NorthernLight Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 43 nye smittede i Bergen siden i går. Flere er eldre personer. At mange ikke tar ansvar i en pandemi er helt uforståelig. Burde bli bøter som svir til folk som driter i smittevern. 12
Den Sagnomsuste Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 (endret) Håper festen smaker godt når dødsfallene begynner å renne inn! Utrolig hvor vettløse og skamløse noen er Endret 12. september 2020 av Den Sagnsomsuste 9
NorthernLight Skrevet 12. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, Den Sagnsomsuste skrev: Håper festen smaker godt når dødsfallene begynner å renne inn! Utrolig å vettløse og skamløse noen er Ja det er helt utrolig. Man ser jo også her på forumet hvor mange som ikke tar Covid-19 alvorlig. 10
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 🙄 43 smittede wow!! Nå er det alvorlig!!!! Not...ingen pandemi i norge.. det dør ca 40 000 personer hvert år i norge. Det er gjennomstittlig over 100 om dagen. Har dødd i underkant av 300 stk av corona. Dvs vanlig antall på 3 dager. Anonymkode: c6647...c3a 9
NorthernLight Skrevet 12. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 🙄 43 smittede wow!! Nå er det alvorlig!!!! Not...ingen pandemi i norge.. det dør ca 40 000 personer hvert år i norge. Det er gjennomstittlig over 100 om dagen. Har dødd i underkant av 300 stk av corona. Dvs vanlig antall på 3 dager. Anonymkode: c6647...c3a Du forstår tydligvis ikke mye. Det er den holdningen der som fører til at mange folk driter i smittevern. Det er ikke så farlig så lenge du selv ikke blir alvorlig syk, ikke sant? 18
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, NorthernLight skrev: Du forstår tydligvis ikke mye. Det er den holdningen der som fører til at mange folk driter i smittevern. Det er ikke så farlig så lenge du selv ikke blir alvorlig syk, ikke sant? Kan du forklare hvorfor det er så farlig at 300 stk har dødd av akkurat corona, men når det vanligvis dør 100 stk om dagen så er det helt greit? forresten ja det er ikke så farlig for meg for hverken meg eller min familie er i risikogruppa Anonymkode: c6647...c3a 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du forklare hvorfor det er så farlig at 300 stk har dødd av akkurat corona, men når det vanligvis dør 100 stk om dagen så er det helt greit? forresten ja det er ikke så farlig for meg for hverken meg eller min familie er i risikogruppa Anonymkode: c6647...c3a Litt skrivefeil her ja🤣😂 Anonymkode: c6647...c3a
NorthernLight Skrevet 12. september 2020 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du forklare hvorfor det er så farlig at 300 stk har dødd av akkurat corona, men når det vanligvis dør 100 stk om dagen så er det helt greit? forresten ja det er ikke så farlig for meg for hverken meg eller min familie er i risikogruppa Anonymkode: c6647...c3a Fatter du ikke at tallene hadde vært langt høyere om Norge ikke hadde hatt tiltak? 9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #9 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, NorthernLight skrev: Fatter du ikke at tallene hadde vært langt høyere om Norge ikke hadde hatt tiltak? Nope. Siden juli har ekstremt mange brydd seg lite om tiltak. Fester overalt. Men likevel bare 2 dødsfall. Norge hadde aldri fått så mye dødsfall sim andre land pga befolkning, vi bor ikke like tett osv. De tiltakebe vi har nå er bare helt ekstreme når det ligger 11 på intensiven. Da kan man ikke ta det så seriøst. Og som du ser er ikke jeg den eneste som tenker slik Anonymkode: c6647...c3a 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #10 Skrevet 12. september 2020 2 minutter siden, NorthernLight skrev: Fatter du ikke at tallene hadde vært langt høyere om Norge ikke hadde hatt tiltak? Du svarte forresten ikke på vva som er så ille med at 300 stk dør av corona i norge på 6 mnd, når det dør 100 stk om dagen Anonymkode: c6647...c3a 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #11 Skrevet 12. september 2020 Vi må ha full nasjonal lockdown til dette er over. Steng grensene og sett alle fly på bakken. Innfør flyforbudssone over Norge. Steng havner og flyplasser. Steng kollektivtransporten. Sett opp veisperringer på alle motorveier. Sperringer på alle jernbanestrekninger. 24 timers portforbud i alle kommuner, syv dager i uka. Plomber dørene til alle hus, og sveis igjen vinduene. Alle veier, gater og innkjørsler må desinfiseres med klor. Munnbind må være påbudt for alle nordmenn. Varetransporten må stoppe helt til ingen lenger er syke. Hvis ikke dette blir gjennomført, kommer millioner av nordmenn til å dø snart. Allerede ligger tusener og kjemper for sitt liv i respiratorer på norske sykehus. Anonymkode: 5fec5...ad0 1
NorthernLight Skrevet 12. september 2020 Forfatter #12 Skrevet 12. september 2020 Skal du begynne å dra med hvor mange som dør i bilulykker osv osv eller? Skjønner du ikke at hvis man mister "kontrollen" på ett virus som corona så kan det i verste fall føre til en ny lockdown og drøss med folk innlagt på sykehus. Har du vært på månen det siste halvåret eller? 4
NorthernLight Skrevet 12. september 2020 Forfatter #13 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi må ha full nasjonal lockdown til dette er over. Steng grensene og sett alle fly på bakken. Innfør flyforbudssone over Norge. Steng havner og flyplasser. Steng kollektivtransporten. Sett opp veisperringer på alle motorveier. Sperringer på alle jernbanestrekninger. 24 timers portforbud i alle kommuner, syv dager i uka. Plomber dørene til alle hus, og sveis igjen vinduene. Alle veier, gater og innkjørsler må desinfiseres med klor. Munnbind må være påbudt for alle nordmenn. Varetransporten må stoppe helt til ingen lenger er syke. Hvis ikke dette blir gjennomført, kommer millioner av nordmenn til å dø snart. Allerede ligger tusener og kjemper for sitt liv i respiratorer på norske sykehus. Anonymkode: 5fec5...ad0 Makan til fjollete innlegg. 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #14 Skrevet 12. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🙄 43 smittede wow!! Nå er det alvorlig!!!! Not...ingen pandemi i norge.. det dør ca 40 000 personer hvert år i norge. Det er gjennomstittlig over 100 om dagen. Har dødd i underkant av 300 stk av corona. Dvs vanlig antall på 3 dager. Anonymkode: c6647...c3a Et mer "borti natta" resonnement, skal man lete lenge etter. Anonymkode: 6684b...001 9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #15 Skrevet 12. september 2020 Finner det dypt provoserende at ting har fått gå så langt med velsignelse fra Bergen kommune. Skjønner ikke hva de tenker på når de ikke straffeforfølger institusjoner som NHH som lot hele fadderuken gå med frekkhetens nådegave og uten engang å beklage konsekvensene det fikk. Også helt uforståelig at man ikke bøtelegger mennesker som man vet har brutt karanteneregler og begrenser aktivitet til det minimale for Bergenhus-bydel med det samme (sentrum) som skiller seg ut som en stor svarteper. Jeg vil bare flytte herfra. Den snillismen bystyret viser mennesker som driter i at deres handlinger kan få dødelig utfall eller skade andre for livet føles rett ut sagt truende. Anonymkode: 72f99...d66 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Skal du begynne å dra med hvor mange som dør i bilulykker osv osv eller? Skjønner du ikke at hvis man mister "kontrollen" på ett virus som corona så kan det i verste fall føre til en ny lockdown og drøss med folk innlagt på sykehus. Har du vært på månen det siste halvåret eller? 😂 vi har aldri vært ute av kontroll i norge!! Enn så lenge følger jeg ikke smittevernsregler og lever vanlig. Vi snakkes dagen det blir alvorlig. Eller vent skulle ikke det være om to uker? For to uker siden? Hver andre uke skal det liksom komme en syk smittebølge som vi ikke har opplevd de siste 6 mnd. Så jeg tar det helt med ro. Om det blir lockdown bryr jeg meg ikke uansett. Deilig med fri mens man får lønn Anonymkode: c6647...c3a 3
Psilocybe Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du svarte forresten ikke på vva som er så ille med at 300 stk dør av corona i norge på 6 mnd, når det dør 100 stk om dagen Anonymkode: c6647...c3a 265 stk. er døde MED korona i Norge. FHI vet ikke om noen av disse har dødd AV korona. Snittalderen på de døde er ca 82 år, som er det samme som gjennomsnittlig forventet levealder i Norge. De døde er altså stort sett folk som ville dødd av influensa o.l. uansett snart. Og trenden med "økende smittetall" har man også sett i andre land i flere måneder (fordi det testes mye mer), og i disse andre landene ligger det også svært få på sykehus, siden nesten ingen blir syke, bare "smittet". 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #18 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, Psilocybe skrev: 265 stk. er døde MED korona i Norge. FHI vet ikke om noen av disse har dødd AV korona. Snittalderen på de døde er ca 82 år, som er det samme som gjennomsnittlig forventet levealder i Norge. De døde er altså stort sett folk som ville dødd av influensa o.l. uansett snart. Og trenden med "økende smittetall" har man også sett i andre land i flere måneder (fordi det testes mye mer), og i disse andre landene ligger det også svært få på sykehus, siden nesten ingen blir syke, bare "smittet". Da var vi egt enige da😊 Anonymkode: c6647...c3a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #19 Skrevet 12. september 2020 Nå må Bergen stenges ned snart, med strenge regler som begrenser når man kan få forlate hjemmet! Anonymkode: 07e6c...6e6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #20 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå må Bergen stenges ned snart, med strenge regler som begrenser når man kan få forlate hjemmet! Anonymkode: 07e6c...6e6 😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: c6647...c3a
Anbefalte innlegg