Gå til innhold

🤬Jeg er så drita lei av dameklærne! 🤬


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snittet og passformen er rævva!

Det finnes ikke brukandes lommer. 

Og stoffet er altfor tynt!

mvh DRITTLEI

 

Anonymkode: d12f7...531

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi to!

Og alt i akryl

Anonymkode: 3c204...c50

Ja! Død over akryl!

Anonymkode: d12f7...531

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Bare gå en runde inn på herreavdelingen på samme butikk - hm, kappahl osv. Merkbart mindre akryl! Tykke, gode naturstoffer, Basic plagg i alle størrelser. Lommer, lange nok armer og god funksjonalitet er en selvfølge. Kanskje ikke like mye variasjon og "morsomme" mønster, men iblant ønsker jeg meg en herrekropp bare pga. Klærne 

Anonymkode: 88d54...64a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter noe helt forferdelig med å finne klær. 

Ikke finner jeg noe jeg liker, og ikke finner jeg noe som passer. 

Å gå i fysiske butikker har jeg gitt opp. Der selger de bare ting jeg ikke liker. Var en runde på et av landets største kjøpesentre, og nå er det omtrent kun klær i svart, hvitt, brunt, beige, og rare fasonger og detaljer. 

Bestiller jeg på zalando, og leser beskrivelse av plaggene og reviews, har jeg litt mer hell, men fremdeles må jeg returnere 90%, og langt ifra alltid jeg finner noe jeg faktisk liker, som passer, der heller. 

Anonymkode: 2df7d...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med polyester og viskose også! Ønsker man å kjøpe en stoffbukse og en blazer på hm, hva finner man da? Jo, viskose og polyester

Anonymkode: 10420...e26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan skylde oss selv med vårt ekstreme overforbruk. Er ikke rart de må ty til billigere materialer når hver eneste kvinne skal ha 1000 klær. Og hvis vi hadde vært mer kritiske til hva vi kjøpte, så ville det ikke vært så upraktiske lommer og passform.

Anonymkode: e1929...ea8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er lei av plastikk i klær og dårlig kvalitet, hvorfor ikke bare handle litt dyrere enn hm? Det er mye bedre å handle ordentlig, og heller la være å ha så innmari mange plagg i garderoben. Også mye mer miljøvennlig når det ikke blir bruk og kast, men heller noe man kan ha i flere år. 

Anonymkode: 3069e...b66

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan skylde oss selv med vårt ekstreme overforbruk. Er ikke rart de må ty til billigere materialer når hver eneste kvinne skal ha 1000 klær. Og hvis vi hadde vært mer kritiske til hva vi kjøpte, så ville det ikke vært så upraktiske lommer og passform.

Anonymkode: e1929...ea8

Ansvaret ligger først og fremst hos de som lager og designer disse altfor billige møkkaklærne. Som sagt, herreklær har jevnt over mye bedre snitt og kvalitet. 

Anonymkode: d12f7...531

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner må protestere på alt de er misfornøyde med ved dameklær. Send e-poster, lag opprop og si nei til det dere ikke liker. Ikke kjøp klær som ikke tilfredstiller kravene deres. Ser at netthandelklær er tynnere og tynnere i stoffene. Vi går mot vinter, men det spiller visst ingen rolle. Det viktigste er at man er lekker og glinsende, florlett og tar seg bra ut. Jeg sier neitakk jeg også! :angry:

Anonymkode: 007ed...cda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner må protestere på alt de er misfornøyde med ved dameklær. Send e-poster, lag opprop og si nei til det dere ikke liker. Ikke kjøp klær som ikke tilfredstiller kravene deres. Ser at netthandelklær er tynnere og tynnere i stoffene. Vi går mot vinter, men det spiller visst ingen rolle. Det viktigste er at man er lekker og glinsende, florlett og tar seg bra ut. Jeg sier neitakk jeg også! :angry:

Anonymkode: 007ed...cda

Nettopp. Stoffene blir tynnere og tynnere. Drit og dra, jævla kvinnundertrykkende klesbransje. 

Anonymkode: d12f7...531

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra et annet land, og synes det meste av kvinneklær i Norge er skikkelige kjerringklær. Dårlig passform, vide tunikaer og skjorter, rette bukser og annet. Og hva med dette mønster- og blomsterhelvete med "morsomme" farger og prints? Grøss. De dyrere klærne ser vanligvis ikke så mye bedre ut heller. 

Og passform på bukser er kapittel for seg. De er laget for damer som er minst 175 cm høy, har vepsemidje og smale hofter. 

Anonymkode: 5241f...6aa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ansvaret ligger først og fremst hos de som lager og designer disse altfor billige møkkaklærne. Som sagt, herreklær har jevnt over mye bedre snitt og kvalitet. 

Anonymkode: d12f7...531

Fordi herrer bryr seg mer om snitt og kvalitet. Dette følger forbrukernes holdninger. Kvinner kjøper sinnsyke mengder klær uansett, så hvorfor skal de ikke gjøre det billig i tillegg?

Anonymkode: e1929...ea8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldigvis en som strikker mye, så får strikket gensere og topper i ganske rene kvaliteter. Synes bukser er skikkelig vanskelig. Er bare 158 høy, og ser ikke ut som en modell. Har prøvd floyd sine jeans nå, ikke pene etter bare noen få ganger bruk. Har lest mye bra om Hannah i fra Cubus, noen som har erfaring med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra et annet land, og synes det meste av kvinneklær i Norge er skikkelige kjerringklær. Dårlig passform, vide tunikaer og skjorter, rette bukser og annet. Og hva med dette mønster- og blomsterhelvete med "morsomme" farger og prints? Grøss. De dyrere klærne ser vanligvis ikke så mye bedre ut heller. 

Og passform på bukser er kapittel for seg. De er laget for damer som er minst 175 cm høy, har vepsemidje og smale hofter. 

Anonymkode: 5241f...6aa

Amen. Helt enig!

Anonymkode: d12f7...531

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi herrer bryr seg mer om snitt og kvalitet. Dette følger forbrukernes holdninger. Kvinner kjøper sinnsyke mengder klær uansett, så hvorfor skal de ikke gjøre det billig i tillegg?

Anonymkode: e1929...ea8

Bullshit. 

Anonymkode: d12f7...531

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finner masse klær, jeg. Har en god blanding av dyrt og billig.

Nå er ikke jeg ei dundre på hundre heller da.. så kanskje dét har noe å si.

Anonymkode: 65a64...275

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig! Det er litt som å lete etter gull blant gråstein. Men det er jo sånn at i det store og hele så får "vi" det vi kjøper. Når alle fortsetter å kjøpe polyesterplagg som de bruker 3-5 ganger før de er ødelagte/ikke fine lenger/umoderne, så blir det fortsatt produsert. Jeg har helt stoppet å kjøpe kunststoff som polyester, fordi jeg vet at det gjør meg sur i lengden - sømmer som vrir seg, rar lukt, statisk elektrisitet osv. Så nå går det lenge mellom hver gang jeg kjøper noe og jeg kjøper kun ting som har litt kvalitet. For mange år siden kunne jeg finne ting på HM som var i ok kvalitet - tskjorter og singleter og enkle basisting - men nå synes jeg at alle slike basisting bare har blitt tynne og dårlig produsert - selv om det er av bomull f.eks. 

Det hadde vært så fint om alle bare stoppet den sinnsyke mengden klesshopping og viste gjennom handling at polyester-helvete ikke er noe vi vil ha! Ville nok ført til dyrere klær da. Og da er det jo mange som ikke vil være med. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere er lei av plastikk i klær og dårlig kvalitet, hvorfor ikke bare handle litt dyrere enn hm? Det er mye bedre å handle ordentlig, og heller la være å ha så innmari mange plagg i garderoben. Også mye mer miljøvennlig når det ikke blir bruk og kast, men heller noe man kan ha i flere år. 

Anonymkode: 3069e...b66

Folk har forskjellig budsjett, men her ligger jo selve essensen i at herreklær på hm er av bedre kvalitet enn dameklærne. Om dameplaggene nærmet seg lik kvalitet som herreplaggene så ville man jo også kunne ha dem i åresvis. At  f.eks. hm sine klær har blitt tynnere i stoffet er et faktum

Anonymkode: 10420...e26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi herrer bryr seg mer om snitt og kvalitet. Dette følger forbrukernes holdninger. Kvinner kjøper sinnsyke mengder klær uansett, så hvorfor skal de ikke gjøre det billig i tillegg?

Anonymkode: e1929...ea8

Har ikke inntrykk av at menn i større grad enn kvinner bryr seg om snitt. Derimot tror jeg absolutt at menn i større grad enn kvinner ønsker å gå med det samme plagget uavhengig av sesong og at de ønsker å bruke plagget til evig tid. 

Bryr man seg mindre om snitt så er det klart man kan få mer funksjonelle lommer. Har man en stram bukse med små lommer så er jo lommene typisk laget til pynt. Er svært få som bruker rumpelomma, da må man jo ta ting ut hver gang man setter seg.

Om man derimot kjøper romslige klær slik som en vinterjakke som parkas så har man jo store romslige lommer. I tillegg er plagget typisk laget for å holde i svært mange år. Canada Goose-jakkene ble vel populære for over 10 år siden, ser kvinner som kjøpte de jakkene ha dem fortsatt. 

Anonymkode: 0c3f7...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...