AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Jeg har bestandig tilbudt meg å betale på datene min, selv om at jeg ikke mener det er helt riktig. Jeg mener at man skal betale hver for seg. Dette er fordi det er vel ikke slik at menn er mer interessert i å gå på date enn kvinnen. Begge bør jo være like interessert i møtes. Man kan selvfølgelig argumentere med at den som ber ut betaler. Vel nå er det slik i det virkelig liv at det er i stor grad menn som tar den risikoen å be ut. Hadde man belaget seg på at kvinner skulle be menn ut, så har det nok vært mye færre folk som datet i det hele tatt. Dette er fordi menn er mye mer risikovillige enn damer på generell basis. Men skal det tolkes slik at om en mann betaler for en dame på date, så betaler mannen for at kvinnen konsumerer varer for så å gi bort tjenesten med å være sosial med mannen? Selve det at menn betaler for kvinner på dater kommer i fra den tiden der menn jobbet og kvinner var hjemme med barn og naturligvis tjente ikke kvinner penger til å betale for seg. Men vi lever i en tid der både menn og kvinner jobber, hvor begge som regel tjener nok penger til livets opphold. Man kan selvfølgelig si at gentlemen ville betalt for kvinner på date, men vi levere også i en tid der mange har lært å behandle hverandre likeverdig uavhengig av kjønn. Man bør selvfølgelig reise seg å gi bort sitteplassen for eldre og gravide på bussen/trikken/toget. Jeg mener at det at menn alltid betaler ikke hører hjemme i det tjuende århundre fordi både menn og kvinner stiller likt og det er ikke slik at den ene parten for mer ut av å møtes enn den andre og derfor skal betale alt. Det er hyggelig å bli spandert på og det kan man gjerne godta, men det burde ikke være en forventning. Anonymkode: c7d87...3f8 10
Skyblue7 Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Hadde nok delt regningen på date ja! Men skjønner det kan bli litt forvirring når man blir «bedt» på date da, da kan det jo tolkes som at den som ber skal betale. Altså, om jeg blir bedt på middag av foreldrene mine eller arbeidsgiver så forventer jeg jo heller ikke å betale.. Men om man kommer frem til det sammen, «Kanskje vi skal ta oss en middag», så er det veldig naturlig å dele. Jeg og kjæresten min pleier å betale annenhver gang (tjener likt), men ex mannen min betalte nok mye oftere enn meg, men så tjente han også dobbelt så mye.. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Tar gjerne annenhver runde i baren. Anonymkode: 83129...456 4
Silva Pluvialis Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 Jeg tenker at det er en selvfølge at man betaler selv om ingenting annet er avtalt på forhånd. Det blir feil å forvente at andre skal spandere på en. 10
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 Jeg går alltid utifra at vi deler regningen. Hvis han insisterer på å spandere middag takker jeg pent, og insiterer på å spandere neste gang, eller så spanderer jeg drinkene etterpå og evt kino 🙂 Ting skal være likt uansett hvor mye man tjener. De jeg har datet har som oftest tjent mye mer en meg, han ene jeg var samen med i 5 år hadde millionlønn. Men jeg insisterte fortsatt på å dele likt. Fikk dårlig samvittighet hvis han spanderte for mye, og føler meg likeverdig når vi betaler like mye 🙂 Anonymkode: 584eb...f1b 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 4 minutter siden, SoWhat? said: Den som inviterer betaler. Hvis du blir invitert ut, krever du at daten betaler for deg? Gjelder det venner også? Anonymkode: 83129...456 1
SoWhat? Skrevet 12. september 2020 #8 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du blir invitert ut, krever du at daten betaler for deg? Gjelder det venner også? Anonymkode: 83129...456 Venner inviterer ikke. De kommer med forslag, og det blir noe annet. Jeg krever ikke, jeg forventer det. Og jeg er allergisk mot smålige og gjerrige personer. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #9 Skrevet 12. september 2020 Just now, SoWhat? said: Venner inviterer ikke. De kommer med forslag, og det blir noe annet. Jeg krever ikke, jeg forventer det. Og jeg er allergisk mot smålige og gjerrige personer. Men er du ikke selv ganske smålig og gjerrig, når du forventer å slippe å betale? Anonymkode: 83129...456 12
SoWhat? Skrevet 12. september 2020 #10 Skrevet 12. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er du ikke selv ganske smålig og gjerrig, når du forventer å slippe å betale? Anonymkode: 83129...456 Jeg er veldig langt fra gjerrig gitt. Og hvis du leser hva jeg skriver, så skrev jeg "den som inviterer" Det kan da like godt være meg. Men sjelden på første date. Menn har alltid invitert først.
Virrevirrevapp Skrevet 12. september 2020 #11 Skrevet 12. september 2020 Ta en kaffe sammen, da spiller det ingen rolle hvem som betaler. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #12 Skrevet 12. september 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er du ikke selv ganske smålig og gjerrig, når du forventer å slippe å betale? Anonymkode: 83129...456 Words! Er allergisk mot sånne som forventer at andre spanderer. Anonymkode: bddb3...be4 6
norw Skrevet 12. september 2020 #13 Skrevet 12. september 2020 Jeg har kun spandert på én dame første gangen vi treffes, og ser ikke for meg å gjøre det igjen. Virker helt feil. Da spanderer jeg heller på en kompis. På date betaler man i utgangspunktet for seg og sitt, men også greit å spandere på hverandre (men begge veier isåfall og det må være like naturlig at hun spanderer først). 2
norw Skrevet 12. september 2020 #14 Skrevet 12. september 2020 48 minutter siden, SoWhat? skrev: Den som inviterer betaler. Ja, den dagen damer er i nærheten av å ta initiativet til bortimot halvparten av datene. Det ser jeg frem til. 5
norw Skrevet 12. september 2020 #15 Skrevet 12. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er du ikke selv ganske smålig og gjerrig, når du forventer å slippe å betale? Anonymkode: 83129...456 Jepp. Snylteholdning. 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 52 minutter siden, SoWhat? skrev: Venner inviterer ikke. De kommer med forslag, og det blir noe annet. Jeg krever ikke, jeg forventer det. Og jeg er allergisk mot smålige og gjerrige personer. Allergisk mot smålig og gjerrige mennesker? Det inkluderer deg også... Skal bare ha og ha og ha. For Gudene skal vite at du aldri inviterer ut... I hvert fall ikke på en mann.. Og skulle det mot formodning skje så spandere du aldri på enn mann.. Hyklerske kvinner blir jeg utrolig kvalme av Anonymkode: c2a85...b9f 6
Konungr Skrevet 13. september 2020 #17 Skrevet 13. september 2020 4 timer siden, SoWhat? skrev: Venner inviterer ikke. De kommer med forslag, og det blir noe annet. Jeg krever ikke, jeg forventer det. Og jeg er allergisk mot smålige og gjerrige personer. Jeg for min del er allergisk mot snyltere. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #18 Skrevet 13. september 2020 Den som ber ut betaler, en kaffedate holdet i massevis. Er uansett ikke interessert i å sitte i to timer på restaurant med en jeg ikke kjenner. Det er slitsomt første gangen. Det er bedre å møtes en halvtime for å se om kjemien er der. Anonymkode: a0dc6...acf 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #19 Skrevet 13. september 2020 Jeg har begynt å bare gå på turdater, er så mange rare menn på tinder som fremstiller seg annerledes enn de egentlig er, så jeg må på mange dater for å finne noen og er ikke interessert i å betale masse for å henge med folk jeg har null kjemi med. Vil heller bruke de pengene på kafe med venner eller familie og kollegaer. Anonymkode: a0dc6...acf 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #20 Skrevet 13. september 2020 Når en mann betaler på date med forventning om at dette blir noe "mer", er det egentlig en form for kjøp av sex, og derfor også manipulasjon og prostitusjon av kvinnekroppen. Rent teknisk sett er ikke forskjellen stor på en mann som betaler kr.1000 på en date, og en mann som betaler kr.1000 til en prostituert for sex 20.000 i bot til alle menn som spamderer på date for forsøk på sexkjøp, og krisehjelp til alle kvinnelige ofre som opplever dette ...? Anonymkode: 80982...0cd 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå