Gå til innhold

Hvem bor her på NRK


Mperle

Anbefalte innlegg

Noen som har sett andre episode i dette programmet og vet hvor vedkommende som bor i «Neonleiligheten» i Kværnerbyen har fått tak i maleriet som er i stuen? Stort og fargerikt 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler

Det jeg umiddelbart lurte på etter å ha sett noen episoder er hvor folk får pengene sine fra? Ser at flertallet av deltakerne bor i store hus i svært sentrale strøk (Asker og Bærum) eller store leiligheter på beste vestkant. Uavhengig av sted er leilighet og hus generelt veldig store. Noen har jobber som tilsier at de har råd til slike hus og leiligheter, i tillegg til at de fleste bor sammen med en partner som også forklarer hvordan de har råd. Men slik som i dagens episode der en forholdsvis ung pedagog bodde i en svær frognerleilighet. Eller i første episode der en selger bodde alene i en stor frognerleilighet. Kjenner flere med høy inntekt som har slitt veldig med å komme inn på boligmarkedet, og en liten-middels stor leilighet på frogner har vært veldig ''fjernt'' for å si det sånn..

 

Anonymkode: aa3e6...932

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:
  Reveal hidden contents

Det jeg umiddelbart lurte på etter å ha sett noen episoder er hvor folk får pengene sine fra? Ser at flertallet av deltakerne bor i store hus i svært sentrale strøk (Asker og Bærum) eller store leiligheter på beste vestkant. Uavhengig av sted er leilighet og hus generelt veldig store. Noen har jobber som tilsier at de har råd til slike hus og leiligheter, i tillegg til at de fleste bor sammen med en partner som også forklarer hvordan de har råd. Men slik som i dagens episode der en forholdsvis ung pedagog bodde i en svær frognerleilighet. Eller i første episode der en selger bodde alene i en stor frognerleilighet. Kjenner flere med høy inntekt som har slitt veldig med å komme inn på boligmarkedet, og en liten-middels stor leilighet på frogner har vært veldig ''fjernt'' for å si det sånn..

 

Anonymkode: aa3e6...932

 

 

Spoiler

Helt enig. En ting er selve boligen de eier men en annen er alt interiøret. Ikke noe som er kjøpt på ikea for å si det sånn. Kun dyre møbler, kunst mm. 

Det er dog noen som har virket «troverdig» i så måte, feks legen som bodde på Jessheim (episode 1), og han eldre karen fra episode 2 som hadde samlet på antikviteter siden han var 16.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er tydeligvis et veldig lite land, for to av hjemmene vi har sett så langt, har også vært med i Herlige Hjem på Fem. Blir spennende å se om flere dukker opp.

 

Anonymkode: 416f9...7c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk arver mye penger. Og de som har vært lenge på boligmarkedet har fått en sinnssyk prisstigning. 

Anonymkode: ac258...fb9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 19.55, Mperle skrev:

Noen som har sett andre episode i dette programmet og vet hvor vedkommende som bor i «Neonleiligheten» i Kværnerbyen har fått tak i maleriet som er i stuen? Stort og fargerikt 🙂 

Han driver en butikk som heter Carl Royal, søk opp på face, så svarer han deg sikkert. 
 

akkurat den episoden visste jeg hvem 3 av deltakerne var. Norge er lite :ler: 

Anonymkode: 095b2...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umulig å gjette hvem som bor hvor når de har så generelle tulletitler som i siste program. 

Anonymkode: f581e...b4f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å gjette hvem som bor hvor når de har så generelle tulletitler som i siste program. 

Anonymkode: f581e...b4f

Enig - det hadde gjort seg med med tradisjonelle yrker og titler i et slikt program. Politimannen, advokaten, tannlegen, revisoren og sykepleieren hadde vært mer interessant enn selgeren, gründeren, hr-manageren, konsulenten og konseptutvikleren i samme episode... Mange av titlene som brukes i «Hvem bor her» er så utrolig generelle (man aner egentlig ikke hva de faktisk jobber med, hvilket karrierenivå de er på, hvilken bransje de er i, osv) og jeg synes også det er veldig mange veldig (potensielt) like yrker hos deltagerne. Det vekker ikke assosiasjoner på en sånn måte som jeg tror programmet i utgangspunktet er tenkt å gjøre.

For øvrig er jeg litt imponert over hvor mye penger som må være i omløp hos disse deltagerne, med såpass mange svada-yrkestitler som det har vært hittil. Store, flotte leiligheter og eneboliger i Oslo-, Asker- og Bærumsområdet, til dels med nokså unge og/eller enslige eiere.

Anonymkode: bd73b...ce4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig - det hadde gjort seg med med tradisjonelle yrker og titler i et slikt program. Politimannen, advokaten, tannlegen, revisoren og sykepleieren hadde vært mer interessant enn selgeren, gründeren, hr-manageren, konsulenten og konseptutvikleren i samme episode... Mange av titlene som brukes i «Hvem bor her» er så utrolig generelle (man aner egentlig ikke hva de faktisk jobber med, hvilket karrierenivå de er på, hvilken bransje de er i, osv) og jeg synes også det er veldig mange veldig (potensielt) like yrker hos deltagerne. Det vekker ikke assosiasjoner på en sånn måte som jeg tror programmet i utgangspunktet er tenkt å gjøre.

For øvrig er jeg litt imponert over hvor mye penger som må være i omløp hos disse deltagerne, med såpass mange svada-yrkestitler som det har vært hittil. Store, flotte leiligheter og eneboliger i Oslo-, Asker- og Bærumsområdet, til dels med nokså unge og/eller enslige eiere.

Anonymkode: bd73b...ce4

Ja. Og pedagogen. Det kan være alt fra barnehagelærere til førsteamanuensis ved universitet. 

Anonymkode: f581e...b4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært mye mer interessant om det var "vanlige" boliger med i programmet. Følte meg nesten litt dårlig etter å ha sett programmet. Har alle det så dyrt og flott? 

Vet jo at det ikke er sånn, men likevel.. Hadde vært mye mer artig med litt mer variasjon. 

Anonymkode: a6d52...416

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært mye mer interessant om det var "vanlige" boliger med i programmet. Følte meg nesten litt dårlig etter å ha sett programmet. Har alle det så dyrt og flott? 

Vet jo at det ikke er sånn, men likevel.. Hadde vært mye mer artig med litt mer variasjon. 

Anonymkode: a6d52...416

Flotte og spennende hus. Men det virker som det er viktigste med serien er å få vist frem disse interiørblad-vennlige husene. Ikke å lage en gjettekonkurranse. 

Anonymkode: f581e...b4f

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns for øvrig de «morsomme» kommentarene til programlederen bare er kleine. Høres ut som et dårlig forsøk på 4-stjerners middag kommentering (som gjerne ikke er noe man skal tilstrebe det heller..) 
 

Syns det er gøy å se andres hjem så kommer nok til å se alle episodene. Men kunne ønske titlene ble forklart noe bedre som det nevnes ovenfor her + hva med å vise vanlige, mindre fancy hjem?

I tillegg hadde det vært kult (for oss, ikke deltakerne😂) om alle deltakerne ble hentet fra hjemmene sine på et uvisst tidspunkt slik at vi fikk se hvordan de egentlig har det, ikke bare de nedvaskede, visningsklare hjemmene😄

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkitekten i dagens program (episode 4) var helt herlig😂 Likte at han snoket litt mer i skuffet og skap enn andre deltakere har gjort. Gir litt mer grunnlag for gjetning når man ser hva de feks har i kjøleskapet. Syns det var enkelt å koble deltaker til bolig denne episoden😊 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mperle skrev:

Arkitekten i dagens program (episode 4) var helt herlig😂 Likte at han snoket litt mer i skuffet og skap enn andre deltakere har gjort. Gir litt mer grunnlag for gjetning når man ser hva de feks har i kjøleskapet. Syns det var enkelt å koble deltaker til bolig denne episoden😊 

Jeg fikk et glimt av et kjøleskap i forrige episode. Det var tomt for mat, bare noen champagner og viner i nederste hylle. Det er jo ingen som har det sånn med mindre det er visning. 

Anonymkode: f581e...b4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 11.22, Mperle skrev:

Syns for øvrig de «morsomme» kommentarene til programlederen bare er kleine. Høres ut som et dårlig forsøk på 4-stjerners middag kommentering (som gjerne ikke er noe man skal tilstrebe det heller..) 
 

Ikke særlig fan heller, men holder ut fordi jeg liker konseptet 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes husene er helt vanlige, jeg! Men jef skjønner ikke de som gidder bo uten stor hage, og litt luft mellom husene. 😄 Men jeg bor i Nord-troms... prisene er nok litt andre her. 😄

Anonymkode: 45ef9...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satan det er mange som bor råflott! Arkitekttegnet hus i Lommedalen (forrige episode) er ikke vanlig. Hvor er 2-3-og 4-romsene og østkantleilighetene?

Virkelig morsomt program, selvom jeg savner vanlige folk med vanlige Oslo-leiligheter.

Anonymkode: 264c1...756

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært litt morsomt med ikke interiørinteresserte deltakere. Sånne som ikke har planlagt og koordinert hjemmet sitt som en helhet. De 20 boligene vi har sett til nå likner jo på utstillings- eller influencerhjem, alle sammen. Jeg forstår selvsagt at deltakerne har måttet fjerne personidentifiserende gjenstander som familiebilder og liknende, og at de har ryddet før besøk, men det er jo f.eks kun et fåtall som i det hele tatt har bokhyller :hakeslepp: 

Anonymkode: 63d3a...02e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, disse deltagerne. Her snakker vi kremen av generasjon griseflaks, samt ekstra interesse for interiør. 

Anonymkode: f581e...b4f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ville vært litt morsomt med ikke interiørinteresserte deltakere. Sånne som ikke har planlagt og koordinert hjemmet sitt som en helhet. De 20 boligene vi har sett til nå likner jo på utstillings- eller influencerhjem, alle sammen. Jeg forstår selvsagt at deltakerne har måttet fjerne personidentifiserende gjenstander som familiebilder og liknende, og at de har ryddet før besøk, men det er jo f.eks kun et fåtall som i det hele tatt har bokhyller :hakeslepp: 

Anonymkode: 63d3a...02e

De kunne kommet til meg. Ikke interessert i interiør og alt er tilfeldig satt sammen. Nakne hvite vegger og ingen bokhyller😂

Hater dilldall. 
 

Bor i Oslo vest. 

Anonymkode: afa41...3ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...