Horselady Skrevet 1. februar #141 Del Skrevet 1. februar TulleTall skrev (2 timer siden): Emma er ganske underholdende i de program hun har vært med på, men i mine øyne er dette en typisk mann/gutt som gjør alt for å være super feminin. Og dermed overdriver så alt for mye. Mange sier at Emma er en skikkelig jente; jeg har ALDRI møtt en jente som er så fjollete, hjelpeløs, vifter konstant med hendene osv. En oppførsel jeg aldri har sett hos andre jenter (takk og pris for det) Det ser ut som at Emma gjør alt (….for mye) for å være jente. Slapp av Emma, vær deg selv, slutt å spill jente! Akkurat det samme tenker jeg! Hun overspiller og framstiller seg selv som dummere enn det jeg tror hun er. Greit nok at hun sier at hun har dykalkuli, men dette er ikke den eneste gangen at hun framstiller seg for å være lite smart. Var vel ikke så store geografikunnskaper heller, visste vel knapt opp ned på norgeskartet for noen år siden. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 1. februar #142 Del Skrevet 1. februar Linda A skrev (11 timer siden): Jeg synes du har en skremmende holdning. Hun har da aldri vært en mann som har blitt til en kvinne....hun har fra hun var svært ung identifisert seg som jente. Altså hun var et barn, og et fantastisk forbilde for andre. Synes fortsatt at ditt kvinnesyn er motbydelig, og på grensen til horribelt. Har rapportert det du har skrevet, og skjønner ikke at det ikke blir fjernet..... Slapp helt av! Det er ingenting i veien med mitt kvinnesyn. Jeg heier på at jenter skal få være akkurat som de er, og at det skal være mange måter å være jente på. Trust me! Men denne Emma har vel hele livet fått veldig mye oppmerksomhet omkring kjønn? Har vel vært et ganske sterkt fokus på det i livet til denne personen har det ikke? Da må det virkelig Være lov å tillate seg å bli rimelig sjokkert over at en slik person, som kanskje har reflektert mer omkring kjønn og identitet enn de fleste, velger å fremstille ikke bare svelg selv men det å være et spesifikt kjønn på denne måten. Og når man er med i TV-progam i beste sendetid for familieunderholdning osv osv. der mange av seerne er fra den yngre generasjon, da blir det rett og slett for dumt. Jeg nekter å akseptere at denne regisserte versjonen av en jente er det som skal være fasit for hva kvinner og jenter er. Fremstiller seg skrullete, overfladisk, dyrker dårlig stereotypi og er overhode ikke i nærheten av et godt forbilde. det er det jeg syns er tragisk all den tid jenter (og kanskje særlig de som er født sånn) ikke akkurat har alle rettigheter rundt omkring i verden. Jeg vil at mine søstre skal se at jenter er smarte, morsomme, trygge på seg selv og kan gjøre akkurat det de vil. At jeg da blir lei meg for at det er noen som projiserer alt det jeg ikke ønsker meg i mine barns forbilder får være opp til meg å mene noe om. Hvordan er kvinnesynet ditt? 11 2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 1. februar #143 Del Skrevet 1. februar Rullerusk skrev (1 time siden): Slapp helt av! Det er ingenting i veien med mitt kvinnesyn. Jeg heier på at jenter skal få være akkurat som de er, og at det skal være mange måter å være jente på. Trust me! Men denne Emma har vel hele livet fått veldig mye oppmerksomhet omkring kjønn? Har vel vært et ganske sterkt fokus på det i livet til denne personen har det ikke? Da må det virkelig Være lov å tillate seg å bli rimelig sjokkert over at en slik person, som kanskje har reflektert mer omkring kjønn og identitet enn de fleste, velger å fremstille ikke bare svelg selv men det å være et spesifikt kjønn på denne måten. Og når man er med i TV-progam i beste sendetid for familieunderholdning osv osv. der mange av seerne er fra den yngre generasjon, da blir det rett og slett for dumt. Jeg nekter å akseptere at denne regisserte versjonen av en jente er det som skal være fasit for hva kvinner og jenter er. Fremstiller seg skrullete, overfladisk, dyrker dårlig stereotypi og er overhode ikke i nærheten av et godt forbilde. det er det jeg syns er tragisk all den tid jenter (og kanskje særlig de som er født sånn) ikke akkurat har alle rettigheter rundt omkring i verden. Jeg vil at mine søstre skal se at jenter er smarte, morsomme, trygge på seg selv og kan gjøre akkurat det de vil. At jeg da blir lei meg for at det er noen som projiserer alt det jeg ikke ønsker meg i mine barns forbilder får være opp til meg å mene noe om. Hvordan er kvinnesynet ditt? Enig. Det er Womanface og lite annet. Et barns syn på hva en kvinne er, basert på stereotypiske high school filmer fra 2000s. 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 2. februar #144 Del Skrevet 2. februar Rullerusk skrev (20 timer siden): Slapp helt av! Det er ingenting i veien med mitt kvinnesyn. Jeg heier på at jenter skal få være akkurat som de er, og at det skal være mange måter å være jente på. Trust me! Men denne Emma har vel hele livet fått veldig mye oppmerksomhet omkring kjønn? Har vel vært et ganske sterkt fokus på det i livet til denne personen har det ikke? Da må det virkelig Være lov å tillate seg å bli rimelig sjokkert over at en slik person, som kanskje har reflektert mer omkring kjønn og identitet enn de fleste, velger å fremstille ikke bare svelg selv men det å være et spesifikt kjønn på denne måten. Og når man er med i TV-progam i beste sendetid for familieunderholdning osv osv. der mange av seerne er fra den yngre generasjon, da blir det rett og slett for dumt. Jeg nekter å akseptere at denne regisserte versjonen av en jente er det som skal være fasit for hva kvinner og jenter er. Fremstiller seg skrullete, overfladisk, dyrker dårlig stereotypi og er overhode ikke i nærheten av et godt forbilde. det er det jeg syns er tragisk all den tid jenter (og kanskje særlig de som er født sånn) ikke akkurat har alle rettigheter rundt omkring i verden. Jeg vil at mine søstre skal se at jenter er smarte, morsomme, trygge på seg selv og kan gjøre akkurat det de vil. At jeg da blir lei meg for at det er noen som projiserer alt det jeg ikke ønsker meg i mine barns forbilder får være opp til meg å mene noe om. Hvordan er kvinnesynet ditt? Har hun noen gang hevdet at hun har fasit på hvordan jenter skal være? Jeg jobber på en videregående skole og der har man alle typer, selvsagt, fra de vimsete og ultrafeminine til de avmålte og seriøse. Jeg syns det er uteolig tåpelig at voksne (?) folk skal sitte og dømme andre mennesker ut fra sitt eget syn på hva som er greit. Kvinnesynet ditt er kanskje helt greit, men hvordan du takler andres personlighet er vel ikke helt innafor normalen. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 2. februar #145 Del Skrevet 2. februar Rullerusk skrev (På 1.2.2025 den 12.52): Slapp helt av! Det er ingenting i veien med mitt kvinnesyn. Jeg heier på at jenter skal få være akkurat som de er, og at det skal være mange måter å være jente på. Trust me! Men denne Emma har vel hele livet fått veldig mye oppmerksomhet omkring kjønn? Har vel vært et ganske sterkt fokus på det i livet til denne personen har det ikke? Da må det virkelig Være lov å tillate seg å bli rimelig sjokkert over at en slik person, som kanskje har reflektert mer omkring kjønn og identitet enn de fleste, velger å fremstille ikke bare svelg selv men det å være et spesifikt kjønn på denne måten. Og når man er med i TV-progam i beste sendetid for familieunderholdning osv osv. der mange av seerne er fra den yngre generasjon, da blir det rett og slett for dumt. Jeg nekter å akseptere at denne regisserte versjonen av en jente er det som skal være fasit for hva kvinner og jenter er. Fremstiller seg skrullete, overfladisk, dyrker dårlig stereotypi og er overhode ikke i nærheten av et godt forbilde. det er det jeg syns er tragisk all den tid jenter (og kanskje særlig de som er født sånn) ikke akkurat har alle rettigheter rundt omkring i verden. Jeg vil at mine søstre skal se at jenter er smarte, morsomme, trygge på seg selv og kan gjøre akkurat det de vil. At jeg da blir lei meg for at det er noen som projiserer alt det jeg ikke ønsker meg i mine barns forbilder får være opp til meg å mene noe om. Hvordan er kvinnesynet ditt? Bortsett fra når de velger å være en type du ikke kan akseptere? Selvfølgelig har hun fått mye oppmerksomhet omkring kjønn. Hun er den første personen vi har fulgt fra tidlige barneår til voksen kvinne som har gjennomgått et kjønnsskifte. Kanskje du kan servere oss oppskriften på hvordan man skal gjennomgå denne prosessen i følge deg, slik at andre vet hvilke fallgruver de skal unngå og gjøre det på korrekt måte for å få din aksept. Jeg har ikke sånn voldsom sans for den jentetypen Emma representerer (kjønnoperert eller ei), men jeg har likevel ingen rett til å legge føringer på hvordan jeg synes at kjønnsopererte skal fremstå eller oppføre seg for å gjøre MEG til lags. Egoet mitt er ikke så stort at jeg anser det som rimelig at "sluttresultatet" skal behage meg og som skal representerer kvinner på den måten jeg liker best. Kjønnsopererte har like stor rett til å fremstå slik det passer dem, som alle oss andre. Om det er å være ei jålete fjolletøs, so be it. Den slutningen håper jeg du kommer til omsider også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 2. februar #146 Del Skrevet 2. februar ElectricScum skrev (2 minutter siden): Bortsett fra når de velger å være en type du ikke kan akseptere? Selvfølgelig har hun fått mye oppmerksomhet omkring kjønn. Hun er den første personen vi har fulgt fra tidlige barneår til voksen kvinne som har gjennomgått et kjønnsskifte. Kanskje du kan servere oss oppskriften på hvordan man skal gjennomgå denne prosessen i følge deg, slik at andre vet hvilke fallgruver de skal unngå og gjøre det på korrekt måte for å få din aksept. Jeg har ikke sånn voldsom sans for den jentetypen Emma representerer (kjønnoperert eller ei), men jeg har likevel ingen rett til å legge føringer på hvordan jeg synes at kjønnsopererte skal fremstå eller oppføre seg for å gjøre MEG til lags. Egoet mitt er ikke så stort at jeg anser det som rimelig at "sluttresultatet" skal behage meg og som skal representerer kvinner på den måten jeg liker best. Kjønnsopererte har like stor rett til å fremstå slik det passer dem, som alle oss andre. Om det er å være ei jålete fjolletøs, so be it. Den slutningen håper jeg du kommer til omsider også. For et fjollete innlegg! leste du det jeg skrev om forbilde? Mennesker må være så fjollete og skrullete de vil for min del, men når de trylles inn i TV-skjermene fordi de har en eller annen merkelapp samfunnet kan tagge de med, det være seg trans, født i feil kropp, muslim eller med en eller annen funksjonsnedsettelse, så får de ta innover seg hvordan de virker inn på andre. og som du ser over skriver jeg at adferden virker regissert. Mener du denne personen er seg selv? Det er jo helt ekstremt påtatt. Overspiller og later som for å fylle en eller annen tullete rolle. Du fikk med deg det? Eller er du like lettlurt som 12 år gamle jenter som sitter og ser på dette her? 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 2. februar #147 Del Skrevet 2. februar (endret) Rullerusk skrev (9 minutter siden): For et fjollete innlegg! leste du det jeg skrev om forbilde? Mennesker må være så fjollete og skrullete de vil for min del, men når de trylles inn i TV-skjermene fordi de har en eller annen merkelapp samfunnet kan tagge de med, det være seg trans, født i feil kropp, muslim eller med en eller annen funksjonsnedsettelse, så får de ta innover seg hvordan de virker inn på andre. og som du ser over skriver jeg at adferden virker regissert. Mener du denne personen er seg selv? Det er jo helt ekstremt påtatt. Overspiller og later som for å fylle en eller annen tullete rolle. Du fikk med deg det? Eller er du like lettlurt som 12 år gamle jenter som sitter og ser på dette her? Jeg er helt enig, hun virker å ha inntatt en rolle og fremstiller seg selv som en klisje… Endret 2. februar av Fjugur 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 2. februar #148 Del Skrevet 2. februar Rullerusk skrev (7 minutter siden): For et fjollete innlegg! leste du det jeg skrev om forbilde? Mennesker må være så fjollete og skrullete de vil for min del, men når de trylles inn i TV-skjermene fordi de har en eller annen merkelapp samfunnet kan tagge de med, det være seg trans, født i feil kropp, muslim eller med en eller annen funksjonsnedsettelse, så får de ta innover seg hvordan de virker inn på andre. og som du ser over skriver jeg at adferden virker regissert. Mener du denne personen er seg selv? Det er jo helt ekstremt påtatt. Overspiller og later som for å fylle en eller annen tullete rolle. Du fikk med deg det? Eller er du like lettlurt som 12 år gamle jenter som sitter og ser på dette her? Du motsier deg selv i alle innlegg. Du hevder at folk må få være så fjollete og skrullete som de vil for din del, men kjønnsopererte skal visstnok måles etter en høyere standard enn folk flest. Hvorfor synes du at det er rimelig at de skal bære den byrden i tillegg til all annen hat og hets de får? Hva med å passe sine egne saker, være litt raus og la folk få være folk? 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 2. februar #149 Del Skrevet 2. februar (endret) ElectricScum skrev (1 time siden): Du motsier deg selv i alle innlegg. Du hevder at folk må få være så fjollete og skrullete som de vil for din del, men kjønnsopererte skal visstnok måles etter en høyere standard enn folk flest. Hvorfor synes du at det er rimelig at de skal bære den byrden i tillegg til all annen hat og hets de får? Hva med å passe sine egne saker, være litt raus og la folk få være folk? Hm. Er det ikke nettopp mangelen på raushet til mangfold i samfunnet, og stereotype kjønnsroller som gjør at folk tar så drastiske skritt at de velger å operere kroppen, og går i årevis på hormoner for å passe inn i et uoppnåelig ideal? Tenk om "vi" heller kunne akseptere et vidt spekter av måter å være "jente" eller "gutt" på i utgangspunktet. Hva eller hvem man leker med, hvordan man går, hvordan man kler seg, snakker osv. Endret 2. februar av Villroses hage 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 2. februar #150 Del Skrevet 2. februar ElectricScum skrev (1 time siden): Du motsier deg selv i alle innlegg. Du hevder at folk må få være så fjollete og skrullete som de vil for din del, men kjønnsopererte skal visstnok måles etter en høyere standard enn folk flest. Hvorfor synes du at det er rimelig at de skal bære den byrden i tillegg til all annen hat og hets de får? Hva med å passe sine egne saker, være litt raus og la folk få være folk? Nå flisespikkeri du og det skjønner du selv. Jeg har hele veien snakket om hvordan dette mennesket fremstår ovenfor TV-seere og som forbilder. Du må gjerne lese om igjen. men hensikten din var kanskje å få inn ordet hets istedenfor å snakke om det som ble diskutert? Hvor kom det fra? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 2. februar #151 Del Skrevet 2. februar Jeg føler at diskusjonen plutselig dreier seg om Emmas kjønn.. Jeg må si det at jeg tenker at dette som jeg reagerte på ikke har noe med Emmas kjønn å gjøre. Jeg tolker Emma som en meget usikker, utilpass og missfornøyd person når jeg ser reaksjonene på tv. Til å ha vært gjennom så mye så ville jeg tro at disse prøvelsene som Emma tilsynelatende har kommet godt ut at ville bringe med seg trygghet, stolthet og positivitet og glede for Emma. En sier jo ofte at dem som har/har hatt det vanskelig lettere har evnen til å se det positive i ting. Jeg kjenner at det blir en smule irriterende å se på programmet når "alt" er så vannvittig surt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diosa Skrevet 2. februar #152 Del Skrevet 2. februar Linda A skrev (På 1.2.2025 den 1.41): Jeg synes du har en skremmende holdning. Hun har da aldri vært en mann som har blitt til en kvinne....hun har fra hun var svært ung identifisert seg som jente. Altså hun var et barn, og et fantastisk forbilde for andre. Synes fortsatt at ditt kvinnesyn er motbydelig, og på grensen til horribelt. Har rapportert det du har skrevet, og skjønner ikke at det ikke blir fjernet..... Man kan ikke bli en kvinne 😀 Emma er trans. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 3. februar #153 Del Skrevet 3. februar Rullerusk skrev (16 timer siden): Nå flisespikkeri du og det skjønner du selv. Jeg har hele veien snakket om hvordan dette mennesket fremstår ovenfor TV-seere og som forbilder. Du må gjerne lese om igjen. men hensikten din var kanskje å få inn ordet hets istedenfor å snakke om det som ble diskutert? Hvor kom det fra? At kjønnsopererte opplever mye hets er en generell observasjon. Det ser man i hvilket som helst kommentarfelt. Det er en byrde i seg selv, om man ikke skal pålegges å være et slags ideal eller forbilde for alle kjønnsopererte i tillegg. Jeg har ingen innvendinger mot at du synes hun er en tåpelig karakter. Hun kan få være så fjollete hun bare vil, uten at kjønnsskifte trenger brukes som et argument. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 3. februar #154 Del Skrevet 3. februar Hallepalle2 skrev (På 2.2.2025 den 8.56): Har hun noen gang hevdet at hun har fasit på hvordan jenter skal være? Jeg jobber på en videregående skole og der har man alle typer, selvsagt, fra de vimsete og ultrafeminine til de avmålte og seriøse. Jeg syns det er uteolig tåpelig at voksne (?) folk skal sitte og dømme andre mennesker ut fra sitt eget syn på hva som er greit. Kvinnesynet ditt er kanskje helt greit, men hvordan du takler andres personlighet er vel ikke helt innafor normalen. Jeg må si meg enig med deg. Jeg har to døtre på alder rundt det Emma er. Den ene kan minne oss om Emma. Kun sminke, moteriktig tøy og utseende som er en høy prioritet. Pluss utdanning så klart. Nr 2 er rake motsetning. Hun tar alt på sparket og tar på seg det hun finner. Men begge er varme og inkluderende jenter. Å jeg føler jo att Emma er slik.. Hun har humor og jeg tror hun er ei reflektert jente. Men hun er enda ung. Vi kan ikke sitte og si hun ikke er ei jente men styrt av voksne til og være slik 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 3. februar #155 Del Skrevet 3. februar Diosa skrev (16 timer siden): Man kan ikke bli en kvinne 😀 Emma er trans. Så du mener vi skal gå og si "transen Emma" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diosa Skrevet 4. februar #156 Del Skrevet 4. februar elskersommer skrev (21 timer siden): Så du mener vi skal gå og si "transen Emma" Nei? Jeg mener det jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå