Brunello Skrevet 13. september 2020 #41 Skrevet 13. september 2020 Personlig husker jeg ikke om jeg spanderte de første gangene jeg og kona var på date, men jeg tror jeg gjorde det. Har ikke noe imot å spandere på andre. Men synes egentlig det er litt komisk at enkelte kvinner ønsker å beholde gamle kjønnsmønstre der det er til kvinnens fordel og endre det som er til ulempe. Kanskje litt lite romantisk holdning, men tenker at så lenge man knapt kjenner hverandre er det greit å dele. Etter hvert som man er sikker på at dette er noe man vil, er det mer naturlig å spandere. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #42 Skrevet 14. september 2020 Må være så ærlig å si at hos meg er det kynismen som rår vedr betaling på date. Er dama tilsvarende lik eller lavere på utseende skalaen blir regningen delt. Dersom kvinnen er noen hakk over meg insisterer jeg å betale på date. Variabler som hvor mange stevnemøter vi har vært på tidligere osv spiller jo også inn. Aldri fått noen reaksjoner hverken ene eller andre veien. Mann Anonymkode: 856f1...449
Antiviruset Skrevet 14. september 2020 #43 Skrevet 14. september 2020 På 13.9.2020 den 7.21, AnonymBruker skrev: Når en mann betaler på date med forventning om at dette blir noe "mer", er det egentlig en form for kjøp av sex, og derfor også manipulasjon og prostitusjon av kvinnekroppen. Rent teknisk sett er ikke forskjellen stor på en mann som betaler kr.1000 på en date, og en mann som betaler kr.1000 til en prostituert for sex 20.000 i bot til alle menn som spamderer på date for forsøk på sexkjøp, og krisehjelp til alle kvinnelige ofre som opplever dette ...? Anonymkode: 80982...0cd Virkelig! Den horen som trakterer deg for 1000 kroner er vel enda ikke født så det der tullet der kan du bare legge bak deg med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #44 Skrevet 14. september 2020 Man betaler selvfølgelig for seg selv. Det er også lov å spandere hvis man en gang har litt mer penger enn den andre. Det har nå gått 70 år hvor kvinner har vært ute i arbeidslivet, så det er selvfølgelig helt latterlig at dette fortsatt er en diskusjon. Hilsen kvinne Anonymkode: 56bc8...d70 3
Engel Skrevet 14. september 2020 #45 Skrevet 14. september 2020 Forventer alltid at man deler regningene, spesielt på de første datene. Men om en mann tilbyr å spandere en kaffe så nekter jeg han ikke det. Det er jo en liten sum. Da prøver jeg heller å spandere neste gang. MEN om noen foreslår noe dyrt på date så syns jeg på en måte det er drøyt å forvente at den som bli invitert skal ta halve regninga også. Det er jo ikke sikkert vedkommende egentlig har råd til det. Som ung er det ikke alltid man er tøff nok til å si noe om det. Så jeg tenker at det er fornuftig for begge parter å ikke legge opp til dater som koster mye i starten. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #46 Skrevet 14. september 2020 3 timer siden, Antiviruset skrev: Virkelig! Den horen som trakterer deg for 1000 kroner er vel enda ikke født så det der tullet der kan du bare legge bak deg med en gang. I Tyskland er 1000 kroner dyrt. Anonymkode: efb0f...fa7
Ariana807 Skrevet 14. september 2020 #47 Skrevet 14. september 2020 På 13.9.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev: Jeg har bestandig tilbudt meg å betale på datene min, selv om at jeg ikke mener det er helt riktig. Jeg mener at man skal betale hver for seg. Dette er fordi det er vel ikke slik at menn er mer interessert i å gå på date enn kvinnen. Begge bør jo være like interessert i møtes. Man kan selvfølgelig argumentere med at den som ber ut betaler. Vel nå er det slik i det virkelig liv at det er i stor grad menn som tar den risikoen å be ut. Hadde man belaget seg på at kvinner skulle be menn ut, så har det nok vært mye færre folk som datet i det hele tatt. Dette er fordi menn er mye mer risikovillige enn damer på generell basis. Men skal det tolkes slik at om en mann betaler for en dame på date, så betaler mannen for at kvinnen konsumerer varer for så å gi bort tjenesten med å være sosial med mannen? Selve det at menn betaler for kvinner på dater kommer i fra den tiden der menn jobbet og kvinner var hjemme med barn og naturligvis tjente ikke kvinner penger til å betale for seg. Men vi lever i en tid der både menn og kvinner jobber, hvor begge som regel tjener nok penger til livets opphold. Man kan selvfølgelig si at gentlemen ville betalt for kvinner på date, men vi levere også i en tid der mange har lært å behandle hverandre likeverdig uavhengig av kjønn. Man bør selvfølgelig reise seg å gi bort sitteplassen for eldre og gravide på bussen/trikken/toget. Jeg mener at det at menn alltid betaler ikke hører hjemme i det tjuende århundre fordi både menn og kvinner stiller likt og det er ikke slik at den ene parten for mer ut av å møtes enn den andre og derfor skal betale alt. Det er hyggelig å bli spandert på og det kan man gjerne godta, men det burde ikke være en forventning. Anonymkode: c7d87...3f8 Jeg sitter alltid klar med lommeboka når jeg er på date, men samtlige menn har nektet meg å betale for meg selv. Jeg liker ikke å bli betalt for, jeg tjener nå mine egne penger og kan fint betale for meg selv, men hva gjør man når man ikke får lov 😅
Antiviruset Skrevet 14. september 2020 #48 Skrevet 14. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Tyskland er 1000 kroner dyrt. Da må du legge til reise og opphold, det blir dyrt også 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #49 Skrevet 14. september 2020 På 13.9.2020 den 0.44, SoWhat? skrev: Jeg er veldig langt fra gjerrig gitt. Og hvis du leser hva jeg skriver, så skrev jeg "den som inviterer" Det kan da like godt være meg. Men sjelden på første date. Menn har alltid invitert først. Er stort sett alltid menn som inviterer til date så det blir bare feil. Grunnen til at menn spanderte før var fordi kvinner var hjemmeværende. Vi lever faktigst i 2020😩 Anonymkode: 18568...0c8 2
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #50 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er stort sett alltid menn som inviterer til date så det blir bare feil. Grunnen til at menn spanderte før var fordi kvinner var hjemmeværende. Vi lever faktigst i 2020😩 Anonymkode: 18568...0c8 Fordi du faktisk svarte ryddig, så kan jeg si at jeg har spandert på menn. Men det var fordi han ene var arbeidsledig og han andre en ganske fattig kreativ sjel. Spanderte mye på dem jeg. Men menn vil helst ikke, og det kan ikke jeg noe for. Men å dele går de med på.
sirenas Skrevet 14. september 2020 #51 Skrevet 14. september 2020 Blir jeg invitert ut av en mann på middag så får han jaggu betale! Det er mulig jeg har vært heldig med valg av dates, men dette er ett ikke-problem!
Million Skrevet 14. september 2020 #52 Skrevet 14. september 2020 Hadde jeg gått på date, hadde jeg blitt fysisk uvel ved bare tanken på å sitte der og la mannen betale! Nei, fy søren, det hadde jeg ikke greid, å la en fremmed betale for det jeg har spist og drukket!?? Jeg hadde forlangt å få betale min del av det hele. Ikke snakk om noe annet. Ja til deling av regningen på date! Senere, om man går inn i et fast forhold og slikt, så kan kanskje mannen, om han insisterer og er svært oppsatt på det, kanskje få lov å betale en sjelden gang når vi er ute. Men bare en gang i blant, og kun om han virkelig insisterte. Ellers hadde jeg gått ut fra at vi betaler hver for oss. Og jeg er over 50, by the way. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #53 Skrevet 14. september 2020 På 13.9.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev: Jeg har bestandig tilbudt meg å betale på datene min, selv om at jeg ikke mener det er helt riktig. Jeg mener at man skal betale hver for seg. Dette er fordi det er vel ikke slik at menn er mer interessert i å gå på date enn kvinnen. Begge bør jo være like interessert i møtes. Man kan selvfølgelig argumentere med at den som ber ut betaler. Vel nå er det slik i det virkelig liv at det er i stor grad menn som tar den risikoen å be ut. Hadde man belaget seg på at kvinner skulle be menn ut, så har det nok vært mye færre folk som datet i det hele tatt. Dette er fordi menn er mye mer risikovillige enn damer på generell basis. Men skal det tolkes slik at om en mann betaler for en dame på date, så betaler mannen for at kvinnen konsumerer varer for så å gi bort tjenesten med å være sosial med mannen? Selve det at menn betaler for kvinner på dater kommer i fra den tiden der menn jobbet og kvinner var hjemme med barn og naturligvis tjente ikke kvinner penger til å betale for seg. Men vi lever i en tid der både menn og kvinner jobber, hvor begge som regel tjener nok penger til livets opphold. Man kan selvfølgelig si at gentlemen ville betalt for kvinner på date, men vi levere også i en tid der mange har lært å behandle hverandre likeverdig uavhengig av kjønn. Man bør selvfølgelig reise seg å gi bort sitteplassen for eldre og gravide på bussen/trikken/toget. Jeg mener at det at menn alltid betaler ikke hører hjemme i det tjuende århundre fordi både menn og kvinner stiller likt og det er ikke slik at den ene parten for mer ut av å møtes enn den andre og derfor skal betale alt. Det er hyggelig å bli spandert på og det kan man gjerne godta, men det burde ikke være en forventning. Anonymkode: c7d87...3f8 Den som ber ut betaler. Du kan unngå dette ved å aldri be ut. Og kose deg med pengene dine isteden. Anonymkode: 5398c...628 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #54 Skrevet 14. september 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Må være så ærlig å si at hos meg er det kynismen som rår vedr betaling på date. Er dama tilsvarende lik eller lavere på utseende skalaen blir regningen delt. Dersom kvinnen er noen hakk over meg insisterer jeg å betale på date. Variabler som hvor mange stevnemøter vi har vært på tidligere osv spiller jo også inn. Aldri fått noen reaksjoner hverken ene eller andre veien. Mann Anonymkode: 856f1...449 Den var ny! Utseende hennes bestemmer altså om du spanderer eller ikke? Anonymkode: a940d...290
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #55 Skrevet 14. september 2020 3 minutter siden, Million skrev: Hadde jeg gått på date, hadde jeg blitt fysisk uvel ved bare tanken på å sitte der og la mannen betale! Nei, fy søren, det hadde jeg ikke greid, å la en fremmed betale for det jeg har spist og drukket!?? Jeg hadde forlangt å få betale min del av det hele. Ikke snakk om noe annet. Ja til deling av regningen på date! Senere, om man går inn i et fast forhold og slikt, så kan kanskje mannen, om han insisterer og er svært oppsatt på det, kanskje få lov å betale en sjelden gang når vi er ute. Men bare en gang i blant, og kun om han virkelig insisterte. Ellers hadde jeg gått ut fra at vi betaler hver for oss. Og jeg er over 50, by the way. Du er jo hjernevasket Anonymkode: 5398c...628
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #56 Skrevet 14. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må være så ærlig å si at hos meg er det kynismen som rår vedr betaling på date. Er dama tilsvarende lik eller lavere på utseende skalaen blir regningen delt. Dersom kvinnen er noen hakk over meg insisterer jeg å betale på date. Variabler som hvor mange stevnemøter vi har vært på tidligere osv spiller jo også inn. Aldri fått noen reaksjoner hverken ene eller andre veien. Mann Anonymkode: 856f1...449 Oi. Jeg vil gjerne være flue på veggen når du forteller en date at hun må betale for seg selv fordi hun ikke er pen nok. Vær så snill!! Anonymkode: 5398c...628
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #57 Skrevet 14. september 2020 Har dere sett den tråden med hun gravide samboeren hvor mannen verken vil bidra til baby elles matbudsjett? Ja, det er 2020. Ja, kvinner tjener egne penger. Får man barn sammen, trenger kvinnen likevel å bli ivaretatt. Kanskje det ikke er så dumt å være bare bittelitt gammeldags noen ganger. Bare ørlite. Det kan være symbolsk, men lurt nok. For å velge seg en mann som faktisk kan vise omsorg og som stiller opp. Anonymkode: eecb5...8db 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #58 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere sett den tråden med hun gravide samboeren hvor mannen verken vil bidra til baby elles matbudsjett? Ja, det er 2020. Ja, kvinner tjener egne penger. Får man barn sammen, trenger kvinnen likevel å bli ivaretatt. Kanskje det ikke er så dumt å være bare bittelitt gammeldags noen ganger. Bare ørlite. Det kan være symbolsk, men lurt nok. For å velge seg en mann som faktisk kan vise omsorg og som stiller opp. Anonymkode: eecb5...8db Nemlig. Det er nettopp en slik fyr man får når man går på date med en som ber damen betale selv. Anonymkode: 5398c...628 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #59 Skrevet 14. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere sett den tråden med hun gravide samboeren hvor mannen verken vil bidra til baby elles matbudsjett? Ja, det er 2020. Ja, kvinner tjener egne penger. Får man barn sammen, trenger kvinnen likevel å bli ivaretatt. Kanskje det ikke er så dumt å være bare bittelitt gammeldags noen ganger. Bare ørlite. Det kan være symbolsk, men lurt nok. For å velge seg en mann som faktisk kan vise omsorg og som stiller opp. Anonymkode: eecb5...8db Eller han som krangler på 350,- ved salg av etellerannet. Anonymkode: 3f6dd...276 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #60 Skrevet 14. september 2020 46 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere sett den tråden med hun gravide samboeren hvor mannen verken vil bidra til baby elles matbudsjett? Ja, det er 2020. Ja, kvinner tjener egne penger. Får man barn sammen, trenger kvinnen likevel å bli ivaretatt. Kanskje det ikke er så dumt å være bare bittelitt gammeldags noen ganger. Bare ørlite. Det kan være symbolsk, men lurt nok. For å velge seg en mann som faktisk kan vise omsorg og som stiller opp. Anonymkode: eecb5...8db Dette har jo ingen sammenheng. At den mannen er en dott har ingenting med dating og betaling å gjøre. Før i tida var menn "gentlemen" som betalte alt på date, og så ga de kjæresten rundjuling støtt og stadig etter at de hadde blitt kjent. Nå prøver ikke så mange menn å fremstå på en spesiell måte lenger, men samtidig har mindre religion og mer likestilling ført til at vold hovedsakelig utføres av de relstivt sett få som faktisk har diagnoser som f.eks. dyssosial personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: f27a3...f6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå