Gå til innhold

IKM Oktober


89jenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, vret skrev:

Skjønner deg såå godt!! Håper du har mye å fylle dagene med :) Lykke til ❤️ 

Takk :) Lykke til til deg også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, vret skrev:

Haha - fikk denne fra mannen nå 😂😂

Haha! 😂 Moro at du fikk den fra mannen din da! Kjenner meg heldigvis ikke igjen i tegningen da, for her kjenner ikke mannen syklusen min. Vet ikke når jeg har EL, og er et bevisst valg å holde han utenfor det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Amatariel said:

Haha! 😂 Moro at du fikk den fra mannen din da! Kjenner meg heldigvis ikke igjen i tegningen da, for her kjenner ikke mannen syklusen min. Vet ikke når jeg har EL, og er et bevisst valg å holde han utenfor det :) 

Haha ja, litt galgenhumor får man ha 😂 Med en 2åring og hektisk hverdag er det ikke såå ofte vi har overskudd til litt sengekos for tiden, så når han forstår at det er ca EL og jeg hinter kommer kommentaren "har egget landet?" med glimt i øyet ;)
haha, glad han har humor på det hvertfall 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vret skrev:

Haha ja, litt galgenhumor får man ha 😂 Med en 2åring og hektisk hverdag er det ikke såå ofte vi har overskudd til litt sengekos for tiden, så når han forstår at det er ca EL og jeg hinter kommer kommentaren "har egget landet?" med glimt i øyet ;)
haha, glad han har humor på det hvertfall 😅

Den forstår jeg så godt! Mannen har vært "helt med" når vi prøvde på de tidligere barna. Men akkurat disse tingene her klarer han seg helt fint uten nå ved prøving på nr. 4 😂 Når det er sagt så er det godt mulig han skjønner når EL er, for vi har jo litt mer kos da enn gjennomsnittlig. Men stort sett kjører vi på annenhver dag. Noe som er gleden over å ha fått ganske store barn ;) 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vret skrev:

Haha - fikk denne fra mannen nå 😂😂

3E2B3795-3F71-46DA-A0AD-2B43D7295075.png

Hahah, festlig! Spørs om jeg ikke må sende det til samboeren 😂 Han har full innsikt i syklus (i den grad han følger med, det skal værtfall ikke stå på informasjon fra meg), så dette bildet kan slå an. Kanskje han plutselig kommer tidlig hjem fra jobb også 🤞:humpe: Venter forøvrig med å endre dato på meg på lista til negativ el-test foreligger. 

Endret av Godis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sikker på at denne gangen ville det bli annerledes under prøving av nr 3. Men blir like ivrig. Hadde bestemt meg for å ta det litt som det kommer. Og jeg som egentlig burde vite bedre har allerede begynt å symptomspotte 🙈 

Jeg er 6dpo, men merker jeg stadig vekk kjenner etter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, vret skrev:

Velkommen @Magenta 🖐️ Lykke til ❤️ 

 

7 timer siden, Amatariel skrev:

Velkommen! Herlig med flere aktive prøvere her! Spesielt med noen på ca. samme alder som meg selv. Masse lykke til denne syklusen!

 

Takk for velkomst og lykkeønskninger 😊

Noen smarte damer som kan svare meg på et spørsmål her? Jeg har hatt 2 menstruasjoner etter p-pilleslutt (utenom bortfallsblødning) (og nr. 3 akkurat nå). De har begge 2 vært mye svakere og varer kortere enn det jeg er vant til fra mensen under p-piller. Og iallefall fra det jeg husker fra før jeg begynte på p-piller. Ikke har jeg hatt menssmerter heller, noe jeg hadde før p-piller. Er det ikke slik at når man slutter på p-piller så skal man gå tilbake til tilsvarende mensen man hadde før man begynte på p-piller? Er det bare kroppen min som har "oppstartsproblemer"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg har prøvd med EL test. Fikk positiv i går å la inn aksjer da 😁 bør vel gjøre det i dag og..? 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Magenta skrev:

 

 

Takk for velkomst og lykkeønskninger 😊

Noen smarte damer som kan svare meg på et spørsmål her? Jeg har hatt 2 menstruasjoner etter p-pilleslutt (utenom bortfallsblødning) (og nr. 3 akkurat nå). De har begge 2 vært mye svakere og varer kortere enn det jeg er vant til fra mensen under p-piller. Og iallefall fra det jeg husker fra før jeg begynte på p-piller. Ikke har jeg hatt menssmerter heller, noe jeg hadde før p-piller. Er det ikke slik at når man slutter på p-piller så skal man gå tilbake til tilsvarende mensen man hadde før man begynte på p-piller? Er det bare kroppen min som har "oppstartsproblemer"? 

Jeg begynte på p piller hovedsaklig pga sterke smerter, legen sa de ville hjelpe. Og det gjorde de så absolutt! Etter jeg sluttet på ppille har ikke denne sinnsyke smerten kommet tilbake :) gått uten i vell er halvt år..  Håper det forblir sånn 😅 eller, håper jo mensen forsvinner i noen mnd først 😉😉

Jeg opplever også at mensen varer mye lenger nå enn før, men blør mye mindre pr dag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Magenta skrev:

Takk for velkomst og lykkeønskninger 😊Er det ikke slik at når man slutter på p-piller så skal man gå tilbake til tilsvarende mensen man hadde før man begynte på p-piller? Er det bare kroppen min som har "oppstartsproblemer"? 

Velkommen 🥰 Jeg tror ikke det trenger å være negativt igrunn. Syklus og menstruasjon endrer seg jevnlig, og hadde du vært uten pupiller ville du nok opplevd endringer over tid, så etter en periode  med p-piller kan det jo også ha skjedd naturlige forandringer i kroppen. Får du friskt blod? Hvor kort varer det? Hvor lenge har du gått på prevensjon, og når sluttet du? Helt vanlig med litt oppstartsproblemer, men også helt vanlig med litt endringer i syklus over tid 😊

29 minutter siden, supernaturalfan skrev:

Første gang jeg har prøvd med EL test. Fikk positiv i går å la inn aksjer da 😁 bør vel gjøre det i dag og..? 🙈 

Så artig! Ja, inn med aksjer 🤩 Du må vel strengt tatt ikke, men jeg ville gjort det! De sier vel at eggløsning skjer ca 24-48 timer etter positiv test, så da er det kanskje i dag, og da ville jeg lagt inn aksjer 👌👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Godis skrev:

🥰Syklus og menstruasjon endrer seg jevnlig, og hadde du vært uten pupiller ville du nok opplevd endringer over tid, så etter en periode  med p-piller kan det jo også ha skjedd naturlige forandringer 😊🤩

Hahah, dette lo jeg av 😂

 

(får ikke til å slette emojis i sitat..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Magenta skrev:

Hahah, dette lo jeg av 😂

(får ikke til å slette emojis i sitat..)

Hahaha, ups 😂 Får forøvrig heller ikke til å slette emojis i sitat, usikker hvorfor 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i DPO land nå (kun 2DPO). Vente vente vente 🤪
Tenkte prøva venta ei stund før eg tar tidlig test. Sist barn testa eg positivt 11DPO. Spennande ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, mammahjarte skrev:

Er i DPO land nå (kun 2DPO). Vente vente vente 🤪
Tenkte prøva venta ei stund før eg tar tidlig test. Sist barn testa eg positivt 11DPO. Spennande ❤️

Spennende. Lykke til 👏🏼👏🏼
Jeg er 7 dpo, og fikk positiv test 9 dpo på forrige.

Endret av Rødbete
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Magenta skrev:

 

 

Takk for velkomst og lykkeønskninger 😊

Noen smarte damer som kan svare meg på et spørsmål her? Jeg har hatt 2 menstruasjoner etter p-pilleslutt (utenom bortfallsblødning) (og nr. 3 akkurat nå). De har begge 2 vært mye svakere og varer kortere enn det jeg er vant til fra mensen under p-piller. Og iallefall fra det jeg husker fra før jeg begynte på p-piller. Ikke har jeg hatt menssmerter heller, noe jeg hadde før p-piller. Er det ikke slik at når man slutter på p-piller så skal man gå tilbake til tilsvarende mensen man hadde før man begynte på p-piller? Er det bare kroppen min som har "oppstartsproblemer"? 

Jeg er nå på PP4.. 

Hadde sykluser helt fast på 32 dager før pillen, for 9 år siden. 28 dager på pillen. 

Første 2 syklusene var 28, så 29, så 30 nå sist.. Virker som kroppen smått jobber seg tilbake nå ja. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Magenta said:

 

 

Takk for velkomst og lykkeønskninger 😊

Noen smarte damer som kan svare meg på et spørsmål her? Jeg har hatt 2 menstruasjoner etter p-pilleslutt (utenom bortfallsblødning) (og nr. 3 akkurat nå). De har begge 2 vært mye svakere og varer kortere enn det jeg er vant til fra mensen under p-piller. Og iallefall fra det jeg husker fra før jeg begynte på p-piller. Ikke har jeg hatt menssmerter heller, noe jeg hadde før p-piller. Er det ikke slik at når man slutter på p-piller så skal man gå tilbake til tilsvarende mensen man hadde før man begynte på p-piller? Er det bare kroppen min som har "oppstartsproblemer"? 

Jeg har opplevd nesten akkurat det samme.. (er 35 år og gått på litt forskjellig av prevansjon siden jeg var 17-18 ca) Hadde først "bortfallsblødning" (om jeg har skjønt hva det er) med en gang jeg sluttet, som forventet. Så var mens 1 kort og smertefri. Mens 2 var kort men ikke smertefri (men ikke så ille som jeg husker fra før p-pillebruk og fra pause i p-pillebruk tidlig i 20årene heller). Jeg tok et par EL-tester mellom 1 og 2 og en av dem var helt positiv som jeg håper betyr at jeg hadde EL etter det. Det har vært ganske stabilt antall dager mellom bortfallsblødning-mens1-mens2 da så håper det er positivt også. Tenkte EL-teste igjen denne syklusen men venter til litt nærmere antatt EL-dag :) 

Anonymkode: d2548...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:humpe: Jobber med saken:

Nord1991 - 29 år - B1 - PP1 -EL ca 17.09 - IKM 01.10

89jenta - 27 år - B1 - PP1 - EL ca 17.09 - IKM 02.10

Kada - 34 år - B2 - PP2 - EL ca 19.09 - IKM ca 3.10 

bruker_navn - 32 år - B1 - PP4 - EL ca 19.09 - IKM 4.10

Alvida - 34 år - B1 - PP10 - EL 20.09 - IKM 04.10

alvfr - 28 år - B1 - PP6 - EL 23.09 - IKM 06.10

Dame1989 - 31 år - B1 - PP4 (etter BO) - EL 24.09 - IKM 07.10 

Rødbete - 30 år - B3 - PP1 - EL 24.09 - IKM 07.10

Dansken - 34 år - B1 - PP20 - EL 27.09 - IKM 12.10

Sommerfugl154 - 27 år - B1 - PP1 - EL 1.10 - IKM 13.10

Supernaturalfan - 30 år - B2 - PP5 - EL 29.09 - IKM 13.10

Tillia - 36 år - B2 - PP5 - EL 30.09 - IKM 13.10

Mammahjarte - 32 år - B2 - PP1 - EL 28.09 - IKM 13.10

LilliMy - 32 år - B1 - PP8 - EL 30.9 - IKM 14.10

Jennni – 31 år – B1 – PP7 – EL 2.10 – IKM 14.10

RagFro - 29 år - B1 - PP2 - EL (ca?) 27.09 - IKM 14.10 

Chara - 39 år - B2 - PP1 (etter SA) - EL 01.10 - IKM 15.10

Dame1985 - 34 år - B2 -pp4- El ca 1.10. Ikm ca 15.10.

Frk94 - 26år - B1 - pp7 - El 01.10 - IKM 15.10

Lallana - 38 år - B2 - PP5 - EL 02.10 - IKM 15.10

Godis - 24 år - B1 - PP8 (over to år) - EL 3.10 - IKM 17.10

Adinterim - 27 år - B2 - P2 - EL ca. 3.10 - IKM ca. 17.10

Hjema - 31år - B1 - PP16 - EL ca 2. okt - IKM ca 18.10

Danskebåten - 29 år - B1 - PP8 - EL 5.10 - IKM 19.10

Vret - 33 år - B2 - PP6 - EL 6.10 - IKM 19.10

Molly1 - 24 år - B1 - PP3 - EL 7.10 - IKM 21.10

1985_dame - 35 år - B1 - PP1 - EL 8.10 - IKM 22.10

Fridev - 28 år - B2 - PP2 - EL ca. 8.10 - IKM 22.10 

1985_dame - 35 år - B1 - PP1 - EL 8.10 - IKM 22.10

Førstegangsprøvene 32-B1-PP8-EL 10.10- IKM 24.10

Love90 - 29 år - B2 - PP4 - EL 10.10 - IKM 25.10

Niny - 24 år - B1 - PP4 - EL ca 11.10 - IKM 26.10

Magenta - 34 år - B1 - PP4 - EL ca 12.10 - IKM ca 27.10

Sjela - 33 - B2 - PP7 - EL 17.10 - IKM - 29.10

Amatariel - 35 år - B4 - PP4 - EL 19.10 - IKM 31.10

Sorbet90- 30 år - B2 - PP1 - 17.10 - IKM 31.10

Pinto2013 - 30 år - B2 - PP2 - EL ca. 18.10 - IKM ca. 31.10.

 

 :frustrert: Mensen:

 

 :gravid: Gravid:

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...