Gå til innhold

🤬Jeg er så drita lei av dameklærne! 🤬


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her er jeans for menn med stretch fra Cubus:

https://cubus.com/no/p/x-slim-jeans-bla-bukser-jeans-herre/7221941_F555

Tipper det oftere er stretch i kvinnejeans fordi kvinner bruker strammere jeans enn menn.  Tettsittende jeans for menn er det stretch i. Åpenbart vanskeligere å ha klær som passer alle om de både skal sitte stramt på kroppen og være uten stretch. 

Levis selger for øvrig jeans i "100% bomull". Her er Levis 501: 

https://www.levi.com/NO/en/promo/levis-501-crop-jeans/p/362000142

Tviler på at de er av noe dårligere kvalitet enn 501 for menn

 

 

Anonymkode: 0c3f7...791

Her er  drøssevis av kvinnejeans i 100% bomull fra 299 kroner og oppover. 

https://www.zalando.no/dameklaer-jeans/?upper_material=pure_cotton

 

Anonymkode: 0c3f7...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Lurer på hvor dere handler hen..   det finnes da klær for enhver smak, og liker du herreklær så kan du jo kjøpe dem. 

Det eneste dere har rett i er det med lommer. Veldig få av klærne mine annet enn ytterjakker har plass til mobiltelefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra et annet land, og synes det meste av kvinneklær i Norge er skikkelige kjerringklær. Dårlig passform, vide tunikaer og skjorter, rette bukser og annet. Og hva med dette mønster- og blomsterhelvete med "morsomme" farger og prints? Grøss. De dyrere klærne ser vanligvis ikke så mye bedre ut heller. 

Og passform på bukser er kapittel for seg. De er laget for damer som er minst 175 cm høy, har vepsemidje og smale hofter. 

Anonymkode: 5241f...6aa

Det var rart. Jeg kan gå i de fleste butikker og kjøpe bukser med stretch i str s og den passer som støpt. Er 169, 65 kg og ganske dvask, lubben mage etter tre svangerskap. 

Anonymkode: 2c71d...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er vanskelig å finne fine klær nå for tiden. Jeg er godt voksen, og synes bare jeg finner typiske ungdomsklær eller skikkelig kjerringklær (+ noe alt for "damete").  Det blir som å velge mellom pest og kolera, ingenting av dette passer for meg. Bukser er for så vidt alltid vanskelig, men nå er det helt umulig å finne fine jeans. Høstjakke har jeg lett etter i flere måneder uten hell, har ikke funnet en eneste jeg liker selv om jeg har kikket i flere prisklasser. Håper jeg snart kan ta en utenlandstur med god samvittighet igjen, Køben eller London hadde gjort seg. Mange foreslår å shoppe på nett, men klær må jeg prøve i butikk. Jeg gjorde noen forsøk for ett par år siden, men endte opp med å måtte returnere alt så nettshopping er ikke noe alternativ.

Anonymkode: 02a4f...d48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, theTitanic skrev:

Lurer på hvor dere handler hen..   det finnes da klær for enhver smak, og liker du herreklær så kan du jo kjøpe dem. 

Det eneste dere har rett i er det med lommer. Veldig få av klærne mine annet enn ytterjakker har plass til mobiltelefon. 

Jeg savner lommer i kjoler! Jeg har flere kjoler og skjørt kjøpt i USA, som er tykke og fine i stoffet og som har skjulte lommer. Det har jeg enda til gode å finne i Norge. 

Anonymkode: 020c6...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner lommer i kjoler! Jeg har flere kjoler og skjørt kjøpt i USA, som er tykke og fine i stoffet og som har skjulte lommer. Det har jeg enda til gode å finne i Norge. 

Anonymkode: 020c6...480

Kan du ikke bare bestille fra USA?

Anonymkode: a89d9...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner lommer i kjoler! Jeg har flere kjoler og skjørt kjøpt i USA, som er tykke og fine i stoffet og som har skjulte lommer. Det har jeg enda til gode å finne i Norge. 

Anonymkode: 020c6...480

Er det noe behagelig å ha ting i de da? Jeg ser for meg telefonen i en kjolelomme og kan nesten kjenne den dunke mot bena..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner lommer i kjoler! Jeg har flere kjoler og skjørt kjøpt i USA, som er tykke og fine i stoffet og som har skjulte lommer. Det har jeg enda til gode å finne i Norge. 

Anonymkode: 020c6...480

Det har jeg kjøpt flere av fra Zalando.

Anonymkode: d24ef...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Match anbefales.

Likeså Ferner Jacobsen.

Dyrere ja. Men du verden så mye bedre kvalitet!

Kjøper aldri plagg som ikke er i bomull, ull (blanding kan gå) eller silke. Holder er i årevis. 

Anonymkode: 77563...a8b

Samtidig trenger man ikke kjøpe de dyreste klærne eller handler i de dyreste butikkene for å få kvalitet. Mange klær til moderat pris som har god kvalitet.  Det er jo ikke slik at en bukse i 100% bomull koster mer å produsere enn en bukse med 99% bomull og 1 prosent elastan. Så man kan jo få buksen med 100% bomull til samme pris. Men man må selvsagt sjekke på merkelappen hva buksen er laget av. 

Finnes selvsagt klær hvor man må opp i pris for å få god kvalitet. Men det gjelder jo ikke for alt. Selv om man sikkert må betale litt mer for kvalitet enn de aller billigste klærne.

Anonymkode: 0c3f7...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare bestille fra USA?

Anonymkode: a89d9...068

Det er vel ganske dyrt å bestille fra utlandet nå? Uansett liker jeg å prøve på klærne før jeg kjøper dem. Det er ikke alt som kler meg like godt. 

Anonymkode: 020c6...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, theTitanic skrev:

Er det noe behagelig å ha ting i de da? Jeg ser for meg telefonen i en kjolelomme og kan nesten kjenne den dunke mot bena..  

Ja, faktisk. De er nok sydd på en lur måte, for man kan knapt merke det.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg kjøpt flere av fra Zalando.

Anonymkode: d24ef...578

Har du? Hvilke merker da? Jeg er veldig interessert! 

Anonymkode: 020c6...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Finner masse klær, jeg. Har en god blanding av dyrt og billig.

Nå er ikke jeg ei dundre på hundre heller da.. så kanskje dét har noe å si.

Anonymkode: 65a64...275

Neeeh, tror det er mer passform :sleep:

Jeg har høye hofter og kort overkropp. Var innom Weekday i går og det er søren meg bare korte topper og gensere. Passer meg overhodet ikke.
 

Kjøper de fleste plaggene mine på Høyer, og selv der sjekker jeg ut en stund før jeg kjøper noe. Om noe får hull går jeg til skredder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Alle» klesbloggere på youtube sier nå at jenter kan, og burde handle klær på gutteavdeling. For der er klærne ofte bedre kvalitet, tjukkere stoff og ja - de har lommer!!! Og bare ikke bry seg om at knappene er feil vei.

Må si meg også enig i den observasjon. Og størrelser, er det noe rart med. Jeg er 160 og veier 52 kilo men oftere og oftere kjøper jeg meg klær i størrelse L, eller strl 40-42 på h&m f.eks. Det gjør ikke noe for meg, at det står L på lappen. Men klærne går jo ofte bare opp til L eller XL. Hvis jeg kjøper meg L, hva kan de større jentene kjøpe?! 

Anonymkode: 01f1a...75f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke inntrykk av at menn i større grad enn kvinner bryr seg om snitt. Derimot tror jeg absolutt at menn i større grad enn kvinner ønsker å gå med det samme plagget uavhengig av sesong og at de ønsker å bruke plagget til evig tid. 

Bryr man seg mindre om snitt så er det klart man kan få mer funksjonelle lommer. Har man en stram bukse med små lommer så er jo lommene typisk laget til pynt. Er svært få som bruker rumpelomma, da må man jo ta ting ut hver gang man setter seg.

Om man derimot kjøper romslige klær slik som en vinterjakke som parkas så har man jo store romslige lommer. I tillegg er plagget typisk laget for å holde i svært mange år. Canada Goose-jakkene ble vel populære for over 10 år siden, ser kvinner som kjøpte de jakkene ha dem fortsatt. 

Anonymkode: 0c3f7...791

Har du sammenlignet den «romslige» «kvalitetsjakken» din med herreversjonen av samme plagg? De har flere, større lommer. Lommene er bedre plassert. Plagget er også, for det meste, produsert i bedre, mer slitesterke materialer. Uansett har åletrange mannebukser vært inn i 10 år. Masse dype og fungerende lommer på dem.

At herreklær er av bedre kvalitet er slått fast av folk som undersøker samfunnsstrukturer. Årsaken er trolig den samme som årsaken til at bh’er med padding og underwire fremdeles finnes. Delvis at kvinner fortsatt er i en slik sosial og økonomisk posisjon at de verdsetter å møte konvensjoner over egne behov eller komfort. Delvis at det er mye menn som kjøper kvinneklær (eller bestemmer hva kvinnen deres får kjøpe). Norge, må du huske, er et forsvinnende lite marked. Vår unike likestilthet finnes ingen andre steder på kloden.

Anonymkode: 48679...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også blitt hjernevasket til å tro at det er viktigere at undertøy er sexy og gir mannfolk ståpikk, enn at det støtter og gir en finere figur. 

Anonymkode: d12f7...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er mann på 175 og må legge opp samtlige bukser jeg kjøper. Selv i nettbutikker som Zalando selger de ikke bukser som er korte nok for meg og jeg er ikke veldig lav. Jeg er kun 5 cm lavere enn gjennomsnittet. 

Gensere og skjorter må også til skredder for at de skal passe. 

Man lever i en eventyrverden om man tror at passformen for herreklær er noe bedre enn for kvinner. 

 

Anonymkode: c7d05...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Ja, faktisk. De er nok sydd på en lur måte, for man kan knapt merke det.

Har du? Hvilke merker da? Jeg er veldig interessert! 

Anonymkode: 020c6...480

Derhy, tom tailor, dorothy perkins. Søk på kjoler med lommer, da får du opp noe.

Anonymkode: d24ef...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Finner masse klær, jeg. Har en god blanding av dyrt og billig.

Nå er ikke jeg ei dundre på hundre heller da.. så kanskje dét har noe å si.

Anonymkode: 65a64...275

Dundre på 100? Takk ;)

Anonymkode: e1055...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Det var rart. Jeg kan gå i de fleste butikker og kjøpe bukser med stretch i str s og den passer som støpt. Er 169, 65 kg og ganske dvask, lubben mage etter tre svangerskap. 

Anonymkode: 2c71d...edf

Ikke alle vil ha strech-bukser. Jeg hater dem. 

Anonymkode: e1055...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...