Gå til innhold

Blir de som kjører el-bil plaget mer i trafikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.9.2020 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte en bitte liten elbil tidligere og opplevde ofte at jeg ble helt ignorert i trafikken, andre billister brøt vikeplikten og kjørte rett ut foran meg i kryss og rundkjøringer hele tiden, da jeg kjørte min fossil ble jeg ikke ignorert.

Nå kjører jeg tesla og merker andre bilisters forakt for klysete teslasjåfører, er så godt som ingen goodwill å få fra andre trafikanter, bare å glemme å få flettet smertefritt eller bli sluppet frem.

Anonymkode: 67354...9ab

Teslasjåfører kjører ofte fort og hensynsløst her på Østlandet. Ble forbikjørt på en smal og grusete landevei, skjønner ikke at de vil mishandle en så dyr og ny bil. De viser ikke noe hensyn til fotgjengere i trafikken og presser fotgjengere og andre bilister av veien nesten. Så jeg er litt skeptisk når jeg ser en tesla komme bak meg eller mot meg.

Anonymkode: 24032...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.9.2020 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Så.. Jeg har kjøpt meg el-bil (Nissan leaf) og er veldig fornøyd med bilen. Før kjørte jeg en litt eldre wv. Jeg er i 20-årene og ble lært opp til å være en god sjåfør i trafikken da jeg tok lappen for 4 år tilbake. Jeg har alltid vært en "flink" bilist, blinker, avpasser fart, ligger ikke i rompa på biler, forholder meg til fartsgrensen, men ingen sinker. 

Etter jeg fikk el-bil har jeg merket markant forskjell på måten de som ligger bak meg oppfører seg. 

Eks. Jeg ligger i 60-sona, speedometeret viser 66km/t. Bak meg kommer en trailer og legger seg helt opp i rompa mi. Han blinker med langlysa flere ganger for å signalisere at jeg skal gasse på. 

Jeg opplever nå flere ganger i uken at biler legger seg i rompa på meg og blinker med lysene. Det var ikke like ille før. 

For sikker hets skyld: Jeg har utelukket andre grunner til at de kan blinke på meg, er sikker på fartsgrensene i de aktuelle tilfellene og lå ikke i venstre felt. Jeg har ikke endret kjørestil etter at jeg fikk el-bil. 

Andre Som har opplevd det samme? Og behandler du el-biler annerledes i trafikken? 

 

Anonymkode: b9c2c...a38

Trorr det heller er tilfeldigheter som rår her. Hadde samme problemet en tid tilbake da jeg kjørte en viss bil og trodde det var den det var noe feil på, men så skjedde det igjen med en annen bil også skjer det ikke lenger med samme bilen den dag i dag. Det spørs når og hvor du kjører. Kjører du i rushen på e6 i Sarpsborg eller mot Strømstad kommer noen i høy fart bakfra og blinker med lysene og at man skal flytte seg.

Anonymkode: 24032...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Nei det har jeg ikke, og det må jeg få gjort virker det som.. Dog er jeg ganske sikker på at det ikke kan være veldig feil, da jeg stort sett ligger i samme fart som andre bilister. Eller hvis jeg kjører i 35 km/t over fartshompene i gata, så er det for mye, holder jeg 30 så går det greit. Så jeg tror egentlig ikke det er det som er problemet heller. Dog har jeg flytta fra Oslo til en annen by på Østlandet for ikke så lenge siden. I Oslo opplever man ikke så mye sånt, er mer rånerstil her og aksept for å kjøre fort. Så kan jo ha en innvirkning når jeg kjører rundt med "jålebil" og ikke ekte fossilbil. 

Anonymkode: b9c2c...a38

Bor også på Østlandet og opplever ikke samme problemet, men opplevde at råkjørere bakfra på e6 blinket meg ut av banen hver dag da jeg kjørte hjem fra gamle jobben i 16 tiden. 

Anonymkode: 24032...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...