Gå til innhold

Hvilke rimelige tørrfôr fra butikken er ok til hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner har hund og dårlig råd. Hunden er mellomstor, blanding. Vet hunden for ulik mat. Ulik type for, noen ganger billige pølser eller fiskekaker osv.

Hunden ser grei ut og får nok mat, men kanskje noen har billig tørrfôr å anbefale? Jeg passet hunden er par dager og ser jo at avføringen ikke ser like sunn ut. Og hyppig for skifte er jo ikke så bra heller. 

Tenkte jeg kan komme med tips til henne. Men bør være rimelig!

Anonymkode: c744a...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjennepreken kommer: Hun bør gi bort hunden om hun ikke har råd til maten. Tenk om hunden blir skadet? Blir vaksiner og helsesjekk fulgt opp?

Mat fra butikken er ikke bra mat. 

Anonymkode: e1378...710

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende bør omplassere den hunden, har du ikke råd til for, har du heller ikke råd til uventede veterinær utgifter osv. Dyr er dyrt å eie, man tar ikke på seg et slikt ansvar uten å ha økonomi til det!

Anonymkode: 8fd1c...878

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig for er ALDRI bra. Grunnen til at det er billig er jo fordi de bruker billige råvarer og fyllstoff som ekstra korn osv. Å gi dyret skikkelig mat er faktisk det rimeligste man kan gjøre for å sikre god helse (med unntak av å sørge for mosjon). 

Anonymkode: 3864e...139

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Rema 1000 har de et fór som liksom skal være bedre (husker ikke navnet). 
Men har prøvet d ut selv, og selv om hunden likte maten ble avføringen løsere og  «rar».  
tror dessverre ikke det finnes bra og billig hundefór... 

på den andre siden; 

da jeg var liten kjøpte mine foreldre kun billig fór på Obs til vår hund. 
hun hadde et godt liv, og fikk 14 gode år uten et eneste planlagt besøk hos dyrlegen :) 

Anonymkode: 9c5b9...6ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte trenger ikke hunden like mye mat (i mengde) av dyrere merkene som de rimelige, sånn at det går opp i opp. Ellers tror jeg det er ganske rimelig å fore på vom, men det er ikke tørrfor da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp Sportsman Pride fra din lokale Jeger og fiskeforening. Helt ok mat og 410kr for 15kg.

Ellers så er Vom faktisk ikke så dyrt. Kjøp 20kg om gangen til ca 400kr. Suppler med et billig tørrfor, som feks Sportsman Pride, så har du rimelig og god foring av hund. 

Hadde aldri kjøpt maten de selger på butikken, uansett hvor blakk jeg hadde vært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjennepreken kommer: Hun bør gi bort hunden om hun ikke har råd til maten. Tenk om hunden blir skadet? Blir vaksiner og helsesjekk fulgt opp?

Mat fra butikken er ikke bra mat. 

Anonymkode: e1378...710

Det blir fulgt opp ja. Hun har forsikring også. Er ikke sånn hun er kjempe fattig, men hun må prioritere nøye hvor penger blir brukt. 

Anonymkode: c744a...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appetitt, norskprodusert fôr. De har det på Felleskjøpet og enkelte dyrebutikker. Ganske rimelig fôr, og fin kvalitet. 

Jeg fôrer med det selv, blandet med litt råfôr. 

Anonymkode: efd57...5dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun fryserplass ville jeg absolutt gått for Vom. Jeg kjøper 6kg pølser til 129kr på dyrebutikken. 

Ellers er Appétitt på felleskjøpet ett greit for. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigtørrforet fra dagligvare er absolutt ikke bra. Anbefaler enten vom eller norwegian polar.

Anonymkode: bc76f...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp vomblokkene. Da får hun 20 kg for 369 kr ish. Superbillig og superbra mat.

Anonymkode: 76712...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fauna,Vetivo,Labb. Ikke prøvd noen av de,men de er i hvertfall rimelig. Og nei, rimelig hundefor er ikke et måleparameter på hvorvidt man er en god hundeeier eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp vomblokkene. Da får hun 20 kg for 369 kr ish. Superbillig og superbra mat.

Anonymkode: 76712...9db

Men får man Vom blokkene lenger? 

Trodde de 6kg pølsene hadde tatt over, man får 3 sånne til 339,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen. Hunden min spiser bæsjen sin hvis det er billig butikkfór. Jeg kjøper eukanuda eller Hills av og til vom. Da spiser hun ikke bæsjen sin. 

Anonymkode: 17012...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen. Hunden min spiser bæsjen sin hvis det er billig butikkfór. Jeg kjøper eukanuda eller Hills av og til vom. Da spiser hun ikke bæsjen sin. 

Anonymkode: 17012...12a

Eukanuba

Anonymkode: 17012...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips kan være å se om det er noen oppdrettere i nærheten hun kan kjøpe fór av. Jeg får kjøpe 20 kg. sekker med royal canin til 600 kr fra en som driver oppdrett her. Ville helst ha fôret på et annet merke egentlig, men her jeg bor er royal canin eller butikkfor alternativene. Zooplus og flere andre nettsider har rimelig merkefor sammenlignet med dyrebutikk og veterinær.

Nå er min bare valp enda, men når hun blir litt større og går over på "full dose" valpefor, vil hun spise for ca. 13,50 hver dag, mot kanskje 10 kr. nå. Når hun blir voksen vil jeg tro at hun spiser for ca.16-20 kr om dagen siden fôret til voksne hunder ofte er litt dyrere. Min hund er av stor rase. Jeg synes dette er rimelig. Det er en investering i dyrets helse og velferd å gi godt fór, og det kan spare deg for veterinærbesøk. 

Anonymkode: ded03...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp vomblokkene. Da får hun 20 kg for 369 kr ish. Superbillig og superbra mat.

Anonymkode: 76712...9db

Vom produserer ikke blokker lengre. 

 

Om fryseplass er ok ville jeg anbefalt vom og hundemat eller Norwegian polar. For fra matvarebutikken er generelt dårlig, blir som om vi skulle spise på McDonald's hver dag 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...