Gå til innhold

Flytte til Oslo-området, men hvor er det best å bo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 7.9.2020 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Ikke så mye. Usikker på hvor mye jeg kommer til å ha i måneden siden jeg må ha deltidsjobb, men ser ikke for meg at jeg klarer å betale mer enn 7000-9000 i husleie pr måned. 

Anonymkode: c01aa...0d5

Kollektiv på Holmlia da.

Sorry, men ditt budsjett er for lavt for denne byen.

Anonymkode: 02574...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan anbefale St.hanshaugen. Har bodd her som ung, student og nå med familie. Og flytter ikke bort herfra av fri vilje!! 

Anonymkode: ca3d4...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er klar over at jeg har et lavt budsjett ja. Skjønner ikke de sure kommentarene. Når jeg ser på Finn så ser det jo ut som det er mulig å finne noe så skjønner ikke greia med sure kommentarer og jeg har også tid på meg til å finne noe. Så tenker at dette skal gå bra jeg da.

Jeg er forberedt på at jeg må på i en liten leilighet og det er helt greit for min del. 

Nå blir det sikkert til at jeg venter til over jul, men tusen takk til dere som har kommet med tips til område og slike ting. 

Anonymkode: c01aa...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig 🙂 Er samme alder som deg. Jeg leier pt på Galgeberg, går til sentrum på 17 min. Ettroms for 8000 mnd,inkl alt.

Legg inn en annonse på Hybel.no 🙂 

Anonymkode: ee235...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett en om du finner noe innover Groruddalen, langs ved rv4 og traseen til 31 bussen. Rødtvet og Kalbakken, evnt Ammerud feks? Det er et stykke utenfor byen og sikkert rimeligere, men gode kollektive muligheter hele døgnet, det er rolig, nær marka og man har alt man trenger. 

Anonymkode: 50e6d...1f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om kollektivtilbudet i Oslo nok i snitt er best i Norge, er det også strekninger innad i Oslo som for mange tar altfor lang tid. F eks tar banen fra Frognerseteren til Jernbanetorget neste 40 min. I tillegg kommer jo tid til og fra i begge ender. 
Det er mange forbindelser i byen som er topp, og mange er elendige. Og hvis «din buss» er blant de som stadig vekk blir stående i kø, kan sykling være mye raskere.

Det er derfor mye lettere å gi deg gode tips hvis du sier hvor i byen skolen din ligger

Anonymkode: d7f36...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville funnet noe i gabgavstand til studiestedet om mulig, det er gull verdt når man tar master og kanskje tar flere turer dit i helgebe etc. Det finnes mange små hybeldeler av leiligheter og hus over hele byen, så er man villig til å bo lite kan man såklart få sentrale ting godt innenfor din prisklasse. 

Anonymkode: 2b060...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen som har bodd nær sørkedalen eller oppe i marka? Hørt det er dårlig kollektivt men usikker på om det stemmer?

Anonymkode: 7d049...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.9.2020 den 21.58):

Dropp Groruddalen og søndre Nordstrand.

Anonymkode: 19da5...65c

Dømmende much? 

Anonymkode: c7e54...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...