Gå til innhold

Dere som eier dachs hund. Venninna mi sparker som korreksjon??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg du må revurdere omgangskretsen din, for jeg kjenner ingen

Anonymkode: e8acd...30f

Jeg kan dessverre ikke kutte ut alle jeg kjenner med hund altså. Det er jo snakk om 50-100 personer. Dessuten må jeg kunne få gå fritt i gata, til og med der ser jeg det. Rett før corona gikk jeg forbi en hundetreningskurs og ene kvinnfolket der rev bikkja si hardt i ørene(hund med slike lange ører) slik at den skrek, foran hundetreneren. Ble ikke kommentert. De fleste jeg kjenner presser hunden ned i tissepyttene sine også, dette vet jeg fordi de sier det selv. Kanskje det er mer vanlig her på bygda? Det er her jeg bor og det er her og i småbyene rundt jeg opplever de brutale oppdragelsemetodene. Lurer på om de oppdrar ungene sine like brutalt. 

Anonymkode: ef04f...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/16/2020 at 9:49 AM, AnonymBruker said:

Jeg har sagt fra til henne flere ganger at jeg ikke syns noe om det. De har vært på kurs, men det funker ikke for de. Snill hund, men er en bjeffemaskin og drar konstant i båndet. 

Hunden er glad og går med halen rett opp selv etter å ha fått seg flere "Spark". Men uansett syns ikke jeg det er rett 

Anonymkode: ed19c...429

Du kan fortelle venninna di at ved hvert spark hun påfører hunden sin ved passering så gjør hun det verre. Hunden vil da få negative assiasjoner til den andre hunden ved å oppleve ubehag samtidig, og dermed bli mer utagerende. Det er ikke rart hunden har blitt som den har blitt og den kommer aldri til å slutte med det ved slike metoder, tvert om. Hun er vel sånn ei som røsker i båndet hver gang hunden drar litt også kanskje?

Anonymkode: 8afe9...ae7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Hun har LÆRT dette?

Hvem har hun lært dette av? Hitler? 🤣 Nei, vent litt. Hitler var snill mot dyr og fulgte et vegetarisk livsstil. Det må bety at hun har lært dette av noen som er VERRE enn Hitler! 🤔😨 

Anonymkode: 329ba...720

Å sammenligne henne med Hitler, personen bak ett folkemord, blir for drøyt.

Anonymkode: 0007c...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi som har dachs er verdens snilleste med den. Trekker ikke i båndet eller tar hardt i den og trenger bare å kremte for at den skal stoppe opp med det den gjør og stille seg ved foten hennes. Spurte henne om hun har hørt om noen som sparker hunden sin og hun ble sjokka og hadde politianmeldt for vold hvis hun så det. 

Anonymkode: 41d16...a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at hundeeiere flest er brutale i sin oppdragelsemetode. Og dette gjelder ALLE hundeeiere jeg kjenner, uten unntak. Hundene blir knepet bak bena, de blir tatt i nakken og brutt ned i bakken, kjeften blir holdt hardt igjen, de blir brølt til, lugga så hardt at de skriker, knipsa og slått. Dette er konsekvens av at de ikke kommer når eierene sier kom, de sitter ikke når eieren sier sitt og de gneldrer. Hva skal dere med dyr dere må være voldelige mot?? Jeg har hatt mange katter og de jeg har som lever nå er 14 år. Jeg har ikke brukt vold mot noen av de og de er eksemplariske i oppførselen allikevel. Det er så ekstremt normalt og jeg forstår virkelig ikke hvorfor de gidder å ha hund i det hele tatt😥

Anonymkode: ef04f...645

Da tenker jeg det må være en veldig dårlig "trend" der hvor du bor. Jeg bruker utelukkende belønningsbasert hundetrening, og har intrykk av at det fleste hundeeiere i nabolaget gjør det samme.

Men det er garantert noen i området som er av den gamle skolen som mener at eier må vise hunden hvem som er sjefen og bruker vold i oppdragelsen.  Samtidig som jeg er sikker på at det er katteeiere som er voldelig mot kattene sine, hamstereiere som glemmer for ofte å gi dyret nytt vann og mat eller reptileiere som ikke har satt seg inn i hva dyret trenger for å ha det godt. Kort sagt så er det dyreeiere av alle slag som utsetter dyrene sine for skadelige omgivelser eller adferd. Det viktigste vi andre som reagerer på dyrehold som ikke er i tråd med dyrevelferdsloven kan gjøre er å melde fra til mattilsynet/politiet eller å gi klart i fra til eieren om at det de gjør er ikke greit. Ikke bare baksnakke dyreeier og syntes synd på dyret, med aktivt gjøre noe for å hjelpe dyret ut av den voldelige/skadelige tilværelsen de er fanget i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.9.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Jeg kan dessverre ikke kutte ut alle jeg kjenner med hund altså. Det er jo snakk om 50-100 personer. Dessuten må jeg kunne få gå fritt i gata, til og med der ser jeg det. Rett før corona gikk jeg forbi en hundetreningskurs og ene kvinnfolket der rev bikkja si hardt i ørene(hund med slike lange ører) slik at den skrek, foran hundetreneren. Ble ikke kommentert. De fleste jeg kjenner presser hunden ned i tissepyttene sine også, dette vet jeg fordi de sier det selv. Kanskje det er mer vanlig her på bygda? Det er her jeg bor og det er her og i småbyene rundt jeg opplever de brutale oppdragelsemetodene. Lurer på om de oppdrar ungene sine like brutalt. 

Anonymkode: ef04f...645

Må være der du bor. Er det mange fuglehunder der hvor du bor? Fuglehundmiljøet er spesielt brutale. Ei venninne av meg med fuglehund tok hunden med på kurs på nærmeste fuglehund klubb. Da måtte hun ha strupebånd på hunden og fikk ikke lov til å ta med godbiter. På kurset var det kun straff i form av legge i bakken, knipe ører, kjefte osv. Null belønning. Venninna mi var sjokkert. Hun dro ikke tilbake med hund nr.2. men valgte heller å melde hunden på et belønning, lek og mat motivasjonskurs.

Jeg ser dog ikke så mye voldelig oppførsel mot hunder her i området. Mine venner som har hund behandler de fint. Noen er mer fokusert på belønningsbasert trening enn andre, men ingen ville funnet på å faktisk sparke hunden. 

Anonymkode: 9bc67...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du ser det der så sparker du venninna di. Ikke si noe. Når hun spør hvorfor du sparker henne så si ‘for at du skal lære å slutte å sparke hunden din’!

Anonymkode: 974b1...d52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir uvel når jeg leser om mishandling av dyr. Vold er aldri 'oppdragende'. Dersom vedkommende ikke hører på andre,men fortsetter å være brutal,ville jeg ha kontaktet oppdretter og fortalt hvordan hunden blir behandlet,alternativt anmeldt for dyremishandling. Det kan man gjøre anonymt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist jeg skrev her har jeg forhørt meg med et par andre hunde eiere. Ingen av de var super tydelige på at sparking ikke burde forekomme 😬. Hva skjer med verden. Nå er det ikke snakk om spark med tuppen av foten altså, men mer mer flatsiden slik at det blir en veldig hørbar smell. Men uansett... I mine øyne er sparking og slag helt motbydelig. Ingen dyr skal måtte oppleve det. Føler meg litt fortvila og rådvill. Men skal ta å tipse henne om den siden en person nevnte over her. Tusen takk for alle svar og tips om nettside! 

Anonymkode: ed19c...429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Neste gang du ser det der så sparker du venninna di. Ikke si noe. Når hun spør hvorfor du sparker henne så si ‘for at du skal lære å slutte å sparke hunden din’!

Anonymkode: 974b1...d52

Venninna hennes burde vel automatisk skjønne hvorfor hun ble sparket, i og med at hunden hennes blir forventet å skjønne det.

Jeg hadde ikke orket å hatt en venninne som sparket hunden sin, hadde droppet henne.

Anonymkode: 3ffa7...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Jeg kan dessverre ikke kutte ut alle jeg kjenner med hund altså. Det er jo snakk om 50-100 personer. Dessuten må jeg kunne få gå fritt i gata, til og med der ser jeg det. Rett før corona gikk jeg forbi en hundetreningskurs og ene kvinnfolket der rev bikkja si hardt i ørene(hund med slike lange ører) slik at den skrek, foran hundetreneren. Ble ikke kommentert. De fleste jeg kjenner presser hunden ned i tissepyttene sine også, dette vet jeg fordi de sier det selv. Kanskje det er mer vanlig her på bygda? Det er her jeg bor og det er her og i småbyene rundt jeg opplever de brutale oppdragelsemetodene. Lurer på om de oppdrar ungene sine like brutalt. 

Anonymkode: ef04f...645

Kjenner du 100 mennesker med hund? Hva slags omgangskrets har du egentlig? Jeg kjenner 2-3 og jeg kjenner ganske mange mennesker.

Anonymkode: 3e589...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...