Gå til innhold

Hvilke rimelige tørrfôr fra butikken er ok til hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, MissPierce skrev:

Men får man Vom blokkene lenger? 

Trodde de 6kg pølsene hadde tatt over, man får 3 sånne til 339,-

Stemmer, blokkene har gått ut av produksjon. 3x6kg pølser er nok det rimeligste, men prisene varierer desverre en del. Tror det var rundt 450 på lokale hundebutikken her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir fulgt opp ja. Hun har forsikring også. Er ikke sånn hun er kjempe fattig, men hun må prioritere nøye hvor penger blir brukt. 

Anonymkode: c744a...fb5

Fôr til hunden burde jo være en av de største prioriteringene hennes. Og billige pølser og fiskekaker...??? Det er bare som å be om at hunden skal bli syk...Dyreplageri å ikke gi ordenlig mat... Den jo da bør omplasseres om hun ikke engang har råd til hundemat...

Anonymkode: aed88...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arx skrev:

Stemmer, blokkene har gått ut av produksjon. 3x6kg pølser er nok det rimeligste, men prisene varierer desverre en del. Tror det var rundt 450 på lokale hundebutikken her 

Takk 😊 Har nemlig savnet de blokkene, da de hadde sånne knekke punter. De pølsene er så "styr" å dele opp, og ha over i plastbokser før de igjen fryses 🙈

Oi såpass pris ja. Men fortsatt billigere enn de 500g pølsene som man kun får tak i her hvor mamma bor og vi er på besøk ofte over tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MissPierce skrev:

Takk 😊 Har nemlig savnet de blokkene, da de hadde sånne knekke punter. De pølsene er så "styr" å dele opp, og ha over i plastbokser før de igjen fryses 🙈

Oi såpass pris ja. Men fortsatt billigere enn de 500g pølsene som man kun får tak i her hvor mamma bor og vi er på besøk ofte over tid. 

Ja er mange som har reagert på at de droppet de blokkene desverre. Og ja alt er billigere enn de 500 g pølsene! Men de fleste butikkene kan ta inn. Eks her har de ikke fryseplass til å ha 3x6 kg liggende inne, men man kan bestille og hente sammen dag som de får leveringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Arx skrev:

Ja er mange som har reagert på at de droppet de blokkene desverre. Og ja alt er billigere enn de 500 g pølsene! Men de fleste butikkene kan ta inn. Eks her har de ikke fryseplass til å ha 3x6 kg liggende inne, men man kan bestille og hente sammen dag som de får leveringen. 

Ja er mye mer jobb med de pølsene, så kjett at de kuttet ut de 🙄Hjemme så bestiller jeg på mandag, og hentet på onsdag. Så der gjør de det, siden de ikke har fryseplass over tid til de 6kg pølsene. 

Her er det bare veterinæren som har Vom, og de bestiller ikke per i dag. Men de vurdert å begynne med det, etter mye spørsmål etter de. 

Å det supre er jo at Vom har frysetørket mat til å bruke på tur, så man kan gi samme mat når man er på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissPierce skrev:

Å det supre er jo at Vom har frysetørket mat til å bruke på tur, så man kan gi samme mat når man er på tur. 

Det er jo helt hinsides dyrt da... 250,- for ti dager til min miniatyr, og da fikk hun mindre enn foringsveiledningen.

Anonymkode: 80d35...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt hinsides dyrt da... 250,- for ti dager til min miniatyr, og da fikk hun mindre enn foringsveiledningen.

Anonymkode: 80d35...32c

Ja, det er sykt dyrt. Men kjekt at det finnes. 

Min hund tåler dårlig tørrfôr, så kjekt at jeg kan ha med frysetørket Vom på telttur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frysetørket er virkelig svindyrt ja, jeg prøvde det en gang. Funka fint da, men for en pris. Nå tørker jeg kjøtt selv til hytteturer osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Arx skrev:

Frysetørket er virkelig svindyrt ja, jeg prøvde det en gang. Funka fint da, men for en pris. Nå tørker jeg kjøtt selv til hytteturer osv 

Hvordan gjør du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med denne tråden i tankene måtte jeg sjekke prisene på tørrfôr hos coop når jeg var innom nærmeste tettsted i går. Kilosprisen på fôret de hadde inne var ikke mye lavere enn det jeg betaler for fôret vi bruker. Tror det var 6-10 kr i forskjell pr.kg. Med mindre man kjøper den billigste dritten som finnes, er det ikke mye å spare på å velge butikkfor fremfor et godt fór. Ta med i beregningen at hundene som regel trenger mer av butikkforet slik en nevnte tidligere i tråden. 

Vet ikke hvordan det er med fôret til hunder, men da jeg sjekket hvilket kattefor jeg skulle bytte til (katten måtte over på seniorfor), sto det på testen jeg leste at butikkforet inneholder for mye salt bl.a.. Det er ikke bra for kattene eller hundene. Jeg har ingen problemer med å se for meg at det samme gjelder hundeforet. Der kan man nok pådra seg noen heftige regninger hos veterinær.

Anonymkode: ded03...44a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 12.22, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner har hund og dårlig råd. Hunden er mellomstor, blanding. Vet hunden for ulik mat. Ulik type for, noen ganger billige pølser eller fiskekaker osv.

Hunden ser grei ut og får nok mat, men kanskje noen har billig tørrfôr å anbefale? Jeg passet hunden er par dager og ser jo at avføringen ikke ser like sunn ut. Og hyppig for skifte er jo ikke så bra heller. 

Tenkte jeg kan komme med tips til henne. Men bør være rimelig!

Anonymkode: c744a...fb5

Jeg har ikke hund, men katter. Og mat fra dyrlege/dyrebutikk er absolutt det beste. Vi ga kattene våre såkalt billigfor fra dagligvarebutikken og den ene katten ble dårlig i magen av det. Når vi byttet til mat fra dyrlegen/dyrebutikken så ble katten bedre i magen med en gang. Den ene katten vår må også få spesialfor fra dyrlege/dyrebutikken resten av livet. 10 kg koster 8-900 kr og varer i 2-3 mnd. 

Kvalitetsmat til kjæledyr er absolutt noe man bør prioritere. Når du selv sier at avføringen ikke ser så veldig bra ut, så er det kanskje billigmaten som er årsaken. Og da bør man gi skikkelig mat. 

Jeg kan skjønne at økonomien spiller inn en del, men når man velger å ha kjæledyr, så må man ha råd til det. Da får man heller kjøpe billig mat til seg selv og kutte ut luksus som netflix, viaplay, bil, buss o.l. 

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Arx skrev:

Sopptørker 😊

Aha😊 Bruker du vanlig Vom da? 

Må inn med t-skje her 😂 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, MissPierce skrev:

Aha😊 Bruker du vanlig Vom da? 

Må inn med t-skje her 😂 🙈

Nei det har jeg ikke prøvd, usikker på hvor bra det vil funke siden det er kvernet. Du får prøve 🙊 jeg kjøper bare rent kjøtt og tørker det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv da jeg gikk på aap minstesats prioriterte jeg kvalitetsfor og forsikring til hunden. Sultet heller selv enn at han ikke fikk det han trengte. Hvis man ikke evner å prioritere det, så er man rett og slett ikke egnet til å eie hund. 

Jeg hadde egen sparekonto til uforutsette utgifter til hunden og betalte for en god forsikring med lav egenandel. 

Har hun råd til årlig helsesjekk og vaksiner? Det er jo et absolutt minimum. Jeg valgte å nedprioritere meg selv for at hunden skulle ha alt han trengte. Jeg valgte å få hund. Hunden valgte ikke å få meg. 

Min har alltid fått Eukanuba. Så dyrt er det faktisk ikke. Kjøper 12 kg i slengen for rundt 500 kr og det holder en god stund. Og hvis hun mener skikkelig for er for dyrt, så har hun ikke råd til å ha hund. Så enkelt er det bare. 

Anonymkode: e3e59...64d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Ligg  l a n g t  unna de billige tørrfora, -de er helt ubrukelige. Seriøst..!

GIR IKKE BIKJER SÅNT !

Mener det ..!

Som en over skrev, -få noen til å ta over den bikja.

Edit: Jeg har bodd på gata, dyret mitt holdt meg varm. Jeg skulle faenmeg sultet i hjel, før jeg hadde tenkt på å fore han med sånn dritt.

Jeg kødder ikke..!

a. 

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta: Siste dyret mitt, A.Huskey, ble dønn matt i pelsen av sånn billig drittfor.

1 stor sekk. ( Vi bodde under tak da ) Seff ikke jeg som hadde kjøpt. Hjalp å kjøpe tran, og blande i -men da gikk jo mye av vinninga opp i sparinga, -og manglet garantert masse viktige greier dyret trengte selv da.

Ærlig talt, kost på bikja skikkelig mat, -eller ei kule. 

Evt. kvitte seg med dyret, omplasser..!

Edit: Sto en tosiders artikkel skrevet om sånn billig drittfor i Aftenposten for noen år siden, skrevet av ledende veterinær. IKKE BRA FOR DYRA..!

Edit2: Man ser jo \ føler  forskjellen på fingra, null fett  i den billige dritten, og merker det jo sjøl og,

-om man ikke har råd til mat sjøl, - må "låne lidt" av dyret...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian polar. Fullverdig fôr som, i motsetning til vom, ikke trenger å bli gitt tørrfôr i tillegg. 

500kr for 20kg

Anonymkode: a407f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden behøver ikke så mye tørr for.

Rawfôr Norge selges for 10 kg blokker for litt i overkant av 200 kr ( jeg kjøper på Pets)  del denne inn i passende dagsrasjonen, og tilsett kokte grønnsaker og poteter, litt egg etc.

  Det finnes også masse billig kjøtt produkter i 50% disken som hunden fint kan spise.  Kyllinglår/kyllingklubber - fårikål kjøtt.. mange muligheter til å gi hunden bra mat for en billig penge 😉 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...