Gå til innhold

ønsker ikke å ha noe med barna hans å gjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS gi mannen et ultimatium, kutt all kontakt med barna ellers går jeg!

Anonymkode: 9652e...57a

???

Anonymkode: e7e35...f86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var noe flere par der en eller begge har barn fra før skulle reflektert rundt  før de flytter sammen. Eller bestemmer seg for å ikke flytte sammen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere bor hver for dere er det jo helt greit at du ikke har noen omsorgsrolle overfor barna, men det er vel naturlig at du treffer dem etter hvert og at dere møtes innimellom. Å være fars "hemmelige" kjæreste i mange år høres rart ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gjøre det som er best for de selv og barna. 
Etter å ha vært kjærester i bare 1 år kan det være greit å ta ting sakte, og ikke bare bli kastet inn i det. 
så finner dere ut av dette etterhvert når dere har vært sammen lengre 

Anonymkode: 9f497...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntest det hørtest fint ut eg! Kvifor må alle gjøre ting likt? Seriøst?

Anonymkode: b3ec7...a43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et dårlig utgangspunkt for et varig forhold.

Anonymkode: fab68...6fc

Dette.

 

TS, skal du være borte fra ham 30-40% av tiden fremover også? Når dere får fellesbarn også? Skal de være uten sin far 30-40% av tiden? 

 

Nei, det fungerer nå mens dere er kjærester, men blir det et alvorlig varig forhold blir det bare et problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Drizzt skrev:

Dette.

 

TS, skal du være borte fra ham 30-40% av tiden fremover også? Når dere får fellesbarn også? Skal de være uten sin far 30-40% av tiden? 

 

Nei, det fungerer nå mens dere er kjærester, men blir det et alvorlig varig forhold blir det bare et problem.

Hvorfor tar du det for gitt at ts ønsker barn I det hele tatt, og dermed et felles barn med denne mannen?

Det er ikke så veldig uvanlig å være særbo over mange år, vet om flere par (med voksne barn på hver sin kant) som velger å ikke flytte sammen, selv etter mange år som kjærester.

Anonymkode: a2281...cd0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du det for gitt at ts ønsker barn I det hele tatt, og dermed et felles barn med denne mannen?

Det er ikke så veldig uvanlig å være særbo over mange år, vet om flere par (med voksne barn på hver sin kant) som velger å ikke flytte sammen, selv etter mange år som kjærester.

Anonymkode: a2281...cd0

Jeg tar det ikke for gitt. Jeg ber TS tenke noen steg frem i tid. Hvis hun vil leve et barnløst liv med sin kjæreste og det er greit for ham å ikke få flere barn, så kan det funke med dette 60-70% samboerskapet. Men hvis hun har planer om å få barn, så må hun finne ut hvordan dette kommer til å fungere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere ikke har fellesbarn, synes jeg dere har en fin ordning. Verre med de som skiller seg og stemor flytter inn med barnefar innen et halvår etter skilsmissen (ikke meg, men noen i familien). 

Anonymkode: 29d80...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det høres fint ut å bo hver for seg, og at du ikke har en stemorsrolle hvis dere er enige om det og ikke har felles barn.

Én ting jeg ville vært obs på om jeg var deg TS: Er det sånn at du egentlig ønsker at han ikke hadde barn, og at dette er en måte å late som han ikke har det? For det tror jeg er en usunn strategi. Uansett om du er der når han har barna eller ikke, så har han barn som er en viktig del av livet hans og som i mange sammenhenger må prioriteres aller øverst, også over deg. Hvis dette er en måte å unngå den realiteten på, tror jeg at du enten må være villig til å jobbe med egne følelser eller finne deg en annen mann. Trist, men sant. 

Anonymkode: 4264d...c1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med fremtiden? Bursdager, jul, ferier, 17. mai, konfirmasjoner, begravelser, selskap osv osv? 

Anonymkode: 501b2...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke at dette skal være noe problem så lenge dere ikke har planer om felles barn, og du vet at barna er og alltid vil være førsteprioritet. Kjenner flere med barn som har særbo forhold der de har gledene av et forhold og slipper pliktene, da treffes de når barna er hos den andre forelderen, men dette er voksne mennesker med barn på hver sin kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha særbo. Men hadde jeg blitt sammen med en som nektet å bli kjent med barna mine og stakk av hver gang de kom hjem, hadde det vært en skikkelig dealbreaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Drizzt skrev:

Dette.

 

TS, skal du være borte fra ham 30-40% av tiden fremover også? Når dere får fellesbarn også? Skal de være uten sin far 30-40% av tiden? 

 

Nei, det fungerer nå mens dere er kjærester, men blir det et alvorlig varig forhold blir det bare et problem.

Hvem har sagt at vi skal ha felles barn? Vi skal ikke det. 
 

ts

Anonymkode: 81ac1...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med fremtiden? Bursdager, jul, ferier, 17. mai, konfirmasjoner, begravelser, selskap osv osv? 

Anonymkode: 501b2...741

Da kan jeg komme på besøk når det passer. Er noe helt annet å feire 17. Mai sammen enn å bo sammen.

 

ts

Anonymkode: 81ac1...f4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som plomma i egget for alle parter. Kanskje unntatt din samboer/kjæreste, men så lenge han er enig i at det er ei ordning som fungerer, så virker det helt topp. Økonomi er jo også et spørsmål, men virker som det ikke er noe problem å holde to boliger? 

Problemet kan vel heller dukke opp om dere senere ønsker barn sammen.

 

Anonymkode: 1330d...eb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som plomma i egget for alle parter. Kanskje unntatt din samboer/kjæreste, men så lenge han er enig i at det er ei ordning som fungerer, så virker det helt topp. Økonomi er jo også et spørsmål, men virker som det ikke er noe problem å holde to boliger? 

Problemet kan vel heller dukke opp om dere senere ønsker barn sammen.

 

Anonymkode: 1330d...eb5

Så nå at du hadde skrevet at dere ikke tenkte på å få barn sammen, så stryk det siste.

Anonymkode: 1330d...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...