Gå til innhold

Neste sommer kan ABB søke om prøveløslatelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker allerede at jeg gruer meg til mediespetakkelet og all opppmekrsomheten som kommer fram igjen når domstolene skal ta stilling til ABB sin søknad om prøveløslatelse.

Og ikke bare det. Dette kommer nå til å skje hver sommer i uoverskuelig fremtid.

Anonymkode: 1bafa...ca2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare slipp han ut så blir det ikke mer mediaspetakkel...

Anonymkode: cfd8e...716

Da blir det kose-intervjuer og boklanseringer

Anonymkode: 945fd...df9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det kose-intervjuer og boklanseringer

Anonymkode: 945fd...df9

Tror ikke han overlever 24 timer ute i det fri nei.

Anonymkode: 5c3a7...696

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det kose-intervjuer og boklanseringer

Anonymkode: 945fd...df9

Hvordan skal de kunne intervjue en som er død mener du?

Anonymkode: cfd8e...716

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir en stadig offerplaging om enn ikke hvert år. Enda verre blir det når han har sonet sin fulle dom og må behandles som enhver annen rehabilitert forvaringsdømt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke til og skje.

Anonymkode: ae28b...82f

Hva mener du? Ja, han kommer til å få avslag, Men mediene kommer jo til dekke alt som blir sagt og gjort i forbindelse med saken, de kommer til å intervjuet forsvarer og dommer, og alle bevegelser i rettsalen vil bli rapport om. Og de må selvsagt sette dette i sammenheng slik at de faktisk må skrive om bakgrunnen for saken. Og vipps så er vi på den igjen. Og igjen året etter, og igjen året etter osv.

Anonymkode: c1ef7...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Buldre skrev:

Det blir en stadig offerplaging om enn ikke hvert år. Enda verre blir det når han har sonet sin fulle dom og må behandles som enhver annen rehabilitert forvaringsdømt.

Forvarings dommer kan og blir utvidet. Når han nærmer seg slutten må han igjen vurdering av fagfolk, og derret kan dommen utvides med 1-5 år.. Og samme prosess når den tiden er ute. 

Han han har ikke "vanlig" fengselsstraff. 

Anonymkode: 34a1f...e29

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Buldre skrev:

Det blir en stadig offerplaging om enn ikke hvert år. Enda verre blir det når han har sonet sin fulle dom og må behandles som enhver annen rehabilitert forvaringsdømt.

Hans fulle dom kan være livstid. Forvaringen hans kan (og antagelig vil) bli fornyet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forvarings dommer kan og blir utvidet. Når han nærmer seg slutten må han igjen vurdering av fagfolk, og derret kan dommen utvides med 1-5 år.. Og samme prosess når den tiden er ute. 

Han han har ikke "vanlig" fengselsstraff. 

Anonymkode: 34a1f...e29

Nettopp. Han skaø behandles som enhver annen forvaringsdømt, noe som betyr at han kan slippe fri etter sonet 21 år (og i prinsippet10 år minstetid, men det skjer ikke pga sakens natur).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir noe styr jeg. Det er ikke noe rettsak som skal til, kun vurdering av eksperter. Og den vurderingen er over før den igrunn er begynt, den mannen slipper aldri ut. Så et par artikler er nok maks.

Anonymkode: f58d5...d1f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Hans fulle dom kan være livstid. Forvaringen hans kan (og antagelig vil) bli fornyet. 

Kun om fagfolkene som skal vurdere mener det er sannsynlig at han dreper igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det blir noe styr jeg. Det er ikke noe rettsak som skal til, kun vurdering av eksperter. Og den vurderingen er over før den igrunn er begynt, den mannen slipper aldri ut. Så et par artikler er nok maks.

Anonymkode: f58d5...d1f

Det blir rettsak jo. Det er domstolene som bestemmer.

Det var jo til og med massiv pressedekning av saken om soningforhold, som ikke engang handlet om straff. Så massiv at saken måtte flyttes til en gymsal for å få plass til alle mediene.

Anonymkode: c1ef7...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/13/2020 at 10:09 AM, AnonymBruker said:

Tror ikke han overlever 24 timer ute i det fri nei.

Anonymkode: 5c3a7...696

Må vel være nok pårørende som ville vært villig til å sitte på hotell for å få tatt ordentlig hevn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke har vil slippe ut. Er mange som ønsker han død, men jeg tror heller ikke at fleste parten av de som ønsker det kunne gjennomført det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sirenas skrev:

Jeg håper at forvaringsdommen fungere som den skal og at mannen derfor aldri slipper ut. Noensinne!

 

Om sakkyndige vurderer det til at det ikke er gjentagelsesfare så har han dessverre rett til å slippes fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Buldre skrev:

Om sakkyndige vurderer det til at det ikke er gjentagelsesfare så har han dessverre rett til å slippes fri.

Det kan jeg aldri tenke meg at sakkyndige vil vurdere at det ikke er. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...