Gå til innhold

Julaften om 14 uker, har lyst å gå ned 13 kg til da. Skal vi se hvor langt jeg kommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hiv dere gjerne med. 
 

Uke 38 - 14 uker igjen:

- 13 kg igjen til drømmevekten.

Uke 39 - 13 uker igjen:

-   igjen til drømmevekten.

Vet det høres håpløst vanskelig ut. Men om jeg setter meg et delmål, så kanskje jeg bare er fornøyd med det. La oss si jeg hadde satt 8kg ned, så kanskje jeg hadde fått til 7-8 kg og vært fornøyd. Nå setter jeg 13 kg, (mer enn det er ikke nødvendig), også får vi håpe jeg overgår 8 og kommer nærmere 13. 
 

Bli gjerne med eller bare følg meg;)

Anonymkode: 33571...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende og morsomt prosjekt! Jeg vil gjerne følge med :)  Lykke til!  

Anonymkode: b6546...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Tror 13 kg er litt i meste laget for min del, men hadde jeg gått ned ca. 6 til trivelsesvekt hadde jeg blitt superfornøyd🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motivasjon!😃

@Heihola Herlig at du blir med!🎉 Det blir noen spennende uker frem til jul! Lykke til!😃

Kanskje vi får litt av en julegave fra oss selv til oss selv 😍

Anonymkode: 33571...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff er du, og jeg heier på deg! Klart du kan få drømmekroppen til jul! Kanskje 13 kg er litt vel mye (du skal jo ha et greit liv og dette skal jo forhåpentligvis vare over tid og ikke bare bli en ekstremdiett), men jeg er sikker på at du kan bli mye mer fornøyd med deg selv og føle deg smashing på juleaften! 😄 8 kilo klarer du lett! 

Ikke at du spør om dette, men håper det er greit at jeg slenger med mine egne erfaringer. Jeg er selv på diett for tiden (vellykket), og her kommer noen tips fra meg som jeg synes har gjort det lettere:

- Ikke press i deg mat du hater fordi du tenker at det er sunt eller at "dette spiser jo alle andre flinke folk". Det ender bare med negative følelser, og målet her er jo at du skal kunne forbinde opplevelsen av å leve sunnere med noe positivt, med glede, med optimisme og mer energi! Hater du Rugsprø, så drit i å spise det! 😄 

- Jeg er ikke redd for å spise frukt. Noen er jo hysteriske pga fruktsukkeret på diett, men kom igjen! Det er fullt av vitaminer, mineraler og fiber, og det hjelper meg veldig å kunne sette meg ned i sofaen på slutten av dagen med frisk frukt og vaniljekesam :)

- Husk at hva du spiser er mye viktigere enn aktivitetsnivået ditt. Kjempebra hvis du trener/går turer/danser på stuegulvet, for helsas skyld, men det viktigste er kosten!

- Drikk mye te! Det fyller magen litt (eller, det føles sånn fordi det er varmt) og gjør kanskje at du spiser mindre.

- Husk at metthetsfølelsen blir større med varm mat enn med kald! Varm heller restene opp i mikroen enn å spise dem rett fra kjøleskapet.

- Sulten kan være din venn. Denne måtte jeg jobbe mye med, for jeg har alltid hatet følelsen av å være sulten, og har egentlig aldri tillat meg å være det så lenge av gangen heller. Hvis jeg var i byen og ble sulten, måtte jeg kjøpe noe med en gang! Men nå har jeg et mer fortrolig forhold til det å være litt sulten av og til - det er jo ikke farlig, og over tid vil jeg jo venne magen til å trenge mindre mat for å bli mett. Jeg sier absolutt ikke at det er bra å sulte seg, da ødelegger du forbrenningen din, og kan bli alvorlig syk! Det beste er små og hyppige måltider! Men for meg har det hjulpet å ta et eple til kvelds og dermed legge meg litt sulten, kontra før da jeg spiste tre ostesmørbrød. Det er altså ikke et mål å gå rundt og være sulten! Men det er ikke farlig å være det av og til. 

- Sukrin gold! Jeg har det i teen, på havregrøten, på proteinpannekakene. Jeg hater vanlig sukrin fordi det smaker metall, men gold synes jeg fungerer fint. Den har en sånn crunch som vanlig sukker har, og smaker ikke så kunstig som de andre variantene. Farlig er det heller ikke.

- Er jeg egentlig sulten? Det må jeg spørre meg om av og til. Jeg er nemlig veldig glad i å spise og se på TV. Og det er ikke alltid jeg egentlig er sulten, jeg tror jeg bare kjeder meg, trenger noe positivt eller trøstespiser. Så nå er jeg flinkere til å kjenne etter og være i kontakt med magen. 

Håper noen kan dra nytte av mine erfaringer, de har hjulpet meg veldig! Det er deilig å ta kontroll over kroppen sin, helsa si og dermed også livet sitt! Mitt personlige mål er å ikke holde magen inne på stranda. Dit skal jeg komme. 

 

Ønsker deg masse lykke til, og skal følge med her og heie på deg! Blir utrolig gøy å lese hva du skriver i desember 😄 

Anonymkode: 8ed05...c5f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ano...c5f, tusen tusen takk for gode ord! Var mye nyttig du kom med her som jeg skal ta med meg videre! Ja, skal bli veldig spennende å se om jeg har nådd 8 kg ved inngangen av desember eller ikke. Og om jeg fortsetter helt inn til jul med samme motivasjon og trykk i adventstida. Jeg stålsetter meg allerede og innstiller meg på en litt annerledes advent ;)

Anonymkode: 33571...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ano...c5f, tusen tusen takk for gode ord! Var mye nyttig du kom med her som jeg skal ta med meg videre! Ja, skal bli veldig spennende å se om jeg har nådd 8 kg ved inngangen av desember eller ikke. Og om jeg fortsetter helt inn til jul med samme motivasjon og trykk i adventstida. Jeg stålsetter meg allerede og innstiller meg på en litt annerledes advent ;)

Anonymkode: 33571...b39

Så fint at det var til hjelp. :)
Fortsett å poste her for å holde deg motivert! Ser ut som vi er mange som heier på deg ;) 

Anonymkode: 8ed05...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint at det var til hjelp. :)
Fortsett å poste her for å holde deg motivert! Ser ut som vi er mange som heier på deg ;) 

Anonymkode: 8ed05...c5f

Enig i at det du skriver var veldig nyttig! Takk :) og sukrin gold, jepp, det er virkelig godt. 
 

Ønsker TS lykke til! Selv har jeg et mål om 15 kg ned før jul, så litt mer hårete mål enn ditt (men jeg er svært overvektig).

Anonymkode: 52c55...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det du skriver var veldig nyttig! Takk :) og sukrin gold, jepp, det er virkelig godt. 
 

Ønsker TS lykke til! Selv har jeg et mål om 15 kg ned før jul, så litt mer hårete mål enn ditt (men jeg er svært overvektig).

Anonymkode: 52c55...f58

Det var hyggelig å høre! 😄 Så bra at du kjører på - kanskje vi skal heie på deg også inne i denne tråden? Hvis du oppdaterer oss litt? For min del synes jeg det er veldig motiverende å bli sett/at noen følger litt med!

Anonymkode: 8ed05...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var hyggelig å høre! 😄 Så bra at du kjører på - kanskje vi skal heie på deg også inne i denne tråden? Hvis du oppdaterer oss litt? For min del synes jeg det er veldig motiverende å bli sett/at noen følger litt med!

Anonymkode: 8ed05...c5f

Gjerne det :) oppdaterer gjerne innimellom. 

Anonymkode: 52c55...f58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt:) jeg vil gjerne være med å følge deg og heie på deg underveis:) 

skal du ha noe spesiell veiedag, eller oppdaterer du oftere?  

Anonymkode: a8b9b...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til ts! Jeg skulle ned 13 kg innen jul (da er jeg under 100), startet 1.aug og er allerede gått ned 6,5 ved å bytte til lavkarbodiett. Midjemålet er også redusert 10cm, så anbefaler å sjekke ut om lavkarbo kan være noe for deg. 

Anonymkode: 249db...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende prosjekt:) jeg vil gjerne være med å følge deg og heie på deg underveis:) 

skal du ha noe spesiell veiedag, eller oppdaterer du oftere?  

Anonymkode: a8b9b...6f7

Takk!:) Hyggelig å høre at du vil følge med:)

Jeg ser for meg å melde her onsdag, torsdag eller fredag, en av de dagene hver uke. 
 

Dere må gjerne komme med en kommentar eller spørsmål i ny og ned. Har ikke lyst å spamme dere med tanker på godt og ondt hele tiden;)

ts

Anonymkode: 33571...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

anbefaler å sjekke ut om lavkarbo kan være noe for deg. 

Du har så rett:) Startet på lavkarbo for noen uker siden, så det meste av vannvekt har vel allerede gått.

ts

Anonymkode: 33571...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, coralgol skrev:

Jeg vil ned 5 kg og ser på det som håpløst. Eier ikke selvdisiplin

Alle har egentlig selvdisiplin :) Du må bare bestemme deg, og ønske deg det sterkt nok. Du får det til hvis du virkelig vil. Ingen forskjell på folk der.

Anonymkode: 8ed05...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har egentlig selvdisiplin :) Du må bare bestemme deg, og ønske deg det sterkt nok. Du får det til hvis du virkelig vil. Ingen forskjell på folk der.

Anonymkode: 8ed05...c5f

Jeg vet, men sprekker gang på gang selv om jeg virkelig vil. Godt trollet vil nok ikke NOK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, coralgol skrev:

Jeg vet, men sprekker gang på gang selv om jeg virkelig vil. Godt trollet vil nok ikke NOK

Skjønner. Det er ikke noen grei følelse... Kanskje det hjelper deg å starte en egen tråd her og få litt støtte og motivasjon. Hva spesifikt er det du sliter med?

Anonymkode: 8ed05...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...