Gå til innhold

Hvem bor her på NRK


Mperle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det sier seg vel selv at enkelte enten har en svært holden make eller har arvet/vunnet mye penger. Legesekretær, lærer, uføretrygdet med mangemillioners villa i byens flotteste strøk, stappet av designermøbler og dyr kunst... Ikke særlig sannsynlig at det har skjedd ved sparing, helt umulig faktisk😆 

Anonymkode: 657d6...01b

Uenig!

Anonymkode: ea735...a50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen automatikk i at de er rike, bare fordi du synes de har et fint hjem. Deltakerne har vært alt fra selger, butikkansatt, lærer til uføretrygdet. 

Anonymkode: ea735...a50

Så siste episoden hvor en sykepleier som bodde alene med to små barn i den store villaen (etter presentasjonen på slutten å dømme), da tenkte jeg at hun lever ikke kun på alene sykepleierlønn. 

Anonymkode: c342c...f0b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ingen automatikk i at de er rike, bare fordi du synes de har et fint hjem. Deltakerne har vært alt fra selger, butikkansatt, lærer til uføretrygdet. 

Anonymkode: ea735...a50

Det er ingen automatikk i at de er rike når de eier boliger til flerfoldige millioner? Nei, ok. 

Anonymkode: ff8a3...dfe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så siste episoden hvor en sykepleier som bodde alene med to små barn i den store villaen (etter presentasjonen på slutten å dømme), da tenkte jeg at hun lever ikke kun på alene sykepleierlønn. 

Anonymkode: c342c...f0b

NRK klippet bort mannen hennes 😂 Men, hun er altså gift og de har utleiedel i boligen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 22.45):

Uenig!

Anonymkode: ea735...a50

Fair. Men hvis du kunne litt basic hoderegning, vet sånn ca lønn for en sykepleier, lærer, barnehageassistent eller hva de måtte være, vet omtrent hva en en kjempevilla nede ved sjøen koster, hva de mest kjente designmøblene koster osv osv osv. Så hadde du skjønt at det ikke går i hop. Jeg med en helt normal lønn hadde ikke hatt råd til enkelte av disse boligene om jeg hadde spart hele årslønnen min resten av hele arbeidslivet. Som over middels interessert i interiør vet jeg stort sett hva disse designermøbelene de flasher koster. Og jeg lover deg, det er ikke sjans i havet at det kan betales av en enkelt "normal" lønn. 

Anonymkode: 657d6...01b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (På 26.9.2021 den 12.26):

Kan du helt serr ta en masterutdanning innen innen interiøraktitektur?!?!

Trodde du det handlet om å finne noen fine farger og pusle litt med pynteputer? 

Anonymkode: 657d6...01b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet Instagrammen til Tuttifruttihjemmet(frilandsfotografen Sara)?

Var så annerledes, vakkert og spennende

Anonymkode: 7e352...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder de noe intetsigende titlene så opplever jeg mer og mer at det egentlig ikke har noe for seg å vite ift å gjette hvem som bor hvor? (Sett bort i fra at tituleringen er helt elendig, for generelt ref feks «arkitekten» som var interiørarkitekt). Det er kanskje noen hint de kan finne i enkelte av boligene som kan knytte tittel/person til boligen men som regel ikke.

Det er feks ikke automatikk i at det er en historiker som bor i antikvitets-hjemmet eller at det er dekorert med skalpeller og stetoskop hos legen.. Ei heller pleier det å være noen sammenheng i antatt lønnsnivå på yrket/tittel og bolig (ref feks sykepleier i flott designhus eller ufør på den store fine sjøeiendommen). 

Man skal vel kanskje være ekstra lidenskapelig opptatt av jobben sin dersom den gjenspeiles i boligen/interiøret/lokasjon. Eller hva tenker dere? Er det sånn i dag at man kan gå inn i en random bolig og tenke «åh her MÅ det bare bo en veterinær?!» 😅 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2021 at 1:48 PM, AnonymBruker said:

Noen som vet Instagrammen til Tuttifruttihjemmet(frilandsfotografen Sara)?

Var så annerledes, vakkert og spennende

Anonymkode: 7e352...7fa

saratonning og spoonoflemon på insta

Endret av Mperle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 21.41):

Det sier seg vel selv at enkelte enten har en svært holden make eller har arvet/vunnet mye penger. Legesekretær, lærer, uføretrygdet med mangemillioners villa i byens flotteste strøk, stappet av designermøbler og dyr kunst... Ikke særlig sannsynlig at det har skjedd ved sparing, helt umulig faktisk😆 

Anonymkode: 657d6...01b

Merkelig resonnement. Om en person er uføretrygdet IDAG, betyr jo ikke at vedkommende har levd på minstesats hele sitt voksne liv. Også personer med lang utdanning, i høyt lønnede yrker kan også bli uføretrygdede. Og hvis en da har rukket å etablere seg, kjøpt stor villa, nedbetalt en del i løpet av noen år og så sitter med høyeste sats som ufør idag....ikke helt umulig det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Mperle skrev (På 3.11.2021 den 13.16):

Likte ukens episode godt, mye pga Frank han var jo bare helt herlig😄

Ja, han var artig! Likte veldig godt både hans leilighet og huset i Holmenkollen, utrolig lekre steder begge deler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...