Gå til innhold

Hvor mye har dere til mat, moro og forbruk etter utgifter er betalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva det er vanlig å ha igjen til forbruk etter at hus, strøm, mobil, abonnementer, transport, forsikringer etc er betalt. 

Og om dere synes det går greit med den summen til mat, klær, interiør, elektronikk, moro, ferier, gaver, høytider?

 

Anonymkode: 90d80...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 15 000. Synes det er litt lite, selv om jeg er kun meg selv. Liker å shoppe og pusse opp, så er alltid blakk ved neste lønning. 

Anonymkode: 1cb2e...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføretrygdet.

Har ca 11.000-12.000 igjen når alle regninger er betalt. Disse tusenlappene skal da rekke til matinnkjøp til meg og min sønn, og ellers alt av fornøyelser for meg. Han betaler sine egne (han jobber som lærling og har inntekt).

Anonymkode: 138a6...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen 500-1000 kr (student) ETTER at jeg har bidratt til matkontoen vi har felles.

Kjæresten har igjen kanskje 10.000, som han sparer minst halvparten av. 

Vi kjøper ikke klær, interiør, elektronikk, ferie, høytidsting hver måned. Klær kanskje en gang hver 3.-5. måned når vi trenger noe, interiør kanskje årlig, elektronikk når noe går i stykker og må erstattes. Ferie er budsjettet 0 på i år. Kanskje en gave i måneden i snitt, og moro for oss er gjerne å bestille mat eller leie en god film. Vi er billige i drift, fordi vi velger å være det :) Trives svært godt med hvordan vi har det.

Anonymkode: b5b23...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15000 - 18000, jobber 4 uker på og 4 uker av. Det holder lenge da forbruket er minimalt i jobb uken. 

Anonymkode: 70aac...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hatt oversikt på forbruk fra før. Er vant med å reise på ferier ofte og har hatt en god økonomi som gift