Gå til innhold

Hvor mye har dere til mat, moro og forbruk etter utgifter er betalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Fighting skrev:

Etter alle regninger er betalt har jeg alt fra 1000 til 2500 igjen.

Det er alt for lite egentlig, da jeg har store medisinske utgifter, og beløpet skal dekke både det og mat. Får det ofte ikke til å gå rundt. Noen måneder (de "dårligste") har jeg ikke mulighet til å kjøpe noe mat de siste to ukene. 

Vi holder oss slank iallefall da. Sulter ofte her fordi jeg bare har 2000 kr mnd etter at alt er betalt. Må jo ha andre produkter enn mat, så jeg går ofte sulten.

Anonymkode: 22596...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har trekk i lønn men siden jeg har variabel lønn så varierer det. Noen måneder har jeg ingenting til overs og noen måneder har jeg mer enn hva SIFO regner på. Jeg forsørger mannen min og de regner på at vi da skal leve på 15000kr i måneden etter at bolig er betalt. Regner vi bort strøm, telefon/TV/streaming osv så har vi ca 10000kr til overs. Vi betaler ikke transport eller forsikringer. Vi overlever men noen måneder er det veldig dårlig.

Anonymkode: b4943...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og to barn i verste voksealder.

Har 30.000 på brukskonto hver måned som fordeles på mat  klær, gaver og fornøyelser.

Går stort sett akkurat.

Anonymkode: 6d421...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2020 har jeg brukt 2500 kr i snitt på mat og drikke per mnd, og "annet"-posten har ligget på 10800 kr.... Litt for mye, men det inkluderer reising/ferie. 

Endret av Knirke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 13.10, AnonymBruker skrev:

Uføretrygdet.

Har ca 11.000-12.000 igjen når alle regninger er betalt. Disse tusenlappene skal da rekke til matinnkjøp til meg og min sønn, og ellers alt av fornøyelser for meg. Han betaler sine egne (han jobber som lærling og har inntekt).

Anonymkode: 138a6...c2d

Whaaat?! 
Hvor mye får du utbetalt i utgangspunktet?

Jeg jobber 100% + ekstravakter og jeg sitter ALDRI igjen med så mye

Anonymkode: 306b4...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene med ett barn i skolealder. Har rundt 20K pr mnd til mat, moro og forbruk. Av disse sparer jeg 3000, resten bruker jeg opp. Jeg fatter det ikke egentlig, syns det er sjukt mye penger og skulle ønske jeg klarte å spare tre ganger så mye.

Anonymkode: 2f7ff...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen 19.500, men putter 8000 inn på sparekonto hver mnd. Bruker ca 3500 til mat, og ofte bruker jeg opp resten på klær og fornøyelser eller ting jeg trenger. Har jeg igjen penger når neste lønn kommer inn sparer jeg de også.  (Er godt voksen, barna har flyttet ut, og jeg har lite gjeld. Jobbet deltid i mange år da barna var små, så jeg må opparbeide meg litt ekstra til pensjons-tilværelsen ☺️).

Anonymkode: 9f22a...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30K igjen hver måned etter at hus, strøm, bil, Internett, mobil, renovasjon, forsikring er betalt

Anonymkode: c5f38...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Whaaat?! 
Hvor mye får du utbetalt i utgangspunktet?

Jeg jobber 100% + ekstravakter og jeg sitter ALDRI igjen med så mye

Anonymkode: 306b4...a59

25 500 - 26 000 netto utbetalt i uføretrygd pr mnd. Lite faste regninger, det er mest til bolig (eier egen bolig og har boliglån og fellesutgifter). Har et par forsikringer og en mobil, det er vel det som er av faste utgifter.

Anonymkode: 138a6...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her spm har lite penger til overs. Hvorfor tjener dere så lite i et land som Norge? Her er det jo så lett å tjene mye penger. Skal man unngå å få kastet penger etter seg må man jo nesten aktivt gå inn for det.

Selv har jeg 30 000 etter faste utgifter. Kunne sikkert hatt mer om jeg jagde karriere i større grad, men prioriterer heller mer fritid.

Anonymkode: d2fad...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Ca 15 000. Synes det er litt lite, selv om jeg er kun meg selv. Liker å shoppe og pusse opp, så er alltid blakk ved neste lønning. 

Anonymkode: 1cb2e...659

Samme her. 

Får utbetalt ca. 30 og halvparten går til bolig (eier egen), og andre faste utgifter.

Har en kjæreste med ganske god råd som også spanderer mye. Har råd til alt jeg trenger, men synes ikke det er veldig romslig. Når vaskemaskinen ryker, så gjør det jo et veldig stort kutt i inntekten.

Anonymkode: fe7fb...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange her spm har lite penger til overs. Hvorfor tjener dere så lite i et land som Norge? Her er det jo så lett å tjene mye penger. Skal man unngå å få kastet penger etter seg må man jo nesten aktivt gå inn for det.

Selv har jeg 30 000 etter faste utgifter. Kunne sikkert hatt mer om jeg jagde karriere i større grad, men prioriterer heller mer fritid.

Anonymkode: d2fad...4d6

Hva har du i årslønn? 

Anonymkode: 507cd...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange her spm har lite penger til overs. Hvorfor tjener dere så lite i et land som Norge? Her er det jo så lett å tjene mye penger. Skal man unngå å få kastet penger etter seg må man jo nesten aktivt gå inn for det.

Selv har jeg 30 000 etter faste utgifter. Kunne sikkert hatt mer om jeg jagde karriere i større grad, men prioriterer heller mer fritid.

Anonymkode: d2fad...4d6

Nå er det selvfølgelig store forskjeller på livssituasjonen til de som svarer her. Jeg har for eksempel veldig god råd nå (har helt gjennomsnittlig lønn), siden jeg har utflyttede barn og nesten ikke gjeld. Hadde jeg svart i denne tråden for 10 år siden, som alenemor med to tenåringer 50% så hadde det sett helt annerledes ut. 

Anonymkode: 9f22a...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Whaaat?! 
Hvor mye får du utbetalt i utgangspunktet?

Jeg jobber 100% + ekstravakter og jeg sitter ALDRI igjen med så mye

Anonymkode: 306b4...a59

Da har du høyere bokostnader, selv har jeg igjen 17 000,- etter halvparten av kostnader ved hus og bil er betalt. Er også ufør med lave boutgifter.

Anonymkode: 3fb69...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. 

Får utbetalt ca. 30 og halvparten går til bolig (eier egen), og andre faste utgifter.

Har en kjæreste med ganske god råd som også spanderer mye. Har råd til alt jeg trenger, men synes ikke det er veldig romslig. Når vaskemaskinen ryker, så gjør det jo et veldig stort kutt i inntekten.

Anonymkode: fe7fb...e11

Synes dette burde være ganske romslig jeg da, det er jo ikke hver mnd vaskemaskinen (el. andre dyre ting) ryker ;) 

Anonymkode: 9f22a...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer, men et sted fra 14 000 til 28 000. Bruker lite på moro, blir mye sparing og ellers nødvendige innkjøp, som klær, sko, frisør o.l. 

Anonymkode: 507cd...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17000kr har vi igjen etter alt er betalt. 2 voksne og 3 barn😊 Går til mat, klær eller fornøyelser. 

Anonymkode: 64b8c...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette burde være ganske romslig jeg da, det er jo ikke hver mnd vaskemaskinen (el. andre dyre ting) ryker ;) 

Anonymkode: 9f22a...4c1

Nei, det er selvsagt sant. Men jeg bor i en leilighet i en ganske gammel gård, og har egentlig aldri tatt meg tid til å fikse alt som burde fikses, så det går ganske gradvis. Det er alltid et eller annet jeg burde gjort noe med.

I tillegg synes jeg det er mye uforutsett. Sameiet slenger stadig vekk noen tusen ekstra på fellesutgiftene for noe relatert til heis, piper, sykkelskur eller søppel. Det er mye utgifter ved selveierleiligheter også.

Anonymkode: fe7fb...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...