Gå til innhold

Mikroutroskap...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anser dere hemmeligholdt samtale på sosiale medier som utroskap?

Min mann har hatt kontakt / samtale via messenger med en kollega uten å si noe til meg. Detta har pågått en stund. Ikke hver dag, men ukentlig, kanskje flere ganger i uken. Ser dere på dette som utroskap? 

Anonymkode: d38ea...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre det er av seksuell eller romantisk undertone, så nei 

Anonymkode: 47b2e...60a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig spørsmål er hvordan du ser på det !

Og ikke masse fremmede på internett.

 

Når det er sagt så mannen din får ikke fra deg det som han trenger. Så han finner det annen sted.

 

Anonymkode: 1df29...312

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men må du kunne kalle det utroskap for at det skal være uakseptabelt? Bare du avgjør hvor din grense for hva du aksepterer går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt imot begrepet "mikroutroskap". Det gjør liksom de små feilene vi gjør i forholdet så mye verre enn det de er. Jeg tenker at noe enten er over grensa eller ikke. Og noe kan være litt ugreit. Jeg syns det er helt greit at man har hemmelige samtaler som jeg ikke skal få se, så klart. Men jeg ville kanskje spurt samboeren min om det om han stadig skjulte samtaler med feks jenter jeg ikke kjente. Da ville jeg kanskje prøvd å spørre hvem han snakker med eller noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en gråsone her.

Ja, det er greit å ha kontakt med kolleger og personer av motsatt kjønn. Det som kan være greit er å være åpen med partner om dette. Kan lett bli misforståelser når man ser samboeren har samtaler med en kollega på messenger. 

Anonymkode: 9f726...053

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke måtte utlevere private samtaler, men å skjule *at* man har samtaler er ugreit for meg. 

Jeg har ofte en hobbypsykologrolle for venner, og er alltid åpen med mannen min om hvem jeg snakker og chatter med. Han kjenner dem jo også, i større eller mindre grad. Men jeg utleverer ikke problemene deres, verken til mannen min eller andre, det får de evt gjøre selv hvis de vil.

Flørting med andre, i alle former, er ikke greit for oss. Det går begge veier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville aldri ramlet meg inn å opplyse kjæresten om alle samtaler jeg har gående på Messenger (eller SMS), og jeg ville heller aldri bedt henne gi meg innsikt i hennes bruk. Samtidig har jeg heller aldri vært utro, og synes jeg må kunne ha såpass tillit til henne at jeg slipper å gå rundt og være mistenksom hele tiden.

Ærlig talt, jeg sliter litt med å forstå hvorfor folk i det hele tatt gidder å være i forhold med krav om å dele alt av kommunikasjon, passord og konti. Hvis tankesettet ditt er såpass preget av sjalusi, mistillit og mistenksomhet er det kanskje best å være alene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en gråsone her.

Ja, det er greit å ha kontakt med kolleger og personer av motsatt kjønn. Det som kan være greit er å være åpen med partner om dette. Kan lett bli misforståelser når man ser samboeren har samtaler med en kollega på messenger. 

Anonymkode: 9f726...053

Ts her

Ja, for han har ingen andre samtaler med andre kvinner på messenger. 

Å jeg syns det er spesielt at de skriver at de liker å prate / skrive med hverandre. Og ønsker hverandre god morgen. Han gjør ikke det med noen andre.. 

 

Anonymkode: d38ea...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må mannen din opplyse om alle samtaler han har? 

Anonymkode: 2473f...85b

Ts her

Nei, han må ikke det. Men når det plinger i tlf sier han som regel hvem det er, uten at jeg spør.

Derfor jeg syns det er rart at jeg aldri har hørt om denne kvinnelige kollegaen. Å da se at de har ønsket hverandre god morgen og hvor begge har sagt at de syns det er hyggelig å skrive med hverandre... Å at dette har pågått lenge.

Anonymkode: d38ea...0c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig fortrinn til fysisk utroskap. Hvis det har vart over en lengere periode, 1-2 år, er det svært sannsynlig at det fysisk har vært møter.

Anonymkode: 89169...a6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emosjonelt utroskap er også utroskap. Jeg opplevde dette (også kollega), og ja, det var utroskap. Han innrømmet etterhvert at han var forelsket. Etterhvert kunne han forsvinne hele natta, komme hjem i ti-tiden på morgenen. Det viste seg at han var hos henne.

Anonymkode: 2d701...211

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er denne "kollegaen". Vi har vært venner i 17 år. Vi har aldri vært singel samtidig. Nå er han gift og har to barn. Vi har hatt sex før de forlovet seg. Vi snakker sanmen hver dag på snap. Vi er i en større vennegjeng men alle bor spredd rundt omkring etter studietiden. Kun én venninne vet vi har denne kontakten, ovenfor andre later vi som vi er mer perifere. Hun sier han elsker meg, han har aldri sett på noen som han ser på meg. 

Det spiller for så vidt ingen rolle. Han tok valget sitt og giftet seg med "henne". Hun har hverdagen med han, barna, livet, smil og latter. Hva spiller det vel for rolle om jeg har hjertet hans. Absolutt ingen rolle. 

Vi kommer til å fortsette slik. Bestevenner i skjul. 

Anonymkode: f1d71...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg nødt til å fortelle kjæresten min hvem jeg snakker med? 

Anonymkode: f79a1...56c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre det er av seksuell eller romantisk undertone, så nei 

Anonymkode: 47b2e...60a

Hvis det holdes hemmelig for partner så er det utroskap 

Anonymkode: f660a...f20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Okapi skrev:

Det ville aldri ramlet meg inn å opplyse kjæresten om alle samtaler jeg har gående på Messenger (eller SMS), og jeg ville heller aldri bedt henne gi meg innsikt i hennes bruk. Samtidig har jeg heller aldri vært utro, og synes jeg må kunne ha såpass tillit til henne at jeg slipper å gå rundt og være mistenksom hele tiden.

Ærlig talt, jeg sliter litt med å forstå hvorfor folk i det hele tatt gidder å være i forhold med krav om å dele alt av kommunikasjon, passord og konti. Hvis tankesettet ditt er såpass preget av sjalusi, mistillit og mistenksomhet er det kanskje best å være alene.

Jeg vil ikke at mannen min skal chatte med andre kvinner. 

Anonymkode: f660a...f20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Ja, for han har ingen andre samtaler med andre kvinner på messenger. 

Å jeg syns det er spesielt at de skriver at de liker å prate / skrive med hverandre. Og ønsker hverandre god morgen. Han gjør ikke det med noen andre.. 

 

Anonymkode: d38ea...0c8

Hvordan vet du dette? 
Jeg ville faktisk tenkt at det var noe på gang der, så lenge han sender god morgen meldinger! 

Anonymkode: 1536b...af5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er denne "kollegaen". Vi har vært venner i 17 år. Vi har aldri vært singel samtidig. Nå er han gift og har to barn. Vi har hatt sex før de forlovet seg. Vi snakker sanmen hver dag på snap. Vi er i en større vennegjeng men alle bor spredd rundt omkring etter studietiden. Kun én venninne vet vi har denne kontakten, ovenfor andre later vi som vi er mer perifere. Hun sier han elsker meg, han har aldri sett på noen som han ser på meg. 

Det spiller for så vidt ingen rolle. Han tok valget sitt og giftet seg med "henne". Hun har hverdagen med han, barna, livet, smil og latter. Hva spiller det vel for rolle om jeg har hjertet hans. Absolutt ingen rolle. 

Vi kommer til å fortsette slik. Bestevenner i skjul. 

Anonymkode: f1d71...b9d

Ikke sant. Sånn det ofte er. Mange naive mennesker her inne, de stoler på partneren 100%. Partner kan chatte og gå å ta en drink eller hva som helst med kvinnelige kollegaer og venninner. Hva er poenget? 

Anonymkode: f660a...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...