Gå til innhold

Bare meg som ikke engang orker alle disse dumme debattene om transpersoner, transfobi, osv?


eif

Anbefalte innlegg

Hvordan har det i det hele tatt blitt en debatt i samfunnet at enkelte mennesker skal behandles som om de var av motsatt kjønn? De er vel bare psykisk syke? Hele greia er så latterlig og lager bare problemer ut av ingenting. Nei nå skal dere late som om jeg er mørkhudet og japansk, rett og slett fordi jeg FØLER det sånn... Og er du ikke enig, så er du rett og slett et ondt menneske!

Jeg er litt skuffet og forvirret med at noen bruker så mye tid og energi nå med å diskutere om J. K. Rowling er transfobisk, for eksempel. Det er akkurat det som fikk meg til å skrive dette nå, men jeg mente alt dette allerede fra før. Disse personene må liksom trives med drama i sine liv eller noe, uansett om forfatteren faktisk er det eller ikke, noe som jeg bryr meg lite om for å si det sånn. Men det jeg lurer på er, hvordan i alle dager orker de? Blir de ikke sliten? Er det bare trans som egentlig driver med dette og bråker mye?

Jeg har alltid ignorert disse slags debatter, gitt blaffen og regnet de som sier de er trans som de var av sitt ekte kjønn. Han med penis blir ikke noe annet enn mann av å innbille seg rare ting. Jeg klarer ikke å ta det på alvor. Det at media er med i å normalisere disse følelsene endrer ingenting for meg heller. Men er noen personer egentlig så enkle at de lar seg overbevise om noe som er så åpenbart dumt? Jeg må si jeg er bekymret.

Og har dette blitt importert fra USA til Europa? Ganske mye lignende tull som ser ut til å komme derfra av en eller annen grunn...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig har aldri skjønt hvorfor transpersoner føler et enormt behov for å bli akseptert av alle. For å bruke J. K. Rowling som et eksempel da - har det noen negativ innvirkning på transpersoners personlige liv at hun mener noe annerledes? Jeg synes det er å skape storm i et vannglass - og i dagens samfunn med pandemier og et klima som går til helvete, har vi strengt tatt større ting å bekymre oss for, enn at transpersoner skal føle at absolutt hele verden heier på de.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nightcrawler skrev:

Jeg personlig har aldri skjønt hvorfor transpersoner føler et enormt behov for å bli akseptert av alle. For å bruke J. K. Rowling som et eksempel da - har det noen negativ innvirkning på transpersoners personlige liv at hun mener noe annerledes? Jeg synes det er å skape storm i et vannglass - og i dagens samfunn med pandemier og et klima som går til helvete, har vi strengt tatt større ting å bekymre oss for, enn at transpersoner skal føle at absolutt hele verden heier på de.

Men det gjelder vel motsatt vei også? Hvorfor er noen så ekstremt opptatt av at noen ikke er» ekte kvinner»? 

For min egen del er jeg lei av kjønnsdebatter og jeg skjønner ikke dette med transpersoner helt. Men jeg går ikke rundt å slenger dritt om de heller. Fordi jeg er et noenlunde anstendig menneske. Hva er vitsen med å angripe transpersoner egentlig? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Kågebruker skrev:

Men det gjelder vel motsatt vei også? Hvorfor er noen så ekstremt opptatt av at noen ikke er» ekte kvinner»? 

For min egen del er jeg lei av kjønnsdebatter og jeg skjønner ikke dette med transpersoner helt. Men jeg går ikke rundt å slenger dritt om de heller. Fordi jeg er et noenlunde anstendig menneske. Hva er vitsen med å angripe transpersoner egentlig? 

For meg er det revende likegyldig hva folk er, eller hvordan de oppfatter seg. Alt jeg sa er at jeg ikke forstår hvorfor transpersoner har et enormt behov for at alle skal akseptere hvem de er og hva de identifiserer seg som. Jeg angriper ikke transpersoner, bare sliter med å se logikken bak det enorme behovet for aksept.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om hvem som skriker etter aksept her på kg ihvertfall. Jeg har ikke sett mange transpersoner opprettet tråder om dette temaet, men har sett mange heterofile (cis) menn og kvinner opprettet tråder om det. "Vi er menn og kvinner, menn har pikk og kvinner har fitte, trans og homofili er ikke naturlig fordi vi får barn på den vanlige måten" osv osv osv......... Det er heteroene som helt klart roper ut for å få aksept. 

Anonymkode: abb93...322

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nightcrawler skrev:

For meg er det revende likegyldig hva folk er, eller hvordan de oppfatter seg. Alt jeg sa er at jeg ikke forstår hvorfor transpersoner har et enormt behov for at alle skal akseptere hvem de er og hva de identifiserer seg som. Jeg angriper ikke transpersoner, bare sliter med å se logikken bak det enorme behovet for aksept.

Du forstår ikke at mennesker har et behov for aksept?? Spesielt...

Anonymkode: b9360...216

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen tvil om hvem som skriker etter aksept her på kg ihvertfall. Jeg har ikke sett mange transpersoner opprettet tråder om dette temaet, men har sett mange heterofile (cis) menn og kvinner opprettet tråder om det. "Vi er menn og kvinner, menn har pikk og kvinner har fitte, trans og homofili er ikke naturlig fordi vi får barn på den vanlige måten" osv osv osv......... Det er heteroene som helt klart roper ut for å få aksept. 

Anonymkode: abb93...322

Det må være lov å være tilhenger av synet på kjønn som biologisk.

Forøvrig bryr jeg meg ikke noe nevneverdig, så lenge det ikke forventes av meg at jeg må endre tennngsmønsteret mitt mot mennesker med utover-tiss.

Anonymkode: 1594a...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forøvrig bryr jeg meg ikke noe nevneverdig, så lenge det ikke forventes av meg at jeg må endre tennngsmønsteret mitt mot mennesker med utover-tiss.

Anonymkode: 1594a...b9b

Hvem har egentlig sagt at man må det? 

Anonymkode: abb93...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke at mennesker har et behov for aksept?? Spesielt...

Anonymkode: b9360...216

At man gjerne vil aksepteres av venner og familie, sure. Men hvordan det påvirker en person negativt at en forfatter har en annen oppfatning, nei - det skjønner jeg faktisk ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er det et stort problem med vold mot transpersoner. Så langt i år har det blitt drept flere transkvinner enn I hele 2019 (husker ikke tallet akkurat nå, men det er snakk om over hundre). 

Jeg tenker at det spiller ingen rolle om man forstår så lenge man respekterer. At transkvinner blir drept flere steder i verden KUN fordi de er trans... Vel, det er det motsatte av respekt. Når mennesker med så stor makt som JK Rowling opprettholder dette synet mange har (at de ikke skal respekteres), er det faktisk et problem. Det betyr noe hva folk med makt sier og skriver. Faktisk har det enorm betydning! 

Anonymkode: ada9a...d86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å bry seg så veldig. Det angår vel ikke deg i noen stor grad? Derimot angår det personen det gjelder. Det blir jo i det norske helsevesenet sett på som en diagnose. Men det går jo an å behandle folk med respekt av den grunn? Man kan synes det er så rart en bare vil, men det får en jammen holde for seg selv! Jeg tenker at dette går så langt ned på individ-nivå som overhodet mulig. Så finn noe annet å bruke tanke-kapasiteten på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nightcrawler skrev:

Jeg personlig har aldri skjønt hvorfor transpersoner føler et enormt behov for å bli akseptert av alle. For å bruke J. K. Rowling som et eksempel da - har det noen negativ innvirkning på transpersoners personlige liv at hun mener noe annerledes? Jeg synes det er å skape storm i et vannglass - og i dagens samfunn med pandemier og et klima som går til helvete, har vi strengt tatt større ting å bekymre oss for, enn at transpersoner skal føle at absolutt hele verden heier på de.

Du forstår ikke hvorfor noen vil bli akseptert i samfunnet? :huh: Kanskje du skal prøve å være transperson i en uke så kan vi snakkes. 

For å nevne JK Rowling, ja det har noe å si. Hun bruker sin platform i sosiale medier med millioner av følgere til å rake ned på den minoritet som blir mest mobbet i samfunnet. Det er et direkte angrep på transpersoner. Hun har ytringsfrihet, hun kan si hva hun vil, men hun kan ikke klage når andre bruker sin ytringsfrihet til å fortelle henne at hun mobber og at hun sprer feil informasjon på nett.

Endret av Chiyo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, eif skrev:

Jeg har alltid ignorert disse slags debatter, gitt blaffen og regnet de som sier de er trans som de var av sitt ekte kjønn.

Respektløst. Identitet og tilhørighet er viktigere enn biologi. Biologi er ikke alltid alt. Flere saker hvor tilhørighet betyr mer enn kun biologi.

 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Nightcrawler skrev:

Jeg personlig har aldri skjønt hvorfor transpersoner føler et enormt behov for å bli akseptert av alle. For å bruke J. K. Rowling som et eksempel da - har det noen negativ innvirkning på transpersoners personlige liv at hun mener noe annerledes? Jeg synes det er å skape storm i et vannglass - og i dagens samfunn med pandemier og et klima som går til helvete, har vi strengt tatt større ting å bekymre oss for, enn at transpersoner skal føle at absolutt hele verden heier på de.

Så du skjønner ikke hvorfor homofile, psykisk syke, mørkhudede heller har et behov for å bli akseptert og ikke diskriminert?

 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nightcrawler skrev:

For meg er det revende likegyldig hva folk er, eller hvordan de oppfatter seg. Alt jeg sa er at jeg ikke forstår hvorfor transpersoner har et enormt behov for at alle skal akseptere hvem de er og hva de identifiserer seg som. Jeg angriper ikke transpersoner, bare sliter med å se logikken bak det enorme behovet for aksept.

Om du var adoptert og ikke hadde noe kontakt med biologisk slekt, hadde du ikke også hatt behov for at andre skulle se på adoptivforeldrene dine som mamma og pappa på tross av biologi?

Det er ikke alltid det er biologi som definerer hvem eller hva man tilhører. 
 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath

JK Rowling er ikke transfob. Hvis man kan lese alt hun har skrevet om saken og mene det så er man rett og slett tett. Eller kanskje man bare spyr ut den infoen som blir matet til en og ikke gjør noe research selv? Media er latterlig.

Jo Rowling mener at man skal utøve forsiktighet med å gi hormoner til barn siden det faktisk i mange tilfeller kan føre til uopprettelig skade. Og det er faktisk realiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Nightcrawler skrev:

At man gjerne vil aksepteres av venner og familie, sure. Men hvordan det påvirker en person negativt at en forfatter har en annen oppfatning, nei - det skjønner jeg faktisk ikke.

Ok, regner med det er fordi du er en hvit heterofil mann, så du alltid har fått aksept fra alle, og forstår da ikke hvordan det er å ikke ha det. Det er jo derfor forskjellige grupper tar opp kamper (som kvinner gjorde for mange år siden), for å få generell aksept på å få lov til å være den man er.

Anonymkode: b9360...216

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, eif skrev:

Hvordan har det i det hele tatt blitt en debatt i samfunnet at enkelte mennesker skal behandles som om de var av motsatt kjønn? 

1: fordi det finnes mennesker som føler seg som et annet kjønn enn de ble født 

2: i et fritt samfunn må de selv få lov å bestemme  om de vil fremstå som dame eller mann

3: når de da blir mobbet og opplever vold og drap fordi de tar valget om å fremstå som motsatt kjønn, så er det et alvorlig problem i samfunnet som må debatteres.

4: å gå rundt og si at noen er dumme/gale fordi de vil fremstå som kvinne hvis de ble født mann e.l. er mobbing. Det er ikke greit å mobbe. 

 

Anonymkode: f386e...d8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, eif skrev:

Hvordan har det i det hele tatt blitt en debatt i samfunnet at enkelte mennesker skal behandles som om de var av motsatt kjønn? De er vel bare psykisk syke? Hele greia er så latterlig og lager bare problemer ut av ingenting. Nei nå skal dere late som om jeg er mørkhudet og japansk, rett og slett fordi jeg FØLER det sånn... Og er du ikke enig, så er du rett og slett et ondt menneske!

Jeg er litt skuffet og forvirret med at noen bruker så mye tid og energi nå med å diskutere om J. K. Rowling er transfobisk, for eksempel. Det er akkurat det som fikk meg til å skrive dette nå, men jeg mente alt dette allerede fra før. Disse personene må liksom trives med drama i sine liv eller noe, uansett om forfatteren faktisk er det eller ikke, noe som jeg bryr meg lite om for å si det sånn. Men det jeg lurer på er, hvordan i alle dager orker de? Blir de ikke sliten? Er det bare trans som egentlig driver med dette og bråker mye?

Jeg har alltid ignorert disse slags debatter, gitt blaffen og regnet de som sier de er trans som de var av sitt ekte kjønn. Han med penis blir ikke noe annet enn mann av å innbille seg rare ting. Jeg klarer ikke å ta det på alvor. Det at media er med i å normalisere disse følelsene endrer ingenting for meg heller. Men er noen personer egentlig så enkle at de lar seg overbevise om noe som er så åpenbart dumt? Jeg må si jeg er bekymret.

Og har dette blitt importert fra USA til Europa? Ganske mye lignende tull som ser ut til å komme derfra av en eller annen grunn...

 Når det engang har blitt en debatt så synes jeg det er ekstremt farlig å ikke bry seg/ ha en jeg driter i det holdning. Spesielt hvis du forholder til og faktisk er enig med biologien og vitenskapen - en mann kan ikke bli en kvinne og en kvinne kan ikke bli en mann.

Du må huske på at motparten er en partiorganisasjon som aktivt jobber for å oppheve og utslette kjønnsbegrepet og som søker å gjøre mindretallet sin virkelighet/agenda til den nye normalen. Man ser det samme med aktivister og propaganda innenfor deler av LHBT.

Ønsker du f.eks. ikke at dine barn på 4 år i barnehagen skal bli ødelagt og hjernevasket av kvasi-vitenskapelig kjønn-legning nyvinninger (samtidig som de lærer at jorda er flat) , så er det viktig at du setter ned foten og står opp for det du mener er virkeligheten og fakta.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke at mennesker har et behov for aksept?? Spesielt...

Anonymkode: b9360...216

Man får ikke aksept av å kreve. Ei heller av å komme med forvrengning av fakta. Man får aksept ved å være seg selv, være en god person som har og viser omtanke for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...