AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #61 Del Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja at man er kjøredyktig når man har lappen er fakta, og det er vi enige. Men det at man ikke er kjøredyktig om man stryker på en oppkjøring pga nervøsitet, kan du ikke si. Det er jo kun i det eksamensøyeblikket av nervekaoset kommer, som flere her har delt erfaringer fra, om du har lest. Anonymkode: 51e24...d8c Ja, men det er en del av oppkjøringen. Når man kjører bil skal man være såpass klar i hode selv når man er nervøs. Nervøsitet bak rattet kan føre til ulykker og er ikke bra. Såklart er man nervøs ved oppkjøring, men dersom man er så nervøs at det går ut over bilkjøring (noe det har gjort ettersom man ikke består) så får man stryk. Anonymkode: fc2d5...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #62 Del Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok men da er vi enige da Skal vi kapp kjøre sammen? Anonymkode: dd314...b6f you make me horny Anonymkode: dd314...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #63 Del Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er en del av oppkjøringen. Når man kjører bil skal man være såpass klar i hode selv når man er nervøs. Nervøsitet bak rattet kan føre til ulykker og er ikke bra. Såklart er man nervøs ved oppkjøring, men dersom man er så nervøs at det går ut over bilkjøring (noe det har gjort ettersom man ikke består) så får man stryk. Anonymkode: fc2d5...962 Det er som sagt en eksamensform som ikke passer for alle. Jeg er aldri nervøs når jeg kjører bil nå, ei heller når jeg nettopp hadde fått lappen. Anonymkode: 51e24...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 17. september 2020 #64 Del Skrevet 17. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja, men det er en del av oppkjøringen. Når man kjører bil skal man være såpass klar i hode selv når man er nervøs. Nervøsitet bak rattet kan føre til ulykker og er ikke bra. Såklart er man nervøs ved oppkjøring, men dersom man er så nervøs at det går ut over bilkjøring (noe det har gjort ettersom man ikke består) så får man stryk. Anonymkode: fc2d5...962 Ja, jeg er forsåvidt enig, men! det skal sies at i det virkelige livet så opplever man ikke den situasjonen det er å være under oppkjøring i. Det er en helt spesiell og veldig kunstig kjøresituasjon. Det er og var det verste jeg har gjort 🙈 Har ikke vært nervøs i trafikken i det hele tatt siden den gang, har hatt lappen i nesten ni år nå uten så mye som en prikk 🌞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #65 Del Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er som sagt en eksamensform som ikke passer for alle. Jeg er aldri nervøs når jeg kjører bil nå, ei heller når jeg nettopp hadde fått lappen. Anonymkode: 51e24...d8c Nettopp, fordi du takler ikke presset så godt. Det er som sagt en del av oppkjøring, sensor har egne punkter dem krysser ut for hvor nervøs man er under oppkjøring. Om man er litt nervøs vil alle sensorene klare å se bort ifra, men om man er så nervøs at man ikke klarer å kjøre sikkert vil det føre til stryk. Kjempeflott at du bestod. Anonymkode: fc2d5...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #66 Del Skrevet 17. september 2020 Jeg strøk første gang pga nervøsitet. Neste gang fikk jeg en strekning jeg nettopp hadde kjørt med kjørelærer, og fikk beskjed om å kjøre saktere enn fartsgrensa pga innkjørsler langs vei. Det tipset ga meg stryk fordi jeg ikke fulgte fartsgrensen🙄 leide meg til slutt bil med ekstra pedaler hos bilverksted, møtte opp uten lærer og stolte på min egen fornuft. Da bestod jeg😅 møter mye fordommer når jeg sier at jeg strøk to ganger, så jeg sier det sjelden🤷🏻♀️ Anonymkode: 50656...522 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #67 Del Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, sommerfugl154 skrev: Ja, jeg er forsåvidt enig, men! det skal sies at i det virkelige livet så opplever man ikke den situasjonen det er å være under oppkjøring i. Det er en helt spesiell og veldig kunstig kjøresituasjon. Det er og var det verste jeg har gjort 🙈 Har ikke vært nervøs i trafikken i det hele tatt siden den gang, har hatt lappen i nesten ni år nå uten så mye som en prikk 🌞 Oppkjøring er veien til førerkortet. Såklart er det ekstra press. Får feile personer lappen er jo det fatalt. Bedre strengt enn slapt Anonymkode: fc2d5...962 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #68 Del Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nettopp, fordi du takler ikke presset så godt. Det er som sagt en del av oppkjøring, sensor har egne punkter dem krysser ut for hvor nervøs man er under oppkjøring. Om man er litt nervøs vil alle sensorene klare å se bort ifra, men om man er så nervøs at man ikke klarer å kjøre sikkert vil det føre til stryk. Kjempeflott at du bestod. Anonymkode: fc2d5...962 Det er fortsatt en eksamensform som ikke passer for alle, så burde revurderes om man kan legge det opp annerledes. Iallefall for de der dette ikke passer. Man får jo f.eks ekstra tid på skoleeksamener ved konsentrasjonsvansker. Anonymkode: 51e24...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #69 Del Skrevet 17. september 2020 Ja. 1 gang er OK, alle er nervøse og det er en ny situasjon for alle og man trenger denne ene testrunden. 2 ganger.. da må det være sensor som er problemet tenker jeg. 3+ så burde man kanskje revurdere om man virkelig er klar for å ta prøven. Anonymkode: 41ccb...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #70 Del Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. 1 gang er OK, alle er nervøse og det er en ny situasjon for alle og man trenger denne ene testrunden. 2 ganger.. da må det være sensor som er problemet tenker jeg. 3+ så burde man kanskje revurdere om man virkelig er klar for å ta prøven. Anonymkode: 41ccb...a2b Vet du hva jeg strøk på gang nr 3? At en annen bilist brøt loven og kjørte forbi meg i et kryss. Anonymkode: 51e24...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #71 Del Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt en eksamensform som ikke passer for alle, så burde revurderes om man kan legge det opp annerledes. Iallefall for de der dette ikke passer. Man får jo f.eks ekstra tid på skoleeksamener ved konsentrasjonsvansker. Anonymkode: 51e24...d8c Vet ikke helt hvordan man skal kunne ta oppkjøring uten å gå igjennom oppkjøring? Du bestod til slutt, så du har jo klart det. Vil heller tipse om å få nervøsiteten i sjakk enn å begynne å endre på oppkjøringsform - det virker både billigere og mer trafikksikkert. Anonymkode: fc2d5...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #72 Del Skrevet 17. september 2020 Litt usikker. Jeg besto på første forsøk med null feil og masse skryt, men endte opp med å ta kjøretimer i nesten et halvt år etterpå fordi jeg faktisk ikke kunne å kjøre bil. Det gjør at jeg tror det er mye tilfeldigheter som gjør at man står og ei. Anonymkode: c7c10...e11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #73 Del Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hvordan man skal kunne ta oppkjøring uten å gå igjennom oppkjøring? Du bestod til slutt, så du har jo klart det. Vil heller tipse om å få nervøsiteten i sjakk enn å begynne å endre på oppkjøringsform - det virker både billigere og mer trafikksikkert. Anonymkode: fc2d5...962 Det er jo ikke hvor nervøs man blir i en eksamenssituasjon man skal prøves i, men hvor god man er til å kjøre bil. Det må gå an å legge det opp annerledes i særtilfeller i det minste. Dette er jo Staten, så bør jo påkostes på lik linje med ekstra tilrettelegging i skolen. Anonymkode: 51e24...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #74 Del Skrevet 17. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg strøk første gang pga nervøsitet. Neste gang fikk jeg en strekning jeg nettopp hadde kjørt med kjørelærer, og fikk beskjed om å kjøre saktere enn fartsgrensa pga innkjørsler langs vei. Det tipset ga meg stryk fordi jeg ikke fulgte fartsgrensen🙄 leide meg til slutt bil med ekstra pedaler hos bilverksted, møtte opp uten lærer og stolte på min egen fornuft. Da bestod jeg😅 møter mye fordommer når jeg sier at jeg strøk to ganger, så jeg sier det sjelden🤷🏻♀️ Anonymkode: 50656...522 Ja kjørelærere og sensorer er ofte uenige, og det er tragisk at man kan stryke på slike ting. Jeg tenker at jeg kanskje bare dropper å dele den informasjonen ja. Siden folk er så fordomsfulle. Men tenker også at det egentlig bare er å drite i slike teite meninger/utsagn. Denne tråden har jo blitt et fint eksempel på hvorfor 😅 Anonymkode: 51e24...d8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #75 Del Skrevet 17. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke hvor nervøs man blir i en eksamenssituasjon man skal prøves i, men hvor god man er til å kjøre bil. Det må gå an å legge det opp annerledes i særtilfeller i det minste. Dette er jo Staten, så bør jo påkostes på lik linje med ekstra tilrettelegging i skolen. Anonymkode: 51e24...d8c Nei, men det er som sagt en del av oppkjøringen, man blir målt på hvor nervøs man er. Takler man press bak rattet dårlig, så står man i fare for å stryke. Bak rattet skal man takle å være nervøs, man skal takle å komme opp i situasjoner man blir satt ut av osv. Takler man dette generelt dårlig bak rattet så vil man stryke. Det som funker for endel er å informere sensor om at man blir ekstra nervøs under slike ting, sensor vil da ha det i bakhodet. Mange gjør feil når man er nervøs, derfor er det en fare for trafikken. Anonymkode: fc2d5...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #76 Del Skrevet 17. september 2020 Typen strøyk 4 eller 5 ganger. Han hadde en steingammel kjørelærer som mente han kjørte for fort. På oppkjøring kjørte han litt under fartsgrensen, og strøyk fordi han kjørte for sakte😂 neste gang møtte han ambulanse og bremset samtidig som sensor - og strøyk på det. Etter det var han så nervøs at foten ristet under oppkjøring, og han strøyk 2-3 ganger til. Heldigvis fikk han tilslutt ny kjørerlærer som hjalp han med selvtilliten, og vips hadde han lappen. Har har kjørt uten en eneste ulykke eller bot etter dette, er 5 år siden. Jeg har aldri tenkt på han som en dårlig sjåfør, føler meg veldig trygg når jeg sitter på. Anonymkode: 318e7...85c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #77 Del Skrevet 17. september 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er som sagt en del av oppkjøringen, man blir målt på hvor nervøs man er. Takler man press bak rattet dårlig, så står man i fare for å stryke. Bak rattet skal man takle å være nervøs, man skal takle å komme opp i situasjoner man blir satt ut av osv. Takler man dette generelt dårlig bak rattet så vil man stryke. Det som funker for endel er å informere sensor om at man blir ekstra nervøs under slike ting, sensor vil da ha det i bakhodet. Mange gjør feil når man er nervøs, derfor er det en fare for trafikken. Anonymkode: fc2d5...962 Som sagt, igjen, er ingen verdi å vurdere hvor nervøs en er i en eksamenssituasjon. Det sier ingenting om kjøreferdigheter, bare at man er nervøs for oppkjøringssituasjonen. Anonymkode: 51e24...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #78 Del Skrevet 17. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, igjen, er ingen verdi å vurdere hvor nervøs en er i en eksamenssituasjon. Det sier ingenting om kjøreferdigheter, bare at man er nervøs for oppkjøringssituasjonen. Anonymkode: 51e24...d8c Men du skjønner vel at det er lett for å gjøre feil når man er nervøs? Hvor godt man kjører under press er endel av oppkjøringen! På en hvilken som helst eksamen blåser man no pokker om man er nervøs, men oppkjøring er noe annet enn norsk skriftelig kan man si 👍 Anonymkode: fc2d5...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #79 Del Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du skjønner vel at det er lett for å gjøre feil når man er nervøs? Hvor godt man kjører under press er endel av oppkjøringen! På en hvilken som helst eksamen blåser man no pokker om man er nervøs, men oppkjøring er noe annet enn norsk skriftelig kan man si 👍 Anonymkode: fc2d5...962 Nei, det gir uansett ikke et representativt bilde av kjøreferdighetene når nervøsiteten for selve eksamenssituasjonen tar overhånd. Anonymkode: 51e24...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #80 Del Skrevet 18. september 2020 Forstår ikke hvordan det er mulig å stryke flere ganger på rad. Jeg hadde tatt det som et tegn på at jeg ikke er god nok, og enten trenger mer trening eller kanskje ikke bør ha førerkortet i det hele tatt. Jeg er for øvrig en veldig nevrotisk type. Anonymkode: a426f...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå