Gå til innhold

Når mener du at en person er rik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rikdom har ingenting med penger å gjøre i mine øyne. Jeg ser på meg selv som rik, men ikke med penger. Jeg er rik på den måten at jeg har 3 friske barn, er samboer på 20. året, har 2 katter, eier en leilighet og har stor familie. 

Uansett hvor mye penger man har, så kan man ikke kjøpe seg lykke, kjærlighet o.l. Jo, klart man kan kjøpe alt man har drømt om, men for meg så er ikke det å være rik.

Jeg og samboeren har nok penger til at vi klarer oss, vi har sparepenger på konto, vi kan kjøpe en ny vaskemaskin f eks hvis det er behov for det og vi har penger til å fikse bilen hvis den må på verksted. Vi har penger til klær på kroppen, tak over hodet, mat på bordet og en seng å sove i. Jeg tror ikke at jeg hadde vært mer rik hvis jeg hadde hatt mer penger. 

Når jeg tenker generelt, så er man jo gjerne rik når man er økonomisk uavhengig og kan leve et ganske behagelig liv uten å bekymre seg for penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent økonomisk Ca 400 mill hvis du bor i Oslo. 50-100 for en bra bolig. Så bør resten gi en bra avkasting. 

Anonymkode: 7e35c...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig liten avsporing, men jeg lurer på hvor lenge ordet millionær kommer til å overleve. Det stammer fra en tid da millionærer kunne leve på rentene. Nå lever man ikke lenge på en million lenger, og renter er vel også snart historie.

Anonymkode: b8be6...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig liten avsporing, men jeg lurer på hvor lenge ordet millionær kommer til å overleve. Det stammer fra en tid da millionærer kunne leve på rentene. Nå lever man ikke lenge på en million lenger, og renter er vel også snart historie.

Anonymkode: b8be6...a19

Ordet overlever så lenge folk er millionærer.

Anonymkode: 50fbf...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/13/2020 at 11:23 PM, Traktorlesba96 said:

når hen kan gå på shopping uten å se på prislappen!

Olav Thon pruter jo på priser, har jeg hørt. Ikke rart i at han er rik :blink: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/19/2020 at 9:35 PM, AnonymBruker said:

Ordet overlever så lenge folk er millionærer.

Anonymkode: 50fbf...451

Men omtrent alle med bolig er jo nå millionærer. Så da vil det ordet egentlig overleve helt til en million er så lite verdt at den forsvinner, som 50-øringen?

Anonymkode: b8be6...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt. I verdenssammenheng er jeg ganske rik. I dagligdagse Norge er jeg ikke det.

Jeg tenker at man er rik om man har en god formue eller en solid inntekt over tid.

  • Tjener man 5 millioner (og kan fortsette å gjøre det )i året tenker jeg man er rik.
  • Har man over 10 millioner i formue tenker jeg man er rik.

Men - man ser jo ikke på noen hvor mye de har i banken på utseende eller huset de eier, så ikke alltid lett å vite. Vanskelig å vite hvor på kronen man skal trekke grensene, men tenker dette er sånn ca.

 

På 19.9.2020 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Mulig liten avsporing, men jeg lurer på hvor lenge ordet millionær kommer til å overleve. Det stammer fra en tid da millionærer kunne leve på rentene. Nå lever man ikke lenge på en million lenger, og renter er vel også snart historie.

Anonymkode: b8be6...a19

Ettersom vi er såpass påvirket av USA og 1 mill dollar fremdeles er et stort beløp tenker jeg det vil leve lengre pga. det. Men helt enig, Millionær betyr jo liksom "rik", men hadde jeg solgt alt jeg eide hadde jeg satt igjen med flere millioner, uten at jeg ville kategorisere meg selv som rik av den grunn. (Jeg hadde satt igjen med mye mindre enn 10 millioner og jeg tjerner ikke 5 millioner i året).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en person har mer enn bare penger, da er man rik i mine øyne 😜

Anonymkode: 0d1bb...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Ordet overlever så lenge folk er millionærer.

Anonymkode: 50fbf...451

Men hva er millionær? Vi har hus verdt 4,5 millioner og lån på litt under 3 millioner. Er vi da millionærer? Har det semi-trangt økonomisk, synes jeg selv, kan aldri kjøpe noe uten å sjekke prislappen og hvor mye som står igjen på konto. Men er jo på sett og vis millionær? 

Anonymkode: a54a2...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...