Gå til innhold

Hvor mye har dere til mat, moro og forbruk etter utgifter er betalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva det er vanlig å ha igjen til forbruk etter at hus, strøm, mobil, abonnementer, transport, forsikringer etc er betalt. 

Og om dere synes det går greit med den summen til mat, klær, interiør, elektronikk, moro, ferier, gaver, høytider?

 

Anonymkode: 90d80...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 15 000. Synes det er litt lite, selv om jeg er kun meg selv. Liker å shoppe og pusse opp, så er alltid blakk ved neste lønning. 

Anonymkode: 1cb2e...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføretrygdet.

Har ca 11.000-12.000 igjen når alle regninger er betalt. Disse tusenlappene skal da rekke til matinnkjøp til meg og min sønn, og ellers alt av fornøyelser for meg. Han betaler sine egne (han jobber som lærling og har inntekt).

Anonymkode: 138a6...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen 500-1000 kr (student) ETTER at jeg har bidratt til matkontoen vi har felles.

Kjæresten har igjen kanskje 10.000, som han sparer minst halvparten av. 

Vi kjøper ikke klær, interiør, elektronikk, ferie, høytidsting hver måned. Klær kanskje en gang hver 3.-5. måned når vi trenger noe, interiør kanskje årlig, elektronikk når noe går i stykker og må erstattes. Ferie er budsjettet 0 på i år. Kanskje en gave i måneden i snitt, og moro for oss er gjerne å bestille mat eller leie en god film. Vi er billige i drift, fordi vi velger å være det :) Trives svært godt med hvordan vi har det.

Anonymkode: b5b23...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15000 - 18000, jobber 4 uker på og 4 uker av. Det holder lenge da forbruket er minimalt i jobb uken. 

Anonymkode: 70aac...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hatt oversikt på forbruk fra før. Er vant med å reise på ferier ofte og har hatt en god økonomi som gift  

Jeg er enslig uten barn, og ser jeg kommer til ha bare 9000 i måneden til mat og alt av forbruk (etter faste utgifter) når jeg blir skilt.

Jeg lurer på hvordan det vil gå.  

Anonymkode: 90d80...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uføretrygdet.

Har ca 11.000-12.000 igjen når alle regninger er betalt. Disse tusenlappene skal da rekke til matinnkjøp til meg og min sønn, og ellers alt av fornøyelser for meg. Han betaler sine egne (han jobber som lærling og har inntekt).

Anonymkode: 138a6...c2d

Hvor mye får du i uføretrygd?? Det var myye!!

Anonymkode: adee5...9b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye får du i uføretrygd?? Det var myye!!

Anonymkode: adee5...9b3

Jeg får 26 000 utbetalt. Dette grunnet en privat forsikring for uførhet som jeg hadde via fagforeningen på jobben. Den kom godt med, viste det seg til slutt....

Eier min egen leilighet.

Anonymkode: 138a6...c2d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 40 k utbetalt, etter faste utgifter er det igjen ca.25-30 k. Har nedbetalt hus.

Anonymkode: b03d9...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si ca 55k til overs i måneden etter at lån, bil, strøm, kommunale avgifter osv er betalt.

Anonymkode: 29686...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønna er helt normal men tjener på å bo og har gjort en del gode investeringer ellers. Har nok igjen etter faste utgifter til å kunne leve ganske bra men jeg er en gjerrigknark så de pengene til overs blir spart og jeg fortsetter å leve som en fattig student. Planlegger tidlig pensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca 22 000 kr, bor alene.

Så sparer sånn ca 13-15 000 kr hver måned, bruker vel kanskje rundt 6-8000 kr i måneden på mat og gøy. 

Kunne nok ha brukt mer, problemet er at jeg er 28 år og de fleste vennene mine på samme alder som meg har ikke så god råd. Så da blir det jo litt mindre forbruk på festing, uteliv og andre aktiviteter som koster penger. 

Anonymkode: 55ebb...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt oversikt på forbruk fra før. Er vant med å reise på ferier ofte og har hatt en god økonomi som gift  

Jeg er enslig uten barn, og ser jeg kommer til ha bare 9000 i måneden til mat og alt av forbruk (etter faste utgifter) når jeg blir skilt.

Jeg lurer på hvordan det vil gå.  

Anonymkode: 90d80...bc3

Er vel ca Sifos standardbudsjett etter boutgifter trukket fra!

Anonymkode: 66ac0...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...