Gå til innhold

Flytte til Oslo-området, men hvor er det best å bo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på master dette semesteret ved et studiested i Oslo, og nå lurer jeg på om jeg skal flytte dit. 

Men jeg har ikke peiling på hvor det kan være ok å bo. Jeg er absolutt ikke kjent og har bare vært i sentrum på de mest kjente stedene. 

Jeg er en voksen student i slutten av 30-årene og har ikke barn eller mann. Ønsker vel å bo i et litt roligere område, men samtidig sentralt siden jeg ikke har bil. 

Jeg er fortsatt i tenkeboksen, men tenkte å begynne og se litt. 

Anonymkode: c01aa...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mye. Usikker på hvor mye jeg kommer til å ha i måneden siden jeg må ha deltidsjobb, men ser ikke for meg at jeg klarer å betale mer enn 7000-9000 i husleie pr måned. 

Anonymkode: c01aa...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye hvis du vil bo alene (ikke kollektiv). Selv om det er dyrest å bo sentralt, ville jeg heller prøvd det enn ute i bydelene - mye lettere å komme seg rundt, osv. Du får søke på finn og se om det er noe du har råd til.

Anonymkode: 6f6f2...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mye hvis du vil bo alene (ikke kollektiv). Selv om det er dyrest å bo sentralt, ville jeg heller prøvd det enn ute i bydelene - mye lettere å komme seg rundt, osv. Du får søke på finn og se om det er noe du har råd til.

Anonymkode: 6f6f2...3b0

Nei, jeg vet at det ikke er mye. Har litt sparepenger også, men ønsker ikke å bruke altfor mye av dem. Kollektiv er uaktuelt. 

Det ser ut som det er en del i den prisklassen og jeg bryr meg ikke om leiligheten er liten så lenge det bare er meg som skal bo der. Jeg er bare usikker på hvilket område som er bra eller eventuelt om det er områder jeg burde unngå. 

Anonymkode: c01aa...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider