Gå til innhold

Mikroutroskap...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hender at jeg blir betatt av andre, feks en kollega jeg jobba tett med siste året. Han er kul og en slags musikere ved siden av jobb, jeg holder også på med musikk. Han og jeg fikk på slutten av året en så tett kontakt at det vippa over i en flørt. Forskjellen er nok at jeg så klart at dette skjedde fordi min kjære på sett og vis hadde motarbeida vår felles nære kontakt, bla ved å ikke planlegge med meg, som er viktig for meg. Og det faller ikke kollegaen min lett heller, men han gjorde det. Det som jeg drømte om. En type planleggingsnærhet. Som gikk over i betatthet. Det kom tanker i hodet om "hva hvis" det var meg og han jeg jobba med. Kollegaen min er lykkelig gift med et barn og jeg ønska ikke å bryte med kjæresten min. Jeg bare registrerte OK, betatt. 

Jeg gikk ikke og fortalte hva som hadde skjedd med kollegaen min (forøvrig "skjedde" ingenting, jeg var tom helt edru på jobbfest der sjefen spanderte sjampanje, kolleger bemerka likevel kjemien oss imellom og sa tom til ham "husk at du er gift"). Kjæresten min hadde blitt øei seg og følt seg angrepet, han hadde akkurat slutta å være sjalu på mine venner, bekjente og kolleger. Jeg visste at han ville føle seg overvelda og angrepet av detaljer. Han tror allerede at "alle menn" vil ha meg og er ikke sikker på at jeg virkelig kan like ham. Men jeg liker jo ham...selv om andre menn kan være interessant, er de ikke ham - han jeg vil ha  

Så jeg sa ikke noe om det. Men jeg var mer klar på at jeg forventa endringer for at forholdet skulle være godt å være i, for meg. Jeg begynte å være mer direkte med ham, sånn det får briste eller bære. Og jeg klarte å fomidle det uten å bli lei meg eller ukonstruktivt sint. Vi fikk hatt noen gode samtaler. Mer tid sammen. Og denne måneden solgte han bilen han brukte som unnskyldning for å jobbe mye overtid. Og begynte å åpne opp kalenderen for mer kvalitetstid med meg, som jeg har ønske hele tida vi var sammen. 

Jeg synes fortsatt min kollega er en flott mann, og er bevisst på å ikke særlig kontakt med ham nå som jeg har begynt i ny jobb. Det kommer ikke noe godt ut av det. 

Anonymkode: e45de...02b

Hvis bare alle mannfolk tenkte litt mer som deg, ville verden straks vært en bedre plass.🙏🏻😞

Anonymkode: e8e02...81f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er denne "kollegaen". Vi har vært venner i 17 år. Vi har aldri vært singel samtidig. Nå er han gift og har to barn. Vi har hatt sex før de forlovet seg. Vi snakker sanmen hver dag på snap. Vi er i en større vennegjeng men alle bor spredd rundt omkring etter studietiden. Kun én venninne vet vi har denne kontakten, ovenfor andre later vi som vi er mer perifere. Hun sier han elsker meg, han har aldri sett på noen som han ser på meg. 

Det spiller for så vidt ingen rolle. Han tok valget sitt og giftet seg med "henne". Hun har hverdagen med han, barna, livet, smil og latter. Hva spiller det vel for rolle om jeg har hjertet hans. Absolutt ingen rolle. 

Vi kommer til å fortsette slik. Bestevenner i skjul. 

Anonymkode: f1d71...b9d

Hvis han elsker deg og er din bestevenn i skjul, og har hjertet hans, hvorfor valgte han aldri deg? Du er utvalgt som hans spenning og krydder i hverdagen, sannsynligvis en av flere. Tipper kona er rimelig sikker på at hun har hjertet hans også..

Anonymkode: 30b56...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hippogriff skrev:

Og hvilke konsekvenser lar du det få for ham om han gjør det likevel? 

Han gjør ikke det. 
Og om han skulle gått bak ryggen på meg så har han brutt tilliten og forholdet vårt er over. 

Anonymkode: f660a...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, og det var derfor jeg stilte henne spørsmålet. Hvis hun ikke vil at mannen skal chatte med andre kvinner, hva gjør hun dersom han ikke «lystrer» henne? 

Anonymkode: e6c49...d64

Lystrer?? Vi er enige om dette. Jeg chatter heller ikke med andre menn. Sånn vil vi ha det. 

Anonymkode: f660a...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplyste ikke min eks om alle jeg snakket med; hadde blitt mye. men den dagen jeg oppdaget at han hadde kontakt med en eks han påstod stalket han, en han ville ha ut av livet, da dumpet jeg. de hadde også møttes. om det var feighet overfor maset hennes eller om han var utro, spiller nesten ingen rolle lenger. orker ikke slike falske folk

Anonymkode: 12d79...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anser dere hemmeligholdt samtale på sosiale medier som utroskap?

Min mann har hatt kontakt / samtale via messenger med en kollega uten å si noe til meg. Detta har pågått en stund. Ikke hver dag, men ukentlig, kanskje flere ganger i uken. Ser dere på dette som utroskap? 

Anonymkode: d38ea...0c8

Du sier han har kontakt med en kollega, det betyr vel også at de møtes hver dag på jobb? da snakker de vel også sammen?

Jeg har og har hatt, flere kvinnelige kolleger som jeg har god kontakt med, og det hender vi sender meldinger utenom arbeidstid. det kan være fordi hun sliter i et forhold, eller ting hun vil fortelle med en gang og ikke vente til neste arbeidsdag. Dette har kun vært vennskapelige forhold, og har aldri ført til noe seksuelt.
Hverken jeg eller de kvinnene jeg har hatt slike dialoger med har vært utro mot sine partnere. 
Derom du som du sier har lest deler av chatten, er vel spørsmålet om samtalen var av en slik karakter at du mistenker de har et seksuelt forhold?

Min kone har vist om mine samtaler, men har aldri bedt om å få lese dem, spør heller aldri hva det gjelder. Det hender hun spør "hvem fikk du melding fra nå" og jeg svare fra "henne" på jobben, så spør hun ikke noe mer. Men det er jo ikke slik at vi chatter i timevis, det begrenser seg til noen meldinger innimellom,

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Geojak skrev:

Du sier han har kontakt med en kollega, det betyr vel også at de møtes hver dag på jobb? da snakker de vel også sammen?

Jeg har og har hatt, flere kvinnelige kolleger som jeg har god kontakt med, og det hender vi sender meldinger utenom arbeidstid. det kan være fordi hun sliter i et forhold, eller ting hun vil fortelle med en gang og ikke vente til neste arbeidsdag. Dette har kun vært vennskapelige forhold, og har aldri ført til noe seksuelt.
Hverken jeg eller de kvinnene jeg har hatt slike dialoger med har vært utro mot sine partnere. 
Derom du som du sier har lest deler av chatten, er vel spørsmålet om samtalen var av en slik karakter at du mistenker de har et seksuelt forhold?

Min kone har vist om mine samtaler, men har aldri bedt om å få lese dem, spør heller aldri hva det gjelder. Det hender hun spør "hvem fikk du melding fra nå" og jeg svare fra "henne" på jobben, så spør hun ikke noe mer. Men det er jo ikke slik at vi chatter i timevis, det begrenser seg til noen meldinger innimellom,

 

De jobber ved forskjellige steder  så er sjeldent de møtes..

Nei  var ikke noe seksuelle meldinger. Kun noe som ga meg tanken om at det er følelser i bildet. Noe mannen min nekter for at det er... 

Anonymkode: d38ea...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bare alle mannfolk tenkte litt mer som deg, ville verden straks vært en bedre plass.🙏🏻😞

Anonymkode: e8e02...81f

Håper mange menn og damer tenker som meg 🙂

Anonymkode: e45de...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De jobber ved forskjellige steder  så er sjeldent de møtes..

Nei  var ikke noe seksuelle meldinger. Kun noe som ga meg tanken om at det er følelser i bildet. Noe mannen min nekter for at det er... 

Anonymkode: d38ea...0c8

Hva gjorde at du tenkte at det er noe romantisk mellom dem? 

Anonymkode: e45de...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde at du tenkte at det er noe romantisk mellom dem? 

Anonymkode: e45de...02b

Ønsker hverandre god morgen. Skriver at de syns det er hyggelig å skrive / prate med hverandre. Et 😍 fra han på et bilde hun sendte av noe hun hadde laget... bl.a

Anonymkode: d38ea...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis han elsker deg og er din bestevenn i skjul, og har hjertet hans, hvorfor valgte han aldri deg? Du er utvalgt som hans spenning og krydder i hverdagen, sannsynligvis en av flere. Tipper kona er rimelig sikker på at hun har hjertet hans også..

Anonymkode: 30b56...f70

Er jo det jeg sier.. Spiller ingen rolle hva man har i skjul, det er den man deler hverdagen som har alt

Anonymkode: f1d71...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Anser dere hemmeligholdt samtale på sosiale medier som utroskap?

Min mann har hatt kontakt / samtale via messenger med en kollega uten å si noe til meg. Detta har pågått en stund. Ikke hver dag, men ukentlig, kanskje flere ganger i uken. Ser dere på dette som utroskap? 

Anonymkode: d38ea...0c8

I ytterste konsekvens handler utroskap om alt man bevisst skjuler for partneren sin fordi man vet at dette er noe som vil føre til en negativ greie, at partneren blir såret osv - det handler ikke om ssex men om tillitsbrudd og hemmelighold. På samme måte som noen damer er raske med å pakke handlebaggen inn i skapet og påstå det er gammelt eller noen menn er raske med å legge verktøyet i garasjen er det å ha en egen "hemmelig" konto eller skjule at man har kontakt med noen alle former for utroskap, der kun den siste er emosjonelt betinget. Jeg ville heller stilt spørsmålet "hvorfor var det et behov for å skjule det for meg"? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

I ytterste konsekvens handler utroskap om alt man bevisst skjuler for partneren sin fordi man vet at dette er noe som vil føre til en negativ greie, at partneren blir såret osv - det handler ikke om ssex men om tillitsbrudd og hemmelighold. På samme måte som noen damer er raske med å pakke handlebaggen inn i skapet og påstå det er gammelt eller noen menn er raske med å legge verktøyet i garasjen er det å ha en egen "hemmelig" konto eller skjule at man har kontakt med noen alle former for utroskap, der kun den siste er emosjonelt betinget. Jeg ville heller stilt spørsmålet "hvorfor var det et behov for å skjule det for meg"? 

Nettopp, hvis det ikke var noe å skjule, hvorfor ble det holdt hemmelig da?! Dette tenker jeg mye på!!!

Anonymkode: d38ea...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, hvis det ikke var noe å skjule, hvorfor ble det holdt hemmelig da?! Dette tenker jeg mye på!!!

Anonymkode: d38ea...0c8

Si det, høyt - til partneren din, at det å ha rom for å være individ ikke betyr at man behøver holde ting skjult fordi ved å bevisst skjule ting gjør man noe som i utgangspunktet er helt uskyldig til en greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utroskap er penetrering. Noe annet er ikke direkte utroskap.

Anonymkode: 21d7b...781

Okei så da kan veninnen på jobb suge å runke meg med andre ord så lenge vi ikke har penetrering?😅

Anonymkode: fa44b...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker hverandre god morgen. Skriver at de syns det er hyggelig å skrive / prate med hverandre. Et 😍 fra han på et bilde hun sendte av noe hun hadde laget... bl.a

Anonymkode: d38ea...0c8

Dette er ikke microutroskap, men utroskap. 

Anonymkode: 5643c...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke microutroskap, men utroskap. 

Anonymkode: 5643c...2ae

Virkelig? Å ønske noen god morgen er utroskap?

Anonymkode: 2473f...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Å ønske noen god morgen er utroskap?

Anonymkode: 2473f...85b

Dette har vært virkeligheten enkelte har valgt å bo i ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Å ønske noen god morgen er utroskap?

Anonymkode: 2473f...85b

Jepp, når man holder slik dialog med hjerter osv skjult, så er det utroskap. 

Anonymkode: 5643c...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...