, 1 time ca. Skal også forsøke og telle kalorier, men er ikke så suuperfæn av det. Så vi får se 🤓 

Anonymkode: 89738...d19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette hiver jeg meg på!😁 Har idag satt meg som mål å gå ned 7,8 kg til Jul! Hvilken plan har dere for vekttapet?😃 Jeg kommer kun til å gå tur hver dag, 1 time ca. Skal også forsøke og telle kalorier, men er ikke så suuperfæn av det. Så vi får se 🤓 

Anonymkode: 89738...d19

Herlig at flere blir med!:) 

For min del må jeg telle kalorier. Er ikke hver dag jeg får trent eller gå tur. Må få høre hvordan det går, og om du går for å være mer aktiv eller om du skal telle kalorier;) Lykke til!

ts

Anonymkode: 33571...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par dager nå hvor jeg ikke får målt opp mat eller veid meg. Kjenner det stresser meg litt. Men holder motet oppe. 
 

Hva gjør dere på på slike dager? En dag i ny og ned er ikke noe problem, men 2-4 dager er verre.

 

Anonymkode: 33571...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2020 den 9.45, AnonymBruker skrev:

Har et par dager nå hvor jeg ikke får målt opp mat eller veid meg. Kjenner det stresser meg litt. Men holder motet oppe. 
 

Hva gjør dere på på slike dager? En dag i ny og ned er ikke noe problem, men 2-4 dager er verre.

 

Anonymkode: 33571...b39

Du må bare spise som du har gjort den siste tiden. Du husker jo ca mengde? Og er du i tvil - ta litt mindre enn du tror. Og ikke bli stappmett :) Kanskje det blir ekstra gøy å veie seg når du kommer hjem igjen.

Anonymkode: 07035...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare spise som du har gjort den siste tiden. Du husker jo ca mengde? Og er du i tvil - ta litt mindre enn du tror. Og ikke bli stappmett :) Kanskje det blir ekstra gøy å veie seg når du kommer hjem igjen.

Anonymkode: 07035...95c

Ja, det er slik jeg prøver nå. Blir veldig spennende å veie meg til uken🤞🏻😉

Anonymkode: 33571...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre som skal ned i vekt? Er dere mer strenge i helgene nå enn før?

ts

Anonymkode: 33571...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere andre som skal ned i vekt? Er dere mer strenge i helgene nå enn før?

ts

Anonymkode: 33571...b39

Hei! det går egentlig ganske fint, har gått ned 5-6 kilo, men nå funker plutselig ikke vekta lengre, må kjøpe ny :P Uansett, ja, jeg er veldig streng med helgekos. Holder meg egentlig unna. Spiser som jeg gjør i hverdagen. Går høvelig greit :) Du da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, happygilmore skrev:

Hei! det går egentlig ganske fint, har gått ned 5-6 kilo, men nå funker plutselig ikke vekta lengre, må kjøpe ny :P Uansett, ja, jeg er veldig streng med helgekos. Holder meg egentlig unna. Spiser som jeg gjør i hverdagen. Går høvelig greit :) Du da?

Så flink du er!😃 Det er kjempe bra! Ny vekt blir nok bra når den tid kommer☺️ går fint med meg. Men å være borte i helgene og kose seg med andre, gjør at jeg ikke er like «streng» som i hverdagen. Men de helgene jeg er hjemme, merker jeg ikke forskjell på helg og hverdag. Tenker da på at det ikke blir noe godteri og snacks spising. Drikker heller ikke alkohol da. Så nå etter denne helgen er jeg svært spent på hva vekta har å si☺️

Anonymkode: 33571...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere andre som skal ned i vekt? Er dere mer strenge i helgene nå enn før?

ts

Anonymkode: 33571...b39

Hei TS! Jeg er en av dem som følger med på deg og heier. Skrev til deg på den første siden. Jeg klarer meg greit, har gått ned et par kilo, men OBS OBS, husk å ikke veie deg dagene før mensen! Utrolig demotiverende. Jeg fikk nesten panikk da jeg gjorde det. Glemte at kroppen blir vannete. Så nå skal jeg ikke veie meg før mensen er over. 😄 Jeg er streng i helga også, men samboeren min spiser som før, så det krever litt viljestyrke. Forrige helg laget jeg Kristine Weber sitt bananbrød og koste meg med noen stykker. Denne helga tok jeg en halv kvikklunsj og litt sukkerfri is. Så jeg vil ikke si at jeg skeier så veldig ut. Eyes on the prize ;) 

Anonymkode: 07035...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har akkurat meldt meg på en utfordring for å få hjelp med dette søtsuget. Håper jeg.. Er så lei.. Håper det gir meg en aha opplevelse og velta løser seg selv. 😂

Anonymkode: a941f...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 4 kg på 7 dager, brukt sykehusdietten og føler meg mye bedre i kroppen, før drakk jeg mye brus hver dag så det er vel kanskje ikke så rart. 

Anonymkode: 3d085...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat meldt meg på en utfordring for å få hjelp med dette søtsuget. Håper jeg.. Er så lei.. Håper det gir meg en aha opplevelse og velta løser seg selv. 😂

Anonymkode: a941f...562

Hvilken utfordring er dette 😊?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS! Jeg er en av dem som følger med på deg og heier. Skrev til deg på den første siden. Jeg klarer meg greit, har gått ned et par kilo, men OBS OBS, husk å ikke veie deg dagene før mensen! Utrolig demotiverende. Jeg fikk nesten panikk da jeg gjorde det. Glemte at kroppen blir vannete. Så nå skal jeg ikke veie meg før mensen er over. 😄 Jeg er streng i helga også, men samboeren min spiser som før, så det krever litt viljestyrke. Forrige helg laget jeg Kristine Weber sitt bananbrød og koste meg med noen stykker. Denne helga tok jeg en halv kvikklunsj og litt sukkerfri is. Så jeg vil ikke si at jeg skeier så veldig ut. Eyes on the prize ;) 

Anonymkode: 07035...95c

Hei du! Så hyggelig å høre! Du har vært kjempe flink da, så dette må gå bra! Var i bursdag på søndag og hadde egentlig bestemt meg for å ikke spise kake. Helt til jeg sto på badet og ordnet meg. Jeg har gått ned 10 kg i alt nå, kroppen har faktisk blitt det jeg kan kalle «fin». Jeg måtte ta en liten samtale med meg selv liksom. «Du lever nå, ingen som vet hva morgendagen bringer. Kos deg i bursdag i dag. Om du når 8-13 kg til jul i tråden her, er like fantastisk.» Så det var det jeg konkluderte med. Må innrømme at jeg virkelig nøt å spise søtt etter mange uker uten. Det var en god opplevelse. Men oppblåsthet og dårligere form etterpå, var ikke like hyggelig. Men det gir igjen beskjed om at dette er noe kroppen vanligvis ikke skal ha, men en gang i blant (sjeldent) er det greit.

Kan hende jeg ikke tørs veie meg før senere denne uken. Vi får se. Må vel kanskje innse at det er greit å ikke gå ned så mye hver uke også.

Likte kommentaren din «Eyes on the prize»😉 Den skal jeg oftere huske på😉

ts

Anonymkode: 33571...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...