Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor burde ikke de fleste kvinner ha stemmerett?

Hvorfor ville du gitt fra deg din? Hvorfor burde ingen kvinner ha stemmerett?

Anonymkode: 9982e...871

Fordi kvinner, stort sett, stemmer med følelsene og ikke med fakta. Fakta trumfer følelser, hver eneste gang. Å stemme basert på følelser og det å være god ødelegger samfunnet på sikt. 

Jeg ville kun gitt fra meg min rett til å stemme dersom det gjaldt for alle kvinner. Altså at alle kvinner mistet retten til å stemme.

Menn stemmer mer fornuftig og faktabasert på hva som er det beste for vår nasjon, heller enn hva som er best for alle andre utenfor.

Anonymkode: ce159...857

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi kvinner, stort sett, stemmer med følelsene og ikke med fakta. Fakta trumfer følelser, hver eneste gang. Å stemme basert på følelser og det å være god ødelegger samfunnet på sikt. 

Jeg ville kun gitt fra meg min rett til å stemme dersom det gjaldt for alle kvinner. Altså at alle kvinner mistet retten til å stemme.

Menn stemmer mer fornuftig og faktabasert på hva som er det beste for vår nasjon, heller enn hva som er best for alle andre utenfor.

Du trenger ikke "gi fra deg retten til å stemme". Du kan bare la være å bruke den selvfølgelige retten du har til å stemme.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du er styrt av følelser, kan ikke være grunn til at alle kvinner mister stemmerett. Jeg har aldri vært styrt av følelser, har alltid satt meg inn i partiprogrammene og stemt ut fra fakta og beregninger av hva som er sannsynlig ut fra partiprogrammet. Har også vært aktiv politiker i over 10 år, og stemt med fornuften i stedet for hjerte. Har blitt flere ganger kalt hjertekald fordi jeg har bidratt til å stemme ned vedtak om å ikke legge ned en skole og to barnehager, for tenk på stakkars barna. At kommunen holdt på å havne på ROBEK-lista grunnet for mange barnehager og skoler som hadde masse ledige plasser, var visst ikke så relevant. Har også opplevd å bli kalt kald i jobben min, der jeg har fattet vedtak ut fra regelverk og ikke ut fra følelser. For tenk på stakkars brukere, man må jo kunne gjøre et unntak. Nope. 

Anonymkode: b02c8...bcd

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke "gi fra deg retten til å stemme". Du kan bare la være å bruke den selvfølgelige retten du har til å stemme.

Neeeiii, sier du det?? Shit! Det visste jeg ikke! 🤦🏼‍♀️

Så lenge andre kvinner stemmer for å ødelegge Norge så må jeg nesten bruke min rett til å utligne litt da.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det som er fint med denne stemmeRETTEN. Vi har ikke stemmePLIKT i Norge, kun rett. Selvfølgelig er det fint at så mange som mulig deltar i samfunnet og bruker sin stemmerett. Men har man ingen formening om noe som helst og ikke har noe å tilføye i valget, kan man la være å stemme eller stemme blankt. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge andre kvinner stemmer for å ødelegge Norge så må jeg nesten bruke min rett til å utligne litt da.

Hvorfor er du kvinnehater når du er kvinne selv? Hvorfor tror du alle kvinner er som deg selv? 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noe imot å fortelle hva du stemmer på?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du er styrt av følelser, kan ikke være grunn til at alle kvinner mister stemmerett. Jeg har aldri vært styrt av følelser, har alltid satt meg inn i partiprogrammene og stemt ut fra fakta og beregninger av hva som er sannsynlig ut fra partiprogrammet. Har også vært aktiv politiker i over 10 år, og stemt med fornuften i stedet for hjerte. Har blitt flere ganger kalt hjertekald fordi jeg har bidratt til å stemme ned vedtak om å ikke legge ned en skole og to barnehager, for tenk på stakkars barna. At kommunen holdt på å havne på ROBEK-lista grunnet for mange barnehager og skoler som hadde masse ledige plasser, var visst ikke så relevant. Har også opplevd å bli kalt kald i jobben min, der jeg har fattet vedtak ut fra regelverk og ikke ut fra følelser. For tenk på stakkars brukere, man må jo kunne gjøre et unntak. Nope. 

Kvinner, generelt. Unntak finnes så klart. Sånn som deg og meg. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du kvinnehater når du er kvinne selv? Hvorfor tror du alle kvinner er som deg selv? 

*fnis* det finnes faktisk en tråd om kvinnehatende kvinner her nå, ligger under generell debatt eller skråblikk og generaliseringer. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe imot å fortelle hva du stemmer på?

Ja.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner, generelt. Unntak finnes så klart. Sånn som deg og meg. 

*fnis* det finnes faktisk en tråd om kvinnehatende kvinner her nå, ligger under generell debatt eller skråblikk og generaliseringer. 

Ja.

Hvorfor det?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Fordi jeg ikke ønsker å oppgi hva jeg stemmer. Det er også helt avsporing fra tråden.

Gjest Alterego666
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker denne. Hva sier du om du egentlig ikke vil at det skal bli en neste gang? 

Anonymkode: 34f24...ad2

Jeg sier alternativ én. Trenger ikke å gi avslag i en offentlig setting. Prøver å gi en ordentlig forklaring de gangene jeg gir avslag. Ikke at jeg har mye erfaring, har knapt vært på date-scenen på mange år.

Skrevet
1 hour ago, AndreasBR said:

Nei, for man forventer at det blir mat. 

Ikke jeg. Om jeg var i invitert på film og var sulten hadde jeg spurt om jeg skulle ta med pizza eller noe.

Anonymkode: 8f33c...dc8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke ønsker å oppgi hva jeg stemmer. Det er også helt avsporing fra tråden.

Wow, anonym vil ikke oppgi hva hun stemmer.

Anonymkode: a3283...f41

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg. Om jeg var i invitert på film og var sulten hadde jeg spurt om jeg skulle ta med pizza eller noe.

Anonymkode: 8f33c...dc8

Film og pizza hører sammen! 

Skrevet

Jeg foretrekker å splitte regningen, synes faktisk det er ubehagelig å bli påstandert. Hvis en av oss har spist/drukket for en betydelig lavere sum enn den andre så betaler jeg for meg og han for seg. 

Anonymkode: 5b802...768

• Liker 2
Annonse
Skrevet
På 15.9.2020 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Ok, da forstår jeg at ting har forandret seg de siste årene :)

Anonymkode: 50f19...82e

Ja, men jeg mener det fortsatt må være lov å like la seg bli påspandert :) 

• Liker 1
Skrevet
På 16.9.2020 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Dette. Stor forskjell på Norge og for eksempel Nederland. Da jeg var alene i Nederland på reise med en ettåring, er det ukjente menn som hjalp meg med alt. Forklarte veien uten at jeg spurte, bar bilstolen, hjalp til med vogna osv. Uten noen baktanker eller agenda, bare av høflighet. Her i Norge får man aldri hjelp med vognen, alle ser sure ut, og ingen reiser seg for deg om du er høygravid, syk eller nyoperert. 

Enig i det siste forresten - kvinner KAN åpne døra selv, trekke frem stolen selv, bære handleposer selv. Så menn gjør ikke det fordi kvinner ikke KAN, ikke KLARER. De gjør det av ren høflighet. 

Hvorfor skal menn være høflige og ikke kvinner? Det er da like uhøflig når kvinner ikke hjelper til med barnevogn som menn. Jeg er kvinne og hjelper alltid til med vogn og sykler på buss f.eks, eller gir setet til eldre. Og jeg holder ofte en og annen dør åpen. Ingen vits i å utelukkende bli sur på menn for manglende høflighet, vel?

Anonymkode: d5d80...2c1

• Liker 1
Skrevet
På 16.9.2020 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Da kan hun si at hun vil gjøre noe annet, siden hun helt klart er for fattig til å gjøre normale ting som å spise ute og betale for seg selv. De kan helt fint gå en tur langs elva i stedet. Det er gratis.

Anonymkode: 86c6a...7e1

mannen kan la være å betale/spandere av prinsipp, men hvis kvinnen ikke ønsker å bruke penger på noe han har bestemt at de skal gjøre (som koster penger), så handler det plutselig om økonomi? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...