AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #21 Del Skrevet 18. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, disse deltagerne. Her snakker vi kremen av generasjon griseflaks, samt ekstra interesse for interiør. Anonymkode: f581e...b4f Ja syyykt! Blir veldig nysgjerrig på hvem deltakerne er og hva de driver med🙈 Sånn som hun med arkitethuset i Lommedalen i forrige episode og arkitektboligen på Snarøya i gårsdagen episode. Står her at boligen kostet ca. 15 mill å bygge, og at tomten (i det som virker å være et av Norges mest eksklusive områder) er fått gratis: https://www.google.no/amp/s/www.wsj.com/amp/articles/a-brother-and-sisters-neighboring-homes-in-norway-1467902505 Jeg, som er ganske interessert i interiør og arkitektur, hadde nok ikke hatt noe interesse av å se på programmet om det kun var heelt normale hjem. Det hadde blitt litt for kjedelig. Jeg synes det er gøy å se hjem med særpreg, og synes de har en god miks av «normale» hjem og hjem med wow-faktor. Anonymkode: a729a...6a9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #22 Del Skrevet 18. september 2020 21 timer siden, Mperle skrev: Arkitekten i dagens program (episode 4) var helt herlig😂 Likte at han snoket litt mer i skuffet og skap enn andre deltakere har gjort. Gir litt mer grunnlag for gjetning når man ser hva de feks har i kjøleskapet. Syns det var enkelt å koble deltaker til bolig denne episoden😊 Jeg synes at fyren var en tulling, og illustrerer et godt eksempel på at dannelse ikke kan kjøpes med penger. Hvem er gjest i et hjem og utbryter at hjemmet er kjedelig? Klager over at kjøleskapet mangler mat med finesse?Hvem begynner å klatre i noen andre folks lyktestolpe? Ihvertfall ikke en dannet person med høy sosial intelligens. Med det sagt kan det hende at det typen hans som eier boligen han bor i. Anonymkode: c843b...1da 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #23 Del Skrevet 18. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja syyykt! Blir veldig nysgjerrig på hvem deltakerne er og hva de driver med🙈 Sånn som hun med arkitethuset i Lommedalen i forrige episode og arkitektboligen på Snarøya i gårsdagen episode. Står her at boligen kostet ca. 15 mill å bygge, og at tomten (i det som virker å være et av Norges mest eksklusive områder) er fått gratis: https://www.google.no/amp/s/www.wsj.com/amp/articles/a-brother-and-sisters-neighboring-homes-in-norway-1467902505 Jeg, som er ganske interessert i interiør og arkitektur, hadde nok ikke hatt noe interesse av å se på programmet om det kun var heelt normale hjem. Det hadde blitt litt for kjedelig. Jeg synes det er gøy å se hjem med særpreg, og synes de har en god miks av «normale» hjem og hjem med wow-faktor. Anonymkode: a729a...6a9 Hun som bodde i arkitektboligen på Snarøya er senioradvokat og jobber i et av ''de 4 store'' firmaene i Norge. Hun tjener nok rimelig godt, i tillegg til at mannen også har god inntekt Når det gjelder arkitekthuset i Lommedalen i forrige episode, er jeg også veldig nysgjerrig på hva slags gründervirksomhet hun driver med, og hvordan det er mulig å tjene såpass godt på det til å finansiere et slikt hus? Anonymkode: aa3e6...932 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #24 Del Skrevet 18. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun som bodde i arkitektboligen på Snarøya er senioradvokat og jobber i et av ''de 4 store'' firmaene i Norge. Hun tjener nok rimelig godt, i tillegg til at mannen også har god inntekt Når det gjelder arkitekthuset i Lommedalen i forrige episode, er jeg også veldig nysgjerrig på hva slags gründervirksomhet hun driver med, og hvordan det er mulig å tjene såpass godt på det til å finansiere et slikt hus? Anonymkode: aa3e6...932 Ja,så at mannen har sitt eget advokatfirma, i tillegg til at det virker som han kommer fra en rik familie. Ja det lurer jeg også på?! Var en mann i episode 2 som også hadde et funkishus som virket utrolig kostbart, innredet med dyrt designinteriør. De hadde bla.a. Eams lounge chair som i seg selv koster nærmere 100 000. Tror yrket hans var butikkeier🤷🏻♀️ Anonymkode: a729a...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #25 Del Skrevet 18. september 2020 On 9/10/2020 at 9:04 PM, AnonymBruker said: Hide contents Det jeg umiddelbart lurte på etter å ha sett noen episoder er hvor folk får pengene sine fra? Ser at flertallet av deltakerne bor i store hus i svært sentrale strøk (Asker og Bærum) eller store leiligheter på beste vestkant. Uavhengig av sted er leilighet og hus generelt veldig store. Noen har jobber som tilsier at de har råd til slike hus og leiligheter, i tillegg til at de fleste bor sammen med en partner som også forklarer hvordan de har råd. Men slik som i dagens episode der en forholdsvis ung pedagog bodde i en svær frognerleilighet. Eller i første episode der en selger bodde alene i en stor frognerleilighet. Kjenner flere med høy inntekt som har slitt veldig med å komme inn på boligmarkedet, og en liten-middels stor leilighet på frogner har vært veldig ''fjernt'' for å si det sånn.. Anonymkode: aa3e6...932 De fleste velbemidlede i Norge er arvinger. Det er en myte at det er vanlig eller utbredt å "bygge sin egen formue fra grunn av". De aller fleste som lykkes kommer fra rike familier som har gode tilknytninger. De har mer ressurser til å starte bedrifter, få gode jobber via nettverk osv. En som kommer fra en fattig familie vil alltid jobbe i oppoverbakke når den skal konkurrere om jobb med de som kommer fra rike og tilknyttede miljøer. Selvsagt finnes det unntak, men i de fleste tilfeller er det slik at rik gjør rik. Anonymkode: fdd8b...2a9 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #26 Del Skrevet 18. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste velbemidlede i Norge er arvinger Anonymkode: fdd8b...2a9 2/3 rike er arvinger. Hun advokatdama, med Bugge som mellomnavn, kommer nok fra advokatfamilie på Oslo vest. Anonymkode: ca7f4...c89 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #27 Del Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at fyren var en tulling, og illustrerer et godt eksempel på at dannelse ikke kan kjøpes med penger. Hvem er gjest i et hjem og utbryter at hjemmet er kjedelig? Klager over at kjøleskapet mangler mat med finesse?Hvem begynner å klatre i noen andre folks lyktestolpe? Ihvertfall ikke en dannet person med høy sosial intelligens. Med det sagt kan det hende at det typen hans som eier boligen han bor i. Anonymkode: c843b...1da Han er visst interiørarkitekt. Ekstremt sleazy type. Kjenner en del (vanlige) arkitekter, men har ikke møtt noen som han før Anonymkode: ca7f4...c89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #28 Del Skrevet 18. september 2020 Det enkleste hjemmet i siste episoden, rekkehuset i Bærum, det er fortsatt rådyrt. Tipper det koster 6-7 millioner. Ikke uvanlig med en slik sum for bolig, men likevel ikke småtteri. Anonymkode: 264c1...756 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #29 Del Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han er visst interiørarkitekt. Ekstremt sleazy type. Kjenner en del (vanlige) arkitekter, men har ikke møtt noen som han før Anonymkode: ca7f4...c89 Syns han var morsom og harmløs. Liker folk som ikke er helt stive. Anonymkode: 264c1...756 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #30 Del Skrevet 20. september 2020 På 18.9.2020 den 14.26, AnonymBruker skrev: Når det gjelder arkitekthuset i Lommedalen i forrige episode, er jeg også veldig nysgjerrig på hva slags gründervirksomhet hun driver med, og hvordan det er mulig å tjene såpass godt på det til å finansiere et slikt hus? Anonymkode: aa3e6...932 Gründer av interiørarkitektfirma, hun og mannen. Fant en reportasje om dem og huset da jeg googlet etter programmet, husker ikke hvor. (please si det er flere som googler?) 🙂 Anonymkode: 1d27e...191 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #31 Del Skrevet 20. september 2020 På 18.9.2020 den 13.57, AnonymBruker skrev: Ja syyykt! Blir veldig nysgjerrig på hvem deltakerne er og hva de driver med🙈 Sånn som hun med arkitethuset i Lommedalen i forrige episode og arkitektboligen på Snarøya i gårsdagen episode. Står her at boligen kostet ca. 15 mill å bygge, og at tomten (i det som virker å være et av Norges mest eksklusive områder) er fått gratis: https://www.google.no/amp/s/www.wsj.com/amp/articles/a-brother-and-sisters-neighboring-homes-in-norway-1467902505 Jeg, som er ganske interessert i interiør og arkitektur, hadde nok ikke hatt noe interesse av å se på programmet om det kun var heelt normale hjem. Det hadde blitt litt for kjedelig. Jeg synes det er gøy å se hjem med særpreg, og synes de har en god miks av «normale» hjem og hjem med wow-faktor. Anonymkode: a729a...6a9 På 18.9.2020 den 14.26, AnonymBruker skrev: Hun som bodde i arkitektboligen på Snarøya er senioradvokat og jobber i et av ''de 4 store'' firmaene i Norge. Hun tjener nok rimelig godt, i tillegg til at mannen også har god inntekt Når det gjelder arkitekthuset i Lommedalen i forrige episode, er jeg også veldig nysgjerrig på hva slags gründervirksomhet hun driver med, og hvordan det er mulig å tjene såpass godt på det til å finansiere et slikt hus? Anonymkode: aa3e6...932 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gründer av interiørarkitektfirma, hun og mannen. Fant en reportasje om dem og huset da jeg googlet etter programmet, husker ikke hvor. (please si det er flere som googler?) 🙂 Anonymkode: 1d27e...191 Stemmer hun er arkitekt med eget firma. Usikker på hva mannen driver med. (De er bekjente av noen vi kjenner) Anonymkode: ef146...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #32 Del Skrevet 20. september 2020 Huset i Lommedalen: https://www.budstikka.no/nyheter/tegnet-sitt-eget-hjem/149685!/ Anonymkode: 1d27e...191 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #33 Del Skrevet 20. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Gründer av interiørarkitektfirma, hun og mannen. Fant en reportasje om dem og huset da jeg googlet etter programmet, husker ikke hvor. (please si det er flere som googler?) 🙂 Anonymkode: 1d27e...191 Googler de jeg er ekstra nysgjerrig på. Trykker bare på pause når rulleteksten kommer så har man listen med fullt navn på deltakerne 🙂 Anonymkode: f15c3...80c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #34 Del Skrevet 20. september 2020 Et sidesprang, men lurer på hva en 4 roms på 140 kvm i Hertzbergsgt i Oslo koster? Ganske nytt bad/kjøkken og fransk hjørnebalkong. Anonymkode: 3d6ed...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #35 Del Skrevet 20. september 2020 På 18.9.2020 den 18.06, AnonymBruker skrev: Det enkleste hjemmet i siste episoden, rekkehuset i Bærum, det er fortsatt rådyrt. Tipper det koster 6-7 millioner. Ikke uvanlig med en slik sum for bolig, men likevel ikke småtteri. Anonymkode: 264c1...756 Er det så dyrt? Husker ikke om det lå i Lommedalen eller på Bærums Verk? Jeg sjekket sistnevnte fordi jeg synes at de fleste husene i denne serien har et vanvittig prisnivå, og ble overrasket over hvor «billig» det var for mange boliger på Bærums Verk. Skriver billig i hermetegn for det er jo så klart fortsatt dyrt, men virker å være flere boliger der i en prisklasse under det som ellers vises fram i dette programmet. Synes det at det såkalte kjedelige rekkehuset var helt ok, og mye bedre enn mye annet som er vist fram i denne serien. Mange av husene som vises fram i serien, er etter min mening, ganske grelt innredet. Anonymkode: 4dc46...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hottrio Skrevet 26. september 2020 #36 Del Skrevet 26. september 2020 Ja som det allerede har blitt nevnt her; alle som har deltatt så langt har sånne yrker som konsulent, prosjektleder, prosjektansvarlig, grunder, arkitekt, interiørarkitekt osv. Neste gang burde det vært med en lagerarbeider, griserøkter, butikkansatt, gravemaskinfører og ryddehjelp på hotell. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hottrio Skrevet 26. september 2020 #37 Del Skrevet 26. september 2020 Eller; jernbinder, trailersjåfør, kioskansatt, syer(ske) og uføretrygdet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #38 Del Skrevet 2. oktober 2020 Rusthuset! Fra Rogaland episoden hadde jeg lett flyttet inn i 😍😍😍 Anonymkode: ef146...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #39 Del Skrevet 4. oktober 2020 På 10.9.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev: Skjul innhold Det jeg umiddelbart lurte på etter å ha sett noen episoder er hvor folk får pengene sine fra? Ser at flertallet av deltakerne bor i store hus i svært sentrale strøk (Asker og Bærum) eller store leiligheter på beste vestkant. Uavhengig av sted er leilighet og hus generelt veldig store. Noen har jobber som tilsier at de har råd til slike hus og leiligheter, i tillegg til at de fleste bor sammen med en partner som også forklarer hvordan de har råd. Men slik som i dagens episode der en forholdsvis ung pedagog bodde i en svær frognerleilighet. Eller i første episode der en selger bodde alene i en stor frognerleilighet. Kjenner flere med høy inntekt som har slitt veldig med å komme inn på boligmarkedet, og en liten-middels stor leilighet på frogner har vært veldig ''fjernt'' for å si det sånn.. Anonymkode: aa3e6...932 det har jeg og lurt på med den serien. Og så er det jo morsomt å se disse spektakulære hjemmene. Men - det interessante aspektet - med å gjette hvem som hører til hvor - drukner litt, nettopp fordi hjemmene de bruker er så overdådige. For psykologien og sosiologien i det, så hadde det jo vært mye mer intereressant med litt mer vanlige hjem. J Anonymkode: 073d2...7c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #40 Del Skrevet 17. oktober 2020 Litt kjedelig program i lengden med tanke på at veldig mange av deltagerne har så lik interiørstil. Nesten alle hjemmene følger moten slavisk, og det er ikke særlig spennende. Kunne ønske de hadde med noen flere spennende og annerledes hjem. Anonymkode: f2488...bb5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå