Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #121 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Blir helt forvirra, er det to tråder om dette?😂 ser diskusjoner mellom lampen og mari overalt jo Ja, diskusjonen går parallellt. Det kan være forvirrende, også for meg.
Tiuren Skrevet 8. oktober 2020 #122 Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, Mari Y said: Tydeligvis ser du ikke hvor jeg lenket til Reuters, som tar med hele bildet, men du skal ha for forsøket. La oss ta den: Inkvisisjonen var et faktum. Dogmer i islam er også et faktum. Eurabia og islamisering er ikke et faktum. Skill snørr og bart Nei, linken din til Reuters har jeg ikke lest, men den fra Theatlantic var, for å bruke dine ord, "snørr og bart". Her har man blandet nåverdier i enkelte land, og hva man mener vil skje i andre. Ikke overbevisende selv om jeg har veldig lyst å tro på det.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #123 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Lampe1 skrev: Inkvisisjonen er bare ett av uttallige historiske fenomener som viser hva som skjer når autoritær religion vinner frem. Religion har en lang og fæl historie. Å redusere det til «tro» og «dogmer» viser bare din manglende vilje til å ta diskusjonen seriøst. Selvfølgelig, men det er også et faktum. Det er ikke Eurabia- teorien. Eller så må man gå etter hva som heller er sant eller ikke sant. Så enkelt er det
Tiuren Skrevet 8. oktober 2020 #124 Skrevet 8. oktober 2020 8 minutter siden, Mari Y said: Herregud, jeg har nå lagt det ut allerede. Er jo bare å lese. Det beviser også at TS sin påstand er tull Du må virkelig unnskylde meg, men jeg har ikke klart å finne noen henvisninger til at Norge (eller Europa) tjener på innvandring. Jeg er ikke imot innvandring, eller Islam, men jeg nekter å gå gjennom livet med skylapper og rosa briller. 1
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #125 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Mari Y skrev: Selvfølgelig, men det er også et faktum. Det er ikke Eurabia- teorien. Eller så må man gå etter hva som heller er sant eller ikke sant. Så enkelt er det Jeg er ikke interessert i «Eurabia-teorien». Jeg er en motstander av islam, kristendom og annen skadelig overtro. Forby dette søppelet. Og islam bør forbys først.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #126 Skrevet 8. oktober 2020 24 minutter siden, Lampe1 skrev: Jeg er ikke interessert i «Eurabia-teorien». Jeg er en motstander av islam, kristendom og annen skadelig overtro. Forby dette søppelet. Og islam bør forbys først. Men den er høyst reell ift det folk sprer her inne. Og det er vås. Rett og slett.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #127 Skrevet 8. oktober 2020 26 minutter siden, Tiuren skrev: Du må virkelig unnskylde meg, men jeg har ikke klart å finne noen henvisninger til at Norge (eller Europa) tjener på innvandring. Jeg er ikke imot innvandring, eller Islam, men jeg nekter å gå gjennom livet med skylapper og rosa briller. Dette er tatt ifra Grethe Brockmann-rapporten. Det er fordeler og ulemper. Men de som er mest negative ser som oftest bare det som bekrefter deres ståsted. Det er derfor de hevder at alle meningsmotstandere har skylapper, at de ikke kan se noe positivt osv. Fordi de ser bare det de vil se
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #128 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Mari Y skrev: Men den er høyst reell ift det folk sprer her inne. Og det er vås. Rett og slett. Nei, den er ikke vås, bare overdreven og spekulativ. Vi må stoppe denne religiøse giften i å spre seg.
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #129 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Mari Y skrev: Dette er tatt ifra Grethe Brockmann-rapporten. Det er fordeler og ulemper. Men de som er mest negative ser som oftest bare det som bekrefter deres ståsted. Det er derfor de hevder at alle meningsmotstandere har skylapper, at de ikke kan se noe positivt osv. Fordi de ser bare det de vil se De positive effektene er små. Tapet av egen kultur er permanent, likeså det økte kriminalitetsnivået. Alt det beste ved Norge renner bort, og det er trist å se.
PetterKanin Skrevet 8. oktober 2020 #130 Skrevet 8. oktober 2020 Vi må forby offentlig utøvelse av religion. Så kan man tro hva man vil. 1
AnonymBrukern Skrevet 8. oktober 2020 #131 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 32 minutter siden, Lampe1 skrev: Jeg er ikke interessert i «Eurabia-teorien». Jeg er en motstander av islam, kristendom og annen skadelig overtro. Forby dette søppelet. Og islam bør forbys først. Så enig. Er ikke bare imot islam er imot alle religioner. Jeg mener det er en slags psykisk sykdom. Man innbiller seg guder og bruker store deler av livet på å tilbe noe som ikke finnes. Da er man passe sprø, eller så usikker at man må finne opp en mening med livet.. og det værste er at det tvinges på barn Endret 8. oktober 2020 av AnonymBrukern 1
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #132 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Lampe1 skrev: Nei, den er ikke vås, bare overdreven og spekulativ. Vi må stoppe denne religiøse giften i å spre seg. Mest sannsynlig tøv fordi det er tilbakebevist. Sånn er det når man farer med bullshit og blir motsagt
Tiuren Skrevet 8. oktober 2020 #133 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Mari Y said: Dette er tatt ifra Grethe Brockmann-rapporten. Det er fordeler og ulemper. Men de som er mest negative ser som oftest bare det som bekrefter deres ståsted. Det er derfor de hevder at alle meningsmotstandere har skylapper, at de ikke kan se noe positivt osv. Fordi de ser bare det de vil se Vi er enige i det jeg tok meg friheten til å utheve. For de som ikke gidder eller har mulighet til å lese hele rapporten finner man en lettlest oppsummering her: https://www.dagbladet.no/kultur/staten-norge-taler-innvandringen-men-det-er-ikke-alt-som-betyr-noe/66925768 Sitat:⚙ Det nye med Brochmann II er at de også vurderer de kulturelle utfordringene innvandringen bringer med seg. Innvandringen er ikke bare en trussel mot statsfinansene, også tilliten og solidariteten kan trues. Det kan få institusjonelle konsekvenser. F.eks. har sjenerøse velferdsstater oppstått i homogene stater og vi vet at folk er mer villig til å støtte folk som likner på dem selv. Det utelukker imidlertid ikke at velferdsstaten kan overleve i møte med et større mangfold. Men som utvalget påpeker kan en kombinasjon av økt innvandring, ulikheter og segregering utgjøre en trussel mot tilliten og solidariteten samfunnsmodellen vår bygger på. Det krever at innvandringen ikke overstiger det de kaller samfunnets «absorberingskapasitet». Hvor stor denne kapasiteten samfunnet har, vil ikke utvalget si noe om. Utvalget er derimot ikke fremmed for at majoriteten bør kunne kreve at de nyankomne tilpasser seg mer til den norske kulturen enn de mange av dem gjør i dag. Spesielt gjelder det likestilling og barneoppdragelse. 1
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #134 Skrevet 8. oktober 2020 4 minutter siden, Lampe1 skrev: De positive effektene er små. Tapet av egen kultur er permanent, likeså det økte kriminalitetsnivået. Alt det beste ved Norge renner bort, og det er trist å se. De er både og. Det er mange store fordeler og det er mange store ulemper. Men for dem som kun vil feste seg ved det negative er det kun det negative som gjelder. Det er fordi de ikke ser noe annet
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #135 Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, Mari Y skrev: Mest sannsynlig tøv fordi det er tilbakebevist. Sånn er det når man farer med bullshit og blir motsagt Det er ikke tilbakebevist. Det er kun enkle mennesker som deg som slenger rundt seg med ord som «bevist» og «motbevist» på så komplekse og vanskelig forutsigbare fremtidsscenarioer som dette. Uansett er det en dyster fremtid som venter.
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #136 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Mari Y skrev: De er både og. Det er mange store fordeler og det er mange store ulemper. Men for dem som kun vil feste seg ved det negative er det kun det negative som gjelder. Det er fordi de ikke ser noe annet Hva er fordelene da? Kebabsjapper og butikker som selger persiske tepper? Jeg er imot innvandring fordi det vanner ut og ødelegger norsk kultur, samfunn og etnisitet. Vi mister det eneste landet vi noengang har hatt. Bare for at antinorske folk som deg skal føle seg «gode».
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #137 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Lampe1 skrev: Det er ikke tilbakebevist. Det er kun enkle mennesker som deg som slenger rundt seg med ord som «bevist» og «motbevist» på så komplekse og vanskelig forutsigbare fremtidsscenarioer som dette. Uansett er det en dyster fremtid som venter. Ehh... Jo, det er det. Jeg hadde heller ikke vist til dette om dette ikke stemte. I ditt hode, ja. Sikkert fordi du allerede har bestemt deg
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #138 Skrevet 8. oktober 2020 3 timer siden, dancerchilli skrev: Hvordan blir Norge islamisert? Ser ikke problemet... det er jo ikke sånn at de innfører lover og regler som gjelder for alle. Hvorfor frykter man ikke jødedommen, kristendommen, hinduismen og andre ting? Hvorfor er islam så truende?? Eh - hvis de blir mange nok så lager de seg egne parti som får flertall? Og så har vi plutselig sharia lover i Norge? Vi kvinner må gå med burka, vi er kun verdt halvparten av en mann, flerkoneri, barneekteskap, homofile blir steinet, osv osv?? Anonymkode: 76110...c06 2
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #139 Skrevet 8. oktober 2020 6 minutter siden, Tiuren skrev: Vi er enige i det jeg tok meg friheten til å utheve. For de som ikke gidder eller har mulighet til å lese hele rapporten finner man en lettlest oppsummering her: https://www.dagbladet.no/kultur/staten-norge-taler-innvandringen-men-det-er-ikke-alt-som-betyr-noe/66925768 Sitat:⚙ Det nye med Brochmann II er at de også vurderer de kulturelle utfordringene innvandringen bringer med seg. Innvandringen er ikke bare en trussel mot statsfinansene, også tilliten og solidariteten kan trues. Det kan få institusjonelle konsekvenser. F.eks. har sjenerøse velferdsstater oppstått i homogene stater og vi vet at folk er mer villig til å støtte folk som likner på dem selv. Det utelukker imidlertid ikke at velferdsstaten kan overleve i møte med et større mangfold. Men som utvalget påpeker kan en kombinasjon av økt innvandring, ulikheter og segregering utgjøre en trussel mot tilliten og solidariteten samfunnsmodellen vår bygger på. Det krever at innvandringen ikke overstiger det de kaller samfunnets «absorberingskapasitet». Hvor stor denne kapasiteten samfunnet har, vil ikke utvalget si noe om. Utvalget er derimot ikke fremmed for at majoriteten bør kunne kreve at de nyankomne tilpasser seg mer til den norske kulturen enn de mange av dem gjør i dag. Spesielt gjelder det likestilling og barneoppdragelse. Tror du kansje skal ta med helheten. Ikke bare et innlegg fra en person som mener at dette går dårlig. Denne her er nok en mer nyansert representasjon av utvalget https://www.aftenposten.no/norge/i/WGGnQ/faktaene-om-innvandring-som-skremmer-og-beroliger
Olaug Olsen Skrevet 8. oktober 2020 #140 Skrevet 8. oktober 2020 På 6.9.2020 den 13.17, AnonymBruker skrev: uten å bli møtt med "rasismekortet". Noen forslag? Anonymkode: 60072...c67 vi burde innføre obligatorisk sterilisering av alle menn som har mer enn to barn. løser mange problemer på en gang. både ang islam og andre problemer som menn har. kall det gjerne flerkoneri. det er utbredt. i min kultur heter det skilsmisse eller utroskap. alle mannfolk, muslimer eller ikke, er laget av den samme korrupte ulla, og de trenger sterilisering for at vi skal begrense befolkningseksplosjonen. Dessuten: Egen balleskatt burde blitt innført!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå