Gå til innhold

Bare meg som ikke engang orker alle disse dumme debattene om transpersoner, transfobi, osv?


eif

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

 Når det engang har blitt en debatt så synes jeg det er ekstremt farlig å ikke bry seg/ ha en jeg driter i det holdning. Spesielt hvis du forholder til og faktisk er enig med biologien og vitenskapen - en mann kan ikke bli en kvinne og en kvinne kan ikke bli en mann.

Du må huske på at motparten er en partiorganisasjon som aktivt jobber for å oppheve og utslette kjønnsbegrepet og som søker å gjøre mindretallet sin virkelighet/agenda til den nye normalen. Man ser det samme med aktivister og propaganda innenfor deler av LHBT.

Ønsker du f.eks. ikke at dine barn på 4 år i barnehagen skal bli ødelagt og hjernevasket av kvasi-vitenskapelig kjønn-legning nyvinninger (samtidig som de lærer at jorda er flat) , så er det viktig at du setter ned foten og står opp for det du mener er virkeligheten og fakta.

 

 

 

 

 

Åh, herregud, nå høres du ut som en erke-republikaner fra USA!

Seriøst? Hvilken partiorganisasjon jobber aktivt for dette, og hvorfor? Hva er målet?

Og i det hele tatt å dra inn at jorda er flat (hvilket er også et høyreekstremt fenomen, så rart at du er imot trans men også imot at jorda er flat)

Anonymkode: b9360...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åh, herregud, nå høres du ut som en erke-republikaner fra USA!

Seriøst? Hvilken partiorganisasjon jobber aktivt for dette, og hvorfor? Hva er målet?

Og i det hele tatt å dra inn at jorda er flat (hvilket er også et høyreekstremt fenomen, så rart at du er imot trans men også imot at jorda er flat)

Anonymkode: b9360...216

:skravle:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1: fordi det finnes mennesker som føler seg som et annet kjønn enn de ble født 

2: i et fritt samfunn må de selv få lov å bestemme  om de vil fremstå som dame eller mann

3: når de da blir mobbet og opplever vold og drap fordi de tar valget om å fremstå som motsatt kjønn, så er det et alvorlig problem i samfunnet som må debatteres.

4: å gå rundt og si at noen er dumme/gale fordi de vil fremstå som kvinne hvis de ble født mann e.l. er mobbing. Det er ikke greit å mobbe. 

 

Anonymkode: f386e...d8b

Selvfølgelig er det ikke greit å mobbe. Man er heller ikke dum og gal fordi man f.eks er født som kvinne og ønsker å fremstå som mann. Alle har rett til aksept og respekt for den de velger å være. Men man fremmer rett og slett ikke sannheten ved å hevde at det finnes mange kjønn og at man som operert fra kvinne til mann, er "ekte mann". Det er ikke bioligisk korrekt. Dette har med kromosoner og hormoner å gjøre. Og det irriterer svært mange mennesker når man tilpasser vitenskspen til å passe ens egen situasjon.

Alle samfunn har en viss redsel mot det man ikke kjenner så godt. Vi frykter det vi vet lite om. Det som går utenfor normene i samfunnet. Vi har en jobb å gjøre når det kommer til det å respektere alle. Ikke å tilpasse alles behov for å blidgjøre de få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Respektløst. Identitet og tilhørighet er viktigere enn biologi. Biologi er ikke alltid alt. Flere saker hvor tilhørighet betyr mer enn kun biologi.

 

Ja, så klart er det viktig med tilhørighet. De med penis hører til den ene gruppen og de med fitte til den andre. Du er vel enig...?

De som mener på alvor at de burde flyttes til den motsatte gruppen eller til en annen skal jo i verste fall behandles på like linje med de som tror en kjendis er forelsket i dem eller at alle andre kan lese tankene deres. De er ikke friskere.

Eller mener du de ikke er syke? Hvorfor det, da? Fordi det er det som noen av dem påstår selv?

1 time siden, Jr.Garcon skrev:

 Når det engang har blitt en debatt så synes jeg det er ekstremt farlig å ikke bry seg/ ha en jeg driter i det holdning. Spesielt hvis du forholder til og faktisk er enig med biologien og vitenskapen - en mann kan ikke bli en kvinne og en kvinne kan ikke bli en mann.

Du må huske på at motparten er en partiorganisasjon som aktivt jobber for å oppheve og utslette kjønnsbegrepet og som søker å gjøre mindretallet sin virkelighet/agenda til den nye normalen. Man ser det samme med aktivister og propaganda innenfor deler av LHBT.

Ønsker du f.eks. ikke at dine barn på 4 år i barnehagen skal bli ødelagt og hjernevasket av kvasi-vitenskapelig kjønn-legning nyvinninger (samtidig som de lærer at jorda er flat) , så er det viktig at du setter ned foten og står opp for det du mener er virkeligheten og fakta.

Hva skal jeg gjøre i praksis? Det jeg mente var i utgangspunktet at jeg unngår tull fra Twitter og sånne steder og jeg lurte på hvorfor noen andre ikke gjør det samme, i og med at det er så slitsomt. Jeg unngår hele Twitter for all del.

Jeg regner med at sånne radikaler trenger at folk flest er enige med dem for å oppnå målene sine. Så så lenge vi ikke er enige, så burde det ikke være noe problem, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, eif skrev:

Hva skal jeg gjøre i praksis? Det jeg mente var i utgangspunktet at jeg unngår tull fra Twitter og sånne steder og jeg lurte på hvorfor noen andre ikke gjør det samme, i og med at det er så slitsomt. Jeg unngår hele Twitter for all del.

Jeg regner med at sånne radikaler trenger at folk flest er enige med dem for å oppnå målene sine. Så så lenge vi ikke er enige, så burde det ikke være noe problem, ikke sant?

Jeg er enig i at det er bra å unngå kanaler/medier hvor de sprer budskapet sitt. Men jo mer det spres i spesielt mainstream media, så kan det være greit å gi en motkommentar/ta avstand fra hele avisen. På samme måte som man bør si fra om feilundervisning i barnehage/skole sammenheng før det er for sent.

Radikale har det med å jobbe utrettelig for sin sak - sakte men sikkert får de normalisert mer og mer av sin ideologi. De skriker jo rabiat og krever virkelig sin "rett", hevder seg diskriminert, og fort så får de da viljen sin - om det er å avskaffe herre og kvinne WC eller hva det måtte være - fordi det er ingen som sier de imot/ andre folk bare lavmælt hvisker "synes det er naturlig med Mann og Dame wc jeg".

Farlige greier. Heldigvis så har noen land i Europa begynt å sette ned foten for utviklingen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jr.Garcon skrev:

Jeg er enig i at det er bra å unngå kanaler/medier hvor de sprer budskapet sitt. Men jo mer det spres i spesielt mainstream media, så kan det være greit å gi en motkommentar/ta avstand fra hele avisen. På samme måte som man bør si fra om feilundervisning i barnehage/skole sammenheng før det er for sent.

Radikale har det med å jobbe utrettelig for sin sak - sakte men sikkert får de normalisert mer og mer av sin ideologi. De skriker jo rabiat og krever virkelig sin "rett", hevder seg diskriminert, og fort så får de da viljen sin - om det er å avskaffe herre og kvinne WC eller hva det måtte være - fordi det er ingen som sier de imot/ andre folk bare lavmælt hvisker "synes det er naturlig med Mann og Dame wc jeg".

Farlige greier. Heldigvis så har noen land i Europa begynt å sette ned foten for utviklingen.

 

Hahaha!

Anonymkode: b9360...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Pusejenta13 skrev:

JK Rowling er ikke transfob. Hvis man kan lese alt hun har skrevet om saken og mene det så er man rett og slett tett. Eller kanskje man bare spyr ut den infoen som blir matet til en og ikke gjør noe research selv? Media er latterlig.

Jo Rowling mener at man skal utøve forsiktighet med å gi hormoner til barn siden det faktisk i mange tilfeller kan føre til uopprettelig skade. Og det er faktisk realiteten.

Hvis man gjør riktig research så ser man at Rowling sprer feil informasjon. Hun er ikke så informert som hun later som, og hun vet i alle fall ikke mer om transpersoner enn de som behandler dem, eller transpersoner selv. 

Man gir ikke små barn skadelig hormonbehandling. Tror du at de gir testosteron til småjenter eller??? Nei. Det man kan gjøre er å gi et barn som nærmer seg tenårene noe som kalles «hormone blockers» som utsetter puberteten for å gi barnet mer tid nettopp fordi man vil unngå drastiske endringer i ung alder. Det skader ikke barnet, det gir det mer tid til å ta et valg når de er eldre. Hvis barnet ombestemmer seg, slutter de på medisinen og naturen vil gå sin gang. Det kan absolutt reverseres.

En ting som ikke kan reverseres er mannlig pubertet. Mørk stemme kan ikke reverseres. Mannlig kroppsbygning og utsene kan ikke reverseres. Hvis du har et barn som ble født gutt og det barnet forteller deg gjentatte ganger at hen er jente, så vil det være ekstremt traumatisk for det barne å bli tvunget til å gjennomgå en mannlig pubertet. DET er å skade en person. 
 

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skifte kjønn er jo faktisk en naturlig ting, haugevis av både dyr, insekter og planter skifter kjønn, så at mennesker også gjør det burde ikke være så utrolig vanskelig å skjønne? Jeg forstår ikke hvordan andre som ikke har opplevd noe kan være SÅ bastante på at de har riktig mens de som faktisk opplever noe liksom har feil.. «Nei det finnes ikke for jeg har ikke sett/følt det!!» det blir bare alt for dumt.

Skjerp dere, seriøst. Vis litt respekt for andre mennesker, selvom dere kanskje ikke forstår så koster det ikke mye å bare respektere at folk er forskjellig og å prøve å ha et åpent syn mot noe ukjent. 

Anonymkode: a1165...ffe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingen tvil om hvem som skriker etter aksept her på kg ihvertfall. Jeg har ikke sett mange transpersoner opprettet tråder om dette temaet, men har sett mange heterofile (cis) menn og kvinner opprettet tråder om det. "Vi er menn og kvinner, menn har pikk og kvinner har fitte, trans og homofili er ikke naturlig fordi vi får barn på den vanlige måten" osv osv osv......... Det er heteroene som helt klart roper ut for å få aksept. 

Anonymkode: abb93...322

Ikke for å få aksept. Men for å si ifra at man som kvinne ikke finner seg i at alle rettigheter man har kjempet for i så mange år skal forsvinne fordi transkvinner skal ha sine rettigheter. På bekostning av de som allerede er født som kvinner. Og for å sikre at våre døtre skal ha disse rettighetene er jeg villig til å si nei. Nei til de tingene som blir for søkt. Som at menn skal konkurrere i kvinneidrett. Nei til at man som tung mannlig kriminell skal kunne si at «vips, så føler jeg meg som en kvinne og må i kvinnefengsel og gjøre alle kvinner utrygge. Det er noe i måten denne aktivismen debatteres på fra transaktivistene som ikke henger på greip. De skal ha aksept for at de er som de er. For å komme dit bruker de hersketeknikker, drittslenging og hevder seg krenket over ord som menstruasjon og endometriose. 
Man må gjerne føle seg som kvinne. Men kom ikke å bli krenket og full av hat mot vanlige jenter og kvinner fordi vi ble født som kvinne. Det er ikke opp til transkvinner å ta fra oss, eller fjerne de rettigheter vi har. Blant annet til å føle oss trygge i det offentlige rom. 

Anonymkode: 2468d...d10

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å skifte kjønn er jo faktisk en naturlig ting, haugevis av både dyr, insekter og planter skifter kjønn, så at mennesker også gjør det burde ikke være så utrolig vanskelig å skjønne? Jeg forstår ikke hvordan andre som ikke har opplevd noe kan være SÅ bastante på at de har riktig mens de som faktisk opplever noe liksom har feil.. «Nei det finnes ikke for jeg har ikke sett/følt det!!» det blir bare alt for dumt.

Skjerp dere, seriøst. Vis litt respekt for andre mennesker, selvom dere kanskje ikke forstår så koster det ikke mye å bare respektere at folk er forskjellig og å prøve å ha et åpent syn mot noe ukjent. 

Anonymkode: a1165...ffe

De få dyr, instekter osv. som skifter kjønn er fra naturen og biologiens side skapt slik at de skifter/kan skifte kjønn, vitenskapelig faktum.  Kropp og organer endrer og erstattes, altså fysisk naturgitte endringer.  Men det er jo ingen makrell som blir til en laks selv om den skulle føle seg som/tro den er en laks.

Jeg synes virkelig synd på de som føler de har feil kjønn og de skal ikke diskrimineres og må få all den hjelpen de kan få for å ha et godt liv.

Anonymkode: 93916...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at vi må jobbe mot at det er akseptert å være forskjellige, og at mennesker uansett har behov for å bli anerkjent og akseptert! Det jeg derimot ikke er noen fan av, er at mange homofile/transpersoner har et enormt behov for å SYNES så innmari mye?! Hyl og skrik, parader og pride, med klær og sminke herfra til himmels. Unike hva da? Hvis man skal normalisere legning, må det vel være greit å være vanlig også - eller?

Anonymkode: a9d37...e46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

I USA er det et stort problem med vold mot transpersoner. Så langt i år har det blitt drept flere transkvinner enn I hele 2019 (husker ikke tallet akkurat nå, men det er snakk om over hundre). 

Jeg tenker at det spiller ingen rolle om man forstår så lenge man respekterer. At transkvinner blir drept flere steder i verden KUN fordi de er trans...

Anonymkode: ada9a...d86

Kilde på dette? Ble de drept fordi de var transpersoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å få aksept. Men for å si ifra at man som kvinne ikke finner seg i at alle rettigheter man har kjempet for i så mange år skal forsvinne fordi transkvinner skal ha sine rettigheter. På bekostning av de som allerede er født som kvinner. Og for å sikre at våre døtre skal ha disse rettighetene er jeg villig til å si nei. Nei til de tingene som blir for søkt. Som at menn skal konkurrere i kvinneidrett. Nei til at man som tung mannlig kriminell skal kunne si at «vips, så føler jeg meg som en kvinne og må i kvinnefengsel og gjøre alle kvinner utrygge. Det er noe i måten denne aktivismen debatteres på fra transaktivistene som ikke henger på greip. De skal ha aksept for at de er som de er. For å komme dit bruker de hersketeknikker, drittslenging og hevder seg krenket over ord som menstruasjon og endometriose. 
Man må gjerne føle seg som kvinne. Men kom ikke å bli krenket og full av hat mot vanlige jenter og kvinner fordi vi ble født som kvinne. Det er ikke opp til transkvinner å ta fra oss, eller fjerne de rettigheter vi har. Blant annet til å føle oss trygge i det offentlige rom. 

Anonymkode: 2468d...d10

Kvinnerettigheter forsvinner jo ikke automatisk fordi transkvinner også får rettigheter? Transkvinner trenger også å bli beskyttet av de samme rettighetene som gjelder for ciskvinner. Det med at en kriminell kan "vips" bli en kvinne og havne i kvinnefengsel vet du like godt som meg er et urealistisk problem. Man må gjennom utallige psykologutredninger for å bli diagnosert som trans, og er ikke noe som bare "vips" skjer. Det er ikke på grunn av transkvinner at kvinner ikke føler seg trygge i det offentlige rom, det er på grunn av menn, eller "menn som utgir seg for å være transkvinner". Transkvinner er IKKE problemet her - og de skal ikke straffes. Transkvinner har skyhøy statistikk på å bli utsatt for vold fra menn, og også utsatt for drap. Så transkvinner trenger rettigheter og beskyttelse like mye som ciskvinner, og ved å inkludere transkvinner blir ikke våre rettigheter fjernet på noen måte?

Anonymkode: f406d...569

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å skifte kjønn er jo faktisk en naturlig ting, haugevis av både dyr, insekter og planter skifter kjønn, så at mennesker også gjør det burde ikke være så utrolig vanskelig å skjønne? Jeg forstår ikke hvordan andre som ikke har opplevd noe kan være SÅ bastante på at de har riktig mens de som faktisk opplever noe liksom har feil.. «Nei det finnes ikke for jeg har ikke sett/følt det!!» det blir bare alt for dumt.

Skjerp dere, seriøst. Vis litt respekt for andre mennesker, selvom dere kanskje ikke forstår så koster det ikke mye å bare respektere at folk er forskjellig og å prøve å ha et åpent syn mot noe ukjent. 

Anonymkode: a1165...ffe

Du forstår ikke kjernen i debatten. Folk er ikke irriterte fordi noen føler de er kvinne i mannekropp og motsatt. Ei heller at flere av disse ønsker å operere seg. Folk er faktisk ikke så transfobe som du nærmest ønsker at de skal være! Folk flest bryr seg ikke! Folk flest ønsker at transpersoner skal bli behandlet med respekt! Folk flest har virkelig ikke noe imot transpersoner. Det folk flest IKKE ønsker, er at en person som er født mann men som føler seg som kvinne, skal komme valsende inn i damedusjen, med penis dinglende mellom bena. Folk vil ikke at lover skal bli omgjort for å gagne den promillen transpersoner utgjør, slik at menn og kvinner da mister sine kjønnsrettigheter. 

Personlig ønsker jeg transpersoner alt godt! Jeg håper det blir bedre aksept i samfunnet mot alle mennesker. Men jeg vil ikke ha en mann med vagina i garderoben når jeg dusjer. Det er en god grunn til at det skilles mellom herre og kvinne toaletter/garderober allerede. Jeg vil heller ikke at en som er født mann, men som har blitt kvinne, skal kunne konkurrere i kvinneidrett. Det vil ødelegge alt kvinneidretten har bygd opp! Det er ikke rettferdig. Dette er bare to av mange eksempler hvor folk med rette reagerer. En annen ting er jo alle kravene som nå blir rettet mot samfunnet fra den mer ekstreme delen av transmiljøet. Her skal folk bli tvunget til å titteluere dem med det kjønnet de føler seg som. Hvordan skal den vanlige mann og kvinne vite, hva en fremmed person føler seg som, kun basert på et førsteinntrykk? 🤔 Samfunnet skal ikke måtte gå på eggskal for å være politisk korrekte. For en transperson som er midt imellom to kjønn, er det nesten umulig for folk å velge det kjønnet den personen da føler seg som.

Vanlige menn og kvinner, som det jo er flest av, skal ikke måtte gå med ubehag kun for å tilfredstille de få transpersonene som vil benytte seg av en slik ordning. Det er anti demokratisk! Lag heller egne toalett/garderober til transpersoner. Gi dem samme tilbud som oss andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at vi må jobbe mot at det er akseptert å være forskjellige, og at mennesker uansett har behov for å bli anerkjent og akseptert! Det jeg derimot ikke er noen fan av, er at mange homofile/transpersoner har et enormt behov for å SYNES så innmari mye?! Hyl og skrik, parader og pride, med klær og sminke herfra til himmels. Unike hva da? Hvis man skal normalisere legning, må det vel være greit å være vanlig også - eller?

Anonymkode: a9d37...e46

De fleste skeive har ikke behov for å bli sett. De fleste er som den vanlige mannen/dama i gata. Du går forbi dem hele tiden uten å legge merke til dem. Media viser bare de særeste i pride en gang i året. Og hvis det er kjendiser du sikter til, så husk at kjendiser er kjendiser og det er en grunn til at de er nettopp det. De liker oppmerksomheten, ellers hadde de ikke giddet å være kjent. Dette gjelder heterofile kjendiser også. 

Anonymkode: abb93...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HarryDotter skrev:

Du forstår ikke kjernen i debatten. Folk er ikke irriterte fordi noen føler de er kvinne i mannekropp og motsatt. Ei heller at flere av disse ønsker å operere seg. Folk er faktisk ikke så transfobe som du nærmest ønsker at de skal være! Folk flest bryr seg ikke! Folk flest ønsker at transpersoner skal bli behandlet med respekt! Folk flest har virkelig ikke noe imot transpersoner. Det folk flest IKKE ønsker, er at en person som er født mann men som føler seg som kvinne, skal komme valsende inn i damedusjen, med penis dinglende mellom bena. Folk vil ikke at lover skal bli omgjort for å gagne den promillen transpersoner utgjør, slik at menn og kvinner da mister sine kjønnsrettigheter. 

Personlig ønsker jeg transpersoner alt godt! Jeg håper det blir bedre aksept i samfunnet mot alle mennesker. Men jeg vil ikke ha en mann med vagina i garderoben når jeg dusjer. Det er en god grunn til at det skilles mellom herre og kvinne toaletter/garderober allerede. Jeg vil heller ikke at en som er født mann, men som har blitt kvinne, skal kunne konkurrere i kvinneidrett. Det vil ødelegge alt kvinneidretten har bygd opp! Det er ikke rettferdig. Dette er bare to av mange eksempler hvor folk med rette reagerer. En annen ting er jo alle kravene som nå blir rettet mot samfunnet fra den mer ekstreme delen av transmiljøet. Her skal folk bli tvunget til å titteluere dem med det kjønnet de føler seg som. Hvordan skal den vanlige mann og kvinne vite, hva en fremmed person føler seg som, kun basert på et førsteinntrykk? 🤔 Samfunnet skal ikke måtte gå på eggskal for å være politisk korrekte. For en transperson som er midt imellom to kjønn, er det nesten umulig for folk å velge det kjønnet den personen da føler seg som.

Vanlige menn og kvinner, som det jo er flest av, skal ikke måtte gå med ubehag kun for å tilfredstille de få transpersonene som vil benytte seg av en slik ordning. Det er anti demokratisk! Lag heller egne toalett/garderober til transpersoner. Gi dem samme tilbud som oss andre. 

Jeg stemmer for egne toalett/garderober til alle. Så slipper vi mere diskusjon rundt dette. 

Anonymkode: abb93...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...