Gå til innhold

Neste sommer kan ABB søke om prøveløslatelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, om han ikke regnes som farlig lengre, kan kan slippe ut.

Anonymkode: ce9eb...17c

Tviler på at han slipper ut. Mannen angrer ikke engang og har selv sagt at han kunne gjort det samme igjen. Han er diagnostisert med narsissistisk pf og dyssosial pf. Han er i høyeste grad farlig, og det tror jeg ingen sakkyndige kommer til å være uenig i. 
 

 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.9.2020 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han overlever 24 timer ute i det fri nei.

Anonymkode: 5c3a7...696

At han slipper fri er helt usannsynlig. Men skulle det ha skjedd, så tror jeg han kan være ganske så trygg. Folk trodde jo heller ikke at Jan Helge Andersen skulle bli gamle karen ute i det fri. Men han lever i beste velgående. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABB /FH vil gå inn i evigheten som en med gjentakelsesfare. Altså, forvaringsdommen hans vil bli gjeldende ikke bare i 10, 15 eller 21 år, men mest sannsynlig inn i den store evigheten. 

ABB/FH har bedrevet sitt samfunnsmessige og politiske syn videre fra cella, og har kontakter med omverdenen gjennom brev. Selv om han f.eks har et opphold på 10 år fra dette vil det likevel ligge en gjentakelsesfare over han med sine ekstreme holdninger. ABB/FH var ikke psykotisk/utilregnelig i gjerningsøyeblikket, og han har heller ikke vært det siden. Han utførte tross alt et grusomt angrep som tok han 1,5 - 2 år å forberede og planlegge ned i detaljer, og har fortsatt med sine ekstreme holdninger videre. Det vil aldri være noe annet enn gjentakelsesfare ved denne mannen, uansett hvordan han oppfører seg i fengselet. Han er i tillegg tidenes største manipulator, så å friskmelde han fra gjentakelsesfaren er nærmest umulig. 

Vi trenger ikke å bekymre oss for at denne mannen går løs. Noensinne. Så får vi håpe mediedekningene rundt rettsakene om hans prøveløslatelse holder seg på et minimum. Helst bare gjennom en liten notis nederst på nettsidene. 

Anonymkode: 78d65...de8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Buldre skrev:

Vi kan vel fastslå at vedkommende ikke forstår hvordan dette fungerer. 

Det er nok på det rene.

Anonymkode: ce9eb...17c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Tviler på at han slipper ut. Mannen angrer ikke engang og har selv sagt at han kunne gjort det samme igjen. Han er diagnostisert med narsissistisk pf og dyssosial pf. Han er i høyeste grad farlig, og det tror jeg ingen sakkyndige kommer til å være uenig i. 
 

 

Det er din mening. Jeg bare poengterer at om han ikke regnes som farlig lengre, kan han slippes ut.

Anonymkode: ce9eb...17c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er din mening. Jeg bare poengterer at om han ikke regnes som farlig lengre, kan han slippes ut.

Anonymkode: ce9eb...17c

Ja, det er nettopp dette. Jeg håper det aldri skapes grunnlag for å løslate ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg misliker hele greiene med forvaring/fengsel. 

Han slipper kanskje ut før tiden fordi han har "oppført seg bra"? Mot hvem da? Mot tenåringene som ble brutalt henrettet? 

At han har vært "hyggelig" i fengselet, burde ikke tilsi mildere straff. Det er ikke fengselet som ble rammet av hans grusomheter. 

Få buret ham inn. For alltid. 

Anonymkode: 0aa76...467

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Få buret ham inn. For alltid. 

Anonymkode: 0aa76...467

Men han er jo det. All dette prøveløslatelsetullet er det jo dere som drar frem ved å bekymre dere. ABB/FH kommer aldri ut igjen, så det er ingen grunn til å tro noe annet. Norsk rettsvesen ville aldri svekket seg selv og sitt omdømme ved å tillate han å gå fri. Gjentakelsesfare vil alltid være et argument imot hans prøveløslatelse, og han vil aldri bli friskmeldt fra dette. 

Anonymkode: 78d65...de8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten at ABB ikke får noe rettsak hvert år om prøveløslatelse. Jeg tror hans søknad vil bli avvist lenge før den kommer så langt. Enten av rettsmedisinere eller av retten selv. Men ABB kommer nok til å søke hvert eneste år. Hva annet kan man forvente? At han bare sitter i ro og godtar fengselet når der finnes en hypotetisk mulighet for å komme ut? Men det vil han aldri oppnå noe med, annet enn publisitet. Og tydeligvis bekymring ute blant befolkningen. Noe han sikkert godter seg med. Så ikke la han "vinne" bekymringen deres! 

Anonymkode: 78d65...de8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Buldre skrev:

Vi kan vel fastslå at vedkommende ikke forstår hvordan dette fungerer. 

Tror vi kan fastslå at du ikke vet hva som ligger til grunn for den sakkyndige vurderingen som etterhvert å tas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å få testet rettsstaten grundig, det skal være sikkert og visst.

Jeg tror han kommer til å slippe ut på et tidspunkt, men ikke før dommen er sonet ferdig. Når han kommer ut vil vi få en debatt angående straffenivået i Norge, som vil resultere i høyere straffer slik at «den neste ABB» aldri kommer ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo like rettigheter som alle andre på papiret. men i praksis kommer de til å sørge for at han blir sittende inne.

Anonymkode: 4bd0a...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.9.2020 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han overlever 24 timer ute i det fri nei.

Anonymkode: 5c3a7...696

13 timer siden, Tension skrev:

Må vel være nok pårørende som ville vært villig til å sitte på hotell for å få tatt ordentlig hevn.

Ser mange uvettige folk snakke om å hevne seg. Godt det bare er tomme ord fra feige folk. Ingen vil ta den risikoen for seg og sine. 

Anonymkode: f08ac...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser mange uvettige folk snakke om å hevne seg. Godt det bare er tomme ord fra feige folk. Ingen vil ta den risikoen for seg og sine. 

Anonymkode: f08ac...255

Det er nok flere enn bare Ingen som er villig til å ta den risikoen. Litt som at Ingen drepte Lee Harvey Oswald.

Anonymkode: cfd8e...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han noensinne slipper ut, kommer han aldri til å være trygg. Jeg snakker ikke nødvendigvis om drap, men noen runder med grisejuling blir det garantert. 

Anonymkode: 9b5b5...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han noensinne slipper ut, kommer han aldri til å være trygg. Jeg snakker ikke nødvendigvis om drap, men noen runder med grisejuling blir det garantert. 

Anonymkode: 9b5b5...04c

Allerede før dommen var klar, var det flere som sa at den dagen han kanskje slippe ut kommer folk til å jakte på han og skyte han med like mange kuler som han drepte og skadet folk. 
 

Og så tenker jeg siden dette er Norge hadde han sikkert blitt flyttet til en hemmelig adresse, fått nytt navn og politi folk som beskyttet han hjemme. Helt sikkert. 
 

Håper ikke han slipper ut. Han har kostet og koster fremdeles mye på statens budsjett. 

Anonymkode: 44f6f...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...